Samorząd Województwa Dolnośląskiego przejmie od PKP linie kolejowe nr 341 i 318 łączące Dzierżoniów oraz Srebrną Górę z Bielawą.
Taki zabieg ma pozwolić zarządzać i remontować infrastrukturę kolejową według planów samorządowców, bez oglądania się na kolejarzy, co daje sporą nadzieję na powrót ruchu kolejowego na te dwie trasy.
Zarząd Województwa Dolnośląskiego już kilka lat temu wyrażał wolę przejęcia prawie 370 kilometrów linii kolejowych w województwie. Ich znaczna część została przeznaczona przez PKP do likwidacji, a pociągi na większości ostatni raz były widziane wiele lat temu.
Przejęcie linii kolejowych przez województwo dolnośląskie to wydarzenie bezprecedensowe, ale i dające duże szanse na rozwój obszarów ziemi ząbkowickiej i dzierżoniowskiej. - Dla Bielawy i okolic to ogromna szansa - zwłaszcza w kontekście rozmów z inwestorami. Duża rzecz i nie ukrywam - ogromna satysfakcja - mówi Marcin Gwóźdź, wicemarszałek województwa.
Co ciekawe – w zarządzie województwa znajdują się już linie, które przejęło województwo i których utrzymanie prowadzi firma spoza PKP. Tak jest na odcinku Wrocław-Zakrzów – Trzebnica i Szklarska Poręba Górna – Harrachov, gdzie odbywa się dość intensywny ruch pasażerski. Zarządcą jest Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu.
Linia kolejowa nr 318 łącząca Srebrną Górę z Bielawą została zlikwidowana blisko 25 lat temu. Prowadziła przez Jemną, Grodziszcze, Ostroszowice, Bielawę Nową, Kamieniczki aż do stacji Bielawa-Zachodnia.
Ruch na trasie kolejowej nr 341 Bielawa Zachodnia - Dzierżoniów Śląski dla pociągów pasażerskich został zamknięty w 1977 roku, dla pociągów towarowych 24 lata później.
ms. / em24.pl
Wróci ruch kolejowy na trasie Srebrna Góra - Bielawa - Dzierżoniów? Jest na to spora szansa
2018-12-14 17:34:32
gość: ~Piotr
Gdyby ktoś pokusił się o renowacje Sowiogórskiej Kolei Zembatej to by była sensacja :)
2018-12-14 17:46:18
gość: ~Piotr
Gdyby ktoś pokusił się o renowacje Sowiogórskiej Kolei Zembatej to by była sensacja :)
2018-12-14 17:51:28
gość: ~Krysia
Nie wiem co taki usatysfakcjonowany ten Marszałek, jak on od rolnictwa a nie od kolei ale jak to z PiSu jeszcze dobrze nie usiadł w fotelu a już się podpina!!!
2018-12-14 19:31:42
gość: ~xxx
@~Krysia
ktoś myślący
2018-12-14 21:38:00
gość: ~TO MI
@~Krysia
Oj Krycha,Krycha szydelko i na drutach staremu skarpety na zime, a od PiSu to sie od..l
2018-12-14 22:20:28
gość: ~Krysia
@~TO MI
Typowy Pisokrata, Szydełko to wasz znak firmowy i na tym pozostańcie, kolei i pozostałych strategicznych tematów nie dotykajcie! Szkoda Polski!!!
2018-12-15 09:42:19
gość: ~xxx
@~Krysia
Umowa podpisana dwa miesiące wstecz Gwoździa jeszcze nie było ale podpiąć się potrafi, hipokryzja na całego
2018-12-17 04:11:11
gość: ~P0
@~xxx
Ale Ty pier..... jesteś
2018-12-14 22:35:51
gość: ~janek
Nieważne kto, ważne że coś się ruszyło. Pewnie g...o wypali, ale zawsze to trochę się połuidzimy!
2018-12-15 06:10:14
gość: ~Gryubson
Co tam kolej Orzech otwiera 100 metrowy chodnik. To jest inwestycja na miarę najnowszej historii powiatu czy jakoś tak haha. Brakuje tylko biskupa na zdjeciu.
2018-12-15 13:23:54
gość: ~hahahaha
No tak, Orzech otwiera, a to inwestycja powiatu hahahahah
2018-12-16 12:07:37
gość: ~Xxx
@~hahahaha
Z dofinansowaniem gminy.
2018-12-17 12:00:07
gość: ~Magda
Extra! Jakby taka inwestycja na prawdę się udała to Srebrna Góra obfitowała by w turystów :) I pomogłoby to w komunikacji w całej gminie. Już nie moge się doczekać/
2018-12-18 14:46:28
gość: ~poldek
To jakaś kompletna paranoja aby Srebrną Górę należącą administracyjnie do powiatu Ząbkowickiego łączyć koleją z Dzierżoniowem, a nie z Ząbkowicami, do których ludzie nie mają jak dojechać aby cokolwiek załatwić w urzędach, szpitalu itd., a szczególnie w weekendy, wakacje i święta. Jeżeli już w ogóle reaktywować połączenie kolejowe Srebrnej Góry to z Ząbkowicami, ale i to wymagałoby obliczeń czy jest zapotrzebowanie na takie połączenie.
2019-08-09 16:41:52
gość: ~Tender
@~poldek
Masz całkowitą rację rządzą, nami ludzie bez jakiejkolwiek wyobraźni. Brak normalnego połączenia w XXI wieku z Nysą - Katowicami - Opolem - Krakowem - Lublinem , bo urzędy marszałkowskie Wrocław i Opole nie mogą się dogadać co do współpracy na odcinku Paczków - Kamieniec Ząb. A tu wyrzuca się pieniądze ( 1 km toru wymiany to 2 mln. zł ) w błoto dla 10 turystów w sezonie , a koszty utrzymania ? tor ślepy. panowie na stołkach jak chcecie zrobić wrażenie na ludziach stąpajcie po ziemi a nie kierujcie się sentymentami i nie żyjcie ułudą melancholii minionej epoki. Wydać pieniądze może Poldek i ja , czy to można określić dobrym radzeniem , jak za dwa lata zamkniecie co zostało otwarte ?
2019-08-09 16:14:18
gość: ~konrad
kowary dworezc glowny pkp
2019-09-04 15:25:30
gość: ~konrad
ostatnio dodany post
kowary dworezc glowny niedzyny torwsakia pkp peron
REKLAMA
REKLAMA