Express-Miejski.pl

37 ofert na budowę drogi ekspresowej na odcinku Kobierzyce-Łagiewniki. GDDKiA otworzyła oferty

zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne fot.: GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała kilkadziesiąt ofert na realizację fragmentu drogi S8. Wykonawców poszczególnych etapów poznamy pod koniec roku.

37 ofert wpłynęło w przetargach na zaprojektowanie i budowę fragmentu trasy S8 trasy S8 pomiędzy węzłami: Kobierzyce Północ - Kobierzyce Południe, Kobierzyce Południe - Jordanów Śląski, Jordanów Śląski - Łagiewniki Zachód. Łączna długość tych trzech odcinków drogi ekspresowej S8 to 32,5 km.

Duże zainteresowanie i wiele pytań

Przetargi na wyłonienie wykonawców ogłosiliśmy w maju 2023 r. Zainteresowanie było bardzo duże. W trakcie postępowań wpłynęło w terminie w sumie ponad 2,4 tys. pytań od wykonawców, na które udzieliliśmy odpowiedzi, by zainteresowani mogli w sposób prawidłowy sporządzić oferty. W ramach postępowań przetargowych zorganizowaliśmy także spotkanie dla wykonawców, by przybliżyć przedmiot zamówienia w nowych uwarunkowaniach technicznych. To ze względu na fakt, że zamówienia te realizowane są w oparciu o nowe przepisy techniczno-budowlane (tj. rozporządzenie Ministra Infrastruktury ws. przepisów techniczno-budowlanych, dotyczących dróg publicznych z 24 czerwca 2022 r.), które weszły w życie we wrześniu ub. roku.

Analizujemy oferty

W przetargu na odcinek Kobierzyce Północ - Kobierzyce Południe wpłynęło 12 ofert.

Najniższa opiewała na kwotę 309 777 961,23 zł, a najwyższa na 437 731 498,24 zł. Budżet GDDKiA na realizację tego odcinka wynosi 516 867 857,14 zł.

Zaprojektowaniem i budową odcinka Kobierzyce Południe - Jordanów Śląski zainteresowanych jest 12 wykonawców. Wartość najniższej oferty to 401 110 124,16 zł, a najwyższej 547 782 224,71 zł, przy budżecie wynoszącym 718 441 964,29 zł.

Na trzeci odcinek, Jordanów Śląski - Łagiewniki Zachód wpłynęło 13 ofert, od 355 614 319,9 zł do 521 392 153,70 zł. Kosztorys dla tego odcinka opiewał na 677 906 250,00 zł.

Komisje przetargowe przystępują do analizy ofert w celu wyłonienia wykonawców. W każdym z przetargów zapisano takie same kryteria oceny ofert: cena (waga kryterium 60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze (20 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem tj. w zakresie: konstrukcji pomostu, konstrukcji dźwigarów głównych, przyczółków, filarów, łożysk, izolacji wodoszczelnych, zabezpieczenia przerw dylatacyjnych, konstrukcji schodów i pochylni (20 proc.).

Podpisanie umów na realizacje inwestycji planowane jest w IV kwartale 2023 r. po zakończeniu postępowań przetargowych. Wyłonieni w przetargach wykonawcy będą mieli za zadanie zrealizowanie inwestycji w systemie Projektuj i buduj w ciągu 39 miesięcy od podpisania umów, z wyłączeniem okresów zimowych.

Co zbudujemy?

W ramach tych zadań wybudujemy dwujezdniową drogę ekspresową, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane zostaną przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie również system zarządzania ruchem.

Odcinek Kobierzyce Północ - Kobierzyce Południe o długości ok. 7,5 km, zostanie poprowadzony nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej DK8 i przebiegać będzie przez tereny gminy Kobierzyce. Zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych: Kobierzyce Północ - połączenie z DK8 i z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8 oraz Kobierzyce Południe - połączenie z drogą wojewódzką nr 346.  Pomiędzy węzłami, po obu stronach trasy, zaplanowano Miejsca Obsługi Podróżnych Królikowice. Ponadto na odcinku wybudowane zostaną: estakada pełniąca również funkcję przejścia dla zwierząt, dwa mosty pełniące również funkcję przejścia dla zwierząt, cztery wiadukty nad drogą ekspresową, wiadukt w ciągu drogi ekspresowej pełniący również funkcję przejść dla zwierząt, cztery przepusty w tym trzy pełniące również funkcję przejść dla zwierząt.

