21 marca Bardzka Rada Kobiet uroczyście rozpoczęła swoją działalność. Przewodniczącą organizacji została Marta Kociołowicz.
- Bardzo nas cieszy, że udało nam się zebrać tyle kobiet, które chcą podziałać wspólnie. Każda z nas ma mnóstwo pomysłów w głowie, czego pięknym przykładem jest nasze logo. Nasza wspólna praca i chęć działania na rzecz naszej gminy wskazuje, że tworzymy jedno i jesteśmy cokolwiek w stanie zdziałać - mówiła nowo wybrana przewodnicząca.
Głównym celem przyświecającym Bardzkiej Radzie Kobiet jest przede wszystkim aktywność społeczna, która będzie inicjować i wspierać projekty związane z edukacją, zdrowiem, ekologią i kulturą. - To też dialog z samorządem - chcemy, aby potrzeby i pomysły kobiet były zauważane i wspierane przez nasz samorząd. Po trzecie - chcemy wzmocnić rolę kobiety w społeczeństwie, poprzez spotkania, warsztaty i programy edukacyjne chcemy inspirować i wspierać kobiety do działania i po czwarte solidarność i wsparcie - chcemy stworzyć przestrzeń, w której każda kobieta znajdzie miejsce do wyrażenia swoich pomysłów, ale też otrzyma wsparcie od pozostałych kobiet - dodawała Marta Kociołowicz, wyrażając nadzieję, że współpraca będzie owocna.
Wśród zaproszonych gości pojawiła się Monika Wielichowska - wicemarszałek Sejmu RP, która wspiera tego typu inicjatywy. Posłanka wspomniała, że początkowo planowała nagrać krótki film, ale udało jej się tak zorganizować czas żeby dotrzeć do Barda. - Chciałam przede wszystkim wam się pokłonić i podziękować pani burmistrz, która jest kobietą i przede wszystkim osobą pełną zrozumienia, że kobiety chcą pracować, chcą się aktywizować, działać charytatywnie, społecznie, pomagać i wspierać siebie i samorząd - mówiła. Dodawała, że są w kraju samorządy, gdzie kobiety, mimo że chcą się aktywizować to napotykają na opór włodarzy, Podkreślała rolę kobiet w sejmie, że mimo iż ich liczebność jest mniejsza, to ich zaangażowanie w pracę jest ogromne. Wspomniała też o projekcie 5D. Miałoby to być legislacyjne umocowanie rad kobiet w ustawie o samorządzie gminnym. - Dzięki temu rady kobiet mogłyby działać w każdym samorządzie, podobnie jak teraz funkcjonują rady seniorów i młodzieżowe rady [...] - informowała wicemarszałek. Omówiła też bieżącą działalność sejmu i ustaw związanych z tematyką dotyczącą w głównej mierze kobiet.
Część oficjalną zakończyło wręczenie dyplomów powołania do Bardzkiej Rady Kobiet i wspólne zdjęcia.
Inicjatorkami powstania Bardzkiej Rady Kobiet są bardzianki przy współpracy z burmistrz Martą Ptasińską i wsparciu Marzeny Zadolskiej.
em24.pl
Bardzka Rada Kobiet uroczyście rozpoczęła swoją działalność [foto]
2025-03-22 08:12:12
gość: ~Edek
Brawo kobitki tak dalej ekipa spaniała
2025-03-22 08:25:39
gość: ~Mieszkanka
(this post was banned by administrator)
2025-03-22 09:29:07
gość: ~Rabka
(this post was banned by administrator)
2025-03-22 10:20:14
gość: ~Mirek
@~Rabka
Wygniecione to, jakby dopiero z łóżka zległa
2025-03-22 10:42:52
gość: ~Bardzianka
@~Mirek
Do spania niewygodne, zbyt opięte. Pierwsze zadanie nowej rady to powinien być kurs ubierania odpowiednio do sytuacji dla burmistrz i seniorek. Wieś tańczy i śpiewa
2025-03-22 23:27:57
gość: ~Młodzież
@~Bardzianka
Burmistrzyni ubiera się fajnie i nowocześnie. Nie zakłada worka pokutnego i garnituru, w którym trudno oddychać. Dosłownie i w przenośni. Nie mam czasu na aktywność w radzie kobiet,ale wspieram całym sercem. Nie przejmujcie się dziewczyny hejtem- to jest oznaka Waszego sukcesu.
2025-03-27 07:09:27
gość: ~Obserwator
@~Młodzież
Taa zwłaszcza te za małe buciki….
2025-03-22 08:47:07
gość: ~Obywatel
W Złotym Stoku to chyba trzeba będzie powołać Radę Mężczyzn bo kobiety są w większości w Radzie Miejskiej i w Urzędzie.
2025-03-22 09:35:27
gość: ~bardak
nowa fala ale nie powodziowa,tym razem morze -wazeliny-no i oczywiście samozwańcza -królowa-Kotliny Kłodzkiej poseł Monika,niech się przejedzie do Stronia albo Lądka,ale bez Kierwińskiego i ochrony,tam usłyszy co o niej sądzą tamtejsi mieszkańcy,dziwię się p.burmistrz Bardo,że urządza takie szopko-igrzyska,jakby nie było ważniejszych potrzeb,wstyd
2025-03-22 10:02:27
gość: ~Mieszkanka
Jak zwykle hejt...rzygać się chce. Ludzie patrzcie na siebie, na swoje życie i co sobą reprezentujecie. Ciekawa jestem czy w oczy każdy z Was potrafiłby powiedzieć to co wypisuje tu anonimowo..dramat i wstyd. W tym mieście nic nie może się dziać bez hejtu, wysmiewania, poniżania i pomówień. Ogarnijcie się...najwyższa pora.
2025-03-22 13:46:30
gość: ~Karma
@~Mieszkanka Karma powoli wraca. Zaraz zobaczycie jak się zło wróci do Ptasińskiej która wyhodowała zło w Marzenkach, Martusiach i innych kobietach które są dobre ale uległe.
