Express-Miejski.pl

Ząbkowice Śląskie – dotknij tajemnicy. Premiera spotu reklamującego Dolny Śląsk

Ząbkowice Śląskie – dotknij tajemnicy fot.: MC Express-Miejski.pl

Zobacz wszystkie zdjęcia w galerii

W spocie reklamującym Dolny Śląsk pojawiła się ząbkowicka Krzywa Wieża. Spot „Dolny Śląsk. Dotknij tajemnicy” będzie prezentowany na kilkunastu stacjach telewizyjnych o zasięgu nie tylko ogólnopolskim, ale i międzynarodowym. To wielka szansa dla Ząbkowic Śląskich.

„Dolny Śląsk. Dotknij tajemnicy” to kontynuacja kampanii, która rozpoczęła się w lutym emisją spotu „Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia.” Dziś w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich oraz w Dolnośląskim Centrum Filmowym we Wrocławiu zaprezentowano dwa filmy, które przez najbliższe miesiące promować będą nasze województwo. Główną „rolę” w tych spotach odgrywa 9 lokalizacji z całego Dolnego Śląska; są wśród nich m.in. Krzywa Wieża w Ząbkowicach Śląskich, Zamek Czocha, opactwo w Henrykowie, Wodospad Kamieńczyka czy schronisko Samotnia w Karkonoszach. Autorami muzyki do filmu, podobnie jak w pierwszej części kampanii, są członkowie wrocławskiego zespołu Me Myself and I.

Po raz pierwszy teledysk na szklanym ekranie będzie można zobaczyć w wigilijny wieczór. Spoty będzie można oglądać w Święta w ogólnopolskich telewizjach, a od 8 do 12 stycznia 2013 roku będą one wyświetlane podczas Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Wiśle i Zakopanem.

W całym 2013 roku odbędzie się ok. 13 tys. emisji. Film będzie wyświetlany na TVN, TVP1, TVP2, Polsacie, Eurosporcie (w 46 krajach Europy ), National Geographic i Discovery Channel. Koszt produkcji obu prezentowanych spotów wynosi 614 tys. zł. Samorząd województwa na drugą odsłonę kampanii promocyjnej przeznaczył w sumie 8,9 mln zł.

- Cieszę się, że udało się przekonać Zarząd Województwa do umieszczenia w spocie promującym Dolny Śląsk naszej Krzywej Wieży -  pierwszej w Polsce i drugiej w Europie - powiedział w czasie spotkania burmistrz Ząbkowic Śląskich Marcin Orzeszek - Efektem pierwszej części kampanii było zwiększenie ruchu turystycznego w miejscach, które pokazano w filmie. Jestem przekonany, że nowa kampania, w której uczestniczymy, o jeszcze większym zasięgu, przyniesie oczekiwane efekty pod względem rozwoju i promocji Gminy Ząbkowice Śląskie.

Krzywa Wieża została wybrana spośród kilkudziesięciu, jeśli nie kilkuset, innych zabytkowych miejsc, które także mogły stać się wizytówką Dolnego Śląska. Dla miasta to duża promocja.

- Przesłałem aplikację z uzasadnieniem dlaczego to właśnie Krzywa Wieża powinna być elementem promującym Dolny Śląsk – tłumaczy wybór samorządu województwa Marcin Orzeszek - Nikt nie jest w stanie pokazać podobnego zabytku promującego Dolny Śląsk, ponieważ jesteśmy jedyni w Polsce i nikt nie jest w stanie nam tego odebrać. Nikt także nie jest w stanie nam odebrać tego, że jesteśmy drugą Krzywą Wieżą w Europie, zaraz po Pizie. Doprowadzimy to tego, że każdy pozna nasz zabytek nie tylko w Polsce, ale i w Europie, staniemy się międzynarodową marką.

Grupa młodych ludzi, którzy statystowali przy nagrywaniu spotu o dniu i możliwości wzięcia udziału w tak wielkim przedsięwzięciu została poinformowana telefonicznie.

- Każdy z nas został poinformowany telefonicznie, że jest możliwość wzięcia udziału w pracy nad spotem. Szukano młodych ludzi, a my chcemy promować Ząbkowice Śląskie, więc nikt się długo nie zastanawiał, czy przyjąć taką propozycję – mówi Paweł Wiecha.

Praca nad spotem nie należała do najprzyjemniejszych. Kilka godzin na zimnie i sroga asystentka reżysera nie zniechęciły młodych ząbkowiczan, którzy dzielnie powtarzali kolejne ujęcia.

- Na dwa, trzy dni przed nagraniem dostałem telefon z wydziału promocji Urzędu Miejskiego z pytaniem, czy wystąpiłbym w spocie promującym Krzywą Wieżę – opowiada Piotr Warzocha – Oczywiście się zgodziłem, ale szczegóły mieliśmy poznać dopiero w dzień nagrania. Udział w nagraniu to była nagroda dla młodych osób, które w pewien sposób działają na rzecz Ząbkowic i jest to praca społeczna. Tak mi się wydaje.

Początkowo  spot miał być nagrywany 28 października. Praca na planie jednak została przełożona na następny dzień, ze względu na złe warunki pogodowe, spadł śnieg.

- O godzinie 14 mieliśmy stawić się pod Krzywą Wieżą, ale jak to bywa z ekipami filmowymi, spóźnili się i zaczęliśmy dwie godziny później – relacjonuje dzień nagrania Piotrek. – Do naszej dyspozycji była Informacja Turystyczna pod Krzywą Wieżą, gdzie mieliśmy zaplecze i mogliśmy napić się ciepłej herbaty, bo było strasznie zimno. Przed przystąpieniem do prac rozmawialiśmy z reżyserem i jego asystentką, czego od nas wymagają, co chcą żebyśmy zrobili. Asystentka reżysera była bardzo wymagająca – śmieje się Piotrek – Były nawet osoby w naszym gronie, które się jej bały.

