Express-Miejski.pl

Droga na ul. Kolejowej wytrzymała 4 miesiące

15 stycznia 2011r. - Zniszczenia coraz większe

15 stycznia 2011r. - Zniszczenia coraz większe fot.: Express-Miejski.pl

Zobacz wszystkie zdjęcia w galerii

Dziś, 14 stycznia, doszło do pęknięć w drodze na ulicy Kolejowej w Ząbkowicach Śląskich. Niedawno położoną kostkę "rozsadziło" w wielu punktach ulicy. Co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy?

W marcu 2010 roku zaczęły się prace związane z całkowitą przebudową ulicy Kolejowej. Jest to kluczowa droga w Ząbkowicach Śląskich, po której codziennie jeżdżą ciężkie autobusy oraz samochody dostawcze, jak i osobowe. Wykonawcą prac była Spółdzielnia Rzemieślnicza w Ząbkowicach Śląskich. 17 września 2010 r. odbył się odbiór techniczny, w którym uczestniczyli przedstawiciele lokalnej władzy, radni, prezesi gminnych spółek, okoliczni przedsiębiorcy oraz pracownicy techniczni. Jakość prac komisja oceniła wówczas bardzo wysoko. Całkowita powierzchnia drogi wynosi ponad 5000 metrów kwadratowych, a  koszt jej remontu wyniósł ok. 840 tysięcy złotych, z czego 50% było dofinansowane.

Zapytaliśmy losowo wybranego producenta kostki brukowej co ewentualnie mogło być przyczyną takiego stanu drogi po czterech miesiącach jej użytkowania:

- Sam fakt, że drogę rozsadziło po tak krótkim czasie użytkowania skłania do myślenia. Najprawdopodobniej przyczyną mogła być słaba struktura kostki oraz jej duża nasiąkliwość. W takim przypadku kostka była mokra i po przyjściu mrozu ją rozsadziło. Nie ma znaczenia - przynajmniej w naszej firmie -  czy kostka jest koloru szarego (stosowanego zazwyczaj do budowy dróg osiedlowych czy parkingów) czy jest w barwach jesieni (zazwyczaj kładziona jest przy zabytkowych budynkach i na deptakach). W naszej firmie proces technologiczny obu tych rodzajów kostek jest taki sam. Kostki różnią się jedynie dodanym barwnikiem. To akurat nie powinno mieć wpływu na wytrzymałość drogi.

fot: Mariusz Chmielowiec (www.mimart.eu)

Zobacz wszystkie zdjęcia w galerii

Inną sprawą jest dobór grubości kostki. Jeśli jest to ulica mało uczęszczana, a waga samochodów, które z niej korzystają nie przekracza 10 ton to można zastosować kostkę o grubości 6 cm. Jeżeli jednak ulicą tą uczęszczają często autobusy oraz ciężarówki i Tiry przewożące bardzo ciężkie ładunki do pobliskich hurtowni budowlanych, to zaleca się kostkę już o grubości 8 cm.

Nie jest jednak powiedziane, że 8 cm. kostka wytrzyma ten nacisk, jeśli była położona zbyt słaba podbudowa pod kostkę. Dla porównania jeżeli postawimy dom na piasku, to mimo, że może być wykonany z najlepszej jakości materiałów - zapadnie się i nie będzie się nadawał do zamieszkania. To samo z drogą. Jeśli firma wykonawcza kładła kostkę na zbyt słabej podbudowie lub jeśli pracowała podczas, gdy podłoże było mokre np. przez opady deszczu to nawet najlepszą kostkę miało prawo tak porozsadzać. - komentuje jeden ze specjalistów z firmy zajmującej się produkcją kostek brukowych "Drogbruk".

Wykonawca, czyli Spółdzielnia Rzemieślnicza w Ząbkowicach Śląskich, udzieliła 36-miesięcznej gwarancji na wszystkie wykonywane roboty. Ma także 30 dni od zgłoszenia wad na ich usunięcie. Jeśli tego nie zrobi, gmina ma prawo wynająć inną firmę w celu usunięcia problemu, a kosztami obarczyć Spółdzielnię.

