Trwa ogólnopolski protest pracowników cywilnych policji. Do akcji przyłączyli się również policyjni cywile z KPP w Ząbkowicach Śląskich fot.: mp
Pracownicy cywilni Komendy Powiatowej Policji w Ząbkowicach Śląskich przyłączyli się do ogólnopolskiego protestu policyjnych cywilów.
Oczekują m.in. godnych zarobków, adekwatnych do wykonywanej pracy oraz uregulowania w ustawie statusu pracownika policji.
8 października rozpoczął się ogólnopolski protest pracowników cywilnych policji, do którego dołączyli również pracownicy cywilni ząbkowickiej policji. Na znak protestu pracownicy od kilku dni przychodzą do pracy ubrani na czarno, stąd też akcja przyjęła nazwę „czarnego protestu”. Na drzwiach komendy i w komisariatach rozwieszono plakaty wyrażające protest. - Chcemy w ten sposób przypomnieć o składanych nam wielokrotnych obietnicach dotyczących podwyżek płac, a także zwrócić uwagę na pomijanie nas przy okazji podnoszenia uposażenia funkcjonariuszy - tłumaczą. - Przygotowaliśmy także listy do MSWiA oraz Komendanta Głównego, w których przedstawiamy nasze postulaty i załączamy odcinki z kwotami naszych wypłat za ostatni miesiąc - dodają cywile. To początkowa forma protestu, która już wkrótce może przybrać na sile, jeżeli nie uda się siągnąć porozumienia z MSWiA. W planach jest m.in. oflagowanie komendy oraz spacer z transparentami przed budynkiem.
W ząbkowickiej komendzie oraz jednostkach podległych zatrudnionych jest 31 pracowników cywilnych, którzy odpowiadają za sprawy administracyjne, finansowe, kadrowe, informatyczne czy też zaopatrzeniowe. Choć nie widać ich na ulicach podczas codziennych patroli czy interwencji, to jak podkreślają, na każdym kroku wspomagają funkcjonariuszy w wykonywaniu ich obowiązków. Za swoją pracę otrzymują jednak wynagrodzenie, czasem dwukrotnie niższe od kolegów w mundurach. Ich średnia pensja oscyluje na poziomie około 2.3 tys. zł na rękę.
– Poprzez „czarny protest” chcemy również zwrócić uwagę rządzących na nierówną sytuację płacową, która u nas występuje. Tak zwani „cywile” nie są funkcjonariuszami i nie korzystają z profitów jakie daje ustawa o Policji, takich jak m.in. wcześniejsza emerytura, wyższa odprawa, zwroty kosztów dojazdu do pracy, dodatki motywacyjne z funduszu motywacyjnego nagród i zapomóg itd. Nasza grupa społeczna, która wykonuje odpowiedzialne zadania w działach finansowych, kadrowych oraz w sekretariatach czy informatyce, pracuje za nieadekwatnie niskie wynagrodzenie – podkreślają protestujący. - Ze względu na to, iż niektórzy z nas są urzędnikami państwowymi nie możemy strajkować, ale poprzez protest chcemy zamanifestować nasze niezadowolenie - kontynuują. - Wśród 31 pracowników cywilnych w naszej komendzie większość posiada wykształcenie wyższe i długoletni staż. Część pracowników cywilnych pracuje na takich stanowiskach, na jakich jeszcze kilka lat temu pracował funkcjonariusz i wykonuje dokładnie takie same obowiązki, jakie kiedyś należały do funkcjonariusza. Pracownikom cywilnym regularnie zwiększany jest zakres obowiązków. Niestety nie idzie to w parze z otrzymywanym przez nas wynagrodzeniem i już od pewnego czasu nie jest ono współmierne do pracy, którą wykonujemy każdego dnia - dodają.
Wśród postulatów przekazywanych do MSWiA jest m.in. podniesienie płac pracowników cywilnych średnio o 2500 zł brutto (do poziomu zarobków pracowników Krajowej Administracji Skarbowej), podjęcie prac legislacyjnych nad przygotowanym przez nich projektem zmiany Ustawy o policji oraz uregulowanie w ustawie statusu pracownika policji.
- Oczekujemy na kolejne efekty rozmów z ministrem. To od nich zależą dalsze formy ogólnopolskiego protestu - wyjaśniają pracownicy i podkreślają, że mimo akcji protestacyjnej cały czas realizują swoje obowiązki. Przynajmniej na razie.
