Kontrkandydaci mają inny pomysł na kierowanie ząbkowicką gminą i krytykują dotychczasowe rządy. Obecny burmistrz w przypadku reelekcji obiecuje pracować jeszcze ciężej.
Od dłuższego czasu powszechnie znana była informacja, że o fotel burmistrza Ząbkowic Śląskich będzie ubiegała się Danuta Tkaczonek i obecny włodarz Marcin Orzeszek. Po opublikowaniu list przez Państwową Komisję Wyborczą powyższej dwójce przybyli inni kandydaci: Unkas Gałek z KWW „Zamożna Gmina-Bezpieczna Rodzina", a także Robert Germański z KKW SLD Lewica Razem.
Polityczni rywale Marcina Orzeszka nie są zadowoleni ze sprawowania władzy przez obecnego burmistrza jak i jego poprzedników. Danucie Tkaczonek nie podoba się obecny sposób i styl sprawowania władzy w gminie. Obecna radna zarzuca burmistrzowi fatalne administrowanie, nacechowane arogancją i marketingiem politycznym. - Niezależnie od tego ile dobrodziejstw powstaje (wyremontowanych ulic, chodników, kamienic, zabytków czy placów zabaw, itd.) - które zresztą fundujemy sobie sami za pieniądze ze wspólnej gminnej kasy - na każdym nieomalże kroku spotykamy się z powierzchownością, tymczasowością i bylejakością myślenia, jak nigdy dotąd – mówiła w lutym 49-letnia kandydatka.
Robert Germański nie potrafi zrozumieć jak poprzedni burmistrzowie mogli dopuścić, aby z terenu ziemi ząbkowickiej uciekli tak ogromni pracodawcy jak GE Power Polska (obecnie zakład funkcjonuje w Kłodzku) oraz METALIS Polska (obecnie zakład funkcjonuje w Dzierżoniowie). Jego głównym celem jest rózwój przedsiębiorczości na terenie gminy. - Oba zakłady zatrudniały w sumie ok. 650 osób. Po ich stracie nie pojawiły się duże, produkcyjne zakłady pracy. Jako człowiek prywatnie spełniony, cały czas zawodowo czynny i pracujący na stanowiskach kierowniczych w spółkach prawa handlowego po prostu nie rozumiem jak można było do tego dopuścić, aby z naszego terenu uciekli tak duzi i stabilni pracodawcy. Chciałbym, aby nasza młodzież nie musiała szukać pracy w innych miastach czy państwach. To jest podstawowy powód dlaczego zdecydowałem się wystartować w wyborach samorządowych na stanowisko burmistrza. W przypadku wybrania mnie do władz miasta chciałbym pracować jak "gospodarz - ekonomista", a nie jak polityk – tłumaczy Germański.
Swojej decyzji o starcie w wyborach nie chciał komentować Unkas Gałek. - Gmina ma być samowystarczalna, ma zarabiać, a nie zadłużać się, ma tworzyć miejsca pracy i zwiększać sprzedaż swoich wyrobów i usług, a nie szukać oszczędności zwalniając ludzi - można przeczytać na stronie internetowej jego komitetu.
Zapytaliśmy także Marcina Orzeszka, obecnego włodarza miasta, co skłoniło go do ponownego kandydowania w wyborach samorządowych. - Jeśli wyborcy obdarzą mnie swoim zaufaniem i powierzą mi stanowisko burmistrza na kolejną kadencję wykorzystam ten czas, aby pracować jeszcze ciężej i jeszcze lepiej. Tak, by nasza gmina była jeszcze bardziej przyjazna dla mieszkańców, otwarta na przedsiębiorców i atrakcyjna dla turystów - mówi obecny włodarz i dziękuje za zaufanie, którym został obdarzony przed czterema laty.
Wybory samorządowe w całej Polsce odbędą się 16. listopada.
Express-Miejski.pl
Gra o tron - wydanie lokalne. Kto zostanie burmistrzem Ząbkowic Śląskich?