Mouse

65

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Droga na ul. Kolejowej wytrzymała 4 miesiące

    2011-01-14 10:52:14

    Mouse

    Dziś, 14 stycznia, doszło do pęknięć w drodze na ulicy Kolejowej w Ząbkowicach Śląskich. Niedawno położoną kostkę "rozsadziło" w wielu punktach ulicy. Co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy?

  • 2011-01-14 12:39:14

    gość: ~.

    Jestem dumny z ul Kolejowej

  • 2011-01-14 13:10:40

    gość: ~haha

    No i gdzie jest teraz dumny jak Paw CIAPKA , KOTOWICZ , WOŹNIAKOWSKI czy jak tam sie pisze jego nazwisko?! co chłopaki ? Do otwarcia toście się pchali jeden przez drugiego a teraz pewnie cichutko :D Kolejny dowód niekompetencji porzedniej władzy. I nie przegraliście wyborów przez to ze ludzie was nie docenili tylko przez własną głupote pozdrawiam cieplutko i chciał bym zobaczyć jak świta samam naprawia ta kostke tak dla przykładu :D

  • 2011-01-14 13:24:00

    tom

    hahahaha ;D no to macie swoja chlubę Kolejową :D

  • 2011-01-14 13:47:46

    gość: ~INFamous

    Tak Się Robi Drogi Za Pieniądze Podatników:D Hahaha:D Braaaaaaaawwwwwwwwwwooooooo:D

  • 2011-01-14 14:23:59

    janek56

    Oj tak powinni naprawiać sami

  • 2011-01-14 15:19:57

    gość: ~marta37

    Orzeszek powinien zarządzić przegląd pozimowy wszystkich dróg wykonanych w ostatnim czasie bo na wszystkie jest trzyletnia gwarancja. Należy wyeliminować wszelkie wady. Jak widzę z wykonawcami ul. Kolejowej nowy Burmistrz spotkał się w ramach inicjowania rady biznesu więc mam nadzieję że porozmawiał w kuluarach o problemach jakie wystąpiły.

  • 2011-01-20 22:14:02

    gość: ~qq

    wszyscy jestesmy dumni z Ząbkowic, szczególnie Ci z plakatu (na rolniku)

  • 2011-01-14 16:42:28

    irenkaS

    Ja myślałam, że choć do wiosny wytrzyma :).
    Znowu pod domem mi rozkopią ...

  • 2011-01-14 16:58:30

    gość: ~Marek Ciapka

    No .... Kotowicz nie wykonal zadania( 36 miesięcy gwarancji to pikuś) poinien poprawiać ssam. sssssssam!

  • 2011-01-14 17:12:09

    gość: ~ktoś

    razem z tobą i Woźniakowskim napewno

  • 2011-01-14 19:16:07

    gość: ~XL

    Gwarancja może być nawet na 100 lat , tylko najpierw należy udowodnić , że wysadziny w drodze i jej łamanie to wina wykonawcy. Przypomnij sobie strażaku specjalisto od dróg jak broniłeś doboru materiału na nawierzchnię drogi , kiedy zadawano pytanie , dlaczego nie kostka ?? To dopiero początki waszych nietrafionych pomysłów . Błazeństwa jak widzę to Twoja rzeczywistość . Hasło , które Ci przewodzi to KOCHAM SWOJE MIASTO I WIERZĘ W MIESZKAŃCÓW . Idolem twoim i byłych to był napewno ZYZYF i się nie dziwię , bo to już zaczyna być widoczne. Ja na waszym miejscu to jeszcze bym zmienił licówkę Krzywej Wieży, na puzle i wtedy byłoby głośnono i promocja miasta .

  • 2011-01-14 21:22:15

    gość: ~star

    (this post was banned by administrator)

  • 2011-01-14 22:57:08

    gość: ~wree

    O to jak dumni dumnie i z gratulacjami otwierali ulice
    http://www.zabkowiceslaskie.pl/pl/aktualnosci/wiadomosc/4156/0/ul._kolejowa_od_soboty_dla_pieszych_i_kierowcow.html

  • 2011-01-14 22:59:39

    gość: ~wrr

    przepraszam, odbiór techniczny ;-)
    http://www.zabkowiceslaskie.pl/pl/aktualnosci/wiadomosc/4156/0/ul._kolejowa_od_soboty_dla_pieszych_i_kierowcow.html

  • 2011-01-14 23:37:41

    gość: ~dza

    może i ładnie wyglądała, ale niestety taka kostka nie nadaję się na drogę gdzie poruszają się ciężkie pojazdy, najwyżej mogli sobie z niej ułożyć tylko chodniki.

