Mariusz Szpilarewicz, aktualnie wicestarosta powiatu ząbkowickiego, zarejestrował swój komitet wyborczy i będzie ubiegał się o fotel burmistrza Ziębic.
Wśród komitetów zarejestrowanych w gminie Ziębice pojawił się też KWW Alternatywa dla Ziębic, której pełnomocnikiem wyborczym jest Szymon Mitak. Niemniej jednak aktualnie z komitetu nie wypłynęła informacja o ewentualnym nazwisku kandydata na stanowisko burmistrza miasta.
W Bardzie, Ciepłowodach i Stoszowicach swoje komitety wyborcze zarejestrowali i zgłosili jedynie dotychczasowi włodarze, tj. Krzysztof Żegański (KWW Szansa dla Gminy), Łukasz Białkowski (KWW Łukasza Białkowskiego) oraz Paweł Gancarz (KWW Pawła Gancarza). Konkurentem tego drugiego może być Jan Bajtek - były wójt Ciepłowód w latach 1995-2014. - Nie wykluczam ponownego ubiegania się o posadę wójta w gminie Ciepłowody, ale ostatecznej decyzji jeszcze nie podjąłem - mówi 64-latek. W Stoszowicach kontrkandydatem Gancarza może być Tomasz Krzeszowiec, który już w maju rozważał start w wyborach samorządowych. Ostateczną decyzję 35-latek ma podjąć w najbliższych dniach. Pewnym jest natomiast, że z kandydowania na fotel wójta gminy Stoszowice zrezygnowała Elżbieta Szopian, która w tegorocznych wyborach samorządowych zamierza ubiegać się tylko o mandat radnej.
W Ząbkowicach Śląskich swoje komitety wyborcze zarejestrowali już Marcin Orzeszek (KWW Marcina Orzeszka) oraz Dariusz Jagieła (KWW Dariusza Jagieły). Sporo mówi się też o kandydaturze Iwony Aibin, jednak aktualna sekretarz gminy Stoszowice nadal nie podjęła decyzji o ewentualnym starcie na burmistrza Ząbkowic Śląskich. O fotel szefa ząbkowickiego magistratu nie będzie ubiegała się natomiast na pewno Danuta Tkaczonek, która przed czterema laty była jedną z kandydatek.
W Kamieńcu Ząbkowickim o miano włodarza powalczą na pewno Marcin Czerniec (KWW Praworządni dla gminy Kamieniec Ząbkowicki) oraz Marek Waszczuk (KWW Marka Waszczuka). Obaj kandydaci zadeklarowali start w wyborach już kilka miesięcy temu, obaj też zarejestrowali swoje komitety wyborcze. Na horyzoncie nie pojawiło się jeszcze nazwisko ewentualnego trzeciego kandydata, który mógłby stanąć w szranki z Czerniecem i Waszczukiem. Na pewno nie będzie to Grzegorz Cisowski, który w ubiegłej kadencji rywalizował z wyżej wymienionymi.
Mianem ciszy przed burzą można określić sytuację związaną z kampanią wyborczą w Złotym Stoku. Tam oficjalnie swój start w wyborach zadeklarowała jedynie obecna burmistrz Grażyna Orczyk, która dziś zarejestrowała swój komitet wyborzy. Kto będzie jej kontrkandydatem? Nieoficjalnie mówi się, że o powrocie na stanowisko włodarza złotostockiej gminy myśli Stanisław Gołębiowski, aktualnie sekretarz gminy w Kamieńcu Ząbkowickim.
Termin rejestracji komitetów upływa 27 sierpnia. Wybory samorządowe odbędą się w niedzielę 21 października. Ewentualna druga tura została zaplanowana na 4 listopada. Mieszkańcy idąc do urn będą wybierać m.in. wójtów, burmistrzów oraz prezydentów miast, a także radnych do rad gmin, miejskich i powiatu.
ms. / em24.pl
Wybory 2018. Znamy pierwszych kandydatów na burmistrzów i wójtów
2018-08-23 17:58:14
gość: ~Ziebice
Pan Mariusz ma moje poparcie. Mam nadzieję że wygra wybory.
2018-08-24 10:58:40
gość: ~Oooo
Pan Mariusz chwali się że już 19 lat pracuje dla mieszkańców Ziębic - i co z tych 19 lat wynika - obiecanki Cacanki A głupiemu radość. Pomysły w kampanii też pewnie będą ambitne ale jak to z PO na obiecankach się zakończy.
2018-08-24 11:04:14
gość: ~Ziębiczanin
@~Oooo
akurat pan Mariusz ma dokonania np cała rewitalizacja obiektów ceglaka, internat, boisko wielofunkcyjne
2018-08-24 11:14:11
gość: ~Oooo
No faktycznie super szkoła- kandydaci walą tam drzwiami i oknami, wysokie progi punktowe i osiągnięcia że hej no i do tego taka nowoczesna - śmiechu warte.
2018-08-24 18:13:35
gość: ~Janek
@~Oooo
A widziałaś,eś tą szkołę zanim dyrektorem został Szpilarewicza?
2018-08-24 14:17:54
gość: ~Wiesław
@~Oooo
Jak Szpilarewicz zostanie burmistrzem to tak jak jego guru, mentor i mistrz Schetyna zapowiada, wstrzyma wypłatę 500+, 300 wyprawki, a jeszcze muslimów nam tu sprowadzi. Czeka nas bieda, strach i rozpacz. Tragedia.
2018-08-24 14:42:46
gość: ~Maciek
@~Wiesław
Co ma 500 plus do tego, że mamy walący się browar, dziurawe drogi i chodniki, zaniedbane i brudne miasto, zuk na skraju upadłości, pusty budynek po ogólniaku i po szkole na gliwickiej. Lepiej zagłosować na kandydata PiSu?
2018-08-25 21:57:30
gość: ~Zbyszek
Nie włączajmy do wyborów samorządowych partii politycznych. PO, PIS, PSL…. Czy to ważne w samorządach? Tu liczy się człowiek oraz jego kompetencje i zaangażowanie. Partie polityczne mogą tylko wszystko zepsuć, co pokazał rok 2014. Czy PIS jest zadowolony z poparcia jakiego udzielił obecnej Pani Burmistrz oraz Pani Lacel??
2018-08-30 22:24:36
gość: ~Krystyna
Coś cię się tak uczepili P.Lacel? Akurat w poprzedniej kampanii była i teraz też jest bezpartyjna. Z tym, że powinno się w wyborach samorządowych głosować na osobę, a nipe na partię - święta racja.
2018-08-29 10:33:42
gość: ~Mich
Trzeba dać p Mariuszowi szansę szkoda tylko że popiera PO ale jak ma zmienić Ziębice ma mój głos
2018-08-24 14:01:15
gość: ~Wiesław
@~Ziebice
Dość dyktatury nauczycieli i PO.
2018-08-24 14:40:34
gość: ~Ziębiczanin
@~Wiesław
widać Wiesiek po twoich kretyńskich komentarzach, że boli, że ktoś rozsądny chce się zmierzyć z problemami Ziębic. A po reakcji widać, że obecny układ Bira-Bafia-Szpunt-Martyn za wszelką cenę będą chcieli zostać. Na szczęście to ludzie decydują, a nie grupka frustratów
2018-08-24 14:44:00
gość: ~mieszkaniec
@~Wiesław
Nie ma nikogo sensownego na horyzoncie poza panem Szpilarewiczem. Widzę, że zarejestrowała się też pani Lacel. To ma być propozycja dla Ziębic? Śmiech
2018-08-24 15:09:44
gość: ~Wiesław
@~mieszkaniec
Dlatego nie będę głosował. Niska frekwencja w dniu wyboru, to automatycznie niższa, wymagana liczba głosów przy referendum odwołującym, gdyby wybrany okazał się nieudacznikiem.
2018-08-25 07:28:27
gość: ~Jarek
@~mieszkaniec
Dokładnie. Pani Lacel już była wiceburmistrzem. Nie potrafiły się porozumieć z Bira. Jak to się skończyło wszyscy wiemy. Jakie trzeba mieć wielkie Ego żeby znowu próbować. Niestety koniec dawania szans. z tego co wiem jeden znajomy nie poprze była wice. Swoje 5 min już miała.
2018-08-25 08:48:59
gość: ~Ziębiczanin
@~Jarek
Pani Lacel miała swój czas na ziębickiej scenie samorządowej. Czas wybrać kogoś młodszego i bardziej energicznego. Swoją drogą pani Lacel odpowiada za obecną sytuację w gminie. Gdyby nie poparła Birowej w drugiej turze, nie mielibyśmy teraz tego koszmaru!
2018-08-25 11:00:07
gość: ~Racja
@~Ziębiczanin
Bardzo mądra myśl. Nie dajmy się znowu nabrać tej pani. Już miała swój czas.
2018-08-25 14:06:59
gość: ~Ziębiczanin
@~Racja
Postawmy na młodych i ernergicznych. Na ludzi spoza tego chorego układu, który rządził miastem. Nie dla Birowej, nie dla Bafii, nie dla Lacelowej, nie dla ludzi, którzy są odpowiedzialni za obecną sytuację w mieście.
