Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił skargę dotyczącą przetargu na odcinek drogi ekspresowej S8 Łagiewniki – Niemcza - informuje portal Rynek Infrastruktury.
Oznacza to, że ostatnia oczekująca umowa na fragment S8 pomiędzy Wrocławiem i Kłodzkiem będzie mogła zostać podpisana.
O realizację tego kontraktu ubiegało się ośmiu wykonawców. W sierpniu ubiegłego roku GDDKiA wskazała najkorzystniejszą ofertę. Złożył ją Polbud Pomorze, który wycenił prace na 331,3 mln zł. Od tego rozstrzygnięcia wpłynęły odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. KIO podtrzymała decyzję inwestora, ale orzeczenie zostało zaskarżone do sądu. Skargę złożył oferent z drugą ceną w przetargu – Budimex (proponował blisko 384 mln zł).
Sąd Okręgowy w Warszawie 19 marca oddalił skargę. Tym samym najkorzystniejsza pozostaje oferta Polbudu.
W ramach kontraktu na odcinek Łagiewniki – Niemcza powstać ma 25 obiektów inżynierskich, w tym sześć nad ciągiem głównym, osiem w ciągu drogi ekspresowej oraz 1 przepust. Wybudowany ma być także węzeł Niemcza oraz para Miejsc Obsługi podróżnych Kietlin.
Łagiewniki – Niemcza to część planowanej trasy ekspresowej z Wrocławia do Kłodzka o długości 87 km. GDDKiA podzieliła trasę na sześć odcinków realizacyjnych. Na pięć podpisane zostały już umowy z wykonawcami. Są to: Kobierzyce Północ – Kobierzyce Południe (wykonawcą jest Strabag Infrastruktura Południe), Kobierzyce – Jordanów Śląski (wykonawcą jest Porr), Jordanów Śląski – Łagiewniki Zachód (wykonuje Budimex), Niemcza – Ząbkowice (wykonawca to Mostostal Warszawa) oraz Ząbkowice Śląskie – Bardo (wykonawcą jest Kobylarnia z Mirbudem). Wyrok sądu otwiera drogę do zawarcia szóstego kontraktu.
Dalsza część trasy w stronę Kłodzka jest jeszcze na etapie przygotowań. Cała trasa ekspresowa S8 Wrocław – Kłodzko ma być gotowa do 2033 roku.
GDDKiA prowadzi także prace studialne dla drogi od Kłodzka w stronę Boboszowa i granicy z Czechami.
em24.pl / Rynek Infrastruktury
REKLAMA
REKLAMA