2014-10-23 13:56:49
Express-Miejski.pl
Kontrkandydaci mają inny pomysł na kierowanie ząbkowicką gminą i krytykują dotychczasowe rządy. Obecny burmistrz w przypadku reelekcji obiecuje pracować jeszcze ciężej.
2014-10-29 10:24:57
gość: ~Sława Orska
BEZ TEGO BURMISTRZA CIĘŻKO ŻYĆ
NIECH ŻYJE NAM MARCIN ORZESZEK
BĘDZIEMY ZDROWIE JEGO PIĆ
ZNÓW ELEKTORAT GO WYBIERZE
2014-10-29 10:29:11
gość: ~bzzzzz
Władimir Nabokow
"Postawienie niewiasty na piedestale usprawiedliwić można jedynie chęcią dokładniejszego obejrzenia jej nóg."
2014-10-29 11:48:36
gość: ~brunet
takie blondynki jak ty -to jego elektorat...trudo sie dziwic powinnas jeszcze mu COS dac.....
2014-10-29 10:58:08
gość: ~Kropka
Tak , Orzeszek obiecuje Inkubator przedsiębiorczości. Owe inkubatory w Polsce w wielu przypadkach tworzą miejsca pracy dla zarządu, a hale wybudowane za kilka, bądź kilkanaście milionów stoją puste(tak jak np. Tarnobrzeski Park Przemysłowo Technologiczny za 45 mln złotych). Orzeszek to typowy socjalista który najpierw zabiera, a potem chce pomagać rzucając ochłap, bądź budując takie "misie"na kredyt, bo ciemny lud widzi tylko to co mu władza pokazuje.
2014-10-29 14:14:31
gość: ~Janek
Co ty bredzisz , dla inkubatora nie potrzeba hali za miliony, wystarczy nawet jedno piętro w jakimś budynku , sale z internetem , trochę magazynu i już . Coś tam podsłyszałeś i siejesz ferment.....
2014-10-29 11:30:21
gość: ~xxx
Krol jest tylko jeden,mamy go w Kamiencu,no i chyba w koncu z tego tronu spadnie,OBY!!!
2014-10-29 11:52:30
gość: ~Ewa nie Figzal
Orzeszek to twor socjotechniki bez PO jest nikim!!!!
2014-10-29 13:47:58
gość: ~Kropka
Orzeszek wypuścił kolejny denny spot na którym pokazuje tylko że nie potrafi się wysławiać, oraz nie jest otwarty na krytykę, gdyż oceny jak i komentarze pod tym spotem są wyłączone. Typowa zagrywka ludzi z PO, robienie z internetu mediów działających w jedną stronę, bez możliwości wyrażenia swojej opinii.
2014-10-29 14:16:57
gość: ~xxxxx
Kropka coś dla ciebie:
Mark Twain
Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował.
2014-10-29 14:41:41
gość: ~yz
do@xxx , sorry ale jest tylko jeden król ( nazwa i tytuł zastrzeżone) KRÓL GÓR BARDZKICH , Ten burmistrz, znany gawiedzi pod bardziej swojskim określeniem Sulejmana Wspaniałego. Pozostali moga byc co najwyżej dworzaninami , lub nosic baldachim
2014-10-29 16:42:50
gość: ~aniol
do xxx-masz racje po Orzeszku Bog przestal eksperymentowac.....
2014-10-30 12:29:12
gość: ~ankieta
patrze wlasnie na ankiete na stronie: Kro zostanie burmistrzem Ząbkowic Slaskich. Az dziw wierze ze Pani Tkaczonek ma tak mało głosów. Z drugiej strony Pan Gałek Unkas... Przepraszam, ale... kto to jest? albo Germański Piotr.... Nigdy nie słyszałem. Ktoś, coś? Od razu piszę ze nie czytam lokalnych gazet i mam 21 lat a zaglosowac trzeba wiec jesli to jacys starzy wyjadacze to sorry ze do tej pory nie poznalem ale chyba nie było okazji. Poza tym jestem po prostu ciekawy.