2018-08-25 22:00:10
gość: ~Zbyszek
Patrząc się na samorządową historię Gminy Ziębice i na ich Burmistrzów tzn. Pan Nowak, Pan Wolski, Pan Herbowski, Pani Bira, a do tego kandydat Pani Lacel to cały czas to samo pokolenie ludzi urodzonych w latach pięćdziesiątych. Może czas na młodsze pokolenie u sterów władzy? Popatrzmy się dookoła – Ząbkowice Śl., Przeworno, Paczków. Czy po raz kolejny wybierzemy tych, którzy powinni odpoczywać już na zasłużonych emeryturach? Czas pokaże??? Oby zyskała na tym Gmina Ziębice.
2018-08-24 18:16:13
gość: ~Jojoj
@~Wiesław Oj pustyś ty Wiesiu jak grobowiec po ekshumacji.
2018-08-23 18:05:08
gość: ~Ząbkowice z jagiełą
W Ząbkowicach potrzebna zmiana. Jagieła bardzo różni się od Orzeszka. Ma rodzinę widać że wykształcony i przynajmniej wie co jest potrzebne. Jeśli jest prawdą, że zatrzymano strefę ekonomiczną na polach jak na Bobolice to straszna byłaby prawda. Czas zmienić zobaczymy coś nowego
2018-08-23 18:44:38
gość: ~vvv
@~Ząbkowice z jagiełą
A kto to jest Jagieła?
2018-08-23 20:27:15
gość: ~Dariusz Jagieła
@~vvv
Dzień dobry, to ja!
2018-08-24 08:24:34
gość: ~Mmm
@~Dariusz Jagieła
Już nie taki dobry!
2018-08-27 16:45:41
gość: ~ja
@~vvvKrólowa .
2018-08-23 18:44:14
gość: ~Ziębiczanka
Szpilarewicz to jedyna szansa, że w Ziębicach coś się zmieni. Mam nadzieję, że jak pójdę i zagłosuję na Pana, Panie Mariuszu, to się nie zawiodę.
2018-08-23 19:53:27
gość: ~Ziębicki
Naiwny - A cóż takiego zrobił z Ryszardem dla powiatu. Tylko ładnie gada. Jak razem z radną wezmą się do rządzenia to czarno to widzę.
2018-08-23 19:06:49
gość: ~xxx
W Ziębicach ponoć jeszcze Lacelowa z Rzepką mają startować, jako jedno ciało. Żeby nikomu nie przyszło do głowy popierać tego duetu, bo Lacelowa rządziła z Birą przez dwa lata i co wyrządziły to każdy widzi
2018-08-25 22:02:13
gość: ~Zbyszek
Prawda. Amen.
2018-08-23 19:17:02
gość: ~Młody
W końcu w Ziębicach młodzi chcą dojść do władzy, a to cieszy. Mariusz powodzenia, trzymam kciuki, mój głos masz!
2018-08-23 19:18:36
gość: ~ziębiczanin
Pan Szpilarewicz ma mój głos. To wreszcie jakaś szansa dla Ziębic. Mam nadzieję, że wygra w I turze. Życzę mu powodzenia.
2018-08-24 14:10:36
gość: ~Wiesław
@~ziębiczanin
Pan Szpilarewicz to może co najwyżej być sołtysem Lubnowa. Wszystko wyżej przerasta jego umiejętności i zdolności, co zresztą przez ostatnie lata udowodnił. Niech się chłop weźmie za chodowlę nutri, domowy wyrób pasty twarogowej i da sobie spokój, bo i tak nic z tego dobrego nie będzie. Takie jest moje zdanie i jako wyborca mam do tego prawo, a jak ktoś się z nim nie zgadza to trudno.
2018-08-30 07:31:04
gość: ~xxxx
@~Wiesław
A kto by go chcial
2018-08-23 19:22:07
gość: ~Ziębiczanin
Popieram pana Mariusza! W końcu ktoś rozsądny zostanie naszym burmistrzem. Cieszę się, że młodzi ludzie chcą wziąć na swoje barki odpowiedzialność za miasto. Czas najwyższy!
2018-08-23 19:26:04
gość: ~sss
juz sie tak nie podniecajcie tym szpilarewiczem bo w powiecie 4 lata byl i co zrobil? razem z romanem wielkie nic !
2018-08-23 19:30:26
gość: ~ona
słyszałam, że w kamieńcu jeszcze pani Kacik startować będzie, a starosta ponoć na burmistrza Barda znów
2018-08-24 00:42:28
gość: ~uyt
@~ona
O Kacikowej też słyszałem, ale Fester będzie pchał się do powiatu na moje a nie do gminy, tam burmistrz ma mocną pozycję
2018-08-23 19:45:24
gość: ~Ja
No właśnie co Szpilarewicz zrobił dla powiatu? Kolejny nauczyciel który zjednoczyć się z Panem Nowakiem.
2018-08-23 22:53:08
gość: ~JJ
@~Ja
akurat w powiecie to najkonkretniejszy człowiek i naprawdę szkoda, że planuje odejść
2018-08-23 19:57:50
gość: ~Ziebiczanka
Mariusz, masz mój glos
2018-08-23 20:02:26
gość: ~Martin Narcyz
@~Ziebiczanka
Wójt –Profesja czy Zawód
Uwagi na czasie, zbieżność cech charakteru z konkretnymi osobami zupełnie przypadkowa.
Zaistnienie w tym fachu ( wójt , burmistrz ) jest uwarunkowane wysokością ilorazu inteligencji ( zarówno na plus jak minus),zażyłościami w pewnej określonej grupie , mistrzowskim opanowaniem wazeliniarstwa i co najważniejsze wyzbyciem się honoru i odruchów ludzkich jak zwątpienie ,współczucie czy zrozumienie. Oczywistym jest ,że taki przymiot jak przyzwoitość jest towarem absolutnie u tych osobników deficytowym. Mile widziana a wręcz pożądana jest hipokryzja i chore ambicje a także zawziętość i umiejętność lawirowania w celu zatajenia prawdy .Zawód ten wymaga ciągłej czujności i przebiegłości gdyż nawet z pozoru nieistotne sprawy mogą zagrozić jego utraceniem czego następstwem będzie bardzo bolesne oderwanie tzw. „ ryja od koryta „W tym zawodzie ( profesji ) odporność na stres jest czynnikiem niemalże najistotniejszym i wymagającym daru wrodzonego, bądź szybkiego kursu szkoleniowego . Zawód a w zasadzie profesja( taką na potrzeby tego tekstu przyjąłem formułę ) to nie jest inwestycja długoterminowa dla osób wrażliwych, gdyż przy bardziej ludzkim charakterze nie rokuje jej długoterminowego wykonywania. W przypadku tych osób zwykle mimo całego kunsztu mataczenia , łgania i oszukiwania gawiedzi nadchodzi koniec i z tego też powodu należy maksymalnie wykorzystać czas w celu osiągnięcia z niej ( profesji ) profitów o jakich nie śni nawet przeciętny pracownik innego zawodu. Stąd też prawdziwy wysyp przeróżnych dziwnych .owszem czasem koniecznych inwestycji gminnych zachomikowanych trzeba trafu na ostatnie miesiące kadencji obecnych włodarzy .Mistrzowskie opanowanie kłamstwa i skorumpowanie daje jednak gwarancję przeżycia w godnych dla siebie i rodziny warunkach .Nagromadzenie dóbr materialnych z łupienia poddanych zapewnia beztroskie życie i należny odpoczynek w luksusie jak przystało na kogoś kto ciężko na to pracował. Albo ma się honor albo pieniądze, ale kto się honorem najadł , minuta wstydu a koryto pełne na wiele lat. Często zdarza się ,że durna nierozumna gawiedz, wg klasyka „ ciemny lud „ czyni na zebraniach przed wyborami zarzuty włodarzom jakoby nie zrealizowali swoich obietnic. Padają wówczas takie epitety jak …oszust, ordynarny kłamca itp. Otóż to nie jest żadna obelga a stan umysłu polityka , wójt jest także politykiem. Zarzuty gawiedzi wobec wójta –polityka są z gruntu niesłuszne i bardzo krzywdzące , bo przecież niezawisły Sąd Rzeczypospolitej oddalił pozew upierdliwca co miał pretensje do Premiera ,że ten co innego obiecywał a co inne wdrażał. Ów niezawisły sąd orzekł ,że polityk ma prawo okłamywać , no bo jest politykiem.
Bardzo często w przypadku osobników zostających wójtami , burmistrzami dział zasada Kalvina ( oni jakoś psim swędem wyczuwają ,że to ich dotyczy ) a głosi ta zasada : „ Kogo Bóg zechce uczynić bogatym, to może być , obibokiem , lawirantem, blagierem i czym tam jeszcze – a bogatym i tak zostanie .Kogo jednak Bóg przymierzy do łopaty to niech robi co chce , studiuje ile wlezie , robi doktoraty ale i tak do trumny trafi z łopatą w ręku
2018-08-23 20:06:13
gość: ~gość
Iwona Aibin jest Sekretarzem a nie Skarbnikiem Gminy Stoszowice
2018-08-23 20:15:30
gość: ~Xxxx
W Ząbkowicach jedną tura 48:1 dla orzeszka
2018-08-23 20:25:41
gość: ~Ania
Wreszcie jakaś nadzieja dla Ziębic po tych wszystkich nieudacznikach. Pan Mariusz ma mój głos i mam nadzieję, że druga tura nie będzie potrzebna. Pamiętam go jako wspaniałego dyrektora szkoły. W jego czasach po okresie marazmu za poprzednika ZSZ odżył. Mam nadzieję, że tak samo pod jego rządami odżyją Ziębice.