  • 2011-01-15 11:13:24

    gość: ~.

    Hmm a czy ona , ta jak mowisz k... jeszcze jest w Ząbkowicach?

  • 2011-01-15 16:02:25

    mysza89

    Wyraźnie specjalista zaznaczył, że kostka szara i w barwach jesieni nie rózni sie od siebie wytrzymałoscia. jest bowiem ten sam proces technologiczny ich powstawania. Kostkę szarą często stosuje się do budowania ulic i parkingów. Najprawdopodobniej problem tkwi w grubości kostki (bo już zaczyna się kruszyć) lub w mało profesjonalnym wykonaniu oraz słabym podłożu. A jeśli chodzi o układanie kostki na jakiejkolwiek drodze bardzo uczęszczanej, to moim zdaniem nie powinno się używać w ogóle kostek (na Ziębickiej kostka jest inna, niby lepsza, ale już naliczyłam na krótkim odcinku 9 dziur) Dlaczego kostka na rynku mogła wytrzymać tyle lat i nic się z nią większego nie dzieje? Dlaczego kostka, którą zalano x lat temu asfaltem jest nadal wręcz w idealnym stanie?
    Może to wina jakości kostek, a może wina jakości usług??

    Ps. Uaktualniliśmy galerię zdjęć. Dołączymy niebawem także filmik, na którym wyraźnie widać jak kostka "pływa" pod naciskiem samochodu osobowego jak i pod naciskiem jednego człowieka.
    Pozdrawiam

  • 2011-01-15 20:21:47

    mysza89

    Pomyłeczka. Uginająca się kostka - nie jak napisałam wcześniej pod naciskiem samochodu osobowego tylko pod naciskiem autobusu. http://www.youtube.com/watch?v=HxSXFPE9MIM

  • 2011-01-15 21:07:18

    gość: ~dd

    nie chodzi tu moim zdaniem o jakosc zastosowanej kostki ale tu wynika ze cos jest nie tak z podbudowa drogi
    bedzie reklama i poprawki jak w zyciu

  • 2011-01-16 14:33:37

    gość: ~Frankenstein

    Droga ma zła podbudowe ( brak tafli betonowej lub specjalnej geo siatki) a feralny odcinek byl odkryty dużą część czasu wiec opady zrobiły swoje i grunt dostał niezłą ilość wody. Termin sprawił ,że prawdopodobnie szybkość prac uniemozliwiła odpowiednie osuszenie i utwardzenie podłoza pod układana kostke.
    Decyzja o kostce w tak newralgicznym punkcie jakim jest ulica kolejowa zasługuje na rozliczenie projektantow i odbiorców drogi. Na odcinku nowej drogi znajduja sie tylko dwa kanały umozliwiajace spływ wody opadowej, poprostu zgroza . Nateżenie ruchu, samochody ciezarowe jak i autobusy dokają tam destrukcyjnych zniszczen , kostka juz sie kruszy a material podkładowy wypływa miedzy szczelinami drogi. Poprawa a wnioskuje ,żę naprawa gruntowna podłoza oraz uzupełnienie go geosiatka sprawi nam mieszkańcom duze utrudnienia w tym miejscu i kto za to zapłaci.????. Gwarancja.....???..odpowiedzcie sobie to sami.