2014-10-30 12:59:23
gość: ~speracz
To jeszcze nic w rankingu wyborczym prowadzonym przez Wiadomosci Powiatowe na stanowisko starosty zabkowickiego zaproponowano bylego burmistra Zabkowic Jozefa Marcinkowa ktory za dzialanie na szkode gminy zostal skazany /w zawieszeniu/na kryminal oraz zakaz pelnienia -przez 5 lat -funkcji publicznych-malo tego ow jegomosc startuje na radnego zabkowickiego/w okregu nr 13/-nic sobie z tego nie robiac !!!!To sa dopiero jaja!!!
2014-10-31 12:36:52
gość: ~Bart
Sonda na tej stronie jest zmanipulowana, godzinę temu wyniki były: Gałek 46, Germański 3, Orzeszek 43, Tkaczonek 9, a teraz nagle Galek 32, Germanski 8. Orzeszek 48, Tkaczonek 12. Ktoś zapłacił i manipulują na korzyść Orzeszka, skandal!
2014-10-31 14:42:29
gość: ~doBart
To wyniki procentowe. Oczywiste ze jesli ktos zaglosuje na jednego kandydata to inny straci. Logika prosze pana sie klania.
2014-10-31 15:05:37
gość: ~xxxx
Podniecacie się jakąś sondą na EM. Jaki wpływ ma ta śmieszna sonda na wyniki wyborów,skoro można nią manipulować?
Ku pokrzepieniu serc cytacik ze Stanisława Lema "Nie ma takich bredni, w które ludzie nie byliby w stanie uwierzyć"
2014-10-31 15:11:12
gość: ~arno
No właśnie o to chodzi, tu nie chodzi o podniete ze unkas wygrywal, tylko o to co robiono nie gdy orzeezk prowadzil, ale jak tylko zaczal przegrywac to nagle kasowanie i dziwne wyjasnienia. Rozumiem ze jak by prowadzil to takich interwencji i zmian by nie bylo, to wlasnie jest to o czym mowimy.
2014-10-31 15:17:03
gość: ~Kropka
Bo takie ankiety są opiniotwórcze(tak jak i sondaże), ktoś zobacz że Orzeszek ma +60%, reszta ma mało to "żeby nie marnować głosu" zagłosuje za Orzeszkiem. No ale rozumiem, jak się ma największy portal w powiecie i ktoś sypnie pieniądzem to można zdziałać cuda.
2014-10-31 15:07:09
gość: ~Bart
Nie wiesz o czym mówisz, w ciągu godziny nastąpiła taka zmiana głosów, 5 minut po moim wpisie Germański nagle skoczył do 12, Orzeszek do 50, odświeżyłem stronę a tu Germański z wynikiem 4%. Ewidentnie ktoś z administracji kombinuje przy wynikach, bo podwójnie nie można zagłosować, więc nikt z zewnątrz tego zrobić nie mógł.
2014-10-31 15:19:10
gość: ~ano
Można podwójnie głosować, właśnie o to chodzi w tym wszystkim. To ze ty nie potrafisz, nie znaczy ze inni też nie potrafią. Wystarczy usunąć historię i zmienić IP. Proste jak drut. Kogoś widać poniosło i wziął skrypt korzystający z IP całego świata. No to chyba jasne, że w takie wyniki nie można wierzyć. Druga sprawa. Nie zgodze się ze taka zwykla sonda nie ma przelozenia na wybory. Już pisałem to w innym watku ale powtorze. Jest sonda, w której oszukujesz (patrz sposób wyzej), bierzesz takie wyniki i pokazujesz ludziom: patrzcie na tym portalu który czyta tyle ludzi ja prowadze. I teraz pomysl ile z tych osob nie pomyśli: a rety, faktycznie może cos w tym gościu takiego jest ze warto na niego glsoowac?