2025-03-23 13:29:32
gość: ~marzenkomartusia
@~Karma
hahahahahaha, jakże mi Ciebie żal, Ciebie i tych wszystkich, ktorych obchodzi szata, a ponoc nie ona zdobi czlowieka. Ciebie i ich nakręca zlo, nienawiść i zazdrość, czyli bardzo niskie, wrecz prymitywne uczucia. I jeszcze jedno gdybys ty i oni wziął się do jakieś pracy, działalności na rzecz innych, na rzecz naszej społeczności nie pisałbyś bzdur, bo nie miałbyś czasu po prostu. Pozdrawiam niezwykle cieplutko.
2025-03-22 19:40:00
gość: ~Mieszkaniec
@~Mieszkanka
To rzygaj,jak lubisz,szopka jakiej mało a pani w burgundzie to już nie wie co zrobić aby wnieść się wyżej, tamto roczne wybory nie przyniosły skutku to trzeba jakoś pchać się do koryta aby utrzymać siebie i męża, mało myślącego
2025-03-22 10:10:01
gość: ~Pytam
Czy to prawda że pierwszym postulatem była budowa damskiej , bezpłatnej , ekologicznej , ogólnodostępnej toalety w mieście( chodzi o sikanie na siedząco a nie na stojąco) te inne pcie też tak mają. Ps. jakoś nie wszystkie na zdjęciu zadowolone a może chodzi że nie zaspokojone? dziwne to zdjęcie.
2025-03-22 10:33:37
gość: ~Transformers
Wspaniała inicjatywa społeczna Pani Marto. Tylko proszę pamiętać o kobietach uwziezionych w ciałach biologicznych mężczyzn. One/Ono też by chciały/ło zasilić naszą nowopowstałą radę kobiet.
2025-03-22 10:55:07
gość: ~olo
(this post was banned by administrator)
2025-03-22 11:27:52
gość: ~Transformers
@~olo
Dobrze, że takie osoby jak Pan/Pani/Pano nie są u władzy. Tylko osoby tolerancyjne jak Pani Marta i Pani Poseł Monika. To są osoby z otwartymi umysłami, które nie szufladkują ludzi ze wzgledu na orientację i niebinarny mężczyzna nie stanowiłby pewnie problemu w radzie kobiet. Polska w końcu staję się nowoczesna i postępowa.
2025-03-23 08:26:29
gość: ~Fhkox
@~Transformers
Jaki jest postęp w spróbowaniu zaburzeń psychicznych ?
2025-03-22 14:50:32
gość: ~Rizumny
@~olo
Brawo !
2025-03-22 14:53:52
gość: ~Stopzboku
@~Transformers
Stop Tranzystorom
2025-03-22 12:33:59
gość: ~takitam
Przypomnę może, że w 2007 roku powstała w Polsce ... Partia Kobiet.
Ktoś coś słyszał o działalności tudzież jakichkolwiek sukcesach ?
DOKŁADNIE TAK SAMO będzie z Bardzką Radą Kobiet (czy jakąkolwiek inną radą kobiet) .
Inaczej pisząc ... od czasu do czasu, panie się spotkają .... pogadają ... wypiją kawkę .... ponarzekają na to co się dzieje, po czym rozejdą się do domów.
Zapewne będzie to wszystko na "zaproszenie" ze strony samorządu, więc ... ZA WSZYSTKO zapłacą podatnicy.
2025-03-22 17:53:38
gość: ~Marzanna
@~takitam
Szkoda tylko, że bieg losu w naszej gminie to kopiuj wklej Pana Orzeszka.Brak własnych pomysłów i osobowości.
2025-03-22 21:48:03
gość: ~Mieszkanka Barda
@~Marzanna
Nic dodać nic ująć. Nasza burmistrz nie potrafi sama nic wymyślić. Ubrać też się nie potrafi
2025-03-23 13:50:18
gość: ~kolega
@~Mieszkanka Barda
Grażyna daj juz spokój, wiesz przeciez, że złość i nienawiść szkodzą zdrowiu.
2025-03-22 22:48:27
gość: ~Oko
@~Marzanna
W Ząbkowicach jest rada kobiet?
2025-03-23 08:27:32
gość: ~Cnkd
@~Oko
Tak. Marcin jest prezeską.
2025-03-22 21:26:14
gość: ~zdegustowana
Może by się wzięły żeby posprzątać w domu i coś ugotować ale to już za trudne.
2025-03-22 21:53:40
gość: ~Aaa
Wy tak poważnie. Mamo chwalą nas ty mnie ja was. Koło gospodyń wiejskich, ale w mieście cudów nie przystoi. Jprd jak nas nie chcą to same zrobimy, a gary brudne. Tak jest jak łańcuch za długi się zrobi. Coś jak nowa partia Braun i Korwin.
2025-03-22 23:00:18
gość: ~Basia
Podziwiam panią burmistrz, że mimo tak wielkiego hejtu jest sobą. Ubiera się odważnie i nowocześnie. Potrafi w trzech zdaniach powiedzieć to co inni w trzydziestu nie potrafią. Rozmawia. Z każdym. Nawet tym co ja krytykuje. W powodzi była wszędzie. Teraz na Messenger odpisuje zawsze. Fajnie, że mamy taką panią burmistrz.
2025-03-22 23:07:34
gość: ~takitam
@~Basia
... hmmm ... to zupełnie jak miliony innych Polaków.
Czy ich też podziwiasz, bo:
-- Ubierają się odważnie i nowocześnie.
-- Potrafią w trzech zdaniach powiedzieć to co inni w trzydziestu nie potrafią.
-- Rozmawiają z każdym, nawet tymi co ich krytykują.
-- Zawsze odpisują na Messenger.
No i wreszcie, czy powyższe "przymioty" to właśnie te które są istotne przy wyborze na stanowisko burmistrza ?
2025-03-22 23:03:49
gość: ~Kopciuszek
Ale Pani Burmistrz buty nowe sobie kupiła tylko szkoda, że w tym samym fasonie co te stare.
Kolejnym zakupem powinno być jeszcze Lustro.