2018-08-23 20:39:32
gość: ~Tomek
@~Ania
Dokładnie. Wszyscy młodzi będą popierać Pana Mariusza. Już ja się o to postaram. To czlowiek który teraz po tych latach bicia piany jest potrzebny.
2018-08-23 21:12:34
gość: ~Ola
Jeżeli uważasz że Ceglak to dobra szkoła to gratuluję poczucia humoru. Oby nie było tak samo z gminą.
2018-08-24 08:46:38
gość: ~Janek
@~Ola
A znałaś tą szkołę w okresie dyrektorowania pana Szpilarewicza i wcześniej za pana Cymbały? Gdybyś znała, wiedziałbyś o czym mowa.
2018-08-24 13:53:33
gość: ~Wiesław
@~Janek
Edward Cymbała był bardzo dobrym dyrektorem. Szpilarewicz do pięt mu nie dorasta.
2018-08-24 14:53:49
gość: ~Kibic
@~Wiesław
Boją się go bo pozamiata wszystkich w pierwszej turze. O niczym się nie mówi dziś na mieście, tylko że w końcu będzie ktoś sensowny. Niech się aktualny bezwład i upadek gminy skończy. A w urzędzie na przemysłowej popłoch. Oczywiście wśród ludzi AB, bo większość urzędu już czeka na zmianę
2018-08-24 15:20:27
gość: ~Wiesław
@~Kibic
Przyjdą nowi równie tępi aparatczycy z PO. Nic z tego nie będzie, poza kolejnym rozczarowaniem. Tylko ktoś bez partyjnych, chorych układów. Czas pogonić wszystkich PO-wców, PSL-owców, PIS-owców itd.
2018-08-24 16:26:54
gość: ~Gosc
@~Kibic
Dokładnie. Wygra w 1 turze. Też tak uważam.
2018-08-24 18:19:36
gość: ~Janek
@~Wiesław
No to było widać gołym okiem. Wystarczyło popatrzeć jak wyglądał budynek szkoły, wyposażenie klas, warsztatów i boisko szkolne. Pewnie równie dobrym był wiceburmistrzem ;-)
2018-08-23 20:43:46
gość: ~Realista
Za trzy lata będziecie wieszać psy na Szpilarewiczu. Czy tak trudno zrozumieć, że Ziębice nie mają żadnych szans na rozwój. Takie decyzje dla takich miasteczek jak Ziębice zostały podjęte w 1990 r.
2018-08-23 21:04:10
gość: ~Tedi
@~Realista
To najlepiej położyć się i na śmierć czekać, a na wybory nie chodzić i narzekać, że znowu byle kogo wybrali?
2018-08-23 23:24:40
gość: ~takitam
@~Realista
DOKŁADNIE
Wszyscy tu piszący w samych superlatywach o kandydaturze Szpilarewicza, po prostu nie rozumieją tego co się stało w 1990 i że KOMPLETNIE nie ma żadnego znaczenia kto będzie pobierał gażę burmistrza w takich miasteczkach jak Ziębice.
Pomijam już fakt, że przecież ten Szpilarewicz w żaden sposób nie zasłużył się dla Ziębic, więc tym bardziej nie rozumiem zachwytów.
Zresztą, jak już wielokrotnie pisałem, burmistrzem Ziębic (czy innego tego typu miasteczka) może być kot mojej sąsiadki, pan Szpilarewicz, pan Miecio z pod baru, ławka parkowa, pani Bira czy kamień przydrożny, a i tak efekt "rządzenia" będzie IDENTYCZNY, czyli żaden.
2018-08-23 23:47:57
gość: ~Prawda
@~takitam
Erudycyjne popisy, elokwencja najwyższego lotu, a wszystko aby powiedzieć, że się nie da. Rozumiem, że Panowie podejmowali jakiekolwiek działania (począwszy od 1990 r.) aby cokolwiek zmienić w mieście. Biorę za pewnik, że starali się Panowie, usilnie zabiegali o rozwój Ziębic, jednak się nie udało. Bo jeśli, a mniemam że mam rację, nie podjęli Panowie żadnego działania na rzecz poprawy sytuacji w mieście to gratuluję. Kłaniam się w pas przed malkontentami, którzy twierdzą, że lepiej nie robić nic, niż starać się choćby zmierzać w dobrym kierunku. Nie wiem na co Panowie liczą. Może na potężny przemysł, rozbudowę miasta a także na miano stolicy województwa? Dla mnie, dla Mieszkańca tego miasta, liczy się to, że ktokolwiek spróbuje dokonać zmiany na lepsze. Wszystko zaczyna się od małych kroków. A skoro znają się Panowie na wszystkim, skoro pozjadali Panowie wszystkie rozumy i wiedzą wszystko najlepiej, to zapraszam do kandydowania. Będzie okazja publicznie obronić swoje teorie. Jeśli zaś piszą Panowie komentarze żeby umilić sobie wieczór, albo ponarzekać i przypomnieć wszystkim jak jest źle, to mam radę. Polecam wziąć do ręki dobrą książkę, obejrzeć ciekawy film, przejść się na spacer, pomóc sąsiadowi, wyciągnąć rękę do Ziębiczanina/Ziębiczanki w potrzebie. Pozdrawiam i życzę cudownej kampanii wyborczej.
2018-08-24 07:57:43
gość: ~takitam
@~Prawda
gość: ~Prawda napisał/a:
"... a wszystko aby powiedzieć, że się nie da"
Rozumiem, że jednak się da, a ci wszyscy burmistrzowie po 1990 to nieudacznicy i malkontenci, ale .... przyjdzie Szpilarewicz i Ziębice miodem i mlekiem popłyną, prawda ?
gość: ~Prawda napisał/a:
"Rozumiem, że Panowie podejmowali jakiekolwiek działania (począwszy od 1990 r.) aby cokolwiek zmienić w mieście. Biorę za pewnik, że starali się Panowie, usilnie zabiegali o rozwój Ziębic, jednak się nie udało."
Ja nigdy nie kandydowałem na burmistrza i nadal nie mam zamiaru.
Czy to oznacza, że nie mogę się wypowiedzieć w sprawie ?
Zresztą, nawet gdybym kandydował, to i tak nie różniłbym się niczym od wymienionych w moim pierwszym poście kandydatów, czyli ... nic poza pobieraniem pensji burmistrza bym nie zrobił.
Wystarczy poskładać fakty i ułożyć je w logiczną całość żeby dojść do wniosku, że osoba kandydata na burmistrza nie ma absolutnie żadnego znaczenia w takich miasteczkach jak Ziębice, bo (no dobra, przypomnę po raz kolejny) PO PROSTU NIE MA CZYM ZARZĄDZAĆ, czyli brak firm i zakładów pracy powoduje stagnację i cofanie się w rozwoju, a taki obrazek nie zachęca nikogo do inwestycji i .... kółeczko się zamyka.
To nie od samorządu zależeć będzie rozwój takich miasteczek, a od polityki gospodarczej na poziomie rządu, a i tak na efekty dobrego rządzenia na poziomie kraju, trzeba będzie czekać baaaardzo długo, bo najzwyczajniej w świecie o wiele łatwiej jest coś zburzyć (1990) niż zbudować.
gość: ~Prawda napisał/a:
"Nie wiem na co Panowie liczą. Może na potężny przemysł, rozbudowę miasta a także na miano stolicy województwa?"
Toż przeca pisałem, że zupełnie na nic nie liczę
gość: ~Prawda napisał/a:
"Jeśli zaś piszą Panowie komentarze żeby umilić sobie wieczór ... "
Rozumiem, że Ty napisałaś/łeś komentarz w trosce o dobro Ziębic, a nie dla umilnia sobie wieczoru, prawda ?
Poza tym (jak zwykle) przypominam, że PO TO SĄ KOMENTARZE, żeby każdy mógł wyrazić swoją opinię na poruszane w artykułach tematy.
gość: ~Prawda napisał/a:
", to mam radę. Polecam wziąć do ręki dobrą książkę, obejrzeć ciekawy film, przejść się na spacer, pomóc sąsiadowi, wyciągnąć rękę do Ziębiczanina/Ziębiczanki"
Czy jedno wyklucza drugie ?
Czyli czy powyższe wyklucza możliwość wypowiadania się w przestrzeni publicznej ?
2018-08-24 07:23:49
gość: ~camel
@~takitam
Ziebice sa zaniedbane kompletnie, ale dając szanse Szpilarewiczowi dajemy szanse człowiekowi młodemu, ktory wie czym sa dotacje unijne, wie jak wyglada funkcjonowanie samorządu, na znajomości itd. Bira tego nie miała. W dodatku przez cztery lata nie potrafiła sobie tego wypracować. Zatrzymała sie na swoich latach młodości i chciała rządzić miastem, opierając sie na swoim doświadczeniu. To jednak niestety nie w tej pracy - bycie burmistrzem wymaga bycia elastycznym i przede wszystkim zaangażowania sie i poświęcania własnego czasu, natomiast Bira na wydarzeniach poza godzinami pracy, albo pojawiała sie na chwile, albo w ogole. A gdzie lepiej porozmawiać z mieszkańcami, jak nie na jakiejś imprezie? Przykład Orzeszka czy Gancarza - oni są wszedzie dosłownie i na tym to powinno polegać.