Do tematu będziemy wracać.
em24.pl
Protest pracowników cywilnych policji. Wysyłają paski wynagrodzeń do ministra i Komendanta Głównego
2021-10-14 12:07:49
gość: ~nauczycielka
Jestem nauczycielką. Popoeram Wasz protest. Powodzenia!!!
2021-10-14 12:24:32
gość: ~adoddoadom
@~nauczycielka
od was sie zaczela ta fala protestow - niedlugo zaczna protestowac zule pod marketem ze rzad im za malo zapomogi daje . wszyscy protestujcie - kazdy by chcial zarabiac miliony i g.wno robic - co to za jakas moda na protesty a porownywanie waszych zarobkow do policjanta ktory musi uzerac sie z patologia to troche malo trafne porownanie .
2021-10-15 09:12:42
gość: ~nauczycielka
@~adoddoadom
Uderz w stół a nożyce się odezwą.
A ja tylko napisałam, że solidaryzuję się z tą grupą.
2021-10-15 09:15:38
gość: ~nauczycielka
@~adoddoadom
My nie porównujemy zarobków do policjanta.. żadnego. Szacun wielki do ich ciężkiej i niebezpiecznej pracy. Ja POPIERAM JEDYNIE PROTEST PRACOWNIKÓW CYWILNYCH.
2021-10-28 12:17:19
gość: ~ Ula
ostatnio dodany post
@~adoddoadom
Gdybym chciała zarabiać jak policjant to zostałabym policjantką
Nie wszyscy mogą być policjantami,nauczycielami...
Są prace które trzeba wykonywać również i mieć za nie godne wynagrodzenie
2021-10-14 13:01:52
gość: ~Wakacje
@~nauczycielka akurat wy to jesteście największymi nierobami pracujecie po 10 godzin tygodniowo wakacje ferie święta itp. macie wolne a najwięcej ujadacie!!
2021-10-14 14:09:40
gość: ~Ja
@~Wakacje
Ha ha ha. Przebiłeś wszystko. To już nie 18 a 10? Może 8?
2021-10-14 14:20:14
gość: ~duffy
@~Wakacje
Was to tylko te wakacje i ferie bolą… Czy ktoś zabierał Ci książki z ręki?? trzeba było się uczyć na nauczyciela skoro to zawód mlekiem i miodem płynący…
2021-10-14 19:24:30
gość: ~sruffy
@~duffy
A kto im kazał zostać nauczycielami? Skoro tak bardzo im się ta praca nie podoba, to niech poszukają sobie innej... W końcu są tak bardzo 'mądrzy' i 'wykształceni', i lepsi od innych, to powinni bez problemu znaleźć robotę.
2021-10-18 10:17:00
gość: ~Gość
@~sruffy
Kiedyś mój bardzo dobry kolega - nauczyciel powiedział mi:
"Ktoś co nic nie umie robić to uczy, a jeśli nie umie nawet tego to zostaje nauczycielem W-Fu..."
2021-10-14 21:07:18
gość: ~Ha
@~duffy
Chętnie będę pracować jako nauczyciel tylko nie mam pleców tak trzeba mieć cholerne plecy bo tylko córeczki i synkowie mają etaty zapewnione
2021-10-15 09:16:06
gość: ~nauczycielka
@~Ha
Naprawdę?
2021-10-15 09:25:06
gość: ~Nauczyciel
@~nauczycielka
Fakt. Sam znam 3 takie przypadki...
Tak btw, offtopic trochę.
Pamiętam jak synuś nauczyciela nawet mundurka nie musiał nosić w gimnazjum. Podczas gdy wszyscy inni za jego brak dostawali opierdol i kary, taki chwast sobie spokojnie chodził bez, i ŻADEN nauczyciel mu nic nie powiedział...
Po prostu żenada.
2021-10-15 09:14:05
gość: ~nauczycielka
@~Wakacje
Chyba Cię jakiś nauczyciel skrzywdził. U nas w kraju kto by nie protestował to jest mu źle. Taka to polska zawiść.
2021-10-15 09:25:47
gość: ~Nauczyciel
@~nauczycielka
Nauczyciele skrzywdzili wiele dzieci.
