Pismo samorządu terytorialnego „Wspólnota” przygotowało ranking wykorzystania środków europejskich przez samorządy w latach 2014-17 w przeliczeniu na jednego mieszkańca.
Niekwestionowanym liderem w powiecie ząbkowickim jest gmina Bardo. W latach 2014-2017 bardzki samorząd ze środków unijnych wydatkował kilka milionów złotych, co dało wynik 788,83 zł w przeliczeniu na jedną osobę. Ta kwota pozwoliła też gminie Bardo znaleźć się w pierwszej setce gmin miejsko-wiejskich jeśli chodzi o pozyskane i wydatkowane środki unijne. Samorząd zajął 78. miejsce na 590 sklasyfikowanych jednostek w kraju i siódme w województwie, jeśli chodzi o samorządy miejsko-wiejskie.
- Cieszy mnie tak wysokie miejsce gminy Bardo w rankingu. Tym bardziej, że nie wszystkie inwestycje zostały w nim ujęte, ze względu na pozyskanie środków na ich realizację 2018 roku. Dzięki unijnemu wsparciu nasza gmina pięknieje z dnia na dzień, a także poprawia się jakość życia mieszkańców. Jestem dumny, że od ponad 10 lat niezmiennie jesteśmy w pierwszej dziesiątce dolnośląskich samorządów pozyskujących najwięcej środków z Unii Europejskiej - mówi Krzysztof Żegański, włodarz gminy Bardo.
Pozostałe gminy z powiatu ząbkowickiego wypadły blado. Gmina Kamieniec Ząbkowicki w latach 2014-2017 wydatkowała ze środków Unii Europejskiej 201.47 zł per capita, gmina Stoszowice równe 180.00 zł na osobę, gmina Złoty Stok 127.38 zł na głowę, a gmina Ząbkowice Śląskie zaledwie 118.81 zł.
Fatalnie w pozyskiwaniu środków unijnych wypadają gminy Ciepłowody i Ziębice. W tej pierwszej na osobę wydatkowano tylko 69.30 zł, natomiast w tej drugiej zaledwie 20.03 zł. Ciepłowodzki samorząd w rankingu gmin wiejskich został sklasyfikowany w przedostatniej setce, zaś ziębicki jest 23. od końca jeśli chodzi o gminy miejsko-wiejskie. W województwie dolnośląskim wśród samorządów miejsko-wiejskich tylko dwie gminy wydatkowały mniej pieniędzy pozyskanych z Unii Europejskiej.
Jeśli chodzi o dotacje pozyskane przez Powiat Ząbkowicki sytuacja wygląda jeszcze gorzej. W latach 2014-2017 na mieszkańca wydatkowano ledwie 8.48 zł, co daje jednostce 264 miejsce wśród 314 powiatów. W województwie gorszy wynik osiągnęły tylko powiaty: wałbrzyski, legnicki, lubiński, oleśnicki i średzki. Dla porównania w powiecie dzierżoniowskim wydatkowano na mieszkańca 34.48 zł (180 pozycja), kłodzkim 63.78 zł (118 miejsce), a strzelińskim 338.11 zł (76 lokata)
W aż 40 jednostkach (około 1,5 proc. wszystkich) w kraju nie pojawiły się w ostatnich latach żadne dotacje unijne. Na przeciwnym biegunie znajdują się 42 samorządy, które zdobyły bardzo duże wsparcie, powyżej 2 tys. zł na mieszkańca.
Wydatki ze środków UE w latach 2014–2017 w zł per capita |
Gmina |
Miejsce w rankingu / ilość samorządów w rankingu |
788,83 |
Bardo |
78 / 590 (gminy miejsko-wiejskie) |
201,47 |
Kamieniec Ząbkowicki |
1073 / 1555 (gminy wiejskie) |
184,00 |
Stoszowice |
1123 / 1555 (gminy wiejskie) |
127,38 |
Złoty Stok |
450 / 590 (gminy miejsko-wiejskie) |
118,81 |
Ząbkowice Śląskie |
176 / 267 (miasta na prawach powiatu) |
69,30 |
Ciepłowody |
1402 / 1555 (gminy wiejskie) |
20,03 |
Ziębice |
568 / 590 (gminy miejsko-wiejskie) |
ms. / em24.pl / na podst. rankingu opracowanego przez Pawła Swaniewicza, Julitę Łukomską / Wspólnota
Gmina Bardo liderem w wykorzystywaniu środków unijnych. Jak wypadły inne gminy z powiatu? [RANKING]
2018-10-10 06:31:30
gość: ~Ziębice
Jak tu się nie wkurw.....Jak człowiek czyta coś takiego. Gdzie my żyjemy...
2018-10-10 08:46:21
gość: ~Mieszkaniec
@~Ziębice
Brawo Ciepłowody, brawo pan wójt. "Gmina Ciepłowody wypadła fatalnie". Macie swojego doskonałego wójta i jego osiągnięcia. Ludzie wybory niebawem. Proszę Was obudźcie się bo wstyd mówić gdzie my mieszkamy
2018-10-10 11:06:04
gość: ~Hetman
@~Mieszkaniec co niby takiego zrobił stary wójt ? Czyż nie jeździł służbowym autem po polach sprawdzać jak mu rosnie? Tak bardzo pilnował interesów gminy . Szkoda ze za jego kadencji nie widzieliśmy tego zestawienia ostatnie 10 nasza ;)
2018-10-10 11:36:37
gość: ~Kto
@~Hetman
Dobrze że Panu Bajtkowi zazdrościsz nawet ciężkiej pracy. Klasa człowieka polega na tym że potrafi godzić ze sobą różne rzeczy. I akurat w przypadku Tego Pana bycie Wójtem, pole i samochód służbowy to zupełnie odrębne sprawy. A Ty nie plotkuj, nie wymyślaj, tylko skup się może na istotnych sprawach i swoim życiu zazdrośniku jeden
2018-10-10 12:10:17
gość: ~Rolnik
@~Kto
Pan byly wójt jezdzi i mówi że chce infrastrukturę drogową poprawić ha ha ha ha najpierw niech powie ile to km. Dróg gminnych zaorał koło swoich pól???? I czy płaci za to dodatek do gminny?????