2018-08-24 07:36:27
gość: ~Zzz
@~camel
Masz rację ale takitam i jemu podobni wychodzą z założenia, że najlepiej nic nie robić, wszystko i wszystkich krytykować, bo przecież zrobi się samo, a i tak jakoś to będzie. A samo to się tylko grzmi i błyska. Przez takich ludzi i takie podejście właśnie tak jest w Ziębicach jak jest.
2018-08-24 08:02:50
gość: ~takitam
@~camel
gość: ~camel napisał/a:
"Przykład Orzeszka czy Gancarza - oni są wszedzie dosłownie i na tym to powinno polegać."
Jakieś konkrety ?
Czyli co z obecności w/w wszędzie wynika ?
Co z obecności wszędzie Szpilarewicza będzie wynikało ?
2018-08-24 09:10:15
gość: ~camel
@~takitam
np. to, że jadąc na jakieś uroczystości w województwie można nawiązać znajomości i łatwiej później cokolwiek załatwić (patrz np. karetka dla powiatu czy inne rzeczy). Jeżeli ktoś siedzi na dupie od 7 do 15 w urzędzie i udaje, że coś robi, to efekty mamy w mieście, jakie mamy.
2018-08-24 09:51:38
gość: ~takitam
@~camel
gość: ~camel napisał/a:
"znajomości i łatwiej później cokolwiek załatwić"
Jak zwykle, czyli ... znajomości i załatwianie.
Nic normalnie.
Poza tym, jak słyszę, że jakiś urzędas załatwił karetkę, drogę czy chodnik i z tego tytułu uważa, że zrobił coś nadzwyczajnego, a dodatkowo gawiedź uważa, że robi coś extra, to mi się rzygać chce po prostu.
Przecież w/w sprawy, to NORMALNA praca i ZWYKŁE zadania urzędników, a nie coś za co należy bić pokłony.
Gdyby jeden z drugim (Szpilarewicz czy inny Nowak), poprzez swoje zaangażowanie ściągnął na teren którym zarządza (gmina/miasto) jakiegoś dużego inwestora który nawet nie wie, że istnieje coś takiego jak Ząbkowice czy Ziębice i nakłonił go do postawienia tu swoich zakładów, to wtedy czapki z głów i jak najbardziej jest po co głosować na takiego człowieka, bo REALNIE przyczynił się do rozwoju regionu.
Tymczasem nic takiego nie zaprezentował ŻADEN kandydat na jakiekolwiek stanowisko.
2018-08-27 00:31:36
gość: ~Ziębice
@~camel
I zapomniałeś dodać że P. Bora jak kończy pracę to tak jeździ szybko do domu że nie zauważa przejścia dla pieszych
2018-08-24 07:42:34
gość: ~Marek
@~takitam
Ja akurat znam pana Szpilarewicza z jego działalności dla Ziębic i gminy, bo przecież był dyrektorem szkoły średniej, założył i prowadził Uniwersytet Trzeciego Wieku, prowadzi ciągle szkołę stowarzyszeniową, działa też w Qwsi, jest radnym powiaowym. Przypomnij sobie takitam jak wyglądał ceglak przed nim
2018-08-24 08:14:03
gość: ~takitam
@~Marek
To są.... sukcesy ?
W jaki sposób w/w "sukcesy" podniosły (lub podniosą) Ziębice z marazmu ?
Wszystkie w/w funkcje, to praca na państwowym, czyli ..... zero odpowiedzialności.
Takich "biznesmenów" mamy w Polsce setki tysięcy.
Ziębicom (i innym tego typu miasteczkom) pomóc może jedynie ogólnokrajowy program gospodarczy obliczony na długie lata, a nie Szpilarewicze, Nowaki czy Biry.
Może też pomóc cud, czyli np. fanaberia jakiegoś krezusa finansowego który tylko z sobie znanych powodów wybrałby Ziębice na siedzibę swojej firmy (np. Nvidia, Qualcomm, LG czy inne takie) co niejako z automatu podniosłoby rangę miasteczka + przyciągałoby jak magnes inwestorów wszelakich.
Jednak póki co, nie widać ani jednego ani drugiego, więc nie ma kompletnie żadnego znaczenia kto będzie burmistrzem Ziębic.
Chociaż (jak już kiedyś pisałem) gdyby startowała jakaś piękna młoda dziewczyna (może być bez jakichkolwiek kompetencji) to zagłosowałbym właśnie na nią, bo skoro nie może być lepiej, to niech chociaż będzie ładniej przez czas jakiś.
2018-08-24 08:50:46
gość: ~Janek
@~takitam
Ty zawsze w akcji i jak zwykle bez sensu. No ale cóż, wilcze prawo demokracji - każdy może opowiadać banialuki. Nawijając dalej, ulżyj sobie, to dobrze robi na nerwy.
2018-08-24 09:41:18
gość: ~takitam
@~Janek
Na szczęście mamy Ciebie.
Twój komentarz jest oczywiście na temat i z sensem.
2018-08-23 20:44:17
gość: ~xXx
W Ziębicach nie tylko nowy burmistrz jest potrzebny. Potrzebna nam nowa RADA!!! Dajcie szansę młodym, którzy chcą coś zmienić.
2018-08-23 20:49:36
gość: ~Tomek
@~xXx
Ale młodzi muszą próbować. Ta obecna Rada to tragedia. Musi się zmienić.
2018-08-23 20:52:23
gość: ~xXx
@~Tomek
Mam nadzieję, że młodzi będą startować w wyborach. Według artykułu pojawiła się jakaś nowa twarz. Nie znam nikogo z tego komitetu Alternatywy dla Ziębic, ani nie kojarzę ich pełnomocnika. Ale może to zwiastun zmian? Oby.
2018-08-23 21:13:09
gość: ~Jarek
@~xXx
W końcu jakaś sensowna wiadomość dotycząca Ziębic. Trzeba teraz zadbać o frekwencję, żeby zakończyć wybory na pierwszej turze i podziękować pani AB. Sam pójdę dzień po wyborach do tej pani i pomogę jej się pakować
2018-08-23 21:30:05
gość: ~ja
@~Jarek
Ja tez pomogę
2018-08-23 22:10:30
gość: ~janek
Do Jaruś - to czy sensowna to się okaże za 2-3 lata. Jak zrobi dla gminy tyle co dla powiatu to nie będzie nic lepszy od poprzedników.
2018-08-23 22:19:37
gość: ~ze Starczówka
@~janek
a my dziękujemy za drogę do Starczówka, jak obiecał tak jest zrobiona
2018-08-27 20:14:44
gość: ~rooster
@~ze Starczówka
Tak jest,zgodnie z harmonogramem droga zostala zrobiona.Moglyby jeszcze cieżarówki przestac tamtędy jezdzic bo bedzie po tej drodze niestety
2018-08-30 18:15:28
gość: ~tiret 3
@~Tomek
Moge się założyć, że 90 % radnych będzie startować ponownie.
2018-08-23 21:39:49
gość: ~Mieszanka
@~xXx
Dokładnie, rada do wymiany.
2018-08-23 21:08:43
gość: ~v2
101 pomysłów dla Ząbkowic - Dariusz Jagieła - jesteśmy za
2018-08-23 21:47:52
gość: ~Martin Narcyz
@~v2
Ta eksplozja minusów to tylko kwintesencja poziomu umysłowego wyborców. To cała prawda o Was i o Waszych obecnych wybrańcach i kandydatach . Przeglądnijcie , jak potraficie oswiadczenia majatkowe tych waszych wójtów czy burmistrzów , którzy pełnią swoja kadencję juz 12 rok a więc trzy kolejne . Toz to była zbieranina gołodoopców a dzieki Waszej naiwnośći stali sie ludzmi bardzo majetnymi , to w porownaniu z Wami przeżuwacze chleba wprost Krezusi.
2018-08-24 08:54:52
gość: ~Janek
@~Martin Narcyz
No toś pociągnął. Zwłaszcza obecna burmistrzowa Ziębic zarabiająca niecałe 5 tys. na rękę to poprostu majątku dorobiła się na burmistrzowaniu. Może faktycznie posprawdzaj sobie te oświadczenia majątkowe zanim się ośmieszysz.
2018-08-24 16:20:34
gość: ~Fiona
@~Janek
Przeglądałam oswiadczenia majątkowe. Przed zostaniem burmistrzem Ziębic ta Pani (taki dochód wykazala) zarobiła 3 tysiace w ciagu roku prowadząc "świetnie prosperującą firmę"!
2018-08-24 18:30:52
gość: ~Janek
@~Fiona
A kto twierdził, że jej firma świetnie prosperowała? Ja twierdzę, że zarabiać tyle ile zarabia ona jako burmistrz to nie żadne kokosy i się na tym nie dorobiła, bo dysponuje praktycznie tym samym majątkiem co przed objęciem funkcji burmistrza.
2018-08-24 08:56:40
gość: ~Janek
@~Martin Narcyz
A, i który z obecnych wójtów czy burmistrzów pełni tą funkcję przez 12 lat?
2018-08-24 08:58:19
gość: ~Janek
@~Janek
Chodzi mi oczywiście o wójtów i burmistrzów z powiatu ząbkowickiego
2018-08-24 14:29:42
gość: ~Marin Narcyz
@~Janek
Żegański,Czerniec -wystarczy ?
