Fotolia.com fot.: Fotolia.com
Przypominamy o złożeniu deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do 30 kwietnia 2013r. – termin ostateczny!
Zgodnie ze znowelizowaną ustawą dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391) Rada Miejska Ząbkowic Śląskich podjęła w listopadzie 2012 r. uchwały określające kształt nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, który zacznie obowiązywać od 01.07.2013 r.
Zmiany systemu w gospodarce odpadami komunalnymi:
- Od 1 lipca 2013 roku opłaty za gospodarkę odpadami komunalnymi kierowane będą do Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich.
- Obowiązek uiszczenia stosownej opłaty spoczywać będzie na osobie lub firmie która włada nieruchomością (mieszkanie, lokal).
- Wypełnione deklaracje należy składać w budynku siedziby Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich - w Biurze Obsługi Klienta na parterze budynku,
- Termin składania deklaracji upływa z dniem 30 kwietnia 2013r.
- W przypadku nie złożenia deklaracji opłata zostanie naliczona w drodze decyzji administracyjnej na podstawie górnej stawki.
- Obowiązek złożenia stosownej deklaracji wskazującej ilość osób zamieszkałych w nieruchomości spoczywa na właścicielu nieruchomości lub osobach zamieszkujących nieruchomość na podstawie innych uregulowań prawnych np. umowy dzierżawy, lub najmu.
- Nowy system dotyczy nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych takich jak sklepy, zakłady usługowe, zakłady przemysłowe, szkoły itp.
- Stawka miesięczna (na jednego mieszkańca) opłaty za odbiór odpadów komunalnych wynosi: 12,40 zł gdy jest prowadzona selektywna zbiórka i 15,53 zł przy braku selektywnej zbiórki.
- Stawki opłat mogą ulec zmianie po przetargu.
- Formularz deklaracji dostępny jest w siedzibie Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich oraz na stronie internetowej www.zabkowiceslaskie.pl
- Informację można uzyskać pod numerami tel. 74 / 81 65 364 lub 74 / 8165 358
UM Ząbkowice Śl.