Nowe urządzenia zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże koleją. Na sieci kolejowej wymieniono już 221 z 245 rozjazdów.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły na Dolnym Śląsku wymianę 21 rozjazdów, z ogólnopolskiego programu wartego 214 mln zł, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Dzięki nowym rozjazdom zagwarantowane są sprawne i szybkie podróże oraz efektywny przewóz ładunków na m.in. trasie z Wrocławia do Kłodzka w obrębie stacji: Smardzów Wrocławski, Ziębice, Bardo-Przyłęk i w Lamowicach przed wjazdem do Wrocławia Głównego.
Dwa najdłuższe rozjazdy zamontowano w obrębie przystanku Dąbrowa Oleśnicka na linii w kierunku Milicza i Ostrowa Wielkopolskiego. Na tej trasie wymieniono tez urządzenie w Dobroszycach. Dzięki inwestycji pociągi nie muszą już zwalniać np. przejeżdżając z toru głównego na boczny.
Wszystkie rozjazdy zostały wyposażone w elektryczny system ogrzewania. Takie rozwiązanie zapewni niezakłóconą pracę urządzeń nawet w trudnych warunkach zimowych. Dla pasażerów to oznacza bezpieczne i sprawne podróże koleją.
Rozjazd, to ważny element linii kolejowej, który umożliwia bezpieczny przejazd pociągu z jednego toru na drugi. Dzięki nowym rozjazdom pociągi płynnie zmieniają tor. Inwestycja oznacza dla pasażerów bezpieczniejsze i szybsze podróże ze stałą prędkością do 120 km/h. Sprawniej i bez zwolnień, czyli bardziej ekonomicznie, pojadą też pociągi z towarami.
Szybki montaż z wykorzystaniem nowych technologii
Sprawną realizację prac zapewnił montaż rozjazdów w tzw. technologii blokowej - patrz videografika. Gotowe elementy rozjazdów były dostarczane na miejsce budowy na specjalnych wagonach - platformach. Stare rozjazdy i przylegające do nich odcinki torów były demontowane i od razu zastępowane nowymi urządzeniami. Takie rozwiązanie umożliwiło znacznie sprawniejszą realizację robót i ograniczyło zmiany w rozkładzie jazdy pociągów.
Projekt rozjazdowy zwiększa poziom bezpieczeństwa na kolei
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego za ponad 66 mld zł zwiększają poziom bezpieczeństwa w przewozach pasażerskich i towarowych. To m.in. montowanie nowoczesnych urządzeń sterowania, budowa wiaduktów, wymiana torów i sieci trakcyjnej. Jednym z działań w tym obszarze jest projekt „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym – etap II” realizowany przez PLK w 12 województwach. Całkowita wartość projektu to ponad 214,5 mln zł netto. Dofinansowanie UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi ok. 182 mln zł netto. Prace zaplanowano na lata 2018-19. Na sieci kolejowej zamontowano już 221 nowych rozjazdów.
Projekt pn. „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym - etap II” jest finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.2-20). Wartość projektu to kwota 214 533 800 zł.
Modernizacja rozjazdów - inwestycja w bezpieczeństwo:
PKP - Polskie Linie Kolejowe
Nowe podgrzewane rozjazdy na torach w Ziębicach i Bardzie [WIDEO]
2018-12-05 18:36:19
gość: ~Grzyb
Rozjazdy są a gdzie napędy?
2018-12-07 14:06:01
gość: ~PLK
ostatnio dodany post
@~Grzyb
Napęd siedzi w domku przy torach i jak trzeba to wychodzi i przekłada zwrotki
2018-12-06 14:20:34
gość: ~Maria
Jakby jeszcze punktualnie przyjeżdżały to bym się cieszyła bardziej.
REKLAMA
REKLAMA