10 lipca burmistrz Ziębic Mariusz Szpilarewicz oraz Daniel Łopatyński – szef firmy ARES podpisali umowę na budowę tras rowerowych na terenie gminy Ziębice.
W ramach projektu wykonawca – firma Ares z Trzebieszowic - realizując zadanie pn. „Przebudowa ścieżek leśnych na ścieżki pieszo-rowerowe w gminie Ziębice” zmodernizuje część istniejących ścieżek leśnych na zrównoważone trasy rowerowe, tzw. singletracki. Powstała w wyniku zadania sieć siedmiu tras będzie służyć turystom oraz mieszkańcom gminy i będzie udostępniona bezpłatnie.
Ścieżki będą przebiegały przez atrakcyjne tereny leśne zlokalizowane w okolicy Ziębic, Skalic, Witostowic i Henrykowa. Całkowita wartość inwestycji to ponad 350 tys. zł.
Gmina Ziębice za pośrednictwem Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Qwsi”, pozyskała na realizację inwestycji środki zewnętrzne w wysokości 180 tys. zł w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Zgodnie z umową wykonawca ma zakończyć roboty budowlane w terminie do 15 października, więc jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i nie zaskoczy szybsza zima jeszcze w tym roku będzie można cieszyć się nową infrastrukturą rowerową w gminie Ziębice.
Głównym celem projektu jest rozwój ruchu turystycznego oraz wzrost liczby osób korzystających ze szlaków turystycznych zlokalizowanych na obszarze gminy.
erwu. / em24.pl na podst.inf. UM Ziębice
Umowa na singletracki podpisana. Tym razem powstaną w gminie Ziębice
2019-07-11 11:50:32
gość: ~Ratmed
Super, jeszcze niech zapewnią zabezpieczenie medyczne tychże tras rowerowych. Obecnie karetki średnio 2 razy dziennie, w kazdy weekend muszą wyjeżdzać do rowerzystów, którzy się łamią na tych trasach. Jeden taki wyjazd trwa średnio 2-3 godziny, więc brakuje zespołów dla reszty mieszkańców powiatu...
2019-07-11 12:43:21
gość: ~takitam
No nareszcie.
Ziębiczanie o niczym innym nie marzyli jak tylko o tych singletrakach.
Teraz jeszcze tylko hala widowiskowo-sportowa, festyn co tydzień, maratony, inne bieganiny, turnieje rycerskie, więcej tzw. wykładów w centrum informacji turystycznej, przejazdy motocykli, i inne tego typu bzdety, a niezadowolonych z "inwestycji" należy potępić, nazwać prostakami, wsteczniakami i gburami nie potrafiącymi się cieszyć z tych "wspaniałości".
Natomiast tych którzy uważają, że priorytetem powinny być remonty dróg, ogólnie pojętej infrastruktury i ściąganie inwestorów w celu tworzenia nowych miejsc pracy, należy posądzić o brak wizji, malkontentyzm, pieniactwo i brak kultury.
==============
Mili Państwo, WASZE PIENIĄDZE (jako podatników) WYDAWANE SĄ NA KOMPLETNE BZDETY.
2019-07-11 12:55:56
gość: ~Przemyslowa
@~takitam
Dostaliśmy dofinansowanie to żal było nie skorzystać.
Reszta w swoim czasie.
2019-07-11 13:06:34
gość: ~takitam
@~Przemyslowa
Gdyby można było dostać dofinansowanie na malowanie trawników, to też ... żal by było nie skorzystać ?
To jest DOFINANSOWANIE, czyli cześć kasy gmina musi wyłożyć sama.
No i najważniejsze:
Nie sztuka zbudować takie singletraki.
Sztuka to utrzymać w należytej kondycji, a tego nikt za darmo robił nie będzie.
Poza tym, korzystać będą teoretyczni turyści + (może) kilkanaście osób z gminy.
Pytania:
-- Co z tego będzie mieć cała reszta mieszkańców gminy ?
-- Dlaczego cała w/w reszta ma finansować (podatki) zabawy dla turystów tudzież sponsorować hobby kilkunastu osób ?
2019-07-11 15:37:38
gość: ~Przemyslowa
@~takitam
Wszystkim się nie dogodzi. Nie ma takiej opcji. Jeśli liczysz że w Ziębicach ktoś zainwestuje mega miliony na wybudowanie dużej fabryki to jesteś w błędzie. Nie mamy infrastruktury nie mamy wykwalifikowanych pracowników itd.
