Do 12 marca można składać wnioski o dofinansowanie usuwania azbestu z terenu gminy Złoty Stok. Wysokość wsparcia to 420 zł za tonę odpadów.
Warunkiem otrzymania dofinansowania jest otrzymanie przez Gminę Złoty Stok dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu oraz wyłonienie wykonawcy na załadunek, odbiór, transport oraz unieszkodliwianie azbestu i wyrobów zawierających azbest. Koszt demontażu nie stanowi kosztu kwalifikowanego zadania.
Uruchomienie programu usuwania azbestu będzie uzależnione od przyznania Gminie Złoty Stok środków zewnętrznych. W przypadku braku kwalifikacji wniosku gminy, program nie będzie realizowany.
Warunkiem przystąpienia do programu jest złożenie w Urzędzie Miejskim w Złotym Stoku, w terminie do dnia 12 marca 2025 roku przez właścicieli nieruchomości, na których znajduje się azbest, wniosku o przyznanie dofinansowania kosztów związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest. Złożone przez Państwa wnioski będą podstawą do ubiegania się o środki finansowe z funduszu.
Trzeba pamiętać, że zakup i wykonanie nowego pokrycia dachowego nie są objęte dofinansowaniem. Koszty wykonania nowego pokrycia dachowego musi ponieść we własnym zakresie osoba otrzymująca dofinansowanie od gminy.
W przypadku, gdy koszt transportu i utylizacji 1 tony eternitu przekroczy 420 zł, powstałą różnicę pokrywa wnioskodawca. W 2023 r. wyłoniony wykonawca odbierał, transportował oraz utylizował azbest za kwotę 960 zł/1 tona.
Więcej informacji można uzyskać pod nr telefonu 74 8164 152. Wniosek dostępny jest do pobrania na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Złotym Stoku lub bezpośrednio tutaj [KLIK].
Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
em24.pl / UMiG Złoty Stok
REKLAMA
REKLAMA