  • 2011-01-16 15:24:59

    gość: ~XL

    Podbudowa drogi jest do bobra , kostka poniemiecka po najsroższej zimie nigdy nie była wysadzana . Bez przesady z taflami betonowymi i geo siatkami. Na ul Chrobrego ten sam projekt i te same materiały i wszystko ok. Geo włókniny stosujem na koronie drogi przy małych nasypach ( zabezpiecza przed nasiąkliwością podłoża i odprowadza wody opadowe na boki ) . Problem tkwi generalnie w złym odprowadzaniu wody z nawierzchni do kanalizacji burzowej , co powoduje gromadzenie wody pod nawierzchnią i podnoszenie puzli przy zamarzaniu . Pękanie kostki są to skutki uboczne wysadzania
    ( kostka granitowa nigdy by nie uległa skruszeniu ). Zakładanie geowłókniny w chwili obecnej to następna inwestycja , proces naprawczy musiałby być powtórzony. Wystarzcy dołożyć kratek ściekowych w miejscach gromadzenia się wody . Wykonawcę jedynie można obarczyć w ramach rękojmi naprawą nawierzchni w miejscach zaniżonych
    ( likwidację dołków ). Zrobił bym także operat geodezyjny całej drogi dla sprawdzenia spadków nawierzchni i to by było najbardziej adekwatne i pokazujące stan faktyczny. Taki operat geodezyjny powykonawczy powinien być przy odbiorze końcowym i należy prównać te dwa operaty obecny i tamten eksploatacyjny . Jeżeli zawalił inspektor nadzoru zawsze można go pociagnąć do odpowiedzialności ( nawet na emeryturze )

  • 2011-01-16 16:27:33

    gość: ~Frankenstein

    Ekspertyzy po ... a dlaczego nie przed budowa ,taki aspekt spowoduje przesuniecie winy na inspektora czyli zaczyna sie spychologia .Poprawa stanu nawierzchni to problem i utrudnienia dla churtowni ,które sie tam znajduja, kto im zwróci spadek sprzedaży. Dla sprostowania nie trzymam tu niczyjej strony poprostu partanina i tyle, jezeli zaś tyczy sie geosiatki to nie mylić z geowłókniną.Dla zainteresowanych wyjasnienie.
    Geosiatka- (geokrata komorkowa) to produkt z grupy geosyntetyków i występuje w postaci przestrzennej konstrukcji wyglądem przypominająca plaster miodu. Materiał jest wykonany z taśmy polietylenowej, zgrzewanej punktowo ultradźwiękami. Geokrata jest układna na geowłókninie a komórki geokraty są wypełniane kruszywem, które w trakcie wibrowania klinuje się tworząc przestrzenny materac pełniący funkcję zbrojenia słabego podłoża. Zastosowanie Geokraty:
    - budowa autostrad, dróg tymczasowych
    - budowa parkingów
    - wzmacnianie słabych podłoży gruntowych gdzie występują dże naciski.
    Zalety Geokraty:
    - wysoka wytrzymałość i trwałość
    - materiał odporny na działanie czynników biologicznych
    - łatwy transport i składowanie
    - oszczędność czasu przy robotach wzmacniających i zbrojących podłoża gruntowego (płytsze korytowanie i szybsze zagęszczanie)
    - ograniczenie kosztów realizacji inwestycji
    - wysoka nośność podłoży przy niskiej wysokości konstrukcji nośnej
    - długi okres gwarancji na produkt.
    Wracajac do tematu Pan XL poruszył tu kwestie ulicy Chrobrego ale prosze zwrócić uwage, że tam nie jeżdza samochody o nośności do powiedzmy skromnie 35Ton. wiec stan drogi jest nieadekwatny do ulicy Kolejowej.Teraz wykonanie operatu geodezyjnego ??? a za czyje pieniażki???? Wykonawca podejmujac sie wykonadzia danego odcinka drogi wykonuje ja zgodnie z forma i zaleceniami głownego projektanta jak i zgodnie z uzyskanymi pozwoleniami ale skoro wykonuje coś w swoim mieście i ma za soba jakieś wykonane inwestycje może mógłby podpowiedziec ze jest np. za mało studzienek burzowych ,czy to takie trudne. Problem z tą droga dopiero sie zaczął ja osobiście końca nie widze , to poczatek spychologi i walki teraz o dobre imie tych , ktorzy przyczynili sie do powstania tego odcinka a skoro sa tu wyłożone pieniadze Unijne to życze powodzenia bo bedzie duuuzo problemow jeli ktoś to zgłosi wyzej.

  • 2011-01-16 17:24:19

    gość: ~.

    Albo mi się zdaje, albo z dnia na dzień wybrzuszenie rosło. Widziałem to dziś i wygląda gorzej niż na zdjęciach.