2021-10-14 13:11:50
gość: ~Haha
@~nauczycielka
Nie chwal się bo akurat wy to nic nie robicie, dzieci nie potraficie uczyć. Na lekcjach zamiast jakąś wiedzę przekazać to przeglądasz katalog oriflame albo Avon i tyle. A kasę chcecie mieć jak prezes jakiś
2021-10-15 09:18:01
gość: ~nauczycielka
@~Haha
Cóż za elokwencja. I na dodatek wróżbita ze szklaną kulą. Każdy wie kto co robi i gdzie. Uwielbiam polskie dyskusje i ujadanie.
2021-10-15 09:27:19
gość: ~Nauczyciel
@~nauczycielka
Nikt ci nie każe brać udziału w tej dyskusji i słuchać ujadania.
Po prostu wyjdź.
2021-10-17 20:59:01
gość: ~Chujnia JEWropejska
@~nauczycielka
Może wolisz niemieckie albo żydowskie ujadanie, co?..
Co to za nauczyciel, co pluje na własny kraj.
2021-10-14 12:13:54
gość: ~haha
A jaki to problem?? Przecież nasi posłowie z Pis cały czas trąbią ile to nie mamy pieniędzy w rezerwach.
2021-10-14 12:15:45
gość: ~JJJ
Jak coś to w Biedronce szukają ludzi i płacą trochę więcej. Do wyboru do koloru, w każdej braki. W Kauflandzie chyba też i też zarobki blisko 3000 zł. Tylko tam nie ma czasu na fejsa i kawę =)
2021-10-14 12:26:37
gość: ~Er
@~JJJ
Dokładnie do Bidy na kase
2021-10-14 12:51:26
gość: ~Cywil
@~JJJ
Nie mamy ani dostępu do internetu ani expresu do kawy. Jesteś żenujący.
2021-10-14 14:20:00
gość: ~Senior
@~Cywil niby nie masz dostępu do internetu a piszesz i w godzinach pracy.Klamca i oszust z ciebie
2021-10-14 12:40:50
gość: ~Senior
Proponuję zmienić prce ale PO co kto będzie pił kawe i palił papierosa i siedział na fejsie i innych czatach
2021-10-14 12:53:49
gość: ~Cywil
@~Senior
Kolejny żenujący komentarz. Nie mamy dostępu do internetu ani expresu do kawy.
Wiec ,,dokształć,, się najpierw na temat, który piszesz.
2021-10-15 08:42:55
gość: ~PAN I WLADCA NAUCZYCIEL
@~Cywil
Z pokoju nauczycielskiego jak pamiętam, ZAWSZE tak ostro waliło papierochami i kawą, że aż w oczy szczypało.
Kawkę też normalnie sobie na lekcjach siorbali, ale oczywiście nikt z uczniów już się napić czegoś nie mógł...
2021-10-15 09:19:56
gość: ~nauczycielka
@~PAN I WLADCA NAUCZYCIEL
Takie czasy to już prehistoria. Widać, że daleko Ci od znajomości realiów polskiej szkoly. Ale TY wiesz lepiej...wiem..wiem..
2021-10-15 09:28:32
gość: ~Nauczyciel
@~nauczycielka
No tak, bo teraz jest taka chujnia zdalna, nauczyciele mogą spokojnie kopcić i pić w domku.
2021-10-14 13:40:04
gość: ~xxxx
@~Senior
Senior to pewnie były milicjant z PZPRu a teraz wychwalający PISiorów pod niebiosa.
2021-10-14 14:09:10
gość: ~Senior
@~xxxx A tydalej podpis masz krzyżykowy i domagasz się podwyższenia płac.Prymityw......
2021-10-14 14:18:42
gość: ~xxxx
@~Senior
Oj głupiś cie głupi towarzyszu.
2021-10-14 15:02:10
gość: ~Pan burmistrz
Jakby co to zapraszam do siebie do pracy w urzędzie... Tylko chłopców do 22 lat.
2021-10-14 21:10:31
gość: ~Bz
@~Pan burmistrz
No co ty naprawdę,
2021-10-14 22:13:27
gość: ~takitam
Mili Państwo.
Nie wiem czy zauważyliście, ale ... ZAWSZE protestuje TYLKO budżetówka.
Ci sami ludzie, wykonujące tę samą pracę w firmach prywatnych siedzą cicho, nawet jeśli płaca jest identyczna jak w rzeczonej budżetówce.