2018-08-24 18:33:11
gość: ~Janek
@~Marin Narcyz
Dwóch na siedmiu! Nie wystarczy!
2018-08-24 18:37:36
gość: ~Janek
@~Marin Narcyz
Dwóch to faktycznie zbieranina gołodupców.Jak za komuny w stanie wojennym, dwóch ludzi na ulicy to już zbiegowisko było i ZOMO mogło ich rozpędzić.
2018-08-24 12:15:56
gość: ~xxxx
@~v2
101 pomysłów i was tylko ośmiu bo tyle dostałeś plusów za komentarz
2018-08-24 13:53:59
gość: ~działanie
@~v2
po ludzku dajcie szansę pokazać się i zdziałać coś dobrego dla Ząbkowic komuś innemu, 12 lat dla jednego faceta to za dużo, siada na laurach.
2018-08-26 08:19:55
gość: ~kwiatowe
@~działanie
Orzeszek jest 8 lat, ale będzie 13 ;)
2018-08-23 22:54:11
gość: ~wyborca
Waszczuk niech sie do kamienca nie pcha mam nadzieje ze nie zostanie wojtem bo robi wszystko przeciwko naszym wioska i gminie mam nadzieje ze wygra Marcin ciekawe dlaczego waszczuk nie startuje tam gdzie mieszka bo pewnie by nie wygral jestem za Panem Marcinem
2018-08-24 00:56:22
gość: ~Lud
Właśnie obecny wójt jest przeciwko wioskom!
2018-08-24 07:50:39
gość: ~wyborca
@~Lud
oczywiscie a slonie sa zolte i lataja nastepny lizacz dupy waszczuka tylko nie wejdz za gleboko
2018-08-23 22:55:12
gość: ~były uczeń
Bardzo dobra decyzja Panie Mariuszu, ma Pan nasz głos
2018-08-24 08:55:27
gość: ~Edek
Panie Szpilarewicz, dlaczego nie startuje Pan z komitetu PO której jest pan członkiem. Mało tego jest Pan szefem PO w Ziębicach, a jako partyjny działacz z ramienia Platformy Obywatelskiej został Pan wicestarostą. A dziś się Pan PO wstydzi? Dlaczego ukrywa Pan fakt bycia działaczem PO?
2018-08-24 08:58:18
gość: ~Gość Niedzielny
@~Edek
A gdzie jest napisane, że Szpilarewicz ukrywa fakt bycia członkiem PO? Poza tym nie zawsze trzeba startować pod partyjnym szyldem. Można pod własnym nazwiskiem. Prawo na to pozwala, więc nie rozumiem oburzenia ...
2018-08-24 09:17:20
gość: ~Ola
@~Gość Niedzielny
Szpilarewicz to sługus Nowaka, Orzeszka, Schetyny i Tuska. Taki marny PO-wski aktywista.
2018-08-24 09:25:04
gość: ~Gość niedzielny
@~Ola
Ah jakże łatwo przychodzi ocenianie. A Pani czyim jest sługusem? Zanim zacznie Pani rzucać na prawo i lewo oskarżenia, radzę porozmawiać z kandydatem. Łatwo siać plotki, opowiadać fake newsy. Łatwo, póki te oskarżenia nie dotyczą nas samych. Niech Pani dziękuję wynalazcy internetu, bo gdyby nie to - nigdy nie mogłaby Pani wypowiedzieć swoich prawdziwych myśli. Maluczcy ludzie w internecie odnajdują siłę, szkoda tylko, że na napisanie kliku marnych i nic nie znaczących komentarzy.
2018-08-24 12:40:16
gość: ~edek
@~Gość niedzielny
Jeżeli jest w PO to Orzeszek jako szef powiatowej PO, Schetyna jako Szef całej PO, oraz Tusk jako ich wszystkich mentor, są jego szefami i musi się im wysługiwać. Dyr. szkoły zostawał jak Nowak rządził powiatem, wicestarostą został też nie za piękne oczy. Taka prawda i nic i nikt jej nie zakrzyczy. Zresztą w pis, czy psl jest to samo. Wszyscy partyjni aparatczycy jak najdalej od samorządu.
2018-08-24 10:14:00
gość: ~ja
@~Ola albo Janina
Jeżeli jesteś odważna i uważasz że masz racje podaj swoje prawdziwe dane. A nie rzucasz takie podłe teksty w stylu cyt. sługus.
2018-08-24 12:57:45
gość: ~Janek
@~Ola
Olu zmień leki, bo te Ci nie służą i żółć cię zalewa. Ciekawe też czy co niedzielę do kościółka biegasz, bo masz tyle dobrego do powiedzenia o bliźnich?
2018-08-24 09:19:26
gość: ~Popis
I proszę wszyscy polityczni karierowicze nagle stali się bezpartyjny. Zwykła obłuda.
2018-08-24 09:12:23
gość: ~Henryka
@~Edek
jak widzę tak robią wszyscy, Orzeszek, Gancarz i inni politycy. Wszyscy startują ze swoich komitetów pod swoimi nazwiskami. Co więcej myślę że nikt się nie zdecyduje startować pod szyldem PISowskim
2018-08-24 12:50:46
gość: ~Janek
@~Edek
No raczej nie ma co ukrywać, bo wszyscy, włącznie z tobą o przynależności pana Szpilarewicza do PO wiedzą i żaden to powód do wstydu. W tak małych społecznościach głosuję się na człowieka nie na partię i jakakolwiek przynależność partyjna nie ma żadnego znaczenia, bo wszyscy się tu znają.
2018-08-26 11:41:29
gość: ~edek
@~Janek
Z jakim tobą. Nie przypominam sobie żebym przechodził z Panem na ty. Trochę kultury. Proszę kto popiera tego Pana Szpilarewicza. Jaki nauczyciel, tacy uczniowie. Jaki kandydat, tacy popierający.
2018-08-24 09:07:51
gość: ~Ola
Szpilarewicz mieszka w Paczkowie, a burmistrzem chce być w Ziębicach w których nigdy nie mieszkał. Najwidoczniej traktuje Ziębice jak maszynkę do zarabiania kasy.
2018-08-24 09:11:12
gość: ~Ziębiczanin
@~Ola
Szpilarewicz mieszka w Lubnowie ... a ten jest częścią gminy Ziębice, także ten.
2018-08-25 21:49:57
gość: ~lubniwianin
@~Ziębiczanin
Szpilarewicz nie mieszka w Lubnowie.
2018-08-24 09:12:58
gość: ~M7
@~Ola
Gancarz mieszka w Ząbkowicach, a w rządzi w Stoszowicach i wychodzi mu to świetnie. Jeżeli ktoś myśli, że miejsce zamieszkania ma wpływ na rządy to jest głupi. Już rdzenni ziębiczanie rządzili tym miastem kilkadziesiąt lat i efekt taki, że miasto słynie z idiotów latających z maczetami, topielców w basenie i szeroko pojętej patologii.
2018-08-27 23:33:38
gość: ~Apolinary
@~M7
Ano ma znaczenie. Jak nie mieszka w Gminie to zamyka gabinet i nie widzi tego, co widzą mieszkańcy "po godzinach", bo gdzie indziej chodzi do lekarzy, robi zakupy, chodzi z dziećmi na place zabaw, gdzie indziej wyprowadza swojego psa.
A jak innym włodarzom wychodzi dobrze rządzenie gminami, w których nie mieszkają, to może byłoby jeszcze lepiej gdyby się przeprowadzili bliżej swoich wyborców?
2018-08-24 09:31:27
gość: ~kolega
@~Ola
jako prawnik zarobiłby więcej, jest radcą, widocznie chce coś zrobić dla gminy
2018-08-24 11:47:11
gość: ~Marek
@~kolega
Nie tak szybko. Najpierw trzeba otworzyć kancelarie, pozyskać klientów, a to nie jest takie proste jakby się wydawało. Konkurencja nie śpi.
2018-08-26 00:42:49
gość: ~LM
@~Marek
Dobry prawnik. Za zuk pójdą pod sąd
2018-08-26 12:18:18
gość: ~Ala
@~LM
Mam nadzieje że jesteś w posiadaniu mocnych dowodów.
2018-08-24 09:31:35
gość: ~Ola
(this post was banned by administrator)
2018-08-24 09:35:57
gość: ~Ziębiczanin
@~Ola
O tak, bo to gdzie mieszka i z kim - ma największy wpływ na zarządzanie miastem. Ludzie zacznijcie interesować się konkretami. Co Was obchodzi czyjeś życie prywatne?! Każdy je ma i każdy nie życzy sobie, żeby ktoś się tym interesował. Może tak zaczniemy się interesować Pani życiem prywatnym? Każdy swoją miarą mierzy Pani Olu. Proszę sobie darować wchodzenie z butami w czyjeś życie. To prywatne sprawy i nie powinny obchodzić nikogo, poza członkami rodziny.