2025-03-23 09:29:10
gość: ~Urzędnik
@~Kopciuszek
Te buty też są stare
2025-03-23 13:44:04
gość: ~zmartwiony
@~Kopciuszek
jeny, ty innych xmarwien nie masz?? Moze najpierw w swojej szafie i garderobie zrobisz porzadek, polaczki,bardziaczki, swojego pod nosem widziec nie chcą ale cudze pid lasem i owszem. Macie tak "zryte berety", że nawet Matka B nie jest w stanie pomóc, nawet najgorliwszym modłami nikt was nie jest w stanie zreformować. Psychiatria tez nie ma niestety takiej specjalizacji, która skupilabyby się takich właśnie zaburzeniach. Ale... prawo przewiduje kary za naruszenie prywatności, za hejt... tylko karać czy leczyć???
2025-03-27 07:14:53
gość: ~Obserwator
@~Kopciuszek
Te buty są jakby zaciasne
2025-03-22 23:20:20
gość: ~takitam
Popatrzcie na to:
https://zabkowice.express-miejski.pl/img/pubfiles/cache/r_780_520_1742626287421_5_20528_DSC_0481.png
... :)))))
Jak powszechnie wiadomo, solidarność kobiet z innymi kobietami jest .... "legendarna" :))))
Warto zobaczyć rónież:
https://zabkowice.express-miejski.pl/galeria/20528-45,bardzka-rada-kobiet-uroczyscie-rozpoczela-swoja-dzialalnosc#bardzka-rada-kobiet-uroczyscie-rozpoczela-swoja-dzialalnosc-foto
Czyli ... już od początku jest DOKŁADNIE TAK jak pisałem że może być.
Wręczamy sobie dyplomy, jest wesoło, są kwiaty, herbaty i inne takie.
Po prostu jedno z wielu, kolejne towarzystwo wzajemnej adoracji.
Nie mam ABSOLUTNIE NIC do stowarzyszeń wszelakich, rad takich czy owakich, ale pod jednym warunkiem, że członkowie tych podmiotów SAMI ZA WSZYSTKO PŁACĄ ze swoich prywatnych środków.
Państwowe pieniądze mogą zasilić takie towarzystwa, fundacje, czy inna takie, jeśli te w ISTOTNY i dający się policzyć sposób wpływają na dobro, zamożność czy bezpieczeństwo naszej ojczyzny.
Coś mi się wydaje, że w/w rada kobiet, nie wpłynie w żaden sposób nie tylko na w/w sprawy, ale w ogóle na cokolwiek.
2025-03-23 08:24:48
gość: ~Tak jlf
Po co Rada Kobiet ? To jakiś inny gatunek jest ? Idąc typ tropem to powołajmy Radę Mężczyzn , Radę Emerytów , Radę Miłośników Krzysztofa Ibisza , Radę Wegetarian itp.
2025-03-23 11:22:39
gość: ~Dominik
@~Tak jlf
Rada Mężczyzn brzmi dumnie. Rozumiem, że zgłosisz inicjatywę i podejmiesz się organizacji. Nikt pewnie nie będzie robił Ci pod górkę. Co do Rady Miłośników Krzysztofa super pomysł. Zmieniłbym tylko nazwisko.
2025-03-23 16:38:58
gość: ~takitam
@~Tak jlf
Nie mam nic przeciwko.
Niech sobie ktokolwiek powołuje takie rady jakie chce, ale niech za wszystko PŁACI SAM ZE SWOICH PRYWATNYCH ŚRODKÓW.
2025-03-23 11:01:39
gość: ~Mieszkaniec Barda
Ludzie ile jadu jest w was? ??Podejrzewam kto te wpisy robi wiecie co ? To jest słabe :(
2025-03-23 11:42:06
gość: ~Finanse
(this post was banned by administrator)
2025-03-23 12:55:14
gość: ~Ela
@~Finanse
To inicjatywa społeczna. Nie ma za to wynagrodzenia, a jeszcze dajemy od siebie - cały poczęstunek został przygotowany przez członkinie rady.
Macie smutne życie. Że każda inicjatywa jest przez Was hejtowana.
2025-03-23 13:22:29
gość: ~fakt
@~Ela
Trochę więcej o tych finansach. Pomieszczenie udostępnione z całym wyposażeniem przez kogo? Wszystkie Panie , większość, to gospodynie domowe i miały czas wolny i mogły uczestniczyć w tym spotkaniu. Etatówki , dziwnie brzmi tak jak ministra, w trakcie przerwy śniadaniowej. czy tak? Pierwsze pytanie ważne gdyż tworzy się Męska Rada i musimy gdzieś się spotkać.
2025-03-23 13:32:43
gość: ~Dominik
@~fakt
Pisemko do Urzędu z terminem i planem działania. Powinno wystarczyć.
2025-03-23 17:00:25
gość: ~Kobieta
@~Dominik
Ale do organizowania spotkań inicjujących radę była zatrudniona Pani z zewnątrz. Kto jej płacił za spotkania i tworzenie programu?
2025-03-23 17:49:06
gość: ~Zainteresowany
@~Kobieta
Proponuję skorzystać z dostępu do informacji publicznej. Dowiesz się ile z pieniędzy publicznych zostało pani zapłacone. Mało tego! Jak znajdziesz pana, który zrobi to samo też pewnie dostanie zapłatę!
2025-03-23 16:48:56
gość: ~Seniorka
@~fakt a co z radą seniorów? Dlaczego dobrze działającą nieformalnie, grupa seniorów( nie tylko kobiet) została zneutralizowana? I zlikwidowane centrum seniora? Też miało logo.
2025-03-23 17:50:54
gość: ~Też seniorka
@~Seniorka
Grupa seniorek i seniorów spotyka się z panią burmistrz raz w miesiącu. Ma zumbę, nordic walking, gimnastykę i basen. Oprócz tego wyjazdy do Ołomuńca, na festiwal do Czeskiej Skalicy oraz do Złotego Stoku na warsztaty.
2025-03-23 17:51:12
gość: ~Też seniorka
@~Seniorka
Zapraszamy na nasze spotkania raz w miesiącu. Zrezygnowałyśmy same z powołania Rady Seniorów choc była taka propozycja. Wolimy działać dalej jako grupa nieformalna. Jest nas ponad 20 osób to i dla Ciebie znajdzie się miejsce.
