PKP PLK zapowiadają remont odcinka Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki. Spowoduje to istotne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów - informuje Rynek Kolejowy.
Bez przesiadki na autobus zastępczy nie pojedziemy m.in. z Wrocławia do czeskiej stacji granicznej Lichkov.
Koleje Dolnośląskie ogłosiły w tym miesiącu przetarg na obsługę autobusowej komunikacji zastępczej na odcinku Strzelin – Lichkov (Republika Czeska). Jak wynika z dokumentacji zamówienia, autobusy będą kursować tam zamiast pociągów w okresie od 2 września do 16 października tego roku. Rozstrzygnięcie postępowania planowane jest na lipiec.
Remont ok. 50 km międzynarodowej trasy
Jak tłumaczy zarządca infrastruktury, zmiany w rozkładzie jazdy będą wynikać z robót torowych mających poprawić parametry trasy łączącej stolicę Dolnego Śląska z Czechami. To tamtędy pojechać mają w grudniu pociągi PKP Intercity z Gdyni przez Bydgoszcz, Poznań i Wrocław do Pragi. – Planujemy podpisanie umowy na zadanie pod nazwą Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie: rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącymi na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Opolu – mówi Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych dla portalu rynek-kolejowy.pl. Dodaje, że realizacja tej inwestycji została założona w Krajowym Programie Kolejowym do roku 2030.
Wyremontowane zostaną tory na odcinku ponad 50 km. Efektem zaplanowanych na jesień działań ma być usprawnienie ruchu kolejowego. Zadanie obejmie również prace na przejazdach kolejowo-drogowych, co ma przełożyć się na poprawę bezpieczeństwa pasażerów kolei i prowadzących samochody.
Ze względu na szeroki zakres prac na odcinku Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki wprowadzona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza. W praktyce autobusy pojadą jednak dalej w kierunku czeskiej granicy, zastępując pociągi także na odcinku, który nie zostanie całkowicie wyłączony z eksploatacji. Szczegóły dotyczące oferty, w tym na innych trasach w rejonie Kamieńca Ząbkowickiego, poznamy wkrótce.
Koszt inwestycji poznamy po wyłonieniu wykonawcy. Jak informuje rzeczniczka PKP PLK, zmiany dla pasażerów będą odczuwalne we wrześniu i październiku. Nie podaje przy tym konkretnych dat rozpoczęcia i zakończenia robót. - Nie jest zatem pewne, że skończą się one, jak wynikałoby z ogłoszenia o zamówieniu Kolei Dolnośląskich, w połowie miesiąca - czytamy w artykule na portalu rynek-kolejowy.pl.
em24.pl / Rynek Kolejowy
Dwa miesiące bez pociągów ze Strzelina do Czech. Będzie remont i komunikacja zastępcza
2024-06-28 17:38:30
gość: ~ten co wie
Najgorszy jest odcinek od Ziębic do Kamieńca. 50 km/h.
2024-06-28 22:03:33
gość: ~Stachu
Może by w końcu drugi tor wybudowali to nie trzeba by przy każdym remoncie zamykać tego ruchliwego szlaku
2024-06-29 19:41:25
gość: ~ten co wie
@~Stachu
Drugi tor, zwinięty po wojnie przez Sowietów, powinien zostać odbudowany. Miejsce na niego jest.
2024-06-28 23:20:12
gość: ~takitam
Oj tam, oj tam.
W Ziębicach już prawie trzy lata budują .... rondo.
W listopadzie tego roku minie dokładnie 3 lata, a rondo .. nadal nie oddane do użytku.
To chyba będzie absolutny rekord świata.
Nareszcie Ziębice będą miały swój "sukces".
2024-06-29 16:19:07
gość: ~Emeryt
@~takitam
Chyba 2 lata mozgu
2024-06-30 01:19:23
gość: ~Marzena
@~takitam
Już jest sukces w jeździe przez rondo po chodniku. Ludzie tamtędy chodzą dzieci czemu nikt nie reaguje
2024-07-01 09:16:38
gość: ~Obywatel
@~takitam
Co ma budowa ronda do powyższego artykułu?
2024-07-01 16:15:26
gość: ~takitam
ostatnio dodany post
@~Obywatel
/// Jak informuje rzeczniczka PKP PLK, zmiany dla pasażerów będą odczuwalne we wrześniu i październiku. Nie podaje przy tym konkretnych dat rozpoczęcia i zakończenia robót. ///
Czyli może być tak jak w przypadku ronda, a skoro może być ... i nie podany termin, to zapewne będzie DOKŁADNIE tak jak w przypadku ronda.
2024-06-29 06:43:25
gość: ~Sas
Kolej cały czas depcze w miejscu. Ostatni remont tego odcinka był w 2016r. Po paru miesiącach, wprowadzono ograniczenie ze 100 km/h do 50 km/g pomiędzy Starczowem a Kamieńcem na 1 km.
REKLAMA
REKLAMA