2014-10-31 15:23:14
gość: ~lasek
A jak masz pewnosc ze glosy na pana orzeszka nie byly tez oszukane? Czemu uwaxasz ze na jednego byly oszukane a na drugiego nie?
2014-10-31 15:27:49
gość: ~Kropka
Albo Express Miejski, albo inny opłacony kolega włączył nabicie głosów dla Marcina Orzeszka i w ten sposób w jednej chwili wynik podskoczył o +-10 procent.
2014-10-31 15:42:03
gość: ~masiezgadzac
A juz muslalem ze tylko ja to zauwazylem. Sciema nagle tyle procent, sztuczne nabijanie aby wynik sie zgadzal czyli orzeszek musi byc pierwszy bo inaczej to falszerstwo ankiety i zle glosowanie. Jak bedzie pierwszy to wtedy wszystko bedzie sie zgadzac i nie bedzie oswiadczen portalu wtedy bedzie prawidlowo l.
2014-10-31 15:06:15
gość: ~alenumer
A tam zaraz zaplacil, pan marcin sie otrzasnol bo rano zobaczyl ze przegrywa, dwa telefony i po sprawie. Od kiedy to redakcja tak wnikliwie analizuje skad na kogo sa glosy? To tylko zabawa, ankieta internetowa jakich wiele, ale wzieli ja napowaznie jakbyto profesjonalne badanie opini publicznej bylo. Ciekawe teraz jak pan orzeszek bedzie wygrywal to tak ma byc tak?
2014-10-31 15:59:29
gość: ~Zarty
to chyba jakies jaja., dale glos na unkasa i pokazuje sie "Głosowanie nie powiodło się" robie to durgi raz i znowu to samo, dalem glos na germanskeigo i tez to samo, dalem na orzeszka i "dziekujemy za glos" Kpicie sobie z ludzi?
2014-10-31 16:17:50
gość: ~olek
glosowalem na p.Tkaczonek i glosowanie sie nie powiodlo na Orzeszka nie probowalem bo na picerow nie glosuje -ludzie olewajcie ten portal bo to nie wirygodne towarzystwo
2014-10-31 16:33:45
gość: ~Janek
Jeśli głosujących jest mało to logiczne ,że wynik procentowy na jednego dużo odejmuje drugim , troche myslenia. Gdy głosujących jest dużo to te skoki będą minimalne. Natomiast ja wczoraj głosowałem na jednego a dziś z ciekawości na drugiego bo była taka możliwość na jeden głos dziennie jak odświeżyło ip.
2014-10-31 16:49:34
gość: ~jan
Janek ty widze jestes dobrze poinformowany to napisz moze odrazu ilu jest glosujacych i jaki bedzie wynik, po co mamy czekac.
2014-10-31 16:50:44
gość: ~Kropka
Głosów jest dużo, co możesz sprawdzić oddając głos na któregoś z kandydatów i prosząc np. 3 znajomych o to samo, czterema głosami nie zmienisz wyniku procentowego, no chyba że akurat trafi ci się coś w stylu 10,95% to wtedy wynik oczywiście się zmieni. Rzetelniej by było gdyby oprócz procentów były także promile, bądź liczba głosów, no ale skoro administracja majstruje przy głosach to co tu mówić o rzetelności.
2014-10-31 20:24:20
gość: ~gu
Wg rankingu:
31% + 3% + 54% + 13% = 101%
Jak to możliwe??
2014-10-31 20:38:25
gość: ~dwaidwatocztery
Musieli sie machnac w magistracie jak przesylali wyniki do redakcji, albo moze na jakims zebraniu sie machneli, zaraz poprawia tylko musza z asystentem sie zdzwonic.
2014-11-01 08:38:28
gość: ~mateo
Wyniki są zaokrąglone czubki. Myślenie boli...
2014-11-01 11:17:14
gość: ~gu
Tak, owszem, sa zaokrąglane, ale od kiedy po zaokrągleniu wychodzi ponad 100%? Albo bledny skrypt liczący glosy, albo .....?
2014-11-01 08:53:32
Miro
Mam jedno pytanie ale konkretne do kandydatów.