2018-08-24 11:42:32
gość: ~Marek
@~Ziębiczanin
Jeżeli ktoś startuje w wyborach, chce być burmistrzem, czyli osobą publiczną to nie powinien się dziwić że ludzie są zainteresowani jego osobą, jego dotychczasowym życiem. Zanim na kogoś zagłosuje chce wiedzieć jakim jest człowiekiem, jakie wartości są dla niego ważne, jakie ma poglady polityczne, czy ma rodzinę, jakie ma wykształcenie, czy należy do jakiejś partii itd. Jak ktoś nie chce żeby ludzie się tym interesowali to niech nie wyciąga ręki po publiczne pieniądze. Nikt nikogo nie zmusza żeby był burmistrzem i zył z naszych podatków. Wtedy będzie osobą prywatną i nic nam do tego. Tak to się odbywa na całym świecie.
2018-08-24 12:46:12
gość: ~dourn
@~Marek
W Kamieńcu Ząbkowickim tylko Marek WASZCZUK!
2018-08-24 18:45:30
gość: ~cvc
@~dourn
ta, du.pa jasiu. Czerniec bierze to w pierwszej turze, zobaczycie : )
2018-08-25 00:47:26
gość: ~wyborca
@~dourn
chyba u ciebie w domu waszczuk sie nadaje ale wiesz gdzie
2018-08-26 01:35:38
gość: ~szanowny panie
@~Marek
Faktycznie. To z kim sypia kandydat na burmistrza pomoże ci w podjęciu decyzji przy głosowaniu. A po tym jakie preferuje pozycje pomoże ci w poznaniu jakim jest człowiekiem. Ogarnij się człowieku. Nie właź komuś buciorami do domu. Liczą się kwalifikacje, ewentualnie doświadczenie a nie jego życie osobiste.
2018-08-26 11:27:33
gość: ~edek
@~szanowny panie
Jeżeli ktoś zawiera związek małżeński do podpisuje kontrakt z drugą osobą, składa przysięgę. Nowo wybrany burmistrz też składa przysięgę, zawiera kontrakt z mieszkańcami. Jeśli ktoś nie dotrzymał przysięgi, zerwał umowę jako małżonek, to jaką mam mieć pewność, że nie zrobi tego samego jako burmistrz.
2018-08-26 11:34:42
gość: ~Marek
@~edek
Coś sugerujesz? Bo za takie insynuacje odpowiesz
2018-08-26 11:50:56
gość: ~edek
@~Marek
Szanowny Panie. Nic nie sugeruję. Nic nikomu nie zarzucam. Piszę, na co ja osobiście jako wyborca zwracam uwagę, zanim oddam swój głos. Mam do tego prawo. Ktoś inny może się kierować innymi kryteriami i też ma do tego prawo.
2018-08-26 13:01:42
gość: ~Gość
@~edek
Cóż za średniowieczne poglądy. Nie wierzę. Zacznijcie może dostrzegać i szanować inteligencję i umiejętności, wiedzę i zaangażowanie. Wysuwacie tak żenujące argumenty, że ręce opadają. Taka małomiasteczkowa zawiść. Smutne...
2018-08-26 13:52:50
gość: ~mk
@~Gość
Proszę nie obrażać ludzi za ich poglady. Każdy ma do nich prawo, choćby były, dla nas, nie wiem jak głupie. Jakby wszyscy zwracali uwagę na te przymioty o których piszesz, to w polityce nie byłoby miejsca dla co najmniej 80% osób które dziś tam są. Socjologia.
2018-08-24 13:43:34
gość: ~Wiesław
Najlepszym burmistrzem Ziebic był Pan Tadeusz Wolski. Za jego rządów był porządek w urzędzie, mieście i całej gminie. Szkoda że nie startuje. Był dobrym gospdarzem, a go zaszczuli, tak jak przez ostatnie cztery lata zaszczuli Panią Bire. Teraz próbują na burmistrzowskim stołku umieścić swojego słupa, partyjnego aparatczyka.
2018-08-24 13:59:26
gość: ~młody
@~Wiesław
Próbują umieścić kogoś, kto pokazał, że potrafi zrobić cokolwiek dobrego
2018-08-24 14:08:58
gość: ~Radniak
Puste słowa. I powinien sobie zapamiętać, że kto pod kim dołki kopie ten sam w nie wpada.
2018-08-24 14:26:09
gość: ~Wiesław
@~młody
Dobrze to on nas wszystkich z kasy wydoji.
2018-08-24 15:16:23
gość: ~jack
@~Wiesław
Razem rządzili 24 lata: Wolski 8 lat, Nowak 8 lat Herbowski 8 lat. Razem ta wspaniała trójka"fachowców rządziła 24 lata. Jak rządziła widać po czasy dzisiejsze. Nic tu nie ma. Gmina zacofana w każdym aspekcie.
2018-08-24 16:36:42
gość: ~Alek
@~jack
Dodaj jeszcze bardzo kompetentną Birę. Ta to nawet urzędu i zuku nie zostawi po sobie
2018-08-24 19:41:22
gość: ~janek
@~jack
Wiesiu' ale raz piszesz ze wolski byl najlepszym burmistrzem , a raz zestawiasz z pozostałymi nieudacznikami i twierdzisz, ze był takim samym nieudacznikiem. To jak jest?
2018-08-24 18:44:21
gość: ~Janek
@~Wiesław
Wiesiu słupem to chyba ty jesteś, przestań już szczuć. Musiał cię ten Szpilarewicza strasznie skrzywdzić. Czyżby pała z polskiego w szkole?
2018-08-24 13:51:08
gość: ~APEL
dajcie szansę w Ząbkowicach pokazać się komuś innemu, nie pozwólcie rządzić jednemu facetowi 12 lat.
2018-08-24 17:10:01
gość: ~oooo
czytam te wasze komentarze Ziębiczanie nie tylko tu, ale pod wieloma artykułami i mam taką oto dygresję: przez lata długie wybieracie sobie babcie i dziadków, a potem płaczecie. Ruszcie wreszcie tyłki do urn i wybierzcie młodą radę i młodych włodarzy, bo ci przynajmniej rokują!
2018-08-24 20:26:18
gość: ~Kasia
Czytam komentarze dotyczące Ziębic i jestem w szoku. Tyle jadu, nienawiści, głupoty i chamstwa. Nie ma się co dziwić, że jest tam tak jak jest, jeśli ludzie tak się wzajemnie opluwają. Wiem, że nie wszyscy, ale i tak to dobrze nie świadczy o oponentach, pewnie tych którzy zaraz się ujawnią jako konkurenci. Dodam, że jestem ze Srebrnej Góry. Trzymam kciuki za pana Mariusza, dał się poznać z dobrej strony w starostwie
2018-08-24 20:42:42
gość: ~Edek
@~Kasia
To proszę przeczytać co wypisują zwolennicy wójta Stoszowic po tym jak pan Krzeszowiec ogłosił start w wyborach. Proszę pilnować swojego podwórka, a od Ziębic się odp... Nikt z zewnątrz nie będzie w Ziębicach wybierał burmistrza.
2018-08-24 21:01:41
gość: ~Kasia
@~Edek
to właśnie doskonała ilustracja moich słów. Życzę zdrowia
2018-08-26 11:43:28
gość: ~Marta
@~Edek
Znam Szpilarewicza i Krzeszowca obydwaj niesamowicie inteligentni i wykształceni. To są ludzie, którzy mają pomysły i je realizują. Zamiast siedzieć na fb i chwalić się wszystkim, to oni po prostu pomagają ludziom. Powodzenia. A że na nich plują to dlatego, że się ich boją
2018-08-25 13:23:57
gość: ~Qwerty
Następny nauczyciel...kiedy to się skończy? Sukces ceglaka ? 5 w tej szkole waży tyle co 2 w przeciętnym LO
2018-08-26 00:45:16
gość: ~LM
@~Qwerty
To że kiedyś był nauczycielem to żadna hańba. Teraz jest prawnikiem. Dostał wyróżnienie w Warszawie
2018-08-25 14:31:19
gość: ~wyborca
Nie wybierajmy po raz kolejny kobietę na emeryturze. Która poparła w II turze Bire i została wice. Miała swoją szansę. Dyr Szkoły nie nadaje się na takie stanowisko. Szpilarewicz też był dyr ale po pierwsze jest młodszy i ma doświadczenie samorządowe. Zna bardzo wielu ludzi i jest człowiekiem konkretnym.
2018-08-25 14:42:25
gość: ~Wyborca
@~wyborca Najlepiej to zna Ryśka od Nowaków
2018-08-25 14:45:26
gość: ~XXX
@~Wyborca
Jeśli zależy Panu na znajomości z wyżej wspomnianym Ryszardem - to śmiało. Nikt nie broni możliwości poznawania nowych ludzi.
2018-08-25 14:46:06
gość: ~rfn
@~wyborca
1.Żadnych nauczycieli, dyr. szkół ani nawet męża/żony nauczyciela
2.Żadnych bez wyjątku
3.Szanuję ich za naukę w szkole ale za to co robią z tym miastem przez ostanie 20 lat w imię marnych profitów - gardzę !
4. Przepraszam za uogólnienie ponieważ nie wszyscy garną się do "polityki" - Na szczęście...
5. I jeszcze raz punkt 2 - ŻADNYCH !
2018-08-25 15:03:02
gość: ~Tomek
@~rfn
Wiele w tym racji co piszesz ale nie ma innej alternatywy. Wolę wybrać pana Szpilarewicza niż kobietę które nic nie wniesie nowego. Więcej przemawia za kandydatura pana Szpilarewicza. Bardzo dużo ludzi tak sądzi.