Odcinek Kobierzyce Południe - Jordanów Śląski, o długości ok. 13,8 km, przebiegał będzie nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej DK8 przez tereny gmin: Kobierzyce, Kąty Wrocławskie, Sobótka i Jordanów Śląski. Zaplanowano budowę węzła drogowego Jordanów Śląski - połączenie z obecną DK8 oraz drogami powiatowymi DP2075D i DP1989D. Ponadto na odcinku wybudowanych zostanie: pięć mostów pełniących również funkcję przejścia dla zwierząt, siedem wiaduktów nad drogą ekspresową, trzy wiadukty w ciągu drogi ekspresowej (w tym jeden pełniący również funkcję przejść dla zwierząt) oraz trzy przepusty pełniące również funkcję przejść dla zwierząt. 

Odcinek Jordanów Śląski - Łagiewniki Zachód, o długości ok. 11,2 km, poprowadzony będzie nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej DK8 i przebiegać będzie przez tereny gmin Jordanów Śląski i Łagiewniki. Zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych: Łagiewniki Północ - połączenie z drogami krajowymi nr 8 i 39 oraz Łagiewniki Zachód - połączenie z drogą wojewódzką nr 384. Ponadto na odcinku wybudowane zostaną: dwa mosty pełniące również funkcję przejścia dla zwierząt, cztery wiadukty nad drogą ekspresową, trzy wiadukty w ciągu drogi ekspresowej oraz sześć przepustów w tym pięć pełniących również funkcję przejść dla zwierząt.

S8 na południe

Docelowo droga ekspresowa S8 zostanie zrealizowana na 87-kilometrowym odcinku drogi od Wrocławia do Kłodzka. Będzie przedłużeniem kończącego się na wysokości Magnic koło Kobierzyc odcinka drogi AOW/S8. Trasa będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi. W przyszłości odcinek pomiędzy węzłem Kobierzyce Północ a węzłem Łagiewnikami Zachód będzie można rozbudować o trzeci pas ruchu, wykorzystując w tym celu rezerwę w pasie rozdziału. Przetargi na kolejne odcinki, od Łagiewnik do Barda zostaną ogłoszone jeszcze w tym roku. W trakcie prac przygotowawczych jest jeszcze odcinek z Barda do Kłodzka, dla którego jeszcze nie złożyliśmy wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Dla tego odcinka będziemy kontynuować prace projektowe po przeanalizowaniu połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku. Zakończenie całej inwestycji (Wrocław - Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033.

W Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami.

Inwestycja z Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych
Budowa drogi ekspresowej powstanie w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).

Kalendarium

8 września 2018 r. - podpisanie Aneksu do Programu Inwestycji zmieniającego koncepcję rozbudowy drogi krajowej nr 8 z drogi klasy głównej przyspieszonej (GP) na drogę ekspresową (S)

24 września 2019 r. - podpisanie Rozporządzenia Rady Ministrów, w którym potwierdzono budowę drogi ekspresowej S8 pomiędzy Wrocławiem, a Kłodzkiem oraz budowę drogi ekspresowej S5 pomiędzy Sobótką, Świdnicą i Bolkowem

21 kwietnia 2020 r. - posiedzenie Komisji oceny przedsięwzięć inwestycyjnych (KOPI) dla odcinka Łagiewniki - Ząbkowice Śl. i Ząbkowice Śl. - Kłodzko - etap STEŚ,

22 kwietnia 2020 r. - posiedzenie KOPI dla odcinka Wrocław - Łagiewniki - etap STEŚ,

30 sierpnia 2021 r. - uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla odcinka Wrocław - Łagiewniki

16 listopada 2021 r. - uzyskanie DŚU dla odcinka Łagiewniki - Ząbkowice Śl.

12 października 2021 r. - uzyskanie DŚU dla odcinka Ząbkowice Śl. - Bardo

22 czerwca 2022 r. - posiedzenie ZOPI (Zespół oceny przedsięwzięć inwestycyjnych) dla odcinka Wrocław - Łagiewniki - etap Koncepcji programowej

6 grudnia 2022 r. - posiedzenie KOPI dla odcinka Wrocław - Łagiewniki - etap Koncepcji programowej

12 maja 2023 r. - podpisanie aneksu do Programu Inwestycji przez Ministra Infrastruktury i zabezpieczenie środków finansowych

15 maja 2023 r. - skierowanie do Dziennika Urzędowego UE ogłoszenia o postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S8 od Wrocławia (Kobierzyce) do Łagiewnik.

GDDKiA

18

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • 37 ofert na budowę drogi ekspresowej na odcinku Kobierzyce-Łagiewniki. GDDKiA otworzyła oferty

    2023-07-27 22:28:23

    gość: ~Orzeszty

    W końcu! Brawo Dworczyk!