Nie rozumiem tych protestów W OGÓLE.
Przecież ci wszyscy protestujący, NIE SĄ PRZYSPAWANI do miejsca pracy.
W każdej chwili mogą poszukać lepszej pracy na wolnym rynku pracy, a jeśli (jak twierdzą) należy im się więcej, to zapewne są na tyle rozchwytywanymi fachowcami w swoich dziedzinach, że bez problemów znajdą pracę za wyższą płacę niż w budżetówce.
Dlaczego zatem protestuje ZAWSZE budżetówka ?
Bo to "dobrze wygląda" w mediach, czyli ... "biedni" .... "zatyrani" .... "potrzebni" , a rząd nie chce płacić im tyle ile oni chcą, tylko dlatego że oni chcą.
Zapewniam tych wszystkich budżetowców, że JEST WAS ZA DUŻO i dlatego nie zarabiacie tyle ile chcecie.
Jeśli obsadzenie stanowisk które zajmujecie spadnie do poziomu zagrożenia funkcjonowania jakiejś instytucji państwowej w której pracujecie, bo nowych pracowników nie przybywa, a ci co są się zwolnili, to rząd szybko znajdzie pieniądze na płace które ponownie będą zachęcały do pracy.
Inaczej pisząc, po prostu zadziała rynek.
DOKŁADNIE tak samo było jeszcze całkiem niedawno w Lidlach, Biedronkach i innych takich, czyli zaczęło brakować pracowników na kasy i w ogóle do pracy w marketach bo płace nie zachęcały.
Markety nie miały innego wyjścia jak wyraźnie podnieść płace i .... pomogło, czyli ... nadal nie ma obsady w tych marketach takiej jak powinna być, ale ... jest już wystarczająca do funkcjonowania.
2021-10-15 18:59:42
gość: ~obserwator
@~takitam
Pracuję w budżetówce i zarabiam najniższą krajową plus 20% stażowego - 35 lat pracy - wyższe wykształcenie, ale obsługa szkół, placówek oświatowych nie ma możliwości walczyć o podwyżkę. Budżetami zarządzają ludzie, których nie interesują pracownicy, są pieniądze na np. na zaproszenie zespołu Śląsk - goszczenie i zabawę ale dla kadry obsługi nie ma. Problemem polega na tym , że pracownik - zasób ludzki organizacji jest niedoceniany, natomiast zasoby materialne i finansowe bez czynnika ludzkiego nie mają wartości ale zarządzający o tym nie wiedzą. Myślenie, że jak ci się nie podoba możesz się zwolnić i szukać nowej lepiej płatnej pracy nie jest rozwiązaniem, ponieważ nie wszyscy mogą przeprowadzić się do większych miast, czy dojeżdżać. Obsada w tzw. budżetówce to kobiety, które są matkami, przedszkola, szkoły organizują opiekę góra do 15 godziny, jak pogodzić pracę z opieką nad dziećmi, Możemy wszyscy wyjechać do Niemiec na opiekę, ale co z rodzinami. Uważam, że protest to KRZYK O GODNOŚĆ CZŁOWIEKA . Obsługa, to pracownicy ciężko pracujący, a picie kawy w przerwie śniadaniowej gwarantuje kodeks pracy i obsługa też to czyni. Zmiana pracy to nie rozwiązanie, trzeba zmienić szefów.
2021-10-15 23:01:46
gość: ~takitam
@~obserwator
gość: ~obserwator napisał/a:
/// obsługa szkół, placówek oświatowych nie ma możliwości walczyć o podwyżkę. ///
Zaraz, zaraz ... to te wszystkie protesty organizowane są dla jaj ?
gość: ~obserwator napisał/a:
/// Myślenie, że jak ci się nie podoba możesz się zwolnić i szukać nowej lepiej płatnej pracy nie jest rozwiązaniem, ponieważ nie wszyscy mogą przeprowadzić się do większych miast, czy dojeżdżać. ///
Cóż .... mamy nowe czasy i system zwany kapitalizmem w którym to systemie (jak notabene uczą ci miauczący nauczyciele) każdy musi sobie radzić sam jak umie.
Poza tym, akurat tak się składa, że jesteśmy (my jako kraj) w takim momencie, że pracy po prostu nie brakuje, nawet w takich Ząbkowicach czy Ziębicach.