2025-03-23 12:26:41
gość: ~ janek
to takie lewackie wygłupianie się
2025-03-23 15:28:43
gość: ~no właśnie
Może warto uzmysłowić tym zagorzałym hejterom, którzy tak chętnie wylewają swoją nienawiść anonimowo: (anonimowość jest tylko pozorna):
"Kara za przestępstwo zniesławienia z art. 212 k.k.
Zniesławienie zwykłe zagrożone jest karą grzywny albo ograniczenia wolności. Z kolei zniesławienie kwalifikowane za pomocą środków komunikacji masowej (np. internetu) zagrożone jest karą grzywny, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku (art. 212 § 2 k.k.).
Sąd obok kary za zniesławienie może orzec także nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.
Przestępstwo zniesławienia jest ścigane w trybie prywatnoskargowym. Pokrzywdzony samodzielnie wnosi akt oskarżenia do Sądu i sam pełni rolę oskarżyciela prywatnego. Wyjątkiem jest okoliczność ważnego interesu społecznego sprawy. Wówczas prokurator może objąć przestępstwo ściganiem z urzędu."
2025-03-23 16:35:32
gość: ~takitam
@~no właśnie
gość: ~no właśnie napisał/a:
/// Może warto uzmysłowić tym zagorzałym hejterom, którzy tak chętnie wylewają swoją nienawiść anonimowo ///
Ty jak widzę masz na imię NO, a na nazwisko WŁAŚNIE , czyli .... nie anonimowo :))
Poza tym, zechcesz wskazać w którym komentarzu pod tym tematem wyczerpana jest definicja zniesławienia ?
2025-03-23 17:28:02
gość: ~lokals
"Największą siła kobiety jest jej solidarność z innymi kobietami" - to piekne hasło przewodnie, niestety nie ma przełożenia w realu u niektórych z członkin tej nowej formacji.. Dyplomy odbierają a w swojej lokalnej społeczności sieją zament... więc jeśli ta formacja będzie miała takie członkinie to nic dobrego dla gminy się nie zadzieje...
2025-03-23 17:39:18
gość: ~z barda
kopernik tez byl kobieta
2025-03-23 21:01:41
gość: ~działaMY
Ta cała Rada Kobiet to kolejne działanie pod publikę. Panie kilka razy się spotkają, kawę wypiją, pogadają, a finalnie nic znaczącego nie zdziałają. Chyba że akurat będzie to leżało Pani Burmistrz i podepnie inicjatywę pod coś, co i tak zamierzała zrealizować. Żeby na mieście nie gadali, że kolejny niewypał. Panie się zmotywowały wyniosłymi mowami trenera, ale rzeczywistość jest bardziej przyziemna. Jeśli władza pieniążków nie da, to nic nie zdziałają. Mogą sobie radzić, jak upiec biszkopta. Wielkie show, Pani Wielichowska, trener, dyplomy i kwiaty (wszystko z budżetu) to kolejne mydleie oczu, że coś się tutaj dzieje. Działania tak samo nieudolne, jak pomysły nowego dyrektora Centrum. No coś trzeba robić. Patrząc na skład owej rady, jestem przekonany, że inicjatywa umrze śmiercią naturalną. Co poniektóre Panie to dla zdjęcia z Burmistrz i namiastki władzy, już pokazały na co je stać. Jak się do władzy nie dorwały, bo ich nie chcieli, to "wychodziły" sobie albo posadę albo względy. Kukiełki.
Nasza władza przejmuje narzędzia manipulcji od tych z wyższych stołków. Żeby nie robić afery wokół ,jakże potrzebnego napisu "I love Bardo "za drobne 28tys, albo doniczek za 19tyś , to szumnie promują coś takiego.
Swoją drogą ciekawe kto potrzebuje takowego napisu w Bardo. Jak atrakcyjny jest rynek, jakże piękne tło do zdjęć stanowi to miejsce, że jeszcze tylko neonu brakuje. To wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo potencjału tutaj nie widzę. Który turysta zjedzie z osemki tylko po to, żeby zrobić sobie zdjęcie ze słynnym napisem...? No żaden. Bo nikt o jego istnieniu wiedział nie będzie. Miało być Bardo dla mieszkańców, co wielokrotnie było podkreślane przed wyborami. To my mieliśmy decydować o takich sprawach. A tymczasem, podobnie jak poprzednik, tylko w sposób nieprzemyślany i bezmyślny próbuje się ściągnąć turystę, wyrzucając publiczne pieniądze. Będzie napisu, będą doniczki, będą kwiatki... będzie pięknie. A smród z oczyszczalni , projekt modernizacji której nie starczyło funduszy, całe to piękno otuli przenikliwą wonią. I gdzie jest radny , któremu owy smrodek przeszkadzał w wypoczynku na balkonie swego apartamentu? Przecież to bardzo toksyczne wyziewy, a woń kwiecia tego nie zamaskuje. To kolejny dowód na to, że wszystko tutaj dzieje się tylko pozornie z myślą o mieszkańcach. Prawda jest taka, że Pani burmistrz spełnia swoje fanaberie i niegospodarnie wydatkuje pieniądze.
Proszę pamiętać, że fala powodziową wv końcu przestanie nieść pieniądze i trzeba będzie zaczerpnąć wiedzy z zakresu ekonomii i racjonalnego wydatowania .
Zobaczymy jaki pomysł będzie miała władza na powstające centrum rowerowe. To dopiero będzie wyzwanie, a jakie obciążenie dla budżetu. ObserwujeMY, rozliczyMY.
2025-03-23 21:53:42
gość: ~Robert
@~działaMY
Z tego co kojarzę to centrum rowerowe wymyśliła poprzednia władza. Tylko zapomniała wymyślić biznes planu na to. Współczuję pani burmistrz - to rzeczywiście będzie wielkie wyzwanie, jak zjeść tę żabę.
2025-03-23 22:19:44
gość: ~działaMY
@~Robert
Żeby dostać tak znaczącą dotacje, na budowę tegoż rowerowego przybytku, musiał powstać solidny biznesplan. Konkretny i zakładający dochody. Nikt nie przyznałby funduszy z dopłaty z samej sympatii dla poprzednika. Poza tym radni poprzedniej kadencji przytaknęli, zatwierdzili i podjęli wyzwanie. Przecież burmistrz tylko wykonuje postanowienia, czyż nie? I oboje wiemy, że to farsa, więc się nad tym nie rozpisujemy.
