Express-Miejski.pl

Jak dobrze wypromować miasto w filmie reklamowym?

Nakręć Ząbkowice Śląskie

Nakręć Ząbkowice Śląskie fot.: UM Ząbkowice Śląskie

Wśród wielu sposobów na promocję miasta, wykorzystywanie filmy reklamowego prezentowanego w telewizji lub w Internecie nadal jest formą dość egzotyczną i wyjątkową. Na taką prezentacją zdecydowały się władze Ząbkowic Śląskich. Jakie są zalety takiej promocji i czego należy unikać? Które miasta w Polsce dobrze wykorzystały spoty, a którym się nie powiodło?

Dobrze przemyślany i opracowany spot reklamowy może stać się bardzo efektywnym sposobem na wypromowanie miasta. Film przemawia do wyobraźni odbiorcy znacznie bardziej niż komunikat w radiu czy plakat. Obraz powiązany z dobrym hasłem promocyjnym i chwytliwą muzyką może zdziałać cuda. Podstawową zasadą tworzenia dobrego spotu reklamowego jest przedstawienie miasta z jak najlepszej perspektywy, jednak bez nachalnej reklamy i sztucznej przesady w komunikacji. Nie należy masakrować odbiorcy – przekaz powinien być subtelny, ale konkretny. Ważnym elementem spotów filmowych promujących miasto jest ich spójność z innymi materiałami reklamowymi. Ich stylistyka powinna stanowić całość.

Kluczem do sukcesu spotu reklamowego jest sprawienie, aby był on niebanalny. Warto przestawić miasto nie tylko jako pełne atrakcji turystycznych, ale także jako przyjazne przedsiębiorcom, biznesmenom, sprzyjające ludziom aktywnym, nie znoszącym nudy, lubiącym dobą zabawę. Warto przy tym podkreślać tożsamość miasta i jego unikalne cechy. Ta sztuka udała się na przykład Lublinowi czy też władzom województwa dolnośląskiego w spocie promującym region. Oba spoty są przyjemne, kompletne i mają określony cel – chcą zachęcić odbiorcę do odwiedzenia danych miejsc czy miast i zachwycenia się nimi.

Na "filmową promocję" miasta postawił Urząd Miejski Ząbkowic Śląskich, który w połowie marca rozpoczął konkurs "Nakręcamy Ząbkowice Śląskie". O tym jaki efekt ma przynieść promocja miasta filmem reklamowym mówi burmistrz Marcin Orzeszek:

Oczekujemy większej rozpoznawalności Ząbkowic Śląskich, większej liczby turystów, większej liczby osób znających Krzywą Wieżę i Frankensteina, czyli dwa nasze produkty turystyczne, które nie są wymysłem, ale są naturalnymi i  ważnymi elementami strategii rozwoju Ząbkowic Śląskich.

Burmistrz nie chce podawać własnej wizji idealnego spotu, ale czeka na propozycje składane do konkursu. Udziela jednak pewnej wskazówki osobom, które chciałyby nakręcić swój film promujący miasto:

Zwycięski spot reklamowy musi obejmować sztandarowe,  strategiczne produkty Ząbkowic  Śląskich. Sprawa jasna.

Burmistrz chce, żeby film promocyjny był prezentowany w Internecie i lokalnych telewizjach.

Jakie są najbardziej atrakcyjne, magiczne miejsca w Ząbkowicach Śląskich? Co wyróżnia nasze miasto od innych miast w Polsce? Może są to ludzie, może wyjątkowy klimat lub krajobraz? Zastanów się... i nakręć swój spot promujący Ząbkowice Śląskie - Twój film może zostać oficjalną wizytówką miasta prezentowaną w telewizji i na targach. W konkursie zorganizowanym przez Urząd Miasta mogą wziąć udział nie tylko profesjonaliści, ale również amatorzy. Chwyć kamerę i pokaż, że Twoje miasto jest piękne i ciekawe.

Prace można składać do 25 maja br. Więcej informacji po adresem: http://zabkowice.express-miejski.pl/wiadomosc/8514,nakrecamy-zabkowice-slaskie-konkurs-na-film-promocyjny-o-naszym-miescie.html

Express-Miejski.pl / Agnieszka Łozińska

0

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

REKLAMA