2018-10-10 12:12:52
gość: ~Kto
@~Rolnik
Tobie naprawdę sloma z butów wystaje. Nic tylko pole. Powiesz coś innego mądrego.
2018-10-10 13:18:13
gość: ~Zaorane
@~Rolnik
Tu Cię zaskoczę, otóż płaci za to przedsięwzięcie podatek rolny i czynsz. Proszę pytać Szanownego Wójta Łukasz Białkowskiego, który na pewno nad tym dokładnie czuwa, jeżeli chodzi o Pana Bajtka ;)
2018-10-10 11:48:03
gość: ~Radny eks
@~Hetman
Chcesz wiedzieć co takiego zrobił dla Gminy pan Bajtek? Już Ci mówię tylko nie wiem czy to ogarniesz. W trakcie swoich kadencji pozyskał dla Gminy ponad 14 milionów. I co Tu na to?
2018-10-10 11:56:03
gość: ~OBYWATEL
@~Radny eks
Radny zapytam CIEBIE gdzie jest dzwonek????gdzie jest dzwonek????gdzie jest dzwonek z sali nr.12 ??????
2018-10-10 12:00:06
gość: ~Radny eks
@~OBYWATEL
Oj Obywatelu nie odpowiem Ci. Musisz zapytać na prokuraturze bo tam pan wójt skierował sprawę dzwoneczka.
2018-10-10 12:12:09
gość: ~OBYWATEL
@~Radny eks
Brawo Panie wojcie. Łu
2018-10-10 12:14:44
gość: ~OBYWATEL
@~Radny eks
Brawo Panie wojcie. Łukasz dziękuję ze dbasz o każdy szczegół naszej gminy nawet o dzwonek z 12 masz mój i mojej rodziny głos. Nie bylo lepszego wójt gminy od Łukasza Biłkowskiego
2018-10-10 12:23:01
gość: ~Rosi
@~OBYWATEL
Brawo, brawo, podwyżkę na koniec bym dał panu wójtowi. Za dzwoneczek. A co.
2018-10-10 15:41:44
gość: ~dzwonnik
@~OBYWATEL
Dzwonek wrócił do właściciela.
2018-10-10 11:50:31
gość: ~Husaria
@~Hetman
A interwencyjnych pracowników brał do pola zeby mu chwasty w groszku i fasolce wyrywali w trakcie prac.
2018-10-10 11:53:17
gość: ~Wspolczujacy
@~Husaria
No i żyj sobie w tym przekonaniu, jeżeli ci z tym dobrze. Przecież nie zejdę do twojego poziomu żeby cię przekonywać że tak nie było.
2018-10-10 11:58:23
gość: ~Husaria
@~Wspolczujacy
Przepraszam musiał byś wejść do góry o kilka stopni bo ja jestem wyżej od twojego poziomu!!!!!
2018-10-10 12:01:53
gość: ~Wspolczujacy
@~Husaria
A to nie będę się wdrapywał
2018-10-10 12:23:01
gość: ~Ziębice plus
@~Wspolczujacy
Jak sie nazywa ta aplikacja na plusy/ minusy na expressie do komentarzy znajdę ja drodzy koledzy z Cieplowod w sklepie play
2018-10-10 12:17:20
gość: ~Obiektyw
@~Hetman
Ale w przeciwieństwie do obecnego wójta ciężko pracował i pensji sobie nie podnosił.
2018-10-10 12:20:26
gość: ~Yyyyy
@~Obiektyw
Ha ha ha ha ha ha
2018-10-10 12:39:01
gość: ~XXX
@~Obiektyw
Jeżdżenie w pole w czasie pracy to ciężka praca ? Raczej przyjemność. Pan Robert ma trochę roboty z tymi minusami i plusami pod komentarzami.Panie Robercie pod tym 100 poproszę!
2018-10-10 12:42:30
gość: ~Anioł
@~XXX
Panie Robercie gratuluję. Mają Pana za Boga.
2018-10-10 12:55:17
gość: ~Xxx
@~Anioł
Cóż za śmiałe porownanie lecz musze sie nie zgodzić. Bardziej traktuje Pana R i jego komitet jak wybawienie dla naszej gminy oczywiście z dużą doza ironi.
2018-10-10 13:05:58
gość: ~Aniol
@~Xxx
No widzisz, a ja się z Tobą całkiem zgadzam.
2018-10-10 13:07:38
gość: ~Swiety
@~Aniol
Ja też. Nareszcie jakieś wybawienie dla gminy. Panie Janie trzymamy kciuki.
2018-10-10 13:34:56
gość: ~Xxx
@~Swiety
Pan Jan miał już swoją szansę. A czy ja wykorzystal ? Raczej nie bo dostałby następna
2018-10-10 07:31:48
gość: ~Konrad
Zyjemy w miescie gdzie dzięki dobrej gospodarności zostało spłacone 50% zadłużenia po poprzednikach którzy nie mają wstydu i znowu pchają się do korytka aby zniszczyć to co inni naprawili. Dało się w cztery lata spłacić 11 milionow a tim pana Szpi…. sprzedał co się tylko dało w mieście i jeszcze pozostawił następcom kupę długów. A pan Szpilarewicz w pozyskiwaniu środków czym się tak chwalił jest rzeczywiście mistrzem 8 zł proszę pana to i tak 200% mniej jak w Ziębicach
2018-10-10 19:43:21
gość: ~Winrych
@~Konrad
Przelicz kwotę "per capita" ("na głowę") na wynik powiatu i wynik gminy Ziębice, żeby zrozumieć upadek Biry i Bafi/Lacelowej. Żal, żal, zal....
2018-10-10 23:12:26
gość: ~Jarek
@~Konrad
policzyłem, że 20 zł razy 16 tysięcy mieszkańców to daje 320 tys., a w przypadku powiatu 8 zl razy 68 tysięcy mieszkańców to 580 tys. zł. Tylko powiat pozyskuje mnóstwo pieniędzy na drogi, karetki, projekty szkolne, busy itd. z innych żródeł, nie tylko UE. A Ziębice????
2018-10-10 07:55:32
gość: ~lekarz
@Ziębice. Nie wkur.... się serce masz tylko jedno!