Tyle tylko, że to nie jest taka sama praca do jakiej przyzwyczajona jest budżetówka.
Wszyscy ci protestujący płaczą, że ci lub tamci zarabiają znacznie więcej niż oni.
No przecież (jak pisałem) wystarczy zmienić pracę i .... po problemie.
Co do dojazdów do pracy, to .... spora grupa ludzi NIE PRACUJĄCA W BUDŻETÓWCE codziennie dojeżdża do pracy i .... nie protestują.
Czyżby budżetówka była kolejną "specjalną kastą" która zhańbiłaby się dojazdami do pracy ?
gość: ~obserwator napisał/a:
/// Uważam, że protest to KRZYK O GODNOŚĆ CZŁOWIEKA . ///
..... a ja uważam, że to krzyk o przywileje jak za komuny, czyli sławetne ... czy się stoi, czy się leży .. nam się należy.
Powtórzę ponownie, że płace w budżetówce będą wzrastać TYLKO WTEDY, kiedy zacznie brakować pracowników, czyli kiedy liczba pozostałych pracujących nie będzie wystarczała do obsługi tej czy tamtej instytucji.
2021-10-16 12:08:10
gość: ~Ja
@~takitam
Hmmm, akurat protestu PRACOWNIKÓW OBSŁUGI to ja sobie nie przypominam jeśli chodzi o budżetówkę za wyjątkiem tego, który aktualnie próbują zorganizować pracownicy cywilni policji. Jeśli chodzi o edukację protestują nauczyciele, jeśli chodzi o policję protestują policjanci, a zazwyczaj ci, którzy wykonują równie ważną pracę, ale nie są na piedestale jak nauczyciele czy policjanci, są traktowani jak g##no.
2021-10-17 22:09:17
gość: ~takitam
@~Ja
Czy to coś zmienia ?
2021-10-17 12:44:29
gość: ~obserwator
@~takitam
Obsługa nigdy nie protestowała bo nie ma przebicia, to my dbamy o księgowość, dokumentację, czystość, wyżywienie (księgowe, sekretarki, woźne, kucharki) nikt nie docenia naszej pracy i myślę że Pan/Pani korzystał/ła z pracy obsługi (szkoła, szpital). W obsłudze nie ma przerostu zatrudnienia, bo to poziom najniższy i tam się zawsze oszczędza (łatwo nas zastąpić - więc jak się zwolnimy to zawsze pojawi się ktoś inny), o podwyżki walczą lekarze, pielęgniarki, policjanci, nauczyciele - o obsługę nikt się nie upomina bo traktowani jesteśmy jak śmieci, ale Pan/Pani teraz jak pracuje to sam sobie sprząta, gotuje, nalicza wynagrodzenie, odprowadza podatki - (ZOSIA SAMOSIA).
Nie każdy może zmienić pracę (łatwo nas zastąpić) i na tym żerują pracodawcy, a mówienie Jak były prezydent , (niech siostra poszuka lepszej pracy i weźmie kredyt i kupi sobie mieszkanie) to utopia, na dojazdy trzeba mieć samochód, prawo jazdy (najniższe wynagrodzenie, które zarabia obsługa nie pokrywa podstawowych kosztów utrzymania rodziny, często choroba członka rodziny, czy wycieczka dziecka to problem nie do przeskoczenia - ile zbiórek w internecie trwa na chore dzieci - bo rodzice borykają się z problemami i myślisz, że rodzice nie chcieli zmienić pracy. Po za tym nie każdy potrafi rozpychać się łokciami, albo ma układy w rodzinie,
Czasy się zmieniły , OK ale ja po szkole chodziłem z kluczem na szyi, do szkoły szedłem sam, a obecnie nie ma możliwości zostawić dziecka bez opieki (niebezpieczne czasy - duży ruch na drodze, przestępstwa, pedofilia), dawniej w szkole szczepiono nas bez zgody rodziców, a obecnie na wszystko trzeba zgody, każdy wszystko kontroluje.