  • 2023-07-28 01:05:31

    gość: ~PiSPO jedno zlo

    @~Orzeszty
    Dworczyk? Ten który wraz z Marcinem Gwóździem od około roku wywieszają propagandowe plandeki i bilbordy ze swoimi podobiznami? Kampania wyborcza ponad rok przed wyborami? Wszystko z kieszeni podatnika.

  • 2023-07-28 08:23:13

    gość: ~Baner

    @~PiSPO jedno zlo
    Przed wyborami będzie ich jeszcze więcej tak gdzieś z 1000 i dużo większe. Pojedż np.do Legnicy to zobaczysz czyje tam wiszą i jakie wielkie.

  • 2023-07-27 22:40:26

    gość: ~Orzechv2

    to prawda Dworczyk dużo zrobił, żeby u nas te inwestycje po prostu były

  • 2023-07-27 22:57:34

    gość: ~Hmm

    8 lat minęło i dalej nic nie jest zrobione.. Idą wybory to przez rok będą zaczynać, ogłaszać itd i później dalej cisza!! Będzie można gratulować jak skończą. To jest zwykle bicie piany.

  • 2023-07-27 23:18:27

    gość: ~Xxx

    @~Hmm zobacz ile trwają i ne tego typu zadania. To po prostu tyle trwa. Zawsze zbiegnie sie w pewnym momencie z wyborami. Wejdz w kalendarium innych inwestycji drogowych. Tego typu przedsięwzięć nie da soe zrealizowac w ciagu 2 lat.

  • 2023-07-27 23:28:57

    gość: ~Syfon

    @~Xxx
    Co mu tłumaczysz on i taka swoje wie. Dla niego to wszystko syfon, nacisnąć wytrysnąć.

  • 2023-07-29 09:22:14

    gość: ~Czesław

    @~Xxx
    O jakich dwóch piszesz .Może ośmiu.

  • 2023-07-28 01:03:35

    gość: ~qwbg

    W Ząbkowicach w obrębie inwestycji jest działka na której mają budować fabrykę tych tortilli. Na planie tego dojazdu nie ma, ale chodzi o drogę z estakadą od ronda na Kamienieckiej, wzdłuż fabryki Baud w stronę ulicy Ziębickiej która będzie musiała powstać, tak aby droga wojewódzka 385 i 382 nie prowadziła przez ulicę Cukrowniczą. Koniec końców wyjdzie tak że przez kilkanaście lat tranzyt będzie leciał Cukrowniczą, bo chyba nie wyburzą nowej fabryki.

  • 2023-07-28 08:41:33

    gość: ~ssssssss

    I co platfusy? Głupio wam?

  • 2023-07-28 11:00:53

    gość: ~Aaa

    @~ssssssss
    Trolu pokaż chociaż raz łopatę wkopaną. 8 lat obiecanek i jak drogi nie było tak nie ma. Ale co tam przecież będzie..... wiele ofiar na obecnej 8.

  • 2023-07-28 14:25:32

    gość: ~Nie

    @~ssssssss
    Nie bo to dalej tylko zwykle pierd..

  • 2023-07-28 12:36:12

    gość: ~Ja

    To więcej kasy niż wody w Nysie Kłodzkiej dlatego tyle ofert

  • 2023-07-29 09:25:31

    gość: ~Czesław

    Brawo poseł Gwóżdz .Gdyby nie Ty to nic by nie było .Oczywiście masz mój głos razem z całą Partiom .Brawo PIS

  • 2023-07-29 12:01:54

    gość: ~bebe

    @~Czesław
    "Partiom" Język polski po PiSowsku, czyli po 8 letniej szkole podstawowej z trudem ukończonej w 10 lat.

  • 2023-07-29 19:16:04

    gość: ~Czesław

    @~bebe
    Może szkoły nie mam ale mogę cię kupić całego z rodziną .

  • 2023-07-30 08:17:23

    gość: ~Elo

    @~Czesław
    Mózg se kup, pisowcu faszystowski.

  • 2023-07-30 08:22:27

    gość: ~Kanoe

    ostatnio dodany post

    Wszystko pięknie ładnie, ale najpierw były zapowiedzi, że przetargi na wszystkie odcinki do Barda ruszą już w I kwartale, a na razie mamy ogłoszony jedynie przetarg na odcinek Kobierzyce-Łagiewniki. Może się okazać, że Pisowcy nie mają pieniędzy na następne odcinki do Barda.

REKLAMA