Kto z Was ma w programie likwidacje Straży Miejskiej, a uzyskane fundusze przeznaczyć na inne cele.
2014-11-04 07:35:43
gość: ~jaki
kto zlikwiduje straż miejską??? jestem za!!!!! a pan kasza od kota dalej pracuje w straży? Wracam na wybory.
2014-11-01 09:30:54
gość: ~andrev
Zachęcam do lektury adVOCEM.
2014-11-01 09:36:09
gość: ~KOLA
-> STOP MARCINOWI ORZESZKOWI <-
-> STOP MARCINOWI ORZESZKOWI <-
Ludzie głosują na Orzeszka a nie widzą jak mało jest miejsc pracy, jak wszystko jest "UPOLITYCZNIONE" ! Dla "zwykłego" mieszkańca imprezy, nowe drogi, chodniki, park itd to wszystko jest PIĘKNE.
Wpadnijcie na jakąś sesje i zobaczcie jakie KREDYTY miasto bierze to od razu zmienicie zdanie co do głosowania. Jeśli Orzeszek przegra najzwyczajniej w świecie pójdzie do więzienia, tak jak kilka innych osób z urzędu które podpisują "papiery".
-> STOP MARCINOWI ORZESZKOWI <-
-> STOP MARCINOWI ORZESZKOWI <-
2014-11-01 10:03:40
gość: ~wyborza
STOP ORZESZKOWI!!!!!!!
2014-11-01 10:14:14
gość: ~Kropka
Wystarczy spojrzeć do BIPu UMiG Ząbkowice
04-07-2014: "Udzielenie Gminie Ząbkowice Śląskie kredytu dłoterminowego w kwocie 5 856 582 zł"
03-10-2014: "Udzielenie Gminie Ząbkowice Śląskie kredytu długoterminowego w kwocie 1 500 000" zaledwie 3 miesiące i 7,3mln kolejnego kredytu.
Gdyby nie kredyty to nic by nie zrobił(i nie mógł by się chwalić "OBIECAŁEM!"), ale ludzie widzą to co władca pokazuje, odpicowane chodniki, Orliki, zabytki, a spraw technicznych-kredytów nie pokazuje.
2014-11-01 20:35:16
gość: ~z Interii
Myślę,że można ten tekst wklejać pod każdym wątkiem dotycżącym wyborów.
Polacy nie dorośli do demokracji. Tak jako naród i jak i jako jednostki. Dowody oprócz tych, które przytacza RAZ wyżej, można by mnożyć w nieskończoność. Ale ja przytoczę tylko jeden. Otóż skoro mamy demokrację czyli "rządy ludu" to przeciętna frekwencja wyborcza na poziomie poniżej 50% świadczy chyba najlepiej o tym, że Polacy nie dorośli do takiego sposobu sprawowania władzy. Twórcy tego ustroju czyli starożytni Grecy osoby, które nie brały czynnego udziału w życiu publicznym czyli de facto zrzekały się swoich praw określali słowem "idiotes". I dobrze myślicie, że od tego słowa wziął się nasz swojski "idiota" tylko, że u nas znaczenie tego słowa jest już inne. A szkoda, bo gdyby mu nadać jego pierwotne znaczenie przy jego dzisiejszej wymowie być może część przynajmniej tych co to twierdzą, że po co głosować (czyli interesować się życiem publicznym) skoro to i tak niczego nie zmieni, zastanowiła się nad swoim postepowaniem. I może doszliby do wniosku, że aby ten ustrój działał tak jak tego sobie życzymy trzeba zrobić coś po za bezmyślnym klikaniem w pilota przełączając z TVN, na 1TVP etc... Że aby coś zmienić trzeba po prostu coś zrobić, a nie czekać, aż ludzkie panisko łaskawie ulituje się nad swoim ludkiem i mu odpali jakiś ochłap. Pasywność i ten nieszczęsny słowiański fatalizm sprawiają, że władzę w tym kraju nieodmiennie sprawują ci sami ludzie, jak obecna pani premierzyca. Ludzie, którzy rządząc w imieniu ludu mają ten lub w głębokim poważaniu i jeszcze większej pogardzie.