Prace nad spotem reklamowym trwały 7 godzin. Kilkanaście razy powtarzano tą samą scenę. Na spocie Krzywa Wieża jest pokazana przez kilkanaście sekund, jednak to wielka i w dodatku nic nie kosztująca miasta promocja.

 

eMKa/Express-Miejski.pl/UMWD

15

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Ząbkowice Śląskie – dotknij tajemnicy. Premiera spotu reklamującego Dolny Śląsk

    2012-12-19 18:04:05

    eMKa/Express-Miejski.pl/UMWD

    W spocie reklamującym Dolny Śląsk pojawiła się ząbkowicka Krzywa Wieża. Spot „Dolny Śląsk. Dotknij tajemnicy” będzie prezentowany na kilkunastu stacjach telewizyjnych o zasięgu nie tylko ogólnopolskim, ale i międzynarodowym. To wielka szansa dla Ząbkowic Śląskich.

  • 2012-12-20 12:28:11

    gość: ~levy

    To jest super wiadomość: prezent na święta dla całych Zabkowic:)

  • 2012-12-20 17:10:33

    gość: ~.

    7 godzin nagrywania, a i tak w 21 sekundzie ostatnia osoba się pospieszyła.

  • 2012-12-20 18:47:17

    gość: ~video

    widze że nie masz pojecia ile kręci się clipy - czasami kilka tygodni czeka się na światło lub jego brak, na mgłę i inne takie. Te 21 sekund to na prawdę bardzo dużo jak na taki clip.
    Nie wypowiadaj się jak nie masz pojęcia ! & godzin i tylko jeden dzień pracy - bardzo szybko !

  • 2012-12-20 23:40:21

    gość: ~.

    "Te 21 sekund to na prawdę bardzo dużo jak na taki clip." ?!?
    Widzę że nie umiesz czytać ze zrozumieniem "specjalisto"

  • 2012-12-20 20:22:45

    gość: ~stuknij się

    Zawsze znajdzie się jakiś baran, któremu nic się nie podoba. Dobra robota. Świetny spot reklamowy. I wielkie wyróżnienie dla naszej Krzywej Wieży

  • 2012-12-20 22:48:08

    gość: ~lu

    Spot jest świetny,przejrzysty,radosny :)

  • 2012-12-21 11:30:02

    gość: ~realista

    Normalka taki spot. Jak się nie ma spektakularnych sukcesów gospodarczych, chwali się pięknymi obrazkami.

  • 2012-12-26 00:23:28

    gość: ~organizer

    he he - jak się nie ma ??!!
    Człowieku jak by nasza miejscowość miała takie cudo to by mnie żadne inne sukcesy gospodarcze nie interesowały !!!
    Cudze chwalicie na własne plujecie !

  • 2013-01-06 11:22:54

    gość: ~do organizer

    Chodzi tylko o to, że niektórzy robią z tego wieeeelkie halo podczas gdy spot w takiej konwencji mają równiez inne wioski i miasta Dolnego Śląska np. Henryków.

    Jest prowadzona szerokozakrojona akcja promocyjna Dolnego ŚLąska, więc wyprodukowano kilka profesjonalnych spotów, na które z dumą miło popatrzeć w tv . Wspaniale, że niektórym w końcu otworzyły się oczy na takie cudo jak Krzywa Wieża ;) Oglądnij jeszcze spot z Henrykowem to poznasz kolejne cudo Dolnego Śląska.

    ps. Może redakcja eksspresu zamieściłaby ten spot z Henrykowem

  • 2013-01-06 15:05:41

    gość: ~nunek

    przecież są dwa spoty zamieszczone, może przeczytaj arta?

  • 2013-01-06 15:58:51

    gość: ~do nunek

    nieprecyzyjnie mi się napisało. sorki :)
    chodzi o to, żeby spot nr 1 na exm zachęcał do obejrzenia "stop-klatką" z Henrykowa , tak jak spot nr 2 zachęca "stop klatką" z Ząbkowic Śl.

  • 2013-01-06 16:23:06

    gość: ~nunek

    ostatnio dodany post

    em nie ma na to chyba wpływu. jak doaje film to sam wybieram jaka jest stop klatka a nie userzy.

  • 2012-12-26 12:18:01

    gość: ~.

    Dokładnie, ktoś przyjedzie, popatrzy i wyjedzie bo nie ma niczego co by go tu zatrzymało.

  • 2013-01-05 00:15:43

    gość: ~Andrzej

    Oglądnąłem spot w telewizji i zacząłem szukać po sieci. Widzę, że macie oprócz krzywej wieży także Frankensteina i pewnie wiele innych atrakcji, ale to zobaczę na miejscu :) Po komentarzach widzę, że zamiast się cieszyć na turystów wolicie narzekać i nabijać się z aktorów, którzy zagrali bardzo profesjonalnie (moja opinia) choć są amatorami. Więcej radości z życia Wam życzę - Świdniczanin!

  • 2013-01-05 12:12:38

    gość: ~keks

    no właśnie - Frankenstein - miasto kiedyś przeklęte. Dziś potwora już nie ma ale ludziom się udzieliło - skąd u was , ludzi żywych tyle trupiego jadu ?????????????????

REKLAMA


REKLAMA