2018-08-25 16:38:11
gość: ~xxx
@~Tomek
z nim się da jeszcze gadać. Porozmawiaj z panią Lacel. Życzę powodzenia. Poza tym gość coś zrobił dla miasta. Gdyby nie on to dzieciaki już dawno zasuwałyby do szkoły średniej poza ziębice, bo nie byłoby nic
2018-08-25 14:36:24
gość: ~Wyborca
(this post was banned by administrator)
2018-08-25 14:43:18
gość: ~Ziębiczanin
@~Wyborca
Skoro tak to Pana interesuje to zalecam osobisty kontakt z kandydatem. Proszę podejść i zapytać w twarz, gdzie obecnie mieszka. Jeśli tak to Pana interesuje to najlepiej pytać u źródła.
2018-08-25 15:26:33
gość: ~adrian
(this post was banned by administrator)
2018-08-25 15:39:57
gość: ~tym
@~adrian
Znasz coś takiego- "kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień". Bardzo nieładnie wypisywać takie teksty o człowieku. To są nieczyste zagrania. Jesteś psychiatra że postawiłes taka diagnozę?
2018-08-25 16:22:42
gość: ~LM
@~adrian
Ziębickie bagno w akcji. Wszyscy wiedzą, że konkurentki prowadzą taką kampanię oszczerstw. W zeszłych wyborach tak zniszczyły pana R. Ale w tym przypadku to się nie uda, bo pan Mariusz ma za duże poparcie ludzi. Życie prywatne jest dobrem prawem chronionym i mam nadzieję, że te szkalujące osoby skończą w odpowiedni sposób. Znam pana który stracił pracę za takie wpisy
2018-08-25 22:16:44
gość: ~egon
@~LM
Osoby publiczne nie mają życia prywatnego. Nie mogą być bezpodstawnie pomawiane, oskarżane, ale już np.krytycznie oceniane jak najbardziej. Próg ochrony dobra osobistego osób publicznych jest znacząco obniżony. Mówią o tym uzasadnienia i komentarze do wyroków krajowego SN, jak i ETS.
2018-08-26 00:47:32
gość: ~Zenek
@~LM
Trole od konkurencji w akcji
2018-08-25 16:28:41
gość: ~Wyborca
Nie ma innej opcji dla Ziębic tylko pan Szpilarewicz. Na panią L nie zagłosuję, bo z całym szacunkiem niech już da szansę młodym. Kiedy ta pani przeszła na emeryturę w szkole? z 10 lat temu. Nie zagłosuję też na żadną osobę związaną z obecną władzą. Bo te cztery lata strasznie zmarnowane
2018-08-25 22:54:15
gość: ~egon
@~Wyborca
To jest jawna dyskryminacja ze względu na wiek, dobro prawnie chronione przez konstytucje. Gdzie jest w tym przypadku administrator. Wstyd.
2018-08-25 16:30:32
gość: ~Jarek
W Ziębicach pierwsza tura jak nic. Z kim nie gadam to typ jest jeden. A konkurentka to tylko wywołuje uśmiechy
2018-08-25 16:34:39
gość: ~xxx
@~Jarek
i strach padł na niektórych, bo facet weźmie wszystko za mordę i zrobi z niektórymi porządek. Oj boją się jak widać po wpisach
2018-08-25 17:28:54
gość: ~Koleżanka
Mariuszku wszystkie Tobie kibicujemy i do zobaczenia BurMISTRZU.
2018-08-25 17:49:48
gość: ~wyborca
@~Koleżanka wszystkie obie
2018-08-25 22:01:30
gość: ~będzie się działo
@~Jarek
Bez zbędnej podniety. Z tego co wiem, szykowany w pewnej dyskrecji jest jeszcze jeden kandydat. Mega niespodzianka. Znane nazwisko. Szczebel krajowy.Jeżeli się potwierdzi to zgasi światło panu Mariuszowi w góra dwa dni. Poczekajmy do 26 września. Ale będzie niespodzianka. Ciekawe co wtedy będą ludzie mówić.
2018-08-26 10:20:25
gość: ~Objawienie
@~będzie się działo
Ja słyszałam, że sam Endrju z Wawy będzie u nas kandydował.
2018-08-26 10:34:35
gość: ~Alek
@~Objawienie
Beata Szydło jest do wzięcia
2018-08-26 10:46:49
gość: ~Miłosz
@~Alek
Dawać Jarka! Tyle dobrego zrobił w tym zepsutym przez PO kraju, że podniesienie Ziębic to będzie dla niego pikuś! Panie Jarku fotel burmistrza czeka. Zapraszamy na 10 lat!
2018-08-26 11:00:10
gość: ~Ula
@~Miłosz
Macierewicz też jest na bocznym torze. Pewnie skusiłby się na taką fuchę. No i Misiek Misiewicz mógłby być wiceburmistrzem
2018-08-25 17:33:41
gość: ~Wybór
Ziębice znów wybiorą mniejsze zło ...
2018-08-25 17:37:31
gość: ~xXx
@~Wybór
Raczej po raz pierwszy wybiorą coś dobrego
2018-08-25 17:56:18
gość: ~Ola M
@~xXx
Szczerze, to w końcu mogę iść z pełnym przekonaniem na wybory. Cztery lata temu wybieralam mniejsze zło i się przejechałam jak na g...
2018-08-25 17:59:52
gość: ~Realny
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że już wszyscy wszystkich oskarżają, na wszystkich psy wieszają, a nikt nie zna nawet ich programu wyborczego. Zamiast cierpliwe poczekać i krytykować program wyborczy, bach krytyka samego kandydata. Co za świat. Ah ten świat schodzi na psy po złamanych moralnie kręgosłupach ludzi. I jak widać to schodzenie idzie mu już bardzo sprawnie, biorąc pod uwagę ogólny poziom zajadłości komentarzy.
2018-08-25 18:22:29
gość: ~Wyborca
No program to zapewne będzie super - Jak zawsze w PO - i co z tego ......
2018-08-25 18:32:49
gość: ~Realny
@~Wyborca
Ot co chciałbym tylko przypomnieć, że w Ziębicach jeszcze nie rządziła ŻADNA partia polityczna. Nie obchodzi mnie PO, PiS, PSL, SLD, Razem, Wolność, RN i tysiąc innych ugrupowań politycznych. Obchodzi mnie kandydat i to jaki ma pomysł na miasto. Ale po komentarzach widzę, że nie ma z kim prowadzić polemiki, bo tu mur betonowy i nic się nie przebije. Zanim osądzicie, że nikt nic nie zrobi, że ktoś złodziej ... wysłuchajcie, poczytajcie, dajcie szansę niech się sprawdzi. Potem można narzekać. A i jeśli ktoś posiada dowody na to, że ktoś z obecnych kradł, kradnie, czy w jakikolwiek sposób dopuścił się czynu zabronionego, to jest zobligowany do poinformowania prokuratury. Jeśli tego nie zrobi, grozi mi kara pozbawienia wolności do lat 3. Także radzę MYŚLEĆ co się pisze!!!
2018-08-25 19:46:21
gość: ~Jarek
@~Realny
Popieram to co piszesz w pełni. Nie interesuje mnie na poziomie Ziębic bełkot typu, ten jest złodziej z PO, a ten jest złodziej z PiS, a ten jest komuch z SLD. W tak małej społeczności przynależność partyjna nie ma żadnego znaczenia, a poza tym jak się komuś zarzuca, że jest złodziejem to się zgłasza go na policję lub do prokuratury, a nie wypisuje bzdury w sieci. Ludzie popatrzcie na dorobek kandydatów, ich doświadczenie życiowe, na to czym zajmowali się dotychczas, jak pracowali, jakie mieli osiągnięcia, jakie mają wykształcenie jak dogadują się z ludźmi i jakimi ludźmi się otaczają! Nie interesuje mnie też życie prywatne kandydatów, z kim śpią, czy chodzą do kościoła czy nie, a jak chodzą to do jakiego - to ich prywatna sprawa nie wkraczająca w sferę publiczną. Nie interesuje mnie też kim z zawodu jest kandydat, lekarzem, nauczycielem, kierowcą czy górnikiem. W dzisiejszych czasach rzadko kto z jakimś doświadczeniem życiowym i stażem pracy ma jeden zawód. Ziębiczanie opamiętajcie się, nie wylewajcie pomyj na kandydatów i na samych siebie! Zobaczcie kogo wybieraliście do tej pory i jakie były tego skutki dla waszego miasta!
2018-08-25 21:40:03
gość: ~Lechu
@~Jarek
Sedno sprawy, chodzi o tych których schował a którzy po wyborach wypłyną. Nic do człowieka nie mam ale wiadomo kto go wymyślił i pompuje jego kampanie.
2018-08-25 21:55:07
gość: ~Adam
@~Lechu
Kto niby i kogo wymyślił? O kogo Ci chodzi? Te wasze teorie spiskowe są już tak śmieszne, że Ci odpiszę w ten sposób. Ich wszystkich BÓG zesłał!
2018-08-25 22:20:25
gość: ~Wyborca
@~Adam
No jasne, to że nie występuje po szyldem swojej partii jest celowym działaniem i każdy o tym dobrze wie. Ty zapewne też.
2018-08-26 00:40:16
gość: ~No i co z tego
@~Wyborca
No i co z tego. Każdy tak robi,nie tylko w naszym powiecie, wystarczy zobaczyć na komitety zarejestrowane. Najlepszy kandydat jaki mógł się zdarzyć
2018-08-26 07:21:07
gość: ~Realista
@~No i co z tego
Wszyscy tak robią ????? To jak np. Wszyscy kradną to ja też mogę ????