Jestem ciekaw, gdzie pracowali Pana/Pani rodzice i jak poradzili sobie z opieką nad Panem/Panią - może była zdrowa babcia, która robiła wnusiowi/wnusi pierogi,
może była niania bo rodzice robili karierę i obecnie Pan/Pani ma super pracę dobrze płatną, dużą rodzinę ( pani do sprzątania i gotowania), partner dobrze zarabia, mieszka w willi, każde z Was ma własny samochód, IDYLLA. Zyczę zdrowia i rozejrzenia się na boki większość ludzi musi pracować za najniższą krajową, płacić podatki, wychowywać dzieci, niewielki procent społeczeństwa może robić co chce, bo nie są niewolnikami ekonomicznymi, nie posiadają rodziny , nie opiekują się starszymi rodzicami.
Dobrze płatna praca nie jest obecnie dostępna jak Pan/Pani pisze, bo zawsze jak zaczynasz pracę w nowym miejscu to zaczynasz od najniższej krajowej, bez umowy na stałe (brak zdolności kredytowej) i przy problemach finansowych pracodawcy to nowo zatrudnieni pierwsi tracą pracę, nie każdy może ponieść takie ryzyko.
Uważam, że każdy powinien godnie zarabiać od pani woźnej, kucharki do sekretarki, księgowej, bo należy się nam to z racji zatrudnienia. Dyskryminuję się obsługę, bo trudno protestować w kilka osób (obsługa policji to branża podległa pod jedno ministerstwo, natomiast obsługa szkół, szpitali, przedszkoli to osoby zarządzane przez bardzo wielu pracodawców (wiele samorządów)
2021-10-17 22:17:15
gość: ~oooooo
@~obserwator
nic dodać nic ująć
2021-10-17 22:45:11
gość: ~takitam
@~obserwator
gość: ~obserwator napisał/a:
/// W obsłudze nie ma przerostu zatrudnienia, bo to poziom najniższy i tam się zawsze oszczędza (łatwo nas zastąpić - więc jak się zwolnimy to zawsze pojawi się ktoś inny) ///
No to ... o co chodzi ?
Skoro można was zastąpić, bo zawsze pojawi się ktoś inny, to widocznie to co robicie + PŁACA są na tyle atrakcyjne, że zawsze znajdzie się ktoś kto zechce (za te pieniądze) wykonywać tę pracę.
Po co więc protest ? .. skoro praca + płaca jest atrakcyjna ?
gość: ~obserwator napisał/a:
/// o obsługę nikt się nie upomina bo traktowani jesteśmy jak śmieci ///
.. a kto niby ma się upominać ?
Sami się upominajcie, a jak nadal wasze upominanie się nie będzie brane pod uwagę, to strajk, a jak nadal nic, to nie widzę innego wyjścia jak po prostu zwolnić się i poszukać innej pracy.
Niby dlaczego rząd ma wam płacić więcej za to co robicie, skoro (jak piszesz) znajdują się chętni którzy za te pieniądze które są będą pracować bez protestów ?
gość: ~obserwator napisał/a:
//// a obecnie nie ma możliwości zostawić dziecka bez opieki (niebezpieczne czasy - duży ruch na drodze, przestępstwa, pedofilia) ///
No ale ... nie rozumiem ... to obowiązek państwa, żeby zabezpieczyć opiekę nad dziećmi ?
gość: ~obserwator napisał/a:
/// dawniej w szkole szczepiono nas bez zgody rodziców, a obecnie na wszystko trzeba zgody, każdy wszystko kontroluje ///
BARDZO DOBRZE, że trzeba zgody.
Dawniej była komuna która "wiedziała lepiej" co jest dla nas lepsze.
Teraz widzę, że tzw. rząd (czy PiS jak zwał tak zwał) znowu wraca do tych czasów, czyli uważają, że wiedzą lepiej od obywateli co jest dla nich lepsze.
gość: ~obserwator napisał/a:
/// Jestem ciekaw, gdzie pracowali Pana/Pani rodzice i jak poradzili sobie z opieką nad Panem/Panią ///
Po prostu chodziliśmy do przedszkola, a babcie ... rzeczywiście były zdrowe, tyle że oddalone o 100km od nas, więc ... raczej nie pomagały :)
Do szkoły rzeczywiście chodziliśmy sami.
gość: ~obserwator napisał/a:
/// każde z Was ma własny samochód, IDYLLA. ///
No litości ... przecież samochód dzisiaj może mieć praktycznie każdy kto chce.
To nie są czasy komuny.
