Oszust w rozmowie telefonicznej poinformował kobietę, że jej pieniądze w banku są zagrożone i wzbudzając jej zaufanie wyprowadził z jej konta 20 tys. zł.
- Dzień 12 października to dzień bezpiecznego komputera, jednak nie dla wszystkich był on dzisiaj bezpieczny. Te same zasady bezpieczeństwa, dotyczą wszystkich urządzeń z dostępem do internetu np. telefonów komórkowych, tabletów, szczególnie jeżeli mamy na nich aplikacje bankowe, zapisane karty płatnicze lub inne wrażliwe dane. Przekonała się o tym mieszkanka powiatu dzierżoniowskiego, która w dniu dzisiejszym przyszła na komendę w Ząbkowicach Śląskich - mówi Katarzyna Mazurek, oficer prasowy ząbkowickiej policji.
Na telefon komórkowy 45-latki z powiatu dzierżoniowskiego zadzwonił mężczyzna podając się za pracownika banku. Kobieta uwierzyła, ponieważ na wyświetlaczu jej telefonu przy połączeniu widniała nazwa banku, w którym posiadała konto. Fałszywy konsultant najpierw zapytał czy występowała o pożyczkę w kwocie 22 tysięcy złotych. Kobieta zaprzeczyła. Wtedy przekonał ją, że doszło do włamania na jej konto i jedyne wyjście z sytuacji to zainstalować na telefonie aplikację TeamViewer i przelać pieniądze na inne konto. Przerażona 45-latka tak zrobiła. Zainstalowała wskazany program na telefonie z aplikacją bankową, a następnie autoryzowała kilka kodów BLIK do wypłaty pieniędzy. W ten sposób straciła 20 tysięcy złotych.
- W przedstawionej powyżej sytuacji było kilka sygnałów ostrzegawczych. Po pierwsze konsultant miał wyraźnie wschodni akcent, po drugie przekonywał pokrzywdzoną, że w stacjonarnym oddziale banku nikt jej nie pomoże, ponieważ problem można rozwiązać jedynie zdalnie, a po trzecie i najważniejsze polecił zainstalowanie zewnętrznej aplikacji i autoryzowanie wygenerowanych przez niego kodów BLIK - wskazuje policjantka. Poszkodowana dopiero gdy straciła pieniądze zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa i postanowiła udać się do ząbkowickiej komendy.
Policja po raz kolejny przypomina by chronić swoje dane i nie udostępniać im osobom nieznanym. W szczególności nie instalować nieznanych programów lub aplikacji na urządzeniach połączonych z internetem, które mają dostęp do kont lub płatności. Banki nigdy nie żądają od klientów instalowania dodatkowych programów. Bądźmy ostrożni w rozmowach telefonicznych i nie wierzmy we wszystko co słyszymy, oszuści właśnie na to liczą.
em24.pl / KPP Ząbkowice Śląskie
Uwierzyła, że doszło do włamania na jej konto. 45-latka straciła 20 tys. zł
2022-10-12 16:31:19
gość: ~Qurwa
Lubię takie wiadomości!
2022-10-12 18:05:32
gość: ~gosc
ludzie sa bezmyslini ciagle policja o tym informuje wystarczy czytac a najlepsze konto to skarpeta
2022-10-12 21:16:27
gość: ~Ws
Głosować na platformie oni wam wszystko dadzą tępy N...d
2022-10-12 21:44:28
gość: ~wow
Dlaczego Ząbkowice zawsze blokują pieniądze najpierw 500 + , 300+ teraz węgiel + ?
2022-10-13 00:53:50
gość: ~On
@~wow
Lubisz żyć z zasiłków, na krzywy ryj podatnika? Weź się za robotę.
2022-10-13 01:14:48
gość: ~Traszka
@~wow
Pewnie dlatego że rządzi tu Orzeszek z PO, jakby był burmistrz z PiS, to Jarek razem z Mateuszem osobiście by ci przynieśli pieniądze w kopercie, zamiast 500plus dostałbyś 5 koła, węgiel miałbyś za darmo 3 miliony ton, a możesz nawet dostałbyś respirator od Szumiego :D
No i na koniec, dostałbyś paszport Polsatu i wejściówki na sylwestra marzeń z TVP.
2022-10-13 07:40:12
gość: ~Lechu
@~wow
Musisz zapalić świece chanukowe w oknie dla Ąrzejka i Matiego, wtedy pieniądze się zjawią na twoim koncie
2022-10-13 08:40:58
gość: ~Ddds
45 lat to wcale niestara
2022-10-13 11:19:19
gość: ~77
@~Ddds
Ale głupia
2022-10-13 15:37:12
gość: ~GoT
ostatnio dodany post
Znowu...?
Kolejna kretynka.
REKLAMA
REKLAMA