W ubiegłym tygodniu, ze względu na trudne warunki pogodowe, strażacy musieli wielokrotnie interweniować na terenie całego powiatu. Drogi blokowały złamane drzewa, m.in. w Bardzie i Ząbkowicach Śląskich, doszło też do licznych podtopień.
Podtopione były piwnice, ale też podwórka przy gospodarstwach mieszkalnych, w Wigańczycach w weekend wezbrany potok realnie zagrażał budynkom.
Jednym z najpoważniejszych wydarzeń było zapalenie się w czwartek na drodze krajowej nr 46, w miejscowości Laski, silnika w autobusie. W tym samym dniu w Dębowinie doszło też do wycieku oleju z uszkodzonego silnika samochodu ciężarowego marki Scania. Natomiast w niedzielę wieczorem na ul. Armii Krajowej w Ząbkowicach Śląskich zgłoszono nieszczelność przewodu kominowego.
- W żadnym z tych zdarzeń nikt nie ucierpiał - informuje aspirant Tomasz Antoniszyn.
chica / express-miejski.pl
Podtopienia, drzewa na drogach i pożary
2013-06-10 11:15:39
chica / express-miejski.pl
W ubiegłym tygodniu, ze względu na trudne warunki pogodowe, strażacy musieli wielokrotnie interweniować na terenie całego powiatu. Drogi blokowały złamane drzewa, m.in. w Bardzie i Ząbkowicach Śląskich, doszło też do licznych podtopień.
2013-06-10 13:54:21
gość: ~XL
ostatnio dodany post
Za częste i gęste podtopienia naszych ulic należy obarczyć i ukarać zarządców dróg lokalnych. Rzeczą zrozumiałą jest , że przy ulewnych opadach deszczu studzienki burzowe mogą nie odbierać nadmiaru wody , lecz całkowicie nie wytłumaczalnym jest brak nadzoru nad bieżącym utrzymaniem w sprawności technicznej otworów wpustowych do tych studzienek . Zamulenia , zasypania , gałęzie powodują rozlewiska i podtopienia na znacznym obszarze. Wiedząc o złej sytuacji pogodowej wystarczy przejechać teren i sprawdzić stan techniczny kanalizacji , wyznaczyć dyżury , aby utrzymać w pełnej sprawności kratki ściekowe ( a nawet je zdjąć , zabezpieczając okryte otwory ) Do tego wystarczy łopata , oskard i myślenie. Studzienki są jak to widać , nie adekwatne do obecnych zmieniających się warunków pogodowych ( zbyt mała przepustowość na wlotach ) , jest ich często za mało .
Ważniejsze dla władz byłych i obecnych są ruiny zamku . Kotek w swojej miłości do miasta tak ukochał ulice np. Kolejową , że swym żelaznym uściskiem doprowadził prawie do kompletnej demolki nawierzchni.
REKLAMA
REKLAMA