2018-10-10 08:18:52
gość: ~Obiektyw
Bardo liderem w pozyskiwaniu pieniędzy na głupoty ( parkingi psu na budę potrzebne) zamiast na budowanie np wodociagu dla Janowca. Bardo liderem w zadlużeniu, to też tzeba wspomnieć.
2018-10-10 11:53:45
gość: ~Anon
@~Obiektyw
Jak liderem w zadłużenia to powiedz na którym miejscu i na ile gmin?
2018-10-10 09:04:36
gość: ~Mieszkaniec
I jak ludziom dogodzić.. Jak jedni pozyskuja środki to źle bo gmina ma długi. Drudzy narzekają, że gminy nie potrafią wyciągnąć więcej kasy z Unii. Cieszy mnie, że w Bardzie tyle się robi bo jest coraz ładniej.. A długów gminy nie odczuwam.
2018-10-10 09:41:41
gość: ~ern
@~Mieszkaniec
Te dane to bicie piany przedwyborczej .
Kto te dane przygotowywał czy one są wiarygodne w Kamieńcu niema dostępu do Informacji Publicznej wszystkie informacje są tajne nawet nie wiedzą ile Gmina ma długu .
2018-10-10 10:22:34
gość: ~Wspólnota
@~ern
Dane przygotował: Paweł Krzysztof Swianiewicz (ur. 23 maja 1961 w Warszawie) – polski ekonomista i geograf, profesor nauk ekonomicznych, specjalista w zakresie polityki lokalnej i finansów samorządowych, od 2010 do 2015 doradca społeczny prezydenta RP. Wnuk Stanisława Swianiewicza.
2018-10-10 11:56:30
gość: ~Anon
@~Mieszkaniec
Ktoś w końcu mądrze pisze. Bo tego jadu wylewanego juz nie da się czytać.
2018-10-10 12:09:55
gość: ~PODATNIK
@~Mieszkaniec
Gmina nie , i tu się zgadzamy w 100 procentach, co widać po zarobkach radnych, Burmistrza i jego świty !!! ale My Podatnicy odczuwamy, ale co to gminę obchodzi, że ścieki, woda i inne podatki mamy jak w stolicy !!! tylko pensje i zarobki jak z kraju trzeciego świata !!!
2018-10-10 09:46:09
gość: ~Co by nie napiali
Panie wice Starosto prosimy aby pan Pozabierał swych radnych i pozostal Pan tam gdzie jest. To będzie najlepsze rozwiązanie dla gminy Ziębice a czy dla starostwa to już ......
2018-10-10 11:41:46
gość: ~Heniek
@~Co by nie napiali
czyli niech Bafia i Bira rządzą dalej? I będzie cud miód! Znów popłyną miliony na drogi i chodniki oraz kanalizację. W powiecie największym problemem są miliony długu za szpital. A w ziębicach nie pozyskują środków, co pokazują twarde dane. Bez komentarza
2018-10-10 12:36:14
gość: ~Koniec z układami
@~Heniek Heniu Pan Bafia bedzie 100 razy lepszym włodarzem niż tan wasz polonista ze starostwa problemem starostwa jest szpital a problemem ziębic polityczne układy które trwają od 90 lat Spytajcie Nowaka który wystawił Szpilarewicza na burmistrza dlaczego szpital powiatowy tak wygląda i dlaczegobpomimo tak dużego zadłużenia gminy nic w niej mie zrobili gdzie są nasze pieniądze. I jeszcze jedno zapytajcie timu Pana Szpilarewicza ile zmarnowali pieniedzy na słynnym wysypisku w Lipie czas z tym skończyc a tą farsę może przerwać tylko pan Tomasz
2018-10-10 13:40:10
gość: ~Qwit
@~Koniec z układami
"Tomasz, który jak katarynka powtarza "Odpowiem na piśmie"? Faktycznie wzór.
2018-10-10 13:46:10
gość: ~Obserwator
@~Koniec z układami
Ten Pan wydawał się miły i pozował na profesjonalistę. Jednak kampania, którą prowadzi on i Jego "fani" rujnuje dwa lata budowany wizerunek. Łatwo było promować się na tle Pani Burmistrz (wystarczyło się ubrać w garnitur), trudniej się zmierzyć ze Szpilarewiczem (też w garniturze). Panu Tomkowi argumentów brak, a półprawdy i komunały nie wystarczają.
2018-10-10 23:08:38
gość: ~xxx
@~Koniec z układami
jesteś totalnym manipulantem. co ma Szpilarewicz do wysypiska w Lipie i do długów powiatu za szpital? To profesjonalny, wykształcony, z doświadczeniem samorządowym, najlepszy kandydat dla gminy Ziębice
2018-10-10 09:48:30
gość: ~aaa
a gdzie wodociąg w janowcu ? ile wniosków złożonych ?
2018-10-10 12:04:05
gość: ~Aa
@~aaa
A gdzie świetlica w Janowcu, plac zabaw dla dzieci,wiata przystankowe? Tego tam nie ma?
2018-10-10 13:13:49
gość: ~gość
@~Aa
Poczytaj o Gminie Ostrowice (woj. zachodniopomorskie) która przestała być gniną, bo wlodarz tak szalał zaciągsjąc kredyty na lewo i prawo, że doprowadził niestety do jej likwidacji, nawet komosarz nie pomógł.
2018-10-10 14:08:07
gość: ~aaa
@~Aa
a rozkopany bałagan od wiosny przed świetlicą...pytam o konkrtet wodociąg więc nie zamydlaj..
2018-10-10 13:10:33
gość: ~Robert Helski
Podsumowaniem tego rankingu niech będzie poniższy tekst z tego portalu. Przedostatnie miejsce w powiecie. 1402 w Polsce na 1555 gmin wiejskich. Nic tutaj nie pomoże. To są fakty, dla których plusy czy minusy są obojętne. Patrzmy więc do przodu i szukajmy rozwiązań.
KWW Obywatele na rzecz Ciepłowód pracuje nad programem, którego zarys zostanie podany do wiadomości publicznej w przyszłym numerze Expresu w piątek 12.10. Mamy nadzieję, że zdrowy rozsądek jednak zwycięży. Pewne jest jedno. Część wynagrodzenia nowego wójta chcemy przeznaczyć na stypendia dla najzdolniejszych uczniów naszej szkoły.