2018-08-26 08:20:36
gość: ~xXxX
W Ziębicach w końcu przyszedł czas na młodych, którym zależy na mieście i potrafią coś zrobić. I nie ważne czy jest z tej czy innej partii. Głosujemy na konkretnego człowieka
2018-08-26 13:12:31
gość: ~mk
Jak dla mnie to zbyt nachalnie próbuje się wypromować pana Szpilarewicza. Wszystkie inne kandydatury złe i można je krytykować, a pan Szpilarewicz to chodzące dobro i nie daj Boże, jak ktoś ma inne zdanie. Od razu jest głupi, chory, pusty, zflustrowany itd.(wszystko cytaty). W tej sytuacji nie mam już chęci zagłosować na tego pana, ale poczekam jeszcze, co na to wszystko powie sam zainteresowany, jak się oficjalnie zaprezentuje, co zaproponuje, wtedy podejmę ostateczną decyzję. Poczekajmy też na ogloszenie wszystkich kandydatur, bo rzeczywiście chodzą słuchy o jeszcze jednym panu, który może okazać się czarnym koniem tych wyborów. A wszystkim którzy dziś tak nachalnie promują swoich kandydatów, przypominam ostatnie wybory. Wiele osób w ten sposób próbowało obecną panią burmistrz, a już po kilku miesiącach było im wstyd i zwyczajnie głupio. Ku przestrodze.
2018-08-26 19:54:18
gość: ~Janosik
Co Wam powiem to Wam powiem ale Wam powiem- wygra Szpilarewicz. Hej
2018-08-26 20:54:47
gość: ~ala
@~Janosik
a jak sytuacja w ciepłowodach ? wie ktoś ?
2018-08-27 17:28:32
gość: ~Harnas
@~ala
W cieplowodach mamy dobrego wójta gminy a wybory to tylko formalność Pan Łukasz Białkowski to najlepszy wójt gminy jakiego mieliśmy.
2018-08-27 22:32:18
gość: ~edek
@~Harnas
tak ? a niby w czym jest najlepszy ? tyle możliwości pozyskania kasy dla gminy było z UE i ile udało się wziąźć ? szkoda było tylko czytać ze wszystkie innne gminy brały a my nie. No i dlaczego ?
2018-08-27 17:33:14
gość: ~Muniek
Młody wójt młoda rada czego chcieć więcej.
2018-08-27 22:39:53
gość: ~mirek
@~Muniek
czego chcieć więcej ? a może poprostu kanalizacji, XXI wiek mamy. Kanalizacja to chyba podstawa. Jakoś poprzedni wójt potrafił tak zrobić że co kadencja to kanalizację robił, i można, tak ? a teraz nie można ? no zarządzać trzeba umieć
2018-08-28 01:00:38
gość: ~Lisek
@~mirek
Cztery kadencje to nie jedna.
Dla przypomnienia drogi:
Janówka
Wilamowice
Stary Henryków
Cienkowice
Ciepłowody
Czyli po błocie też nie jeździmy.
2018-08-28 10:05:04
gość: ~mirek
@~Lisek
zrobienie drogi to nie jest wyczyn tylko zwykły obowiązek gminy bo pieniądze na to w gminie pieniądze zawsze są, więc nie wiem skąd te famfary.
2018-08-30 23:52:41
gość: ~bb
@~Lisek
Brawo Łukasz, najlepszy wójt jakiego mieliśmy!
2018-08-29 11:37:46
gość: ~Rysiek
Burmistrz to nie cudotworca, najważniejsze,żeby Radę dobrą w Ziębicach wybrać, bo obecna to żenada... Jeżeli polega to na prawdzie, co mówią i.in. o umazaniu sobie, krewnym , wspolnikom podatków, to masakra.
2018-09-05 22:03:29
gość: ~dla kumatych
@~Rysiek
Polski samorząd nadal będzie toczyła gangrena
Dział: Polityka, Temat: Samorząd
289 8 0 A A A
Już niedługo kolejne w III RP wybory samorządowe. Dla wszystkich, którzy zamierzają w nich wziąć udział, a także dla tych, którzy nie zamierzają „poznać siły” kartki wyborczej, mam złe wiadomości. Nie liczcie na jakiekolwiek strukturalne, systemowe zmiany po „nowym rozdaniu”. Polski samorząd terytorialny okopał się na swoich pozycjach i nadal będzie dryfował po falach bezprawia, dokładnie tak samo jak dotychczas. A że kilku karierowiczów i aferzystów z PO i PSL zastąpi klika „nowych twarzy”, występujących pod banderą tzw. Zjednoczonej Prawicy? Niejednokrotnie opisywałem tzw. prawicowych działaczy samorządowych, którzy od lat doskonale radzą sobie w państwie klik i korupcji na poziomie wojewódzkim, powiatowym i gminnym, żerując na zdewastowanych układach społecznych, które dalekie są od republikańskich wartości. Nieśmiała sejmowa próba zdyscyplinowania samorządowców przy pomocy Regionalnych Izb Obrachunkowych (RIO) została zduszona w zarodku przez prezydenta Andrzeja Dudę, który zawetował w lipcu 2017 roku nowelizację ustawy o RIO. Prezydencki minister Andrzej Dera, tłumacząc weto prezydenta, bez ogródek przyznał, że w sprawie kontroli nad samorządem terytorialnym prezydent uważa, że powinno być ”tak jak było”. Przypadek? Myślę, że wątpię! Cytuję:
– Chodzi tutaj o tą możliwość badania przez regionalną izbę obrachunkową zasad celowości gospodarności działania samorządu. Od tego są wybierani radni w wyborach bezpośrednich, to oni w imieniu mieszkańców mają nadzorować i decydować na co wydawać pieniądze. Na tym polega w ogóle reforma samorządu, że o tym, na co wydajemy pieniądze, decydują przedstawiciele, lokalni przedstawiciele mieszkańców, którzy są nazywani radnymi, i to oni decydują, a burmistrz, wójt wykonuje – wyjaśniał znaczenie Regionalnych Izb Obrachunkowych Dera, zob. https://www.wprost.pl/kraj/10064944/Dlaczego-prezydent-zawetowal-ustawe-o-RIO-Minister-dokladnie-tlumaczy-motywacje-Dudy.html.
Doprawdy, Panie Prezydencie, ręce same składają się do oklasków po tak wiekopomnej decyzji, odcinającej RIO od oceny gospodarności działań samorządu terytorialnego w naszym kraju!
Jedyna zmiana jaka dotknęła polskich „samorządowładców” w ostatnim czasie, to obniżenie bizantyjskich zarobków wójtów, burmistrzów i prezydentów o 20%. Jednak bez obaw! Dziewczęta i chłopcy na włodarzonych stolcach odbiją sobie te straty z nawiązką. Cóż to za problem dla rządzących drugą, trzecią, czwartą a nawet piątą czy szóstą kadencję! System Kuleszy i Regulskiego przewidział wszelakie „hocki-klocki” na wypadek niedoborów w prywatnej kieszeni. A przecież w tych kieszeniach zawsze są niedobory! Długo by pisać! Symbolem politycznej nędzy polskiego sytemu samorządowego jest chęć udział w wyborach na prezydenta Wrocławia, niejakiego Kazimierza Michała Ujazdowskiego. To już nie jest nawet hucpa, ale szczególnie ordynarny komunikat (znacie ten gest) pokazany bezwolnemu społeczeństwu, gdzie i jak głęboko magdalenkowa klasa polityczna wsadziła sobie uniwersalne „samorządowe” wartości. I jak Polska długa i szeroka wszędzie jest tak samo! O Warszawie już nawet wstyd wspominać!
W ostatnich latach opublikowałem na temat polskiego samorządu terytorialnego mnóstwo artykułów. Żaden z nich nie stracił na aktualności. Kto chce może przeczytać/przypomnieć sobie kilka z moich tekstów :
http://3obieg.pl/polski-samorzad-toczy-gangrena/, http://3obieg.pl/hulaj-dusza-piekla-nie-ma-2, http://3obieg.pl/demokracja-strachu, http://3obieg.pl/samorzadowe-rozbicie-dzielnicowe, http://3obieg.pl/iii-rp-pieniadze-publiczne-i-wladza, http://3obieg.pl/grzech-pierworodny-polskiego-samorzadu-terytorialnego.
Od ponad 10 lat na moim portalu www.gorliceiokolice.eu udowadniam na konkretnych przykładach na czym w istocie polega przestępcza działalność naszych wybrańców w gminach, powiatach i województwach. Na dodatek pokazuję patologiczne milczenie i zgodę mieszkańców na taki stan rzeczy. Na nikim oczywiście nie robi to specjalnego wraż
2018-09-05 22:05:04
gość: ~dla kumatych
ostatnio dodany post
@~dla kumatych
cd.wrażenia. A prokuratorzy śmieją się nam w twarz! A jak głośno się śmieją też opisałem w wielu tekstach na www.gorliceiokolice.eu.
Wybierającym się do wyborów, żeby obejrzeć przezroczyste urny wyborcze, życzę doniosłych doznań!!! Ja zostaję w domu!
REKLAMA
REKLAMA