Express-Miejski.pl

„Hej tato, to mój nowy numer. [...] Pomożesz mi zapłacić rachunki?” 63-latek stracił 13.5 tys. zł

zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne fot.: KPP Ząbkowice Śląskie

Do ząbkowickiej komendy zgłosił się 63-latek, który wierząc, że pomaga córce na konta oszusta wpłacił ponad 13,5 tysiąca złotych za zaległe rachunki. 

Zorientował się, że jest oszukiwany, kiedy przestępca zażądał dalszych 4 tysięcy.

Sytuacje losowe się zdarzają. Kto z nas nigdy nie rozbił ekranu w telefonie? Wówczas musimy liczyć się z wydatkami na pokrycie naprawy, czy też zakupu nowego urządzenia. W przypadku telefonu chwilowo tracimy dostęp do zainstalowanych na nim aplikacji, w tym bankowości mobilnej. Zazwyczaj utrudnione lub niemożliwe jest również korzystanie z bankowości internetowej, dlatego że nie odbierzemy kodu autoryzacyjnego SMS z banku. W takiej sytuacji możemy zdać się jednak na pomoc naszych najbliższych.

Taki scenariusz do swoich potrzeb dostosowali oszuści podając się za córkę 63-letniego mieszkańca powiatu ząbkowickiego. - Przestępca wysłał wiadomość na popularnym komunikatorze, że uszkodził telefon, nie może zadzwonić, a do tego ma problem z bankowością elektroniczną. Poprosił mężczyznę o pomoc w zapłaceniu pilnych rachunków. Pieniądze „córka” miała ojcu zwrócić w następnych dniach. Mężczyzna chcąc pomóc swojemu dziecku zaraz przystąpił do działania i przelał na wskazane konta żądane kwoty. Łącznie przez dwa dni „zapłacił córce rachunki” na ponad 13,5 tysiąca złotych. I tego oszustowi było jeszcze mało. Poprosił o dalsze cztery tysiące złotych, ale wtedy 63-latek zorientował się, że jest oszukiwany i zgłosił się na policję - mówi Katarzyna Mazurek, oficer prasowy ząbkowickiej policji.

Funkcjonariuszka apeluje, aby każdą prośbę finansową przez telefon traktować ostrożnie i czujnie. W takich sytuacjach nie można działać pochopnie. Sprawdźmy w każdy możliwy sposób, czy faktycznie to nasze dziecko prosi o pieniądze. Nie przesyłajmy również zdjęć karty płatniczej. Dane te mogą posłużyć do zrealizowania płatności. Ta sama porada dotyczy również danych autoryzacyjnych do bankowości elektronicznej.

em24.pl / KPP Ząbkowice Śląskie

3

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • „Hej tato, to mój nowy numer. [...] Pomożesz mi zapłacić rachunki?” 63-latek stracił 13.5 tys. zł

    2023-11-16 08:42:02

    gość: ~Ko

    Nasz mądry naród wszystko łyka PO wyborach wszystko znika

  • 2023-11-16 09:10:15

    gość: ~szyderca

    @~Ko
    Twój ojciec też zaskakująco szybko zniknął, że nawet go nie pamiętasz.

  • 2024-01-13 11:09:38

    gość: ~gosc mieszkaniec

    ostatnio dodany post

    Zwolenicy PISU nie mysla ha ha ha

REKLAMA