Choć mudlmy się żeby s8 przechodziła blisko Ziębic to może wtedy ktoś przy niej zainwestuje
2019-07-11 18:02:34
gość: ~takitam
gość: ~Przemyslowa napisał/a:
//// Nie mamy infrastruktury nie mamy wykwalifikowanych pracowników itd. ////
Za to mamy MNÓSTWO rzeczy do naprawienia, czyli rzeczone chodniki, drogi, remonty kamienic należących do gminy, remonty szkół, remonty placów zabaw dla dzieci, remonty ogólnie pojętej infrastruktury itp. itd.
Jednak ktoś uznał, że póki co, dla naszej bogatej gminy priorytety, to:
-- park kulturowy w Henrykowie
-- remontów kościółków
-- singletraki
-- punkt informacji turystycznej
-- całkiem niedawno (podobno poważnie) rozważano budowę ronda
-- stosunkowo niedawno wybudowano najdroższy parking w Europie w ... Henrykowie
-- remont targowiska
-- cyrk pod tytułem, ... zawierzenie Ziębic Jurkowi Kapadockiemu
-- finansowanie innego cyrku pod tytułem ... Księstwo Ziębickie i wygłupy z tym związane
-- altana w parku
-- hala widowiskowo sportowa
-- remont ... biblioteki
.... i wiele, wiele innych pierdół.
Słowem ... wszystko, tylko nie to co ułatwiłoby życie zdecydowanej większości Ziębiczan.
Natomiast co do inwestorów walących tu drzwiami i oknami, pisałem wielokrotnie, czyli .... MASZ RACJĘ, tu nikt nie zainwestuje, ale czy to oznacza, że bardzo skromne środki gminy należy przeznaczać na kompletne bzdety ?
2019-07-11 18:51:06
gość: ~Obywatel
@~takitam
Projekt Księstwo Ziebickie miał na celu chwalenie się historią naszego regionu i współpracę miast, które należały do księstwa. Co w tym głupiego. Podkreślanie walorów zabytkowych i historycznych to dobra inicjatywa. To o jakim cyrku mowa?
2019-07-11 22:35:58
gość: ~takitam
gość: ~Obywatel napisał/a:
////..... i współpracę miast, które należały do księstwa. Co w tym głupiego. Podkreślanie walorów zabytkowych i historycznych to dobra inicjatywa. ////
Przez kilkadziesiąt lat istnie coś takiego jak .... "współpraca miast" .
Zapewne większość Ziębiczan chciałby wiedzieć, co na owej "współpracy" zyskała gmina Ziębice, a w szczególności Ziębiczanie.
Od kiedy pamiętam (a żyję już czas jakiś), to cała ta współpraca miast partnerskich polegała (i polega nadal) głównie na tym, że urzędnicy z jednego miasta, wybierają się na odwiedziny do drugiego (partnerskiego) miasta, gdzie piją, jedzą, bawią się, a wszystko na koszt podatników, po czym następuję rewizyta urzędasów z miasta partnerskiego w Ziębicach, gdzie też piją, jedzą, bawią się, ale z kolei na koszt swoich podatników.
Obydwie zadowolone z siebie delegacje, podpisują jakiś kompletnie nic nie znaczący dokument i .... rozjeżdżają się do domów w poczuciu "dobrze spełnionego obowiązku".
Co do projektu Księstwa ziębickiego, to rozumiem, że w żaden inny sposób (Internet, literatura) gawiedź nie dowiedziałaby się że coś takiego w ogóle istniało, a przecież zainteresowanie ludności jest OGROMNE, prawda ?
OK, sam projekt jako taki głupi nie jest, ale .... powtórzę nie wiem już który raz, że NAJPIERW CHLEB, a igrzyska wtedy, kiedy chleba już będzie pod dostatkiem.
Tymczasem nasze tzw. władze, z uporem godnym osła, zajmują się KOMPLETNYMI BZDETAMI vide właśnie jakieś księstwa.
2019-07-11 23:22:39
gość: ~Obywatel
@~takitam
Z Pańskich komentarzy wynika, że nikt w Ziębicach nie interesuje się sportem, historią, czytaniem książek, jazdą na rowerze. Nie potrzebne są nam żadne imprezy, spotkania autorskie, referaty, wykłady, centra informacji turystycznej, miejsca rekreacji i odpoczynku.