Obecna władza tak bardzo chce się odciąć od działań poprzednika w tym konkretnym przypadku, że nawet nie raczyła poinformować mieszkańców, że tak ogromna inwestycja ruszyła. Pojawił się zaledwie jeden post informacyjny. A przecież sama burmistrz, jak i gminne socjale tak szumnie ogłaszają każde beknięcie na internetach . Ups
2025-03-23 22:32:54
gość: ~takitam
@~działaMY
//// Konkretny i zakładający dochody. Nikt nie przyznałby funduszy z dopłaty z samej sympatii dla poprzednika. ////
W Ziębicach zbudowano (za 42 miliony) halę sportową której NIKT NIE CHCIAŁ.
Nie tylko nie będzie przynosić dochodów, ale będzie to po prostu GENERATOR STRAT.
Władza po prostu nie pyta lokalnego społeczeństwa czy chce to lub tamto, tylko ... pojawiają się jakieś fundusze unijne i .... władza klaszcze z radości, bo dopłaca tylko jakieś 20% do tzw. inwestycji.
Problem w tym, że po pierwsze to nie jest inwestycja, a po drugie NIKOMU (oprócz może promila społeczeństwa) nie jest to do niczego potrzebne, a koszty utrzymania będą ponosić WSZYSCY.
To samo z ziębicką komunikacją publiczną.
Wozi głównie powietrze, a w lecie ziębickie muchy, ale władza chwali się, że UWAGA ... coś robi.
Co gorsza, nie brakuje ludzi którzy pieją z zachwytu, że nareszcie "coś się robi" w tych Ziębicach.
Nie zastanawiają się W OGÓLE nad sensem tego "robienia czegoś" .
Gdyby nagle pojawiły się dotacje unijne na budowę "ekologicznego" gnojownika na środku rynku, to jestem PRZEKONANY, że nie brakowałoby obsikanych ze szczęścia, bo ... "coś się robi"
Generalnie ... publiczny grosz MARNOWANY JEST NA PRAWO I LEWO ... i to niezależnie od tego jakie barwy polityczne ma aktualna władza.
2025-03-23 22:35:21
gość: ~Robert
@~działaMY
Rozczaruję Cię. Nie powstał żaden biznes plan. Wystarczyło mieć powiązania z władzą i kasa była. I może dlatego nikt tego nie promuje. Nie trzeba być geniuszem, żeby umieć policzyć ile będzie gminę kosztować to marzenie poprzedniej władzy.
2025-03-23 22:46:54
gość: ~działaMY
@~Robert
I poprzedni radni bez zająknięcia się zgodzili na takie marnotrawstwo?! Nie dobrze. Trzeba było wymienić cały skład, a nie dawać mandaty na kolejną kadencję. A obecny burmistrz chyba jednak wiedziała na co się pisze, jaki jest stan finansów i co obciąża gminny budżet. Tak w ciemno na stołek się nie pchała. Twierdziła, że ma pomysły, konkretne plany, że wie jak "uzdrowić" Bardo , więc dlaczego Robercie obarczasz tego , który już w sprawie nie ma nic do powiedzenia? Bardo ma potencjał, ale potrzebuje managera, a nie kogoś z urażoną dumą , kto dostał czego chociaż i nie wie, co z tym zrobić. Sorry. My wszyscy za to zapłacimy. Na co nam napis i doniczki, albo centrum, które nagle przestało mieć sens istnienia.
2025-03-23 22:51:11
gość: ~Robert
@~działaMY
Jak nagle? Ono nigdy nie miało sensu istnienia. I dziękuję wyborcom, że zmienili burmistrza, bo takie bez sensu wydawane 20 mln były by na porządku dziennym. I dziękuję, że Ptasińska zechciała w to wejść. Ale tak po ludzku jej współczuję. Ustawiała gminę - pogrążyła siebie jako osobę. To co się na nią wylewa to chyba w życiu nie przewidziała.
2025-03-23 22:56:01
gość: ~działaMY
@~Robert
Dziękuj, jeśli masz za co.
MY się poprzyglądaMy i rozliczyMY.
2025-03-24 22:18:36
gość: ~Pytanie
@~działaMY
to czemóż nie rozlicziliśCIE poprzednika, czyżbyście się nie przyglądaLI?Szkoda, bo chyba było czemu się przygladać i z czego rozliczać. Może teraz byłoby w gminie mniej "baboli" wystrzelonych w poprzedniej kadencji i sporo kosztujących - przypomnę tylko wszystkie wizje panującego, do których były przygotowywane projekty i wizualizacje za niemałą kasę, i nigdy nie sfinalizowane, o tych sfinalizowanych a nietrafionych już nie wspomnę, wszyscy wiedzą.
2025-03-24 22:45:11
gość: ~działaMY
@~Pytanie
Jeśli deklarujesz, to się wywiązuj. A może brak argumentów?
Chciało się być mądrym i zabłysnąć, ale chyba nie poszło.
RozliczyMY (i tak nie czaisz ironii) przy urnie.
A poprzednik chyba jednak przez 18 lat nie narozrabiał na tyle, bo jakoś żadnych konsekwencji nikt nie wyciągał. No i też wyborcy zdecydowali, więc rozliczony.
A co do "baboli", przypominam , że to rada głosuje i decyduje, czy dany projekt przejdzie czy też nie. Wyciągnij z tego wnioski. Jeśli potrafisz.
2025-03-25 17:55:28
gość: ~Jak
@~Robert
Chciała w to wejść? No chyba zacwynagrodzeniem pracuje.
2025-03-23 22:56:49
gość: ~takitam
@~działaMY
Zaraz się dowiesz, że jesteś hejterem, starym dziadem, nienawidzisz kobiet i sportu.
Niestety, ale nasze społeczeństwo JUŻ zostało tak przekształcone, że wystarczą mu igrzyska zamiast chleba.
Nie widzą dalej niż kawał kiełbasy.
Przytoczę jakże aktualny:
https://bibliotekapiosenki.pl/utwory/Rap_zalobny/tekst
Dopiero jak zbiedniejemy na MAX-a, to wtedy zauważą bezsens tych wszystkich debilizmów władzy jakiejkolwiek.