  • 2011-01-16 18:00:18

    gość: ~XL

    Chrobrego jest przykładem dobrego odwodnienia a nie nośności. Wysadzina to nie nośność , a jedynie woda pod nawierzchnią + ujemna tem. i bum czyli górka . Co powoduje rozsadzanie asfaltu , woda która gromadzi się w porach i rysach nawierzchni
    , dlatego że pobocza są zanieczyszczone i woda nie spływa do rowów. Naciski rzędu 35 ton/oś są mało szkodliwe dla nawierzchni ,tym bardziej że oddziaływania dynamiczne są małe ( prędkości pojazdów ). Na tym odcinku zwykła mieszanka żwirow -piaskowa przy wskaźniku zagęszczenia k>1 spełnia wszystkie standarty bez zbednych dodatkowych kosztów . Nie wiemy czy były rozmowy o studzienkach , może podpowiadał a inwestor ze względów nam nieznanych nie wyraził zgody . Pomiar geodezyjny wykonany przez osobę uprawnioną to nie ekspertyza a jedynie sprawdzenie profilu nawierzchni. Najprostszym sposobem jest udanie się na w/w ulicę po deszczu i zobaczyć gdzie tworzą się kałuże i pomiar mamy z głowy, wszystko widać jak na dłoni . Pani Irenka S już sygnalizował wcześniej o rozlewiskach , bo tam mieszka i co wyśmiano Ją, min. Pan .Ciapka . O żadnej spychologi nie może być mowy, jest to tak proste jak budowa cepa.Wystarzcy aby sprawdzić projekt i zapoznać się z dokumentacją powykonawczą , oraz wpisami w dzienniku budowy . Nie mogą tego robić osoby , które uczestniczyły w procesie budowlanym . Nowy Burmistrz ,a osoby prowadzące nadzór ze starej ekipy.
    Dając geosiatkę dopiero byłby kipisz na drodze . W chwili obecnej jakaś część wody wsiąka i dlatego deformacja nawierzchni jest tylko miejscowa. Kolega pisze o naciskach , proszę rzucić okiem na chodnik z puzli na ul Ziębickie od przejazdu PKP do Oś Jasnego. Nierówności i zapadliska od 6 lat , w chwili obecnej do przełożenia ( a tylko 15 lat od położenia) . Wygląda na to , że tu także przyczyna tkwi w geosiatce , raczej nie tylko w zageszczeniu. Jeszcze raz wyjaśniam ,Niemcy nie znali obecnych technologii typu geosiatka a wysadzin nie było , a dlaczego ?Polecam także inne chodniki w naszym mieście . Na miejscu churtowników walczyłbym o swoje i jest to bardzo realne .

  • 2011-01-16 18:48:18

    gość: ~KK

    Po Chrobrego nie jezdzą cięzkie auta!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2011-01-16 22:04:51

    gość: ~XL

    No i bardzo dobrze , przynajmniej jest spokój. Co ma wspólnego ciężkie auto do wysadzin w drodze ??? TYLKO WODA !!!!!
    Ciężkie pojazdy mogą powodować jedynie zagłębiania jezdni i ścieranie nawierzchni
    ( przy niskim wskaźniku zagęszczenia ) . Zły profil to nierówne nachylenie jezdni
    ( falistość ) i tu odpowiada wykonawca i inspektor nadzoru. Spychologia załatwiona .
    Ciapka chwali się , że były załatwił 36 m-czny okres gwarancyjny i co dalej po tym okresie ? cyt . " WIERZĘ W MIESZKAŃCÓW ZABKOWIC ", dodaje już od siebie -wiara czyni cuda i kiedyś któreś pokolenie doczeka się tego co spartolili poprzednicy. Może Panie Ciapka załatwi to specjalna podstrefa , może nowe podmioty gospodarcze ? Pana nadzieja chyba nie opuszcza ?

  • 2011-01-16 20:12:39

    gość: ~Pikik

    byłam w szoku jak zobaczyłam dziś ul. Kolejową, tak nie może być!! oO

  • 2011-01-17 05:51:08

    gość: ~54

    Przyczną deformacji jest niewłaściwe zagęszczenie warstw konstrukcyjnychh warstw..

  • 2011-01-17 21:31:48

    gość: ~autor

    no to czas na spec specjaliste miernika;-) czekamy na rozstrzygniecia-) orzech do boju!!

  • 2011-01-20 16:45:48

    gość: ~zatroskany

    Czy ktoś wie jakie działania w tej sprawie podjęli bądź podejmą przedstawiciele obecnej władzy? Kto odpowie za ten stan rzeczy?