"Od 1 lipca wójt Łukasz Białkowski zarabia ponad 600 zł brutto więcej niż na początku kadencji. O podwyżce jego wynagrodzenia zadecydowali radni.
Na czerwcowej sesji radni gminy Ciepłowody podejmowali uchwałę w sprawie ponownego ustalenia wynagrodzenia wójta gminy Łukasza Białkowskiego. Było to związane z rozporządzeniem Rady Ministrów, które paradoksalnie zakładało obniżenie pensji samorządowców. Taki też był projekt uchwały, który radnym przedłożył wójt na posiedzeniu wspólnym komisji.
Szef ciepłowodzkiej gminy zaproponował, aby jego wynagrodzenie zasadnicze zmniejszyć o kwotę 5.98 zł brutto do nowego, ustawowego maksimum, a pozostałe składniki pensji uzależnione od wynagrodzenia zasadniczego zredukować zgodnie z obniżką.
Wówczas z propozycją zwiększenia wynagrodzenia wójta wystąpiła Ewa Lepka. Radna zaproponowała, aby wójtowi podnieść dodatek funkcyjny z 1.5 tys. zł do ustawowego maksimum, czyli 1.9 tys. zł. Ta propozycja podczas posiedzenia komisji spotkała się z aprobatą wszystkich radnych, którzy już podczas sesji jednogłośnie przyjęli projekt uchwały ze zmianą.
Uchwała, która zaczęła obowiązywać od 1 lipca paradoksalnie spowodowała, że wójt zamiast obniżki pensji będzie zarabiał kilkaset złotych brutto więcej.
WYNAGRODZENIE WÓJTA ŁUKASZA BIAŁKOWSKIEGO (brutto):
Od 1 grudnia 2014:
Od 1 lipca 2018:
Wynagrodzenie zasadnicze:
4.705,98 zł
4.700,00 zł (max)
Dodatek funkcyjny:
1.500,00 zł
1.900,00 zł (max)
Dodatek za wieloletnią pracę*
611,00 zł (12 proc. wynagrodzenia zasadniczego)
752,00 zł (16 proc. wynagrodzenia zasadniczego)
Dodatek specjalny:
1.365,32 zł (22. proc)
1.452,00 zł (22 proc.)
SUMA:
8.182,30 zł
8.804,00 zł
*Dodatek za wieloletnią pracę przysługuje po 5 latach pracy w wysokości wynoszącej 5 proc. miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1 proc. za każdy dalszy rok pracy aż do osiągnięcia 20 proc. miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego."
2018-10-10 13:59:49
gość: ~Byku
@~Robert Helski
Panie Robercie prosze zmienić taktyke wyborcza bo pisanie obrazanie stawianie wojta radnych szkole i cała gmine w zlym swietle to taka kampanie mógł by prowadzić ktos kto ma lat 20 i nie zna realiów polityki. Prosze jako wyboraca o konkrety co checie zmienic wprowadzić i zrobić w gminie aby zylo nam się lepiej ??? Bo czytając wasze pana komentarze odnosze słuszne chyba wrazenie ze pańska i pana kolegów propozycja kampanii wyborczej jest tylko jedno pokazać Bialkowskiego w zlym swietle??? A wszystkie wasze pomysly na gmine sa przestarzałe.
2018-10-10 14:22:16
gość: ~Uwazny
@~Byku
Poprawna polszczyzna to raz. A dwa, jeżeli pan Helski informuje że program będzie opublikowany 12 października to skąd wiesz, że on zawiera przestarzałe pomysły. Jeszcze go nie czytałeś. Poczekaj z oceną.
2018-10-10 14:24:00
gość: ~Robert Helski
@~Byku
Powiedziane zostało jasno - w piątek 12.10. ogłaszamy na łamach Expresu Ząbkowickiego program 'KWW Obywatele na rzecz Ciepłowód". Proszę o cierpliwość. Mam nadzieję, że nikogo cytowanymi postami tego portalu nie obraziłem. Moim czysto subiektywnym zdaniem - czułbym się zawstydzony zestawieniem zacytowanych danych, znając dodatkowo sytuację materialną znacznej części mieszkańców gminy. Po za tym jest pan niekonsekwentny stwierdzając , że nie wie pan co chcemy zmienić i równocześnie twierdząc, że nasze pomysły są przestarzałe. Jak do tej pory pomysły komitetu Wójta Łukasza Białkowskiego także nie ujrzały światła dziennego.
2018-10-11 10:17:25
gość: ~Widzę i nie wieżę
@~Robert Helski
Mateusz nie jest Ci wstyd stać w ramie w ramie z Robertem????? Mateusz a jak tam wiatraki ?????
2018-10-11 12:10:26
gość: ~Polonista
@~Widzę i nie wieżę
Wstyd to powinno być Tobie bo wierzę pisze się przez rz. Może pasowałoby zadbać o podstawy edukacji. Wstyd nie umieć pisać a próbować dokuczać innym.A dla Mateusza to gratulacje i trzymam kciuki za Jego wielki powrót. Mam nadzieję że znów będzie właściwy człowiek na właściwym miejscu.
2018-10-10 14:37:14
gość: ~Olo
@~Byku
Jego nie trzeba pokazywać. Przez 4 lata pokazał wszystko co potrafi. Ale niestety nie ma się czym chwalić.