Wszystkie wysiłki i pieniądze muszą iść na chodniki, drogi, inwestycje przemysłowe. Dobrze rozumiem? Bo jeśli tak to jest Pan w błędzie. Mieszkają tu ludzie, którzy interesują się wymienionymi powyżej sprawami. I chcą mieć do nich dostęp tu na miejscu. Po raz kolejny powtarzam, że budżet gminy jest skonstruowany tak, że wystarczy na różne inwestycje. Poza tym drogi i chodniki są robione i będą robione. Wystarczy poczytać o rozpoczętych i mających się rozpocząć inwestycjach. Nie można z uporem pomijać pewnych kwestii i ciągle pisać, że nic się nie dzieje.
2019-07-12 00:10:54
gość: ~takitam
@~Obywatel
Jeszcze klika dni temu, tu na tym portalu był artykuł który traktował o UWAGA zdziwieniu ziębickich radnych dramatyczną sytuacją demograficzną w Ziębicach, czyli inaczej pisząc ..... wymieraniem miasta.
Młodzi uciekają stąd gdzie tylko mogą.
Czyżby historia, sporty wszelakie, nowoczesna biblioteka, jazda na rowerach, imprezy, spotkania autorskie, referaty, wykłady, centra informacji turystycznej, miejsca rekreacji i odpoczynku, tudzież inne "atrakcje" które wymieniłem w poprzednim wpisie nie były tym o czym marzą młodzi ludzie ?
Czyżby miejsca pracy, nowoczesna infrastruktura, rzeczone drogi i chodniki et consortes, były bardziej potrzebne ?
Mówią, że nie samym chlebem człowiek żyje i .... TO PRAWDA, ale ... kulturą, sportem, historią i innymi igrzyskami się nie najemy.
gość: ~Obywatel napisał/a:
//// Mieszkają tu ludzie, którzy interesują się wymienionymi powyżej sprawami. ////
Oczywiście, ale ..... czy gmina (lub ogólnie państwo) ma finansować ich zainteresowania ?
Dorośli ludzie sami finansują swoje hobby, a państwo (czy gmina) jest od zapewnienia podstaw, czyli właśnie szeroko pojętej infrastruktury, edukacji, ochrony zdrowia, bezpieczeństwa, komunikacji i innych tego typu rzeczy.
Dopiero jak to wszystko zapewni w wystarczającym stopniu, to można pomyśleć o finansowanie hobby obywateli.
Niestety, ktoś w Ziębicach (i zapewne nie tylko w Ziębicach) uznał, że najpierw zabawa, a reszta ..... HGW kiedy i czy w ogóle.
gość: ~Obywatel napisał/a:
//// Bo jeśli tak to jest Pan w błędzie ////
To nie błąd, tylko inny punkt widzenia.
Po prostu, ja sądzę że są ważniejsze sprawy niż ogólnie pojęte igrzyska, a ktoś inny (np. Pani/Pan), że jednak zabawa na pierwszym miejscu.
Czy uważam, że jest Pani/Pan w błędzie ?
Oczywiście nie.
Po prostu to jest Pani/Pana opinia na dany temat.
2019-07-12 11:02:27
gość: ~Obywatel
@~takitam
Rozumiem inne punkty widzenia ale wydaje mi się, że nadal się nie rozumiemy. Nie chodzi mi o to, że miejsca pracy i chodniki nie są ważne. Nie piszę, że zabawa jest ważniejsza niż ekonomia i infrastruktura. Twierdzę, że gmina może rozwijać się na kilku polach równocześnie. Nie trzeba rezygnować z igrzysk na rzecz przemysłu b można to pogodzić. I moim zdaniem tak się właśnie dzieje. Poza tym proszę sobie wyobrazić co by się działo w mieście gdyby zrezygnowano z dni Ziębic czy innych festynów. Oczami wyobraźni widzę te komentarze. Z pewnością nie byłyby pozytywne.
2019-07-12 12:57:45
gość: ~xxx
@~Obywatel
Taki tam i tak jest najmądrzejszy.
2019-07-11 18:17:52
gość: ~Mieszkanka
@~takitam
Co w Ziębicach trzeba zrobić to wszyscy wiedzą i wiedzą. Jak tylko zobaczyłam nagłówek artykułu widziałam, że mogę liczyć na wybitny komentarz Pana/Pani. Na wybudowanie LG proszę nie liczyć. Na to że kot Klakiera zostanie burmistrzem też nie. Proponuję zamknąć szkoły, bo jeszcze za mądrzy ludzie będą w Ziębicach. Zamknąć wszelkie instytucje. W ogóle zaorać i posadzic buraki. Ale o czym wtedy będzie osoba pod tym nickiem pisać. Może zacznie pisać swoje genialne komentarze o innym mieście. Wszakże w każdym do czegoś się można przyczepić.
