Express-Miejski.pl

Od stycznia gospodarka odpadami z nieruchomości niezamieszkałych „po nowemu”

zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne fot.: sxc.hu

Od nowego roku właściciel lub zarządca nieruchomości niezamieszkałych (sklepy, firmy, urzędy, szkoły itd.) będzie musiał zawrzeć umowę na odbiór odpadów komunalnych.

To efekt nowych uregulowań prawnych w ustawach: z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. Dz.U. z 2019, poz. 2010) i z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz.U. z 2019, poz. 701), oraz uchwały Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich z dnia 28 listopada 2019 r. w sprawie uchylenia uchwały Rady Miejskiej w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne.
 
Odbiorem odpadów komunalnych będzie mógł zajmować się podmiot uprawniony do prowadzenia na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie tego rodzaju działalności.

Wykaz podmiotów dostępny na tutaj [KLIK]

Na urzędzie spoczywał będzie obowiązek kontrolowania tych umów, ponoszenia stosownych opłat oraz realizacja innych obowiązków wynikających z „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie”.

Najważniejsze z nich to: wyposażenie nieruchomości w pojemniki lub worki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymanie ich w należytym stanie sanitarnym i technicznym, dotyczy to również miejsc gromadzenia odpadów oraz selektywne zbieranie odpadów na terenie nieruchomości zgodnie z wymaganiami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ząbkowice Śląskie.

UM Ząbkowice Śląskie

0

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

REKLAMA