2018-10-10 22:26:01
gość: ~problem
@~Byku
Główny problem to jest taki, że obecny Wójt nie ma pomysłu na gminę. Zresztą nie ma co się dziwić i ten ranking pokazuje tendencje. Kiedyś Ciepłowody należały do Zlotej Setki Gmin w rankingu Rzeczpospolitej a dziś należą do ostatniej setki gmin pozyskujących srodki. "Gratulacje dla mocarz" :D
2018-10-11 17:10:26
gość: ~Amigo
@~problem
Patrząc realnie to akurat mnie to nie dziwi, każda z gmin z powiatu ma naturalne atrakcje turystyczne (Złoty Stok, Bardo) lub zabytki(Kamieniec,Stoszowice) które przyciągają ludzi. Duży % pieniędzy z dotacji nabijają właśnie na to. My za to mamy walące się ruiny zamku (własność prywatna, ale ktoś z gminy powinien się tak czy inaczej tym zainteresować bo jeszcze trochę i dach wpadnie do środka) i brak naturalnych atrakcji poza pięknym krajobrazem. Skończyły się czasy dużych dopłat na praktycznie wszystko co można było sobie wymyślić. Zresztą brać dotacje na byle co i robić coś bez przemyślenie nie trudno, podam przykład kawiarni w Ciepłowodach. Przed ostatnimi wyborami ktoś wpadł na "wspaniały" pomysł, mając tuzin lokali i pomieszczeń gminnych do wykorzystania. Postanowił że Izba Pamiątek musi mieścić się w lokalu po kawiarni, poszły pieniądze z unijnego projektu i ani izby ani kawiarni. Dodatkowo przez to że to unijny projekt, lokal jest "zablokowany" przez kilka lat na inną działalność. Remont zrobiono w taki sposób że zlikwidowano zaplecze i toalety. Po co to było, jaki miał być pomysł na funkcjonowanie izby(pracownik na etacie?), czy otwieranie od święta? Dlaczego w takiej lokalizacji? nikt tego nie umie racjonalnie wytłumaczyć. Myślę że lokal długo by nie czekał na nowego właściciela w tamtym czasie, zawsze pieniądze z wynajmu plus koncesji zasilałyby gminną kasę.
2018-10-11 19:22:14
gość: ~wasze pana
@~Amigo
Jutro, jak podano, pojawi się program na "nowe otwarcie". Sprawy sprzed 20 lat pewnie nie załatwi, ale co do kawiarni i izby pamiątek jest nadzieja, że możemy się czegoś spodziewać.
2018-10-11 20:11:36
gość: ~Prawdę
@~Amigo
Zgadzam sie w 100%. Ktoś
bardzo nie chciał by izba pamięci znajdowała się w szkole gdzie miala swoje początki i była odwiedzana przez uczniów , a teraz wszystko jest zamknięte na klucz szkoda. Dobrym miejscem na izbę była szkola. ówczesna władza nie liczyła się z młodzieżą bo po co im kawiarnia niech w domu siedzą a nasze sloneczko musi mieć spokój w szkole ato był wielki błąd bo ani słoneczka ani kawiari nie ma szkoda prawda ??????? Ha ha ha
2018-10-11 20:34:49
gość: ~Robert Helski
@~Prawdę\
A może by tak zapytać najbardziej zainteresowanego w sprawie izby, jaki miała przebieg, a nie snuć bzdety.
Sprawa kawiarni zostanie rozstrzygnięta w najbliższym czasie zgodnie z deklaracją programową KWW Obywatele na rzecz Ciepłowód.
2018-10-11 22:37:46
gość: ~Student
@~Robert Helski
Brawo Panie Janie. Będzie kawiarnia, ma Pan głos mój i mojej rodziny. A rodzine mam dużą. Powodzenia.
2018-10-11 22:11:08
gość: ~Komik
@~Amigo
On biedny zawsze ma pod górkę. Inni wójtowie nawet teren mają lepszy. Cyrk i żenada normalnie te wasze argumenty na nieudacznosc
2018-10-11 13:43:08
gość: ~wasze pana
@~Byku
To "realia polityki" ustawiły gminę Ciepłowody w ostatniej setce rankingu z fatalną opinią. "Realia polityki" spowodowały fatalne posunięcia kadrowe w szkole i wodociągach. "Realia polityki" zadecydowały o pasywności Wójta i radnych w walce o fundusze unijne i sparaliżowały ich aktywność na każdym polu za wyjątkiem podwyżek. Jako wyborca proszę o konkretne wyjaśnienie sprawy specjalnie zatrudnionego fachowca , który za nasze pieniądze miał o te fundusze zabiegać. Rezultat okazał się marny. Ile straciliśmy? Tu żadna taktyka wyborcza nie jest potrzebna, bo działania Wójta i rady, czego by nie ruszyli, jest strzałem we własną stopę. Powtórna elekcja tego grona to samobójstwo. To powinno dotrzeć do wyborców.
2018-10-11 14:49:06
gość: ~LP305
@~wasze pana
O wodociągowych problemach po byłym wojcie i kierowniku nie bede sie wypowiadał bo z tego co wiem to prokurator i sąd ta sprawą sie zajmują zobaczymy kto strzelił sobie w kolano juz nie długo. Co do szkoły to juz dzisiaj widzimy ze to sprawa polityczna, byla dyrektor szkoly startuje do powiatu wiec domniemywać nalezy ze nie po drodze bylo jej z wójtem gminy??????
2018-10-11 17:42:33
gość: ~Kol
@~LP305
A co ma jedno do drugiego. Możesz jaśniej?
2018-10-11 19:17:22
gość: ~wasze pana
@~LP305
To nie są problemy po byłym Wójcie i kierowniku. Merytoryczne problemy wodociągów jako infrastruktury, poza deficytem wody, nie istniały. Nie wykraczały poza standardowe awarie i konieczność obsługi instalacji. Sąd decyduje podobnie jak w sprawie dyrektor szkoły o zasadności i prawidłowości zwolnienia. Nie słyszałem by w sprawę zaangażowany był Prokurator. Uzasadnienie tego zwolnienia nie da się przytoczyć, bo zajmuje wiele stron i jest tak zawiłe.
Traktując sprawę szkoły jako polityczną można przyjąć, że w Ciepłowodach mamy generalnie do czynienia z jednym wielkim spiskiem politycznym, zmierzającym do obalenia jedynej prawomyślnej władzy i genialnego Wójta.
Po drodze było kilka mniejszych "spisków politycznych" w jego wykonaniu p.t.:
1. kolektory słoneczne - wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie montażu u mieszkańców. Wykonanie dokumentacji zlecono firmie zewnętrznej. Wniosek przepadł wraz z wyasygnowaną kasą.
2. wniosek o dofinansowanie wymiany pieców CO. Przepadł.
3. wniosek o dofinansowanie oczyszczalni przydomowych. Przepadł.
4. sprawa przedszkola stoi i nie wiadomo czym się zakończy.
Zadziwiająca skuteczność w ostatnim czasie. Domniemywać należy, że komuś wyraźnie nie idzie albo ... . I to jest dopiero "spisek polityczny".