.... i tak od setek lat ... TO SAMO.
2025-03-23 22:57:14
gość: ~Maria
@~działaMY
Był konkurs na dyrektora centrum kultury. Centrum Kultury zajmuje się między innymi promocją turystyki. Dlaczego się nie zgłosiłeś wybitny menadżerze?
2025-03-23 23:07:14
gość: ~takitam
@~Maria
Typowo KOMUNISTYCZNE myślenie.
Centrum kultury samo w sobie jest reliktem komuny.
To samo z promocją turystyki przez lokalne władze.
Kultura nie powstaje dlatego że istnieją centra kultury, a turyście nie przyjeżdżają dlatego że istnieje jakaś promocja organizowana przez lokalne władze.
Turyści przyjeżdżają tam, gdzie RZECZYWIŚCIE JEST PO CO.
To nie czasy, gdzie TYLKO PISMEM DRUKOWANYM (gazety i inne takie) można było poinformować naród że tu i tam jest to i tamto co zdaniem władzy jest atrakcyjne.
Dzisiaj jest Internet + komentarze o miejscach wartcy odwiedzenia.
Można wydać setki milionów na promocję jakiegoś regionu, ale jak tam NIE MA ATRAKCJI to po prostu nikt tam nie przyjedzie.
Kultura nie wynika z istnienia budynku lub komórki organizacyjnej w tym zakresie, a z przekazywania wiedzy i kultury dzieciom przez rodziców.
Niestety .... komuna niby upadła, a wszelka patologia z nią związana NADAL ISTNIEJE i NAJWAŻNIEJSZE .... NADAL istnieje komunistyczne prawo i system organizacyjny państwa.
Dlatego mamy między innymi taki idiotyzm jak ministerstwo sportu czy kultury.
2025-03-25 20:45:56
gość: ~czytelnik
@~Maria
A po co miał sobie robić zbędny trud. Trzeba było dać poparcie hehehe
2025-03-24 15:58:43
gość: ~Prawda
@~Robert
Przecież obecna burmistrz startując w wyborach widziała już dawno jakie są plany jakie środki pozyskane i jakie będą inwestycje (jakie będzie musiała dokończyć). Także sorry ale widziały gały co brały. Teraz żałować będą biednej burmistrz bo musi żabę zjeść! Zawsze może zrezygnować
2025-03-24 16:59:16
gość: ~basia
@~Prawda
Anetka, ciekawe czy obecny pracodawca się ucieszy, jak się dowie co tu wypisujesz.
2025-03-24 20:17:58
gość: ~Anetka
@~basia
Nie strasz, nie strasz bo się ze...sz
2025-03-24 21:38:02
gość: ~Basia
@~Anetka
Zainwestuj już w pampersy.
2025-03-23 22:04:48
gość: ~takitam
@~działaMY
/// tylko w sposób nieprzemyślany i bezmyślny próbuje się ściągnąć turystę, wyrzucając publiczne pieniądze. ///
W Ziębicach prze lata, na ulicy Grunwaldzkiej istniało sobie powołane przez władze Centrum Informacji Turystycznej.
Pies z kulawą noga tam nie zachodził .... i nic dziwnego, bo tu w tych Ziębicach po prostu NIE MA JAKICHKOLWIEK atrakcji turystycznych.
Mimo to, z uporem godnym osła utrzymywano ten debilizm.
W końcu ludzie zaczęli kojarzyć, że coś tu nie gra, bo kasa na utrzymanie idzie, trzeba płacić zatrudnionym tam ludziom i opłacać rachunki za prąd i inne takie, więc ludzie zaczęli pytać (słusznie zresztą) po jaką cholerę to całe śmieszne centrum ?
Co więc zrobiła władza ?
Otóż bynajmniej nie zlikwidowała centrum, a po prostu przenieśli je do budynku urzędu miasta i gminy i teraz już nikt nie pyszczy że marnowane są publiczne pieniądze, bo po prostu najzwyczajniej w świecie, całe to centrum nadal marnuje publiczny grosz, ale już nikt tego nie widzi :)))
Nie jest na widoku.
Potrzeba nadal ŻADNA, a kasa radośnie wydawana jest na ten bzdet.
2025-03-23 23:01:04
gość: ~Irena
@~działaMY
Nie wiem o czym piszesz z tym napisem - ale jeśli taki napis jak w Kołobrzegu, że można sobie zdjęcie zrobić to super. Takie mamy to Bardo piękne - niech ludzie sobie zdjęcia robią i reklamują. Mieszkam na rynku i widzę ile osób tu jest obcych. Mam już swoje lata, ale wiem, że młodzi to tylko w telefonach siedzą i jak nie znajdą w internecie to dla nich nieważne.
2025-03-23 23:08:33
gość: ~takitam
@~Irena
Uważasz, że ktoś przyjedzie do Brada TYLKO PO TO, żeby trzasnąć sobie fotkę przy napisie ?
2025-03-23 23:12:11
gość: ~Irena
@~takitam
Nie. Ale jak będzie napis to jest większe prawdopodobieństwo, że ktoś zrobi zdjęcie i wrzuci do netu.
2025-03-23 23:24:45
gość: ~działaMY
@~Irena
Widać, że nie ma Pani żadnego pojęcia o przepływie informacji w SM. Kto by musiał się tutaj pojawić, z jakimi zasięgami i jak bardzo nakłamać na swoich socjslach, żeby rzesza jego obserwatorów przybyła tłumnie do Barda, żeby zrobić sobie zdjęcie z napisem, zjeść piernika, pochodzić po lesie. Miejsce jak każde inne... trochę dalej jest atrakcyjniej. Więc może zamiast bezwartościowego napisu, zatrudnić kogoś z głową, a nie pociotka, koleżankę, lub innego osobnika z szerszymi plecami ?