Czytaj więcej na http://fakty.interia.pl/felietony/ziemkiewicz/news-po-co-rybkom-stopy,nId,1545299#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
2014-11-04 00:33:15
gość: ~Obywatelka
...sami go wybraliśmy i daliśmy władzę, to sami mu ją odbierzmy ! To jest właśnie demokracja....., teraz wybór jest znowu w naszych rękach.
16 listopada możemy zadecydować o kolejnych 4 latach. No to wybierzmy lepszą przyszłość !
2014-11-04 07:37:58
gość: ~obywatel
popieram obywatelke odbierzmy wladzie pseldo bumistrzowi ktory bardziej dba o swoja partiePO niz gmine!!
2014-11-04 09:00:15
gość: ~jaki
zlikwidować straż miejską!!! czy strasznik kasza od kota dalej pracuje???
2014-11-04 11:05:00
gość: ~xxxx
pracuje i ma się dobrze burasie. masz coś do niego to mu to powiedz osobiście i nie udawaj bohatera !
2014-11-04 11:07:40
gość: ~bzzzzzz
Zbyszek to ty? jaki czyli nijaki?
2014-11-04 11:49:11
gość: ~jaki
hahaha zonk nie zbyszek haha. ale kombinuj dalej straszaku. bzzzzy haha
2014-11-04 13:50:31
gość: ~kostka
Ale za to mamy piękny chodnik na Legnickiej przed BZ`em :D Teraz czekam na nowy przed Urzędem Miasta :) Najlepiej na kredycik :)
2014-11-04 14:53:31
gość: ~kostka
A tak przy okazji tu można sprawdzić mniej więcej aktualne zadłużenie gminy wobec banków:)
http://archiwum.zabkowiceslaskie.pl/BIP/2008/Z/2012/odp3.pdf
2014-11-04 15:18:55
gość: ~idealistka
O co chodzi z tym chodnikiem,dlaczego zostal wymieniony,przeciez niedawno byl kladziony,byl w porzadku?
2014-11-04 20:16:06
gość: ~Mieszkaniec
A kto z nas nie bierze kredytów!!!!!
2014-11-04 20:45:04
gość: ~Orzeszek NIE
ja nie biore...zyje za uczciwie zarobione pieniadze-oczywiscie mogbym sobie zrobic fontanne z marmuru i kupic /na kredyt/mercedesa ale mam olej w glowie i tego nie zrobie bo gdyby moja koniuktura finansowa ulegla zachwianiu to moje dzieci splacalyby moje nietrafione inwestycje i tym sie roznie od Orzeszka- olejem w glowie....ON MA TO GDZIES BO POJDZIE W POSLY A MIESZKANCY GMINY BEDA JESZCZE PRZEZ WIELE LAT SPLACAC JEGO DLUGI......ALE MOZE SIE PRZELICZYC BO ZA NIEGOSPODARNOSC TEZ MOZNA KIBLOWAC DLATEGO TAK USILNIE CHCE MIEC WIEKSZOSC W RADZIE BY W RAZIE CZEGO BRONIC SIE ZE TO RADA UCHWALILA ZACIAGNIECIE TAK WYSOKICH KREDYTOW I JEGO OWIECZKI RACZKI PODNOSZA ALE I ONI TEZ MOGA BEKNAC!!!!
2014-11-12 20:33:42
gość: ~orzeszek nie
Orzeszek NIE
2014-11-08 12:53:04
gość: ~COOL
(this post was banned by administrator)
2014-11-14 12:34:25
gość: ~wyszperane z netu
Co to za kraj, w którym trwający od ponad trzech lat proces dziennikarza śledczego Wojciecha Sumlińskiegio nie wzbudza żadnego zainteresowania mediów? Jaka to kraina, gdzie prawie nikogo nie obchodzi proces, w którym kluczowym świadkiem jest najważniejsza osoba w państwie - prezydent Bronisław Komorowski? W jakim to państwie żyjemy, gdzie wokół sprawy z najgłośniejszą aferą ze służbami tajnymi w tle panuje totalna zmowa milczenia?