2018-10-11 22:01:36
gość: ~cooo
@~wasze pa
to wstyd ,żeby tyle wniosków nie przeszło,żenada,i jeszcze raz żenada! To co tam się dzieje ? Jakaś przyczyna musi być.Ktoś coś? ta sytuacja dokladnie i jasno pokazuje ,ze za byłego wójta wszystko można było zrobić ,i kasę pozyskać z UE inwestycje zrobić. Panie Janie - trzymam kciuki wraz z cała rodziną ! Powodzenia !
2018-10-12 09:06:09
gość: ~a ja uważam
@~wasze pana
wszyscy tylko wójt wójt,i wójt, ale przecież w kazdym urzędzie jest kierownik/naczelnik działu/wydziału odpowiedzialny za wykonywanie inwestycji oraz za pozyskiwanie środkow z ue. wójt/burmistrz sie nie rozdwoi,sam rzymu nie zbuduje a i z pustego to i salomon nie naleje. taka prawda
2018-10-12 09:17:28
gość: ~Pleki
@~a ja uważam
Masz rację. Tylko że w urzędzie w Cieplowodach nie ma takiej osoby, bo wójt o to nie zadbał. Kiedyś była ale ja zwolnił. To był pierwszą zwolniona z listy osób pana wójta do zwolnienia. Widać uznał że będzie w stanie sam ogarnąć środki zewnętrzne. Więc nie dziw się że tylko wójt i wójt. No bo kto jest odpowiedzialny za funkcjonowanie gminy?
2018-10-14 14:52:41
gość: ~ale
ostatnio dodany post
@~wasze pana
ale była przecież jakaś firma zewnętrza od pozyskiwania kasy z ue ? a na jakich zasadach ta firma została wybrana ?
2018-10-10 15:17:11
gość: ~Wiktor
(this post was banned by administrator)
2018-10-10 19:47:48
gość: ~Wiktoria
@~Wiktor
Pan Tomasz, Twój kandydat, faktycznie się "broni". "Odpowiem na pismie" i basta! Zorientowany i profesjonalny... W banku przechodziło?
2018-10-10 19:47:05
gość: ~Marzec
A w gminie Kamieniec Ząbkowicki brakło po prostu czasu na pozyskiwanie srodków. Energia wójta i jego przybocznych skupiała się na walce z opozycja. Walka polegała na wycinaniu opozycji , powoli systematycznie . Władza skupiała sie na kwestiach: bedziemy dalej wsią a może juz miastem ?, bedzie podwyżka płacy dla wójta z wyrównaniem czy nie będzie ? czy NSA przyzna rację radnemu czy też wójtowi? Fantastyczne rządzenie . Ktoś kiedyś powiedział ,że Polska jest w ruinie. Tak jest , nie w tej ruinie spowodowanej wojna ale jest w ruinie moralnej. Ruina moralna to brak oceny rzeczywistości, oceny tych co rządzą. Zasada mierny ale wierny krąży jako zło nad tymi co mienia się włodarzami gminy. Czas wyborów,pokarze na jakim miejscu zostanie sklasyfikowana gmina Kamieniec za cztery lata . A przy okazji szacun dla Barda, dla władz za takie wyniki. Tam jakby nie było wyborów to też będzie dobrze.
2018-10-11 22:49:03
gość: ~Cieplowodzianin
Ja myślę że my mieszkańcy możemy być dumni z naszego wójta. Oddał na prokuraturę 2/3 powiatu. Wszyscy go obrażają. Co za kraj! Nawet sobie nie wyobrażacie jaka jest gruba taczka z nazwiskami które będą przesłuchiwane. Ja już byłam. Swoją kampanię wyborczą oparł na prokuraturze. Ale ja pytam. Jak to się ma do przeszłości naszej gminy. Cool nam to dało i da. Czy następne cztery lata też będziemy nov stoi jeździć na przesłuchania. Panie wójcie trzeba by w końcu dosunąć i przestać plakac
2018-10-11 22:53:41
gość: ~Przesluchany
@~Cieplowodzianin
Zgadzam się z przedmówca. Też byłem.......
2018-10-11 22:57:23
gość: ~Chłop
@~Przesluchany
Ale to dobrze że tak się dzieje. To ludziom pokazuje rzeczywisty obraz wójta. I jeszcze jeden pozytyw. Ludzie nareszcie przestają się bać mówić i wyrażać swoje niezadowolenie.
2018-10-11 23:00:10
gość: ~Koleżanka
@~Przesluchany
A ja znam jedną która dopiero będzie jechać.
2018-10-11 23:35:11
gość: ~ale
@~Koleżanka
Ale za co Ci biedni mieszkańcy są wyzwani ? co aż takiego zrobili ?
2018-10-11 23:38:20
gość: ~Nisza
@~ale Ponoć wszyscy oni obrażali pana wójta w internecie
2018-10-11 23:48:24
gość: ~jest
@~Nisza
jest różnica między faktycznym obrażaniem kogoś a wypowiadaniem swojego zdania,które nie spotkało się z czyjąś aprobatą,niestety....
2018-10-12 09:24:41
gość: ~Obcy
@~jest
Fajnie że poruszyliscie ten wątek, bo mogę się pochwalić że też mam zaproszenie na spotkanie. I co lepsze nie jestem z tej gminy, a kiedyś włączyłem się do jakiejś dyskusji internetowej. I też wyszło że obrażałem waszego wójta choć nie ma tam żadnych treści obraźliwych, po prostu nie zgadzam się z jego działaniem
2018-10-14 08:33:21
gość: ~aaaaa
@~Cieplowodzianin
może to sposób na to żeby zostać zauważonym,mówią,że każdy sposób dobry,który prowadzi do celu,pan Bajtek wolał pokazać świetny i realny program rozwoju
2018-10-12 12:17:49
gość: ~Robert Helski
W dzisiejszym numerze Expresu zarys naszego programu. Rozwiniecie "klawiszy" klawiatury na stronie www. cieplowody.org.pl. Zapraszamy. Strona powinna być czynna od 17-tej.
