Przed nami okres składania zeznań podatkowych. W związku z tym, Barbara Wdowiak - Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ząbkowiach Śląskich przekazuje istotne informacje.
Administracja skarbowa oferuje obywatelom coraz szerszą ofertę usług internetowych, bez wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę. Dostępne są one na portalu internetowym podatki.gov.pl. To właśnie tam znajdziemy serwis e-Urząd Skarbowy, który pozwala szybko i wygodnie załatwić sprawy podatkowe bez wizyty w urzędzie skarbowym.
Co daje nam e-Urząd Skarbowy?
- możliwość elektronicznego złożenia zeznania podatkowego za rok podatkowy (dostęp do usługi Twój e-PIT). Mogą z niej korzystać zarówno osoby nieprowadzące jak i prowadzące działalność gospodarczą. Usługa przyspiesza zwrot nadpłaconego podatku, ma szereg podpowiedzi i jest bardzo przyjazna w obsłudze dla użytkownika,
- możliwość elektronicznego – automatycznego – otrzymania zaświadczenia w różnych tematach, bez wizyty w urzędzie,
- możliwość prowadzenia korespondencji z urzędem skarbowym w różnych tematach (e-korespondencja – o czym niżej),
- możliwość złożenia szeregu deklaracji podatkowych, w tym w zakresie obowiązków zakładu pracy,
- możliwość obejrzenia swoich aktów notarialnych,
- daje informację o mandatach na nas nałożonych,
- obejrzymy wyniki swoich rozliczeń podatkowych wraz z informacją o zwrotach podatków,
- można w niej zapłacić podatek.
Gorąco zachęcam do korzystania z usług portalu podatki.gov.pl. Ułatwiają one obywatelowi wykonanie obowiązków podatkowych, są źródłem wiarygodnej i przystępnie podanej informacji o szeroko rozumianej tematyce podatkowej.
Jeżeli będziecie się Państwo jednak decydować na wizytę w urzędzie skarbowym, to warto skorzystać z możliwości umówienia terminu wizyty w dogodnym dla Państwa dniu i godzinie. Umawianie wizyt oszczędza Państwa czas – w urzędzie skarbowym i właściwie nie ma dzięki temu kolejek. Urzędnik jest przygotowany do Państwa wizyty i czeka na Państwa. Usługa umawiania wizyty jest dostępna na portalu podatki.gov.pl. Osoby umówione są obsługiwane zgodnie z harmonogramem. Osoby nieumówione oczywiście także są obsługiwane, bywa jednak, że ich obsługa może nastąpić nie „od ręki” – osoby umówione mają bowiem pierwszeństwo. Obecnie większość osób jest umówiona i obsługa klientów odbywa się bardzo sprawnie.
Korzystając z e-Urzędu Skarbowego mają Państwo także możliwość wyrażenia zgody na utrzymywanie korespondencji z urzędem skarbowym drogą elektroniczną (zakładka Ustawienia – Zgody/powiadomienia). Ma to tę zaletę, że pismo, na które zainteresowany najczęściej czeka, gdyż informacja jest mu potrzebna do własnych celów, doręczane jest szybko, elektronicznie, na specjalną, bezpieczną skrzynkę do korespondencji elektronicznej. Unika się awizowania przesyłki papierowej i wizyty na poczcie. Przesyłkę można odczytać w domu, bez angażowania listonosza. Bardzo zabiegamy u Państwa o wyrażenie zgody na tego rodzaju korespondencję. Nie trzeba nadmieniać, że taka korespondencja jest także tańsza, jest mniej wydatków i mniej zużywa się papieru, przez co koszty administracji spadają.
Informuję także, że w związku ze zbliżającą się akcją składania zeznań podatkowych za rok 2024 bardzo aktywnie będziemy wspierać Państwa poprzez bezpośrednią informację telefoniczną.
Infolinia KAS zapewnia szybką i profesjonalną obsługę klientów KAS w różnych kanałach zdalnych:
– numery telefonów 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych) i 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych) – na której przez wybranie odpowiedniej opcji wybiera się temat rozmowy.
Dane indywidualne osoby dzwoniącej są chronione prawnie i przez telefon nie możemy udzielać informacji na temat: wyniku rozliczenia podatkowego, wpłat podatków, zapłaconych w trakcie roku zaliczek na podatek, stanu realizacji zwrotu i innych danych indywidualnych. Rozmowa na taki temat jest możliwa wyłącznie po uwierzytelnieniu się rozmówcy. Odbywa się to poprzez nadanie sobie indywidualnie sześciocyfrowego kodu telePIN, który służy do weryfikacji tożsamości podczas kontaktu z infolinią Krajowej Administracji Skarbowej (KAS).
Gdzie to zrobić? Oczywiście w e-Urzędzie Skarbowym! Możemy samodzielnie nadać, zmienić odblokować lub usunąć telePIN:
1. Zaloguj się do e-Urzędu Skarbowego na swoje konto osobiste poprzez podatki gov.pl
2. Z menu po lewej stronie wybierz Ustawienia a następnie wybierz kafel Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej.
3. Nadasz kod telePIN wybierając przycisk Ustaw telePIN,
4. Zmienisz kod wybierając przycisk Zmień telePIN,
5. Odblokujesz kod telePIN poprzez wybór przycisku odblokuj telePIN.
Zachęcam do sprawdzenia tego rozwiązania.
Ułatwieniem w obracaniu się w świecie elektronicznym jest dziś posiadanie smartfona i chyba większość z nas takie urządzenie posiada. Warto zainstalować sobie na smartfonie aplikację m-OBYWATEL, która ułatwi wkraczanie w świat usług elektronicznych oferowanych nie tylko przez administrację skarbową, ale także szereg instytucji państwowych i sektor bankowy. Aplikacja m-OBYWATEL pozwoli wchodzić do usług elektronicznych jako uwiarygodniony użytkownik, dając rękojmię bezpieczeństwa danych.
Ważna informacja – wszystkie powyższe usługi są dla obywatela bezpłatne. Można i należy z nich korzystać. Są bowiem stworzone z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie użytkowników. Pamiętajmy o tym.
em24.pl / US Ząbkowice Śląskie
REKLAMA
REKLAMA