2019-07-11 14:26:14
gość: ~Obywatel
@~takitam
Z tego co czytałem na różnych portalach działki pod inwestycje przemysłowe są uzbrajane a jeśli jeszcze nie są to przynajmniej wyznaczono na nie miejsca. Warto też pamiętać o tym, że sprowadzenie inwestora do takiego małego miasta z nie najlepszą lokalizacją nie jest wcale łatwe. Ale lepiej o tym zapomnieć i być ciągle niezadowolonym. Remonty dróg trwają, co o tym też nie pamiętamy? Wykłady w centrum informacji turystycznej odbywają się poza godzinami otwarcia, więc w czym problem? Proszę też pamiętać, że są w tej gminie ludzie, którym podobają się maratony rowerowe i piesze, przejazdy motocykli a także turnieje rycerskie. Nawet, o zgrozo, biorą w nich udział. To co, tych ludzi też trzeba posądzić o to, że są głupi?
2019-07-11 18:09:28
gość: ~takitam
gość: ~Ktoś napisał/a:
//// Niestety żaden zakład produkcyjny tutaj nie powstanie ////
Zgadzam się i wiele razy o tym pisałem, czyli dlaczego nie powstanie, choć mógłby, ale czy to oznacza, że bardzo skromne środki gminy należy przeznaczać na kompletne bzdety ?
gość: ~Ktoś napisał/a:
//// Wiem że doprowadzić Ziębice do normalnego stanu po tylu latach to ciężka praca.////
Dlatego zaczynamy od finansowania zbędnych na tym etapie "rozwoju" pierdół ?
Przecież tzw. władze gminy Ziębice (Ząbkowic również) zachowują się jak jakiś lump, który jest poobdzierany, brudny, niedożywiony, chory i bezdomny, ale ... jak złapie trochę grosza, to wydaje kasę na nowego smartfona i mówi, że od czegoś trzeba zacząć polepszanie bytu.
2019-07-11 14:32:49
gość: ~Ktoś
@~takitam
Myślisz że nikt nie wie że byłoby super gdyby jakiś zakład wybudowalby tutaj fabrykę ? Czy nikt nie wie że przydałyby się super drogi i chodniki ? Czy tylko taki tam to wie ? Inni żyją w matrixie ? Niestety żaden zakład produkcyjny tutaj nie powstanie bo za daleko do A4 itd. Drogi i chodniki zaniedbane od przynajmniej 30 lat. Więc wg super krytyka nic ma się tutaj nie robić ??? Życie musi trwać. Łatwo krytykować trudniej zrobić coś efektywnego. Ja też nie raz krytykowałem władze Ziębic ale cieszę się mimo wszystko z każdej dobrej wiadomości. Wiem że doprowadzić Ziębice do normalnego stanu po tylu latach to ciężka praca.
2019-07-11 13:53:55
gość: ~Pikuś
Może uzbroić jakieś działki przemysłowe.Warto , czy nie. Może naprawić kilka dachów. Warto, czy nie.Może inne bardziej przydatne sprawy załatwić. Temat ulic i chodników jest tak stary, że się znudził. Latem pojeżdzimy sobie na rowerach, zimą na sankach, jak będzie śnieg. Jak nie będzie proponuję kupić nasnieżacze. I do tego jeszcze ratraki, a co.
2019-07-11 13:57:38
gość: ~Ziębice
brawo
2019-07-12 10:37:06
gość: ~osp
dobrze, dobrze, beda w ziebicach lpr co tydzien jak w srebrnej górze
2019-07-13 21:05:16
gość: ~camel
Bardzo dobrze że powstaną trasy rowerowe, nie mogę się doczekać.
2019-07-14 10:14:26
gość: ~Ribert
@~camel niby tak, ale jak zwykle kasa jest pompowana na północ czyli Henryków i okolice a południowy kraniec jak zwykle zapomniany, proponuję oddać Pomianów pod gmina Paczków lub Otmuchów, dla Ziębic to i tak bez znaczenia a dla nas lepiej
2019-07-14 11:41:28
gość: ~camel
ostatnio dodany post
@~Ribert Każda wieś ma sołtysa, mieszkańcy powinni się interesować swoją miejscowością, zorganizować jakiś ruch obywatelski. Trzeba walczyć o swoje, wysyłać pisma, robić dokumentację, zbierać podpisy, itp. Jak to nic nie pomoże zrobić protest, walczyć do skutku o swoje. Jak trzeba wezwać telewizję. Zróbcie zebranie, wyznaczcie sobie cele i realizujcie, na początek proponuję zmienić sołtysa na takiego który będzie chciał się tym zająć.
REKLAMA
REKLAMA