2018-10-12 19:22:37
gość: ~ok
@~Robert Helski
program komitetu p.Jana Bajta bardzo dobrze przemyślany ,a ta współpraca z USA dla mnie strzał w 10. A co do zaproponowania ma inny komitet ? może mobbing....,może afery....,może zero inwestycji ....kto wie,co jeszcze "rozwijającego'" w kierunku średniowiecza
2018-10-12 19:49:34
gość: ~Robert Helski
Podobno zniknęły rozłożone gazety - Expres z dzisiaj ogłoszonym programem KWW Obywatele na rzecz Ciepłowód - miało to miejsce w Urzędzie Gminy i w mini samie. Nasze plakaty zrywane nadal. Pozostawiamy te fakty bez komentarza.
2018-10-12 20:34:45
gość: ~ola
@~Robert Helski
ta sytuacja pokazuje kto zamiast rzetelnego programu wyborczego woli kampanię partyzancką,jak zwykle zagrania poniżej jakiegokolwiek poziomu
2018-10-12 21:25:43
gość: ~Wyborca
@~ola
A może wojt Łukasz skopiuje program pana Bajtka i powie że to jego. Panie Janie gratulacje. Program powala na kolana. Jesteśmy pod wrażeniem. Powodzenia i mocno wierzymy w sukces.
2018-10-12 21:33:57
gość: ~Student
@~Wyborca
Gratulacje Panie Janie. Pana program jest spelnieniem wszelkich oczekiwan nas młodych. Dziękuję
2018-10-12 22:11:25
gość: ~Kolega
@~Student
Trochę już przeżyłem, wiele programow wyborczych widziałam, ale takiego jeszcze nigdy. Jasiu gratuluję pomysłów. Bijesz młodych na łeb. Trzymamy kciuki i bardzo czekamy na 21
2018-10-12 22:19:28
gość: ~Polityk
@~Kolega
Młyn to pomysł doskonały.A ta fundacja i współpraca z Ameryka to cudowna perspektywa. Tak właśnie wygląda plan rozwoju i nowoczesności. Ci co bija się o prezydenture Warszawy powinni się uczyć od Komitetu Pana Bajtka.
2018-10-12 22:24:57
gość: ~Wioski
@~Polityk
Panie Bajtek spodziewaliśmy się wiele, bo Pana znamy. Ale zaskoczył nas Pan nieziemsko. Gratulacje od dwóch wsi
2018-10-12 22:38:09
gość: ~Ciekawski
@~Wioski
A co z programem wyborczym kontrkandydata? On w ogóle coś proponuje czy uważa że nie musi, bo jest tak bardzo pewny że wygra.
2018-10-12 22:38:16
gość: ~ciekawy
@~Wioski
mam pytanie- a na ile zostały spełnione obietnice wyborcze sprzed 4 lat? macie jakieś konkrety ?
2018-10-13 00:16:52
gość: ~Tubylec
@~ciekawy
Konkretów zero. Obietnic spełnionych zero. Ale są inne osiągnięcia. Mobbing w gminie, zwolniona pani od projektow,odwolana Pani Dyrektor Szkoły, zwolniony Pan Kierownik Wodociągów, toczące się sprawy sądowe dotyczące tych dwóch osób, sprawa na prokuraturze bo rzekomo pracownicy podrabiali swoje podpisy- oczywiście nieprawda, sprawa dzwoneczka na prokuraturze, rada rodziców na prokuraturze,i obecnie toczące się dziesiątki spraw w związku z rzekomym obrażaniem wójta. On chyba bardzo lubi te instytucje. I tak minęły cztery lata. Totalna porażka wójt i jego świta. Wstyd i hańba dla gminy. Panie Janie nareszcie. Dziękujemy za nadzieję i mocno trzymamy kciuki.
2018-10-12 22:49:56
gość: ~Wyborca
@~Wioski
Czytam program i rozumiem!!! Nareszcie konkrety i potrzebne mądre założenia! Oby wyborcy dopisali a sztab Bajtka dotarł do nich z informacją!
2018-10-13 11:52:56
gość: ~hahah
@~Polityk młyn nie jest gminny, żeby można było go zagospodarować, obietnice, obietnice bez pokrycia. Gmina podniesiona z kredytów, posprzątane po poprzedniku to można gruszki na wierzbie obiecywać.
P.S. Sprawy sądowe byłej dyrektorki i pana z wodociągów z niczego się nie wzięły, więc nie ma co mówić że wójt mobbinguje, tyko można najpierw się zapoznać czego dotyczą sprawy.
A sprawa z kawiarnią nadal nie wyjaśniona, kasa wydana na "izbe pamięci" która nie działa, a lokal jest zablokowany, tyle zrobił poprzedni wójt, a w programie jakoś nie widać wyjaśnienia tej kwestii.
No i najlepsze sprawa komentarzy obrażających wójta, jak się chce to można poszukać i poczytać, wiele poniżej poziomu a najgorsze usunięte przez administratora, na pewno nie jest to "wolność wypowiedzi" tylko hejt.
Miłego minusowania, bo to potraficie najlepiej :)
Panie Wójcie Białkowski mój głos na Pana.
2018-10-13 12:35:23
gość: ~prawdaa
@~hahah
Prawda jest taka,ze żaden dobry szef i gospodarz nie pozwoli żeby pod jego dachem wogóle się pojawił mobbing.Każdy dobry szef wie że mobbing to nic dobrego dla pracowników,a także dla danej instytucji,bo zamiast działać to ludzie sie wzajmenie wykańczają i nie ma rozwoju,jest cofanie się. Taka prawda. Reszta faktów mówi sama za siebie. Także ani zarządzanie ludźmi nie wyszło, ani zarządzanie całością.Dobrze że już czas wyborów nastal- a wyborcy mają swój głos i mogą wydać ocenę
2018-10-13 13:20:00
gość: ~łysa pała
@~hahah
Młyn jest GS-u. Wstępne rozmowy się odbyły. Właściwie nie mają co z nim zrobić i chętnie się go pozbędą.
Sprawy dyrektorki szkoły i kierownika wodociągów to ustawki by dać pracę swoim znajomym z "fejsbuka". Co jeden to znajduje po kimś pracę w gminie. Można to sprawdzić. Przeciąganie rozstrzygnięć sądowych na okres powyborczy o czymś świadczy.