Ten kraj to III RP, bękart Magdalenki, okrągłego stołu i "grubej kreski". To kraj gdzie buńczuczne zapisy o demokracji i państwie prawa stanowią parawany dla bezprawia i rządów systemowej mafii złożonej z ludzi władzy, ludzi służb, wielkiego biznesu, "niezależnych" sędziów i prokuratorów oraz wprzęgniętych w tę gangrenę mediów głównego nurtu. To kraj, który niedawno świętował 25 lat "wolności". To kraj gdzie łajdactwo bryluje przed kamerami telewizji w charakterze "moralnych autorytetów". To kraj, w którym żadna z setek gigantycznych afer nie doczekała się wyjaśnienia (nic dziwnego, rozwikłanie jednej afery kazałoby się zająć dziesięcioma kolejnymi, z niej wypływającymi, i kolejnymi... Niczym rosyjskie matrioszki. Aż wreszcie doszłoby się do punktu, w którym trzebaby zanegować cały ten mafijny system i obalić wszystkie kłamliwe mity panujące od 1989 roku. A na to właściciele folwarku III RP nie mogą pozwolić, bo wszyscy hurtowo skończyliby w więzieniach). To kraj rodem z filmu "Matrix", gdzie mamy dwie rzeczywistości, tę właściwą i tę wykreowaną na użytek niewiele rozumiejącej większości społeczeństwa. To kraj przypominający Italię lat 80. kiedy to przestępcza wielopoziomowa struktura zawładnęła całym państwem. Tyle, że tam odbył się słynny "proces stulecia", w którym najwyżsi polityczni prominenci zasiedli na ławie oskarżonych. III RP to nie grozi. Wątpie aby ta burleska doczekała swego końca za naszego życia. Bo ten ponury teatr absurdu nawet trudno groteską nazwać.
Tekst, który piszę jest moim trzecim tekstem związanym ze sprawą Wojciecha Sumlińskiego, człowieka, który dostał się w tryby państwowo-mafijnej machiny. Ponieważ drążył bardzo niebezpieczne tematy. Świadomi jego sytuacji dziennikarze milczą. Widocznie wzięli sobie głęboko do serca słowa ówczesnego marszałka sejmu Komorowskiego z listopada 2009 roku o "rozwadze w ukazywaniu zawodowej solidarności". Wiedzą, że ci którzy interesowali się związkami Komorowskiego z mafią WSI, fundacją "Pro civili", "bankiem Palucha" i tego typu tematami, przeważnie źle kończyli. Co do medialnych kreatur pozostających na usługach rządzącej kliki - nie ma wątpilwości, stanowią wszak integralną część systemu. Natomiast nie bardzo można pojąć, że o sprawie Wojciecha Sumlińskiego i "aferze marszałkowej" prawie całkowicie milczą media, które same zwą się niezależnymi. Czyżby paniczny strzach wziął górę nawet i tutaj?
czytaj dalej
W swoim tekście "Mafia państwowa - sprawa Wojciecha Sumlińskiego" napisałem, że założę się, iż wezwany w charakterze świadka na 10 września Bronisław Komorowski nie stawi się w sądzie zajęty ważnymi sprawami państwowymi. Nie trzeba było być szczególnie przewidującym... Oczywiście - nie stawił się. Tak jak wcześniej demonstracyjnie unikał wszelkich pytań i przesłuchań w sprawie prowokacji wymierzonej w Komisję Weryfikacyjną WSI. Pierwszy Obywatel III RP wie dobrze, że jest Nietykalny. Wie, że może bezkarnie kłamać i kpić sobie z prawa oraz instytucji państwa. I to jest w tym cyrku najsmutniejsze.
