Express-Miejski.pl

Tropikalnym TRAKT-em do Doliny Raków

40. TRAKT prowadził do Doliny Raków

40. TRAKT prowadził do Doliny Raków fot.: RKS KROSS Byczeń

Zobacz wszystkie zdjęcia w galerii

40. TRAKT to jak mówi jeden z organizatorów wyprawa w tropiki. I nie chodzi o to, że tym razem pojechaliśmy tak daleko ale, że pogoda na całej trasie była iście tropikalna. Tym razem uczestnicy rajdu podróżowali do Czech, a organizatorem wyprawy był tradycyjnie RKS KROSS Byczeń.

- Rozpoczęliśmy tradycyjnie, z placu przed Gminnym Centrum Kultury w Kamieńcu Ząbkowickim. Przez Sosnową i Płonicę amatorzy kolarstwa dotarli do Złotego Stoku. Tam przekroczyliśmy granicę z Republiką Czech i przez Bilą Vodę, Bily Potok i Javornik dotarliśmy do Doliny Raków (Rati Udoli). Idealne miejsce na spędzenie wolnego czasu nie tylko dla kolarzy ale również dla miłośników pieszych wędrówek. Po zdobyciu Czarciej Ambony i pikniku w perfekcyjnie przygotowanym przez Ceskie Lesy miejscu biwakowym wyruszyliśmy w drogę powrotną. Po drodze zatrzymaliśmy się w Javorniku i „zdobyliśmy” kolejny szczyt Jansky Vrch, na którym znajduje się piękny zamek, co roku coraz bardziej piękniejszy, dzięki pracom restauracyjnym. Droga powrotna, „dzięki” upałom trwała nieco dłużej niż zaplanowano w regulaminie ale nie było słychać głosów niezadowolenia - komentuje jeden z głównych organizatorów.

Kolejną propozycją RKS Kross na spędzenie wolnego czasu aktywnie wypoczywają  będzie 3. Rajd Pieszy na Borówkową, leżącą na granicy Polski i Czech. Szczegóły w regulaminie, który już niebawem, pojawi się w zaprzyjaźnionych mediach.

Każdy Rajd Pieszy to szansa zdobycia punktów na Górską Odznakę Turystyczną.