Po prostu idziesz i z marszu kupujesz jakieś auto do jazdy za kilkanaście tysięcy, a to nie jest jakiś majątek rujnujący rodzinę.
gość: ~obserwator napisał/a:
/// Zyczę zdrowia i rozejrzenia się na boki większość ludzi musi pracować za najniższą krajową, płacić podatki, wychowywać dzieci, niewielki procent społeczeństwa może robić co chce, bo nie są niewolnikami ekonomicznymi, nie posiadają rodziny , nie opiekują się starszymi rodzicami. ///
Od początku świata tak było i ... nadal tak będzie.
gość: ~obserwator napisał/a:
/// Uważam, że każdy powinien godnie zarabiać od pani woźnej, kucharki do sekretarki, księgowej, bo należy się nam to z racji zatrudnienia. Dyskryminuję się obsługę, bo trudno protestować w kilka osób ///
Też tak uważam, ale ... tak już było, tyle że w wypaczonej formia, a nazywało się to socjalizmem gdzie nikt nie zarabiał godnie, za to wszyscy w miarę równo, a protest jakikolwiek był niemożliwy.
Zgadzam się również, że protestować w kilka osób nie ma najmniejszego sensu, dlatego NAJLEPSZYM możliwym protestem jest ... zmiana pracy i ... wiem o czym piszę, bo wszystko to (włącznie z protestami) przerabiałem na własnej skórze.
Proszę zrozumieć, że miauczenie jak to nam się krzywda dzieje NICZEGO NIE ZMIENI.
Trzeba brać sprawy we własne ręce, albo (jak np. ja, ale nie tylko ja) pieprznąć wszystko i zacząć niejako od nowa, czyli w nowym miejscu, nowa praca.
Rozumiem, że nie każdy tak potrafi lub nie każdemu się chce, ale proszę spróbować mi uwierzyć na słowo, że jak niemal fizycznie zabraknie pieniędzy, to człowiek dostaje "drugie skrzydła" i robi co może żeby się utrzymać na powierzchni i ZAZWYCZAJ SIĘ UDAJE, tyle tylko, że mało kto wierzy że się uda i dlatego nie podejmuje żadnych kroków.
Mnie się udało, czyli zamiast kopać się z koniem (czyli z zastaną rzeczywistością) zmieniłem całkowicie zawód i ... dzisiaj jest nie tyle super, co ZNACZNIE LEPIEJ niż było zanim się zdecydowałem na ten krok.
... i żeby nie było ... na w/w zmianę zdecydowałem się mając powyżej 40 lat.
2021-10-14 23:59:22
gość: ~Stech
Nauczycielom to trzeba zmniejszyć pensje a nie zwiększyć. Połowa godzin co "Kowalski" i czwórka z przodu? W szkole tak naprawdę dowiesz się co masz umieć, bo nauczycieli mamy jakich mamy, a wymagają co nie miara...
2021-10-15 08:46:12
gość: ~PAN I WLADCA NAUCZYCIEL
@~Stech
Dokładnie...
Na następny raz masz umieć to to, to i to.
I gówno mnie obchodzi, to tylko 'moja praca'.
Nie umiesz? Nie rozumiesz czegoś?.. Masz pecha. Jeden.
2021-10-15 08:31:12
gość: ~Hehe
Taaa? A jak ludzie protestowali bo im bezpodstawnie i bezprawnie zamykali biznesy przez jakieś przeziębienie, to policja gazowała i pałowała ludzi na protestach i jeszcze za to dostali dodatkową kasę, tak właśnie,
Dostali dodatkową kasę za to, że wykonywali bezprawne rozkazy na gnębienie ludzi którzy chcieli zarobić na chleb, teraz nagle protestów im się zachciało? Teraz to niech się pocałują w kakao!!! Teraz to powinni dostać gazem w oczy i palą pod kolana jak to robili „zwykłym” obywatelom prowadzącym własne biznesy, którym rząd zakazał pracy, a milicjantów nasyłał na tych ludzi żeby ich gnębili. Zawsze tak jest, kto mieczem wojuje, od miecza ginie.
2021-10-15 13:51:21
gość: ~zenek
@~Hehe
Naprawdę nie widzisz różnicy między policjantem a pracownikiem cywilnym? Nikt z nas nikogo nie pałował, zapewniam cię.
2021-10-15 20:31:19
gość: ~Ja
J...ć te pisowskie ścierwo
REKLAMA
REKLAMA