2025-03-26 21:29:39
gość: ~Barbara
To Cię zaskoczę. Byłam w Bardzie kilka razy i za kazdym razem jestem zachwycona . Maszerujemy na krzyż idziemy na pierniczka zwiedzamy kapliczki i podziwiamy to co najpiękniejsze . Klimat jaki panuje w Bardzie jest nie do opisania. Teraz namówiłam grupkę ludzi odemnie z pracy ok 30-40 os i rusze z nimi właśnie do Barda po to żeby im pokazać piękno natury, przepiękna katedrę zjeść piernika i pospacerować . Bardo ma w sobie to coś czuć ten wyjątkowy klimat i proszę mi wierzyć zwiedziłam całą Polskę ale żadno.miejsce mnie tak nie urzekło jak to miasto. Nie doceniacie tego co macie .Bardzo to przykre bo nie dość że jest tak przyjemnie to jeszcze zwrócę uwagę na ogromny porządek jaki panuje na ulicach. Więcej życzliwości i uśmiechu do drugiego człowieka, a świat będzie piękniejszy Pozdrawiam
2025-03-26 21:45:58
gość: ~takitam
@~Barbara
Miła Barbaro.
Spróbuj sobie wyobrazić, że ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ turystów nie przyjeżdża gdziekolwiek, żeby oglądać ... krzyż, kapliczki, katedrę i zjeść pierniczka.
To wszystko (no ... może oprócz katedry) można mieć tam gdzie się mieszka, ale i tak 90% ludzi nie jest zainteresowana katedrą ... jakąkolwiek.
Piękno natury natomiast, też nie występuje TYLKO w Bardzie.
Czy powyższe już wyczerpuje brak życzliwości i uśmiechu ?
2025-03-29 14:31:58
gość: ~działaMY
@~Barbara
I to wszystko bez zbędnego napisu I Love Bardo. Bo o to tutaj chodzi. Jak turysta ma przyjechać, to nie dla napisu, a dla tego co w Bardo stanowi atrakcje. Za 28tys można zrobić coś potrzebniejszego niż neon.
2025-03-23 23:33:32
gość: ~takitam
@~Irena
Logika się kłania.
Żeby ktoś zrobił zdjęcie, to najpierw MUSI przyjechać.
Poza tym, nawet jak ktoś wrzuci do netu, to co ? .... nagle znajdą się chętni do nieodwiedzania Barda, bo zobaczyli fotkę z kimś przy napisie ?
2025-03-23 23:19:08
gość: ~działaMY
@~Irena
Co jest "super" w tym napisie?
Użytkownik @takietam idealnie wytłumaczył ideę ruchu turystycznego. Proszę przeczytać ze zrozumieniem, to się Pani rozjaśni. Może i mieszka Pani na rynku, a ja kilka razy dziennie przez niego przejeżdżam i oprócz tubylców (takich co są mieszkańcami, nie mylić z "turystami ") nie widzę tam nikogo. No może czasem ktoś z hotelu wybierze drogę przez ten epicki kawałek miasta. Zrobi sobie Pani zdjęcie z napisem jakich wiele, a w podatkach zapłaci za jego postawienie, serwis i całą resztę. Tursty to nie przyciągnie, bo to atrakcja stratą czasu będzie, szczególnie w tym miejscu. No i proszę nie porównywać Kołobrzegu do Barda. Bo Pani tam była, bo gmina za darmo wysłała, więc napędziła poczucie wdzięczności i potrzebę wychwalania tejże instytucji. To są inne standardy, inny potencjał. Tam jest mnóstwo atrakcji i nie muszę nawet ich wymieniać. A tutaj... tutaj będzie napis w otoczeniu odrapanych kamienic, po środku czegoś, co nawet rynku nie przypomina .
2025-03-23 23:28:16
gość: ~Irena
@~działaMY
Zapłaciłam sama za swoje wczasy. I bardzo panu współczuję. Ze mieszka pan w Bardzie i nie widzi, jakie mamy szczęście mieszkać w fajnym miejscu. Wczoraj w stacji smaków i kawiarni z piernikami nie mogli nadążyć z zamówieniami. A te punkty prowadzą mieszkańcy gminy. Niech im pan powie, żeby zamknęli swoje biznesy, bo turyści w Bardzie to wymysł pani burmistrz.
2025-03-24 00:07:47
gość: ~działaMY
@~Irena
Pani naprawdę nie potrafi czytać ze zrozumieniem. Rozmowa na argumenty z panią jest bezsensowna. Reprezentuje Pani krótkowzroczność i wtórny analfabetyzm klasycznego wyborcy tejże władzy. Pozdrawiam
2025-03-24 10:09:38
gość: ~Glaca
Wspaniała inicjatywa Pani Burmistrz, emancypacja kobiet w społeczeństwie to bardzo ważna sprawa. Jako obywatel naszej miejscowości moge od siebie tylko dodać , że naszej Radzie przydałby się silny męski członek, który wspomagałby jej prace. Szkoda, że Pan Leszek już nie pracuje. Jego dobry kontakt z płcią przeciwną sprawiał, że byłby idealnym kandydatem do tej funkcji.
2025-03-24 15:22:02
gość: ~Ja
Same Michałowe.
2025-03-24 19:02:54
gość: ~jaa
sukienka nie wytrzymała próby czasu i wygnietła się od siedzenia, bo toż przecie na urzędzie się siedzi, taka praca.
Generalnie coś się dzieje, ktoś coś powie, zaproponuje, ktoś z mocą sprawczą usłyszy i może odpowiednio zareaguje. Fajna inicjatywa. Jestem przekonana, że nie umrze to śmiercią naturalną. Lucy suuuuper.
2025-03-24 21:18:36
gość: ~Jaja
A te z dzbanowa co tam robią jak same z swoim kgw nie dają rady
2025-03-24 22:36:29
gość: ~Zwioski
@~Jaja
Szukają drogi do władzy. Bo jak na razie pasmo niepowodzeń zaliczyły. Ani sołectwem nie rządzą, ani nawet w kole, bo większość koleżanek się wypisała. Z gotowania też zrezygnowały, choć burmistrz namawiała je gorliwie( jednak sanepid poważnie brzmi). Teraz w radzie będą mącić. Może jak ostatnia bezrobotna wychodzi posadę, to wreszcie wezmą się do roboty i o nich chwilowo nie usłyszymy...