  • 2011-01-20 17:16:28

    gość: ~urabura

    Otóż - kat juz szykuje pieniek i ostrzy siekierę :) kara śmierci dla radnych będzie chyba odpowiednia :)))
    Drodzy Państwo, jest okres rękojmi. Wykonawca MUSI usunąć wady na swój koszt.
    Przecież to nie burmistrz kładł tę kostkę . Skoro jest wadiwe wykonawstwo to wykonaswca ponieise tego konsekwencje. I tyle !:))

  • 2011-01-20 21:59:27

    gość: ~XL

    Na czym polega wadliwe wykonastwo ? Burmistrz ponosi odpowiedzialność za pomysł i wdrożenie pomyslu do realizacji . Kto był pomyslodawcą lekkiej kostki betonowej na tą ulicę ?

  • 2011-01-20 22:16:02

    gość: ~Marek Ciapka

    Zanim cos odpowiesz to chyba wiesz, ze Orkana jest w kostce od 9 lat i wszystko gra, a jeżdża po niej np.autobusy?Co spuchła kostka?

  • 2011-01-20 22:35:06

    gość: ~XL

    Chyba nie jesteśmy fumflami ? To , że na Orkana gra to gra , ale Kolejowa nie gra.
    Jednemu w płucach gra , to nie znaczy , że wszystkim gra. Wiesz co to jest iloczyn ruchu ? Pytanie proste KTO BYł POMYSŁODAWCĄ KOSTKI NA KOLEJOWEJ ?

  • 2011-01-20 22:35:20

    gość: ~,,,

    Marku chyba nie powiesz mi że po Orkana jeżdżą tiry wyładowane kilkoma tonami materiału do komara... Trochę pomyślunku zanim coś palniesz:)

  • 2011-01-20 22:52:25

    gość: ~Marek Ciapka

    Biorac pod uwagę, ze waga pustego autobusu to ok 15 ton do tego pasażerowie to też nie mało. Zanim cos palniesz to pomyśl, czy na dobrze wykonanym podłozy ta kostak może sie np. pokruszyc. Przeciez nie o to chodzi chyab, że problem tkwi w kostce, lecz w tym co pod kostką. Czyż nie?

  • 2011-01-20 22:57:56

    gość: ~XL

    Chodzi o jedno i drugie . Ile tych autobusów jeździ ? Skoro istotne jest tylko co pod kostką jest to należało położyć tylko folię :)))) Ten wpis mówi , że ktoś coś wiedział , że pod kostką nie ma tego co powinno być. KTO BYŁ POMYSŁODAWCĄ TEGO PROJEKTU ?

  • 2011-01-20 23:02:35

    gość: ~Marek Ciapka

    Kostki - sporządzający dokumentację techniczną, remontu Kolehjowej burmistrz Kotowicz. I bardzo dobrze, szkoda tylko, ż ewykonawca spartolił robotę. Zaznaczam, ze inwestycja była wspólfinansowana i nie mozna było wykonać "lipy". A jednak....
    ps. Z ta folią to Cię @XL poniesło!

  • 2011-01-20 23:03:46

    gość: ~Marek Ciapka

    Ach , a jesli chodzi wg ciebie @XL o jedno i drigie to dlaczego w ółkopowtarzasz tylko to pierwsze?

  • 2011-01-20 23:14:04

    gość: ~XL

    Powtarzam bo nie odpowiadasz . Luźno kolego , negatywne emocje jakie w Ciebie wstąpiły dyskwalifikują Ciebie jako dobrego stylistę i ortografa .

  • 2011-01-20 23:17:03

    gość: ~Marek Ciapka

    Marny z Ciebie psycholog. Mnie do rany pzyłozyc, zero negatywnych emocji. Kumple juz mi nieraz mówia " ole tych baranów z forum" Ja do nich. " dlaczego baranów- dyskusja jest potrzebna."@XL. Kończę, młio sie gawedziło. Zapraszam na FB, niebawem na mojego bloga.Pogadamy. Pozdrawiam

  • 2011-01-20 23:20:51

    gość: ~XL

    Obyś miał rację. Zaprosiny mnie nie interesują jestem wierny TUTAJ I TYLKO TU , BO JESTEM DUMNY Z ZĄBKOWIC.