Sprawa z kawiarnią właśnie została wyjaśniona, a izba pamięci się przyda. Amerykanie nie maja zbyt długiej historii i na pewno się zainteresują miejscem z rodowodem. Inicjator tej sprawy kiedyś wróci, a może wychowa następcę, więc to nie jest chybiona inwestycja. Kultywowanie tradycji i historii miejsca gdzie się mieszka jest teraz modne.
Co do obrażania na stronach internetowych Wójta, opinia raczej się z większością ocen zgadza i jest wątpliwe, by wynikły z tych ocen jakieś konsekwencje prawne. Tym bardziej, że to raczej zwolennicy Wójta się nie popisali. Te usunięte przez administratora wpisy to w większości szczyt frustracji przestraszonych "korytkowców". I często powtarza się w nich to: "ha,ha,ha,ha".
Nie mąć więc gościu i czekamy na program Wójta.
2018-10-12 22:52:38
gość: ~Super
@~Kolega
Program bardzo dobry a przy tym realny. Doskonale się wpisuje w kilka istotnych elementów naszego otoczenia społecznego i ekonomicznego:
- w aktualne dofinansowania unijne,
- działania prorozwojowych zarówno regionalne jak i rządowych,
- wsparcie dla seniorów,
- i wiele innych.
Biorąc powyższe pod uwagę trzeba jasno sobie powiedzieć ze te cele są realne do osiągnięcia. Ja wiem ze znajda się tacy co powiedzą ze to mrzonki, ale to dlatego ze nie potrafią się za to zabrać. Tymczasem to jest na wyciagnięcia ręki.
Zdecydowanie czas zakończyć 4 lata wegetacji i pozorowanych działań. Trzeba ruszyć pewnym krokiem w przyszłość.
Powodzenia!
2018-10-12 23:37:34
gość: ~Fortnite
@~Super
Cieplowody.org.pl dobrze zrobione
2018-10-12 22:37:36
gość: ~Locales
@~Wyborca
Kopiowanie to nie jest dobry pomysł ponieważ zwykle kopia jest dużo gorsza od oryginału.
Poza tym ostatnie 4 lata to była jakaś kopia tylko trudno powiedzieć czego i efekt jest znany.
Kiedyś była prawdziwa czekolada i były wyroby czekoladopodobne. Podobnego półproduktu doświadczaliśmy 4 lata. Chyba wystarczy.
2018-10-12 23:00:20
gość: ~Mieszkanka
Panie Janie, przyszły Wójcie! Brawo za odwagę, brawo za niesamowity program, brawo za świeże i w 100% trafne pomysły! Za takim gospodarzem tęskiliśmy a obecnemu wójtowi proponuje wyprawę do papierniczego do Ząbkowic w weekend po system pakowania gratów!
2018-10-12 23:07:17
gość: ~Robert Helski
Strona www.cieplowody.org.pl już działa. Stopniowo będziemy udzielali szerszych informacji.
Program bardzo obszerny, ale realny. Parę drobiazgów chowamy jeszcze w zanadrzu. Prosimy o uwagi i komentarze. Wznieśmy się ponad te personalne wojny i zróbmy nowe otwarcie.
2018-10-12 23:19:45
gość: ~Wyborca
@~Robert Helski
To dobrze, że możemy z Państwem porozmawiać o programie. Klasa!
2018-10-12 23:37:36
gość: ~wyborca z gminy Ciepłowody
@~Robert Helski
Ktoś napisał, że spodziewał się po p. Bajtku wiele, ale nie aż tyle. Po powrocie po przegranych wyborach, tylko tego można było się spodziewać i to właśnie przemawia na jego korzyść. Ponadto w przypadku wygranej po prostu siłą rzeczy musi się wykazać i zrealizować złożone obietnice, taka kolej rzeczy, dlatego warto dać mu szansę. Patrząc na to jak dużym zawodem okazała się młoda osoba w której jako mieszkańcy gminy pokładaliśmy tak wielkie nadzieje to nie ma innego wyboru. Mam nadzieję, że wraz z nim przejdą także wszyscy jego radni, w nich pokładam największe nadzieje, bo tylko takie osoby są w stanie konsekwentnie go wspierać w osiąganiu celów. Zebrana została świetna ekipa, prawie w całości nowe osoby (dawny radny także wybrany rozsądnie z powodu umiejętności pozyskiwania środków finansowych), ludzie godni zaufania, macie poparcie moje i moich bliskich, a z tego co słyszę także i na większą skalę. Na Ciebie panie Helski też liczę, od dawna czytam pańskie wpisy i całym sercem popieram wszystkie działania począwszy od stworzenia komitetu na rzecz szkoły, dobrze, że tacy uczciwi ludzie otwierają się na lokalne działanie, odważnie przeciwstawiają się temu, co się dzieje, dzięki temu na pewno kolejne wartościowe osoby znajdą w sobie odwagę do budowania lepszego jutra naszej gminy. Co do programu, jedyny w Polsce młyn informatyczny - świetna inicjatywa. Trzymam kciuki i daje swój głos.
2018-10-12 23:57:54
gość: ~Shooter
@~wyborca z gminy Ciepłowody
My tez glosujemy na Bajtka i jedziemy z tym tematem mlyna IT do przodu
2018-10-13 00:00:08
gość: ~Z wioski
@~wyborca z gminy Ciepłowody
Dokładnie Janek ma dobrą ekipę.
2018-10-13 08:47:40
gość: ~Kierownik
@~Z wioski
Brawo dla Bajtka! Idziemy głosować, warto!
2018-10-13 12:32:11
gość: ~Obywatel Ciepłowod
Program p. Bajtka? Wielkie WoW. Co za pomysły i sposób prezentacji. Mimo swojego wieku ten człowiek nie zwalnia! Nie jeden młodzik powinien pozazdrości mu nowoczesnego podejścia i energii do działania! Mysle, ze inne gminy z powiatu, ba! nawet województwa, mogą nam kogoś takiego zazdrościć! Cała kampania Bajtka to znakomity poziom. Ludzie przestańcie żyć zawiścią, a otwórzcie się na sukces i dobro gminy. Trzymam mocno kciuki! Czas wrócić na dobre tory!
REKLAMA
REKLAMA