2025-03-24 23:18:04
gość: ~Hehe
@~Zwioski
A co ja ostatnio usłyszałem to się w głowie nie mieści - to jedyne godne publicznych pieniędzy kgw - zrobiło sobie w remizie siedzibę, jakby świetlicy we wsi nie było i robi zamęt wśród strażaków. Podobno to panienki z zarządu robią takie cyrki. No cóż rządne władzy chyba są.... Panowie strażacy trzymam za Was kciuki, że się im nie dacie i swój rozum macie. Ciekawy jestem co na to Pani Burmistrz ??? - pewnie przyklaskuje bo to jedna klika ...
2025-03-24 23:34:41
gość: ~Zwioski
@~Hehe
Jak se chłopy dały wejść do remizy, to teraz wypada mówić zgodnie z pierwszeństwem ochotnicza straży Gospodyń Wiejskich. Z resztą czy to w kgw, czy to w osp, jedna swowycz. Te same nazwiska zamęt sieją i knują, już nawet nie po kątach. Kiedyś ta jednostka coś sobą reprezentowała, potrafiła zaistnieć, ale te czasy minęły bezpowrotnie. To samo z kobietami na wsi. Potrafiły się zjednoczyć i dogadać. Razem przygotować się na jarmark, czy upleść wieniec. Aż pojawiła się taka jedna z drugą. Władzy się zachciało, chłopów urobiły, na szczęście tylko swoich, bo reszta odporna na ich uroki i wioskę podzieliły. Ale coś im nie poszło zgodnie z planem, bo zostali sami i kisną w tym swoim bagienku. Jakoś większości nie mają, a im bardziej syczą, tym więcej ludzi przechodzi na drugą stronę. Zaraz zaczną się kłócić między sobą i tak zakonczy się era rządów nieudolnych i samozwańczych liderów.
2025-03-26 22:34:33
gość: ~Mieszkanka Laskowki Zofia
@~Jaja
Wybacz ale jak obserwuje wasza sołtys to uważam, że więcej dobrego robią te dziewczyny z Dzbanowa. Chcą coś robić mają naprawdę ciekawe pomysły jeszcze trochę, a przekona się cała wioska. Niechce nikogo urazić ale pani sołtys mogłaby więcej uczestniczyć w życiu wioski. Problem w tym,że obowiązki sołtys chyba ja przerosly bo pomysłow za wiele niema. A tu widać mają poparcie u pani burmistrz dziewczyny z Dzbanowa nie bez znaczenia dostały zaproszenie na takie spotkanie. Trzymam kciuki za sukcesy. Pani Doroto jest pani bardzo skromną i wrażliwa osoba miałam przyjemność rozmowy z Panią parę miesiącu temu i wiem że mając tak dobre serce ludzie zyskają na tym bardzo wiele . Pozdrawiam wszystkich mieszkańców Dzbanowa jak i Laskowki i życzę dużo zdrowia.
2025-03-29 14:56:15
gość: ~Zwioski
ostatnio dodany post
@~Mieszkanka Laskowki Zofia
Dobrze , że tylko Pani tak uważa. A co sobie Pani uważa, to już Pani sprawa. Ma Pani szczątkowy pogląd na sytuację w miejscowości. Raczej jest Pani odcieta od konkretych wiadomosci, a opiera się Pani na plotkach i pomówieniach rozsiewanych przez osoby, które nie mogą pogodzić się z tym, że nie były w stanie przejąć władzy i nawet namącić tak wśród mieszkańców. Nawet stalo się na odwrót, bo zamiast od Sołtys, ludzie odwrócili się od nich. A to już o czymś świadczy. Fakty są takie, że Pani Sołtys zanim została wybrana, jak i po wyborach, robiła i robi bardzo dużo dla wioski.
Wymienię tylko kilka przykładów, bo coś czuję, że obrała Pani kierunek swoich sympatii i nie ma sensu Pani przekonywać.
Może zacznę od tego, że już od wielu lat organizuje we współpracy z Radą Sołecką, Mikołaja dla dzieci. Robiła to nawet wtedy, kiedy to nie było modne, a inni sołtysi nie mieli potrzeby angażować się w takie imprezy. Do tego karnawał, dzień dziecka.
Podczas powodzi, to ona angażowała się w pomoc wraz z innymi ludźmi, żeby ratować tych, którym woda z pól zalewała posesję i domy. Ona była na miejscu, nadzorowała pracę i była prawdziwie przejęta losem tych ludzi. Nie zamknęła się w remizie, tylko z ludźmi walczyła. Do tego potrafiła tak zjednoczyć ludzi, że jeszcze długo po powodzi, panie razem gotowały, by wesprzeć wolontariuszy pracujących na terenie gminy. Poświeca swój wolny czas, by np przygotować dzień kobiet dla mieszkanek sołectwa i robi to w dużej mierze sama. Bo to ona jeździ swoim autem, za swoje pieniądze po marketach, by jak najkorzystniej zrobic zakupy na imprezę i żeby jeszcze zostało. Czysto robi to po kilka razy. To ona przynajmniej raz w tygodniu jest w urzędzie, żeby dopiąć jakieś sprawy, a nie po to, żeby cyknąć sobie fotkę z Burmistrz. Oprócz tego, co dostaje każdy Sołtys, nie dostaje nic więcej. A panie z KGW za swoje gotowanie pobierały pieniądze. Może nawet nie ma co porównywać. Cieszę się bardzo, że poznała Pani tą lepszą stronę jednej z pań z KGW, bo oblicza to ona ma dwa... zupełnie różne. Ale naszej Sołtys nie pozwolę w ten sposób oczerniać. Bo nie ma absolutnie żadnego powodu, by wierzyć Pani słowom. Dodam, że zrobiła to Pani personalnie. A to już pomowienia. Bo w Dzbanowie jest tylko jedna Pani soltys. A w kgw troche tych pań więcej.
2025-03-25 08:06:32
gość: ~mnm
Powtórzę za gościem "Janek" : Lewackie wygłupianie się. No i do tego jeszcze ta poślica Wielichowska.....
2025-03-25 08:11:34
gość: ~Fun
@~mnm
Nie obrażaj bobree;) osoba poselska.
2025-03-27 20:08:49
gość: ~Zofia
To fakt, gustu nie ma. Nie byłoby tematu gdyby ubierała się dobrze.
REKLAMA
REKLAMA