  • 2011-01-23 19:49:45

    gość: ~Łukasz

    Ciepek nie wiem kogo nazywasz baranami. Mnie, jako rodowitego Ząbkowiczanina żenuje fakt, że tacy ludzie jak "pan" damski bokser Kotowicz (wraz ze swoją prawą ręką Mareczkiem inwalidą umysłowym), piastowali i piastują jakiekolwiek stanowiska w moim mieście. Zgadzam się, że wykonawca odpowiada za drogę przy ul. Kolejowej, ale mam dużo więcej zastrzeżeń do byłego burmistrza. Mam nadzieję, że sąd wkrótce popsuje wam humory i zetrze wam z twarzy głupawe uśmieszki.

  • 2011-01-23 20:12:58

    gość: ~Marek Ciapka

    Ciepek? Jakbys jeszcze raz przeczytał to co napisałem, to bys zrozumiał sens tego co wynika z wpisu. A o reszte sie nie martw, w tym o mój usmieszek. Cokolwiek byś nie napisał to i tak bedzie to nieobiektywne, gdyż przemawia przez ciebie nienawiść, szaleństwa ( "damski bokser") i zwykłe plotkarstwa. Co do inwektyw pod moim adresem nie będe się odnosił, bo mi sie nie chce , a sam wystawiasz sobie ocene.Pozdrawiam i zycze miłego wieczoru.

  • 2011-01-21 08:54:47

    gość: ~XL

    Powtarzałem pytanie 10 razy i nareszcie . Pomysłodawcą byl były burmistrz . Jeszcze jedno pytanie , dlaczego nikt z radnych nie zapytał Panie burmistrzu dlaczego betonowa a nie granitowa ? Wielką " lipę "pokazano na etapie powstania pomysłu o przebudowie ulicy. Czy oby czynnikiem dominującym nie było chęci dać komuś zarobić , kosztem pierwotnego wyglądu z pomionięciem hasła " Jesteśmy dumni z Zabkowic " .Pytanie kieruje do jasnowidza .

  • 2011-01-24 12:06:51

    gość: ~XL

    Takie wszechstronne wykształcenie , a tu żadnego szcunku. Tylko lżą i szydzą . Strachy na lachy nie pomogły :))))

  • 2011-01-24 13:36:33

    gość: ~Marek Ciapka

    Lżą bo nie znają innego języka. Fustracja i nienawiść odbiera zdrowy rozsądek, zaś nabluzganie i anominowe bohaterstwo zapewnia dobre samopoczucie bluzgającym na cały dzionek. Tak to jest jak inne metody relaksacyjne zawodzą, a brak argumentów można zastapić bluzgami, potem pochwalić sie znajomkom i rodzince- "ale mu dowaliłem, jestem wielki"!Pozdrawiam.

  • 2011-01-24 17:13:01

    gość: ~XL

    Zastanowiłeś się kiedyś nad powodem takich wpisów pod własnym adresem ??

  • 2011-01-24 17:34:07

    gość: ~Kasia

    Pan Marek jest z klasą, a osoby złośliwie odpisujące panu Markowi mają kompleksy (to psycholog może potwierdzić) - ot takie to proste.

    Panie Marku - tak trzymać.

    Nad tym nie trzeba się zastanawiać XL (ciekawe co masz takiego XL - czy to też kompleks?).

  • 2011-01-24 17:45:28

    gość: ~XL

    Jak widzę Kaśka Wy dwoje macie tylko klasę , bo ja nie stwierdzam , że mam klasę od tego sa partnerzy w rozmowie . Skoro Twoja klas i Marka jest tak wysoka to co tu szukacie . Marek ma swój blog 8 gości i tam możesz uprawiać dysput na wysokim poziomie , odpowiadąjacy waszej klasyfikacji jak sadzę olimpijskiej . Pamietaj każdy chory mówi o swojej chorobie i zdrowemu wmawia , że on musi mieć podobną przypadłość Pozdrawiam odkompleksioną Kaśkę :)))))

  • 2011-01-24 17:59:19

    gość: ~XS

    Ja kompleksów nie mam, a zgadzam się z kolegą XL.

  • 2011-01-25 10:08:27

    gość: ~kolega kolegi

    A ja się nie zgadzam z kolegami , którzy zgadzają sie z kolegami ;)

  • 2011-01-27 16:50:39

    gość: ~www

    Jakie podjęto kroki po wizji lokalnej? Kto zawinił???