O sprawie Wojciecha Sumlińskiego pisałem obszernie w artykule wspomnianym wyżej więc nie ma sensu się powtrarzać. Przeanalizowałem chyba wszelkie możliwe materiały na ten temat, łącznie z książką Aleksandra Ściosa "Afera marszałkowa" oraz relacjami Andera - blogera Salonu24 z kolejnych rozpraw Sumlińskiego. Teraz wypada tylko czekać na książkę W. Sumlińskiego o czcigodnym Bronisławie K., którą zapowiada na kolejny rok oraz na publikację tajnych dokumentów zdeponowanych u pewnego notariusza. W świetle dotychczasowej wiedzy stawiam następującą tezę: ta sprawa jest największą aferą polityczną od 1989 roku. A afer mieliśmy bez liku.
Zmowa milczenia albo sączenie medialnych bezczelnych kłamstw wokół tej kwestii dowodzą tylko jednego: proces rozkładu III RP osiągnął stadium krytyczne. Ile może jeszcze lat gnić ten patologiczny, postkomunistyczny twór? Trudno wyrokować. Na razie coraz większa rzesza ludzi nie widzi w tym kraju dla siebie miejsca i to jest właściwe podsumowanie 25 lat "wolności". ICH wolności, z pewnością nie naszej.
Dawno przestałem uważać III RP za swój kraj. Moim krajem jest Polska dlatego szczerze nienawidzę tego cuchnącego bękarta Okragłego Stołu i mam nadzieję, że doczekam czasów kiedy on zejdzie na śmietnik historii.
A co do istoty sprawy, o której tutaj piszemy, kiedy W. Sumlińskiego bezprawnie aresztowano i niszczono, Kataryna napisała: "Patrzymy na was dziennikarze, ale już bez specjalnej nadziei". Wypada tylko powtórzyć Jej słowa. I czekać aż niezależne dziennikarstwo nad Wisłą zgnije tak samo jak wszelkie inne standardy w tym kraju.
PS. Jak funkcjonuje w III RP "niezależny" wymiar sprawiedliwości dowiódł jeden z dziennikarzy idąc do prezesa Sądu Okręgowego w Gdańsku i udając asystenta premiera Tuska. Prezes Sądu w pozycji niemal na baczność kazał pana premiera uspokoić, że "wszystko jest pod kontrolą i o nic martwić się nie musi". Bez komentarza.
Łukasz Grysiak
2014-11-14 12:37:35
gość: ~dark
I jeszcze te ciemności w mieście....
2014-11-14 16:56:17
gość: ~nerw
P. Szewczyk i p. Germański dovrze abyscie nie zasmiecali ulotkami prywatnych skrzynek. Macie do tego pojemniki.
2014-11-14 18:18:37
gość: ~nerw
innych kandydatow tez sie to tyczy ale to przyklad z dzis...
2014-11-17 09:41:05
gość: ~xxxx
Godzina 8.45
Marcin Orzeszek burmistrzem Ząbkowic Śląskich drugą kadencję z około 80% poparciem.
Skład Rady: Gawęda Franciszek, Bednarczyk Józef, Kupiec Piotr, Sierka Dorota, Stolarczyk Witold, Pawłowski Ryszard, Szewczyk Irena, Wilczewski Arkadiusz, Tkaczyński Bogdan, Maj Wojciech, Materak Krzysztof, Sobór Grażyna, Przyszlak Ryszard, Józefowicz Anna, Dominik Andrzej, Rembisz Bogdan, Górowski Jacek, Rogowski Piotr, Płachytka Stanisław, Piotrowska Irena, Labok Janusz
2014-11-17 21:04:45
gość: ~ktoś
59% ludzi nie poszło głosować!
Na 18 tys. głosowało jakieś 7 tys., z których Orzeszek dostał 80% coś ok. 5 tys. głosów
2014-11-17 22:38:09
gość: ~pytek
ostatnio dodany post
No i co z tego?
REKLAMA
REKLAMA