  • 2011-02-02 08:51:28

    gość: ~ewq

    Czy ktoś wie ile nowych pęknięć jest po mrozach obecnie panujących???

  • 2011-02-02 09:10:30

    gość: ~tintirinti

    Ja wiem :) 8 :) A może i 9? Trudno dokładnie policzyć bo pęknięcia są sprytne i się chowają jak je liczą.

  • 2011-02-03 13:30:51

    gość: ~Andrzej54

    Proponuję aby na temat wykonawstwa robót wypowiedział się inspektor nadzoru. Czy spełnił swoje obowiązki jako odpowiedzialny za prawidłowe prowadzenie robót.

  • 2011-02-03 14:34:40

    gość: ~rerere

    A kto nim był???

  • 2011-02-03 23:20:02

    gość: ~zainteresowany

    Błędy w budowie drogi mają zapewne kilka przyczyn ,ale jak się nastawiali do odznaczeń i zdjęć w gazetach : pan Kotek , dzielny strazak Marek ,vicek Irek i Danuta od potajemnych przetargów , pamiętacie ? Nie jestem ich agresywną opozycją ale śledzę wydażenia i pamiętam te przechwałki .

  • 2011-02-05 16:17:20

    gość: ~dobrzepowiedziane

    dobrzepowiedziane

  • 2011-02-05 17:53:23

    gość: ~Nowe otwarcie i NIC!!!!

    A co na to nowy burmistrz. Nie zabrał się jeszcze do roboty? To już za jego kadencji popsuły się ulice, brakuje światła, ślisko na drodze i jeszcze likwidują zakłady.

    To już nowa era zwolennicy Pana Orzeszka i co i nic tylko wszystko się psuje i nic nie jest naprawiane.

    Zainteresowany ja tak samo myśle, tylko, że o obecnym burmistrzu: "Nie jestem ich agresywną opozycją ale śledzę wydarzenia i pamiętam te przechwałki"

  • 2011-02-06 07:43:20

    gość: ~ster

    A moim zdaniem - jeżeli przed remontem tej ulicy od kilkudziesięciu (kilkuset lat) nic złego tam się nie działo (nie było jakiś kurzwek itp wytłumaczeń). To skąd nagle się to wszystko wzięło. Burmistrz powinien zgłosić to do odpowiednich służb aby ten temat zbadały. Podobnie rzecz się ma na ul. Ziębickiej wytrzymała kilkaset lat a teraz po remoncie można tam uprawiać sporty ekstremalne. Przecież ktoś do tego doprowadził. Mam również gazetkę ze zdjęciem gdzie Krzysztof Kotowicza, który wsadza ostatnią kostkę brukową na tej ulicy. Może to właśnie przez to?

  • 2011-02-06 23:26:54

    gość: ~zainteresowany

    Też mam tą gazetkę a zdjęcie jedynie potwierdza ,że wiele rzeczy których się dotknął były "burmistrzuniu"w poprzedniej kadencji , kończyło się tragicznie . Długo jeszcze będzie nasza gmina " lizać rany " po tamtej ekipie. Oj długo.

  • 2011-02-07 07:49:51

    gość: ~Za 4 lata

    Bedziecie z tęsknotą czytać gazetkę z dokonaniami pana Kotowicza i jego grupy. Pan Orzeszek wyda wszystkie pieniądze na pensje dla swoich. A ja czekam na plan realizacj: basenu, rewitalizacji zamku i pozostałych cudów. Już PO pokazuje jak się dba o swoich ludzi ale nie o swoje państwo. Zatroskany otwórz oczy i zobacz jake mamy rządy obecnie i zapłacz nad losem naszej gminy.

  • 2011-03-01 21:19:43

    gość: ~kret

    Przekopiemy odkryjemy zbadamy jak się robi drogi za pieniądze podatników.

  • 2011-03-01 21:55:19

    gość: ~mars

    ostatnio dodany post

    nie zapominajmy że na obie ulice jest gwarancja 3 letnia.Ten kto robil ziębicka robił tez rynek, wiec chyba wiedział co robi. wykonwacy byli wyłonieni w ramach siwz i musza sie wywiazac z roboty.

REKLAMA