Rozmawiano o inwestycjach, skróceniu czasu przejazdów pociągów i dalszym rozwoju kolei w naszym województwie fot.: UMWD
1 lipca w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego odbyło się spotkanie dotyczące inwestycji kolejowych i dalszego rozwoju kolei na Dolnym Śląsku.
W spotkaniu udział wzięli Paweł Gancarz - marszałek województwa dolnośląskiego, Piotr Malepszak - wiceminister infrastruktury, a także wojewódzcy i lokalni radni oraz przedstawiciele marszałkowskich spółek związanych z infrastrukturą, czyli Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei oraz Kolei Dolnośląskich.
- Kolej w naszym regionie ma się dobrze i cały czas się rozwija. Zawsze powtarzam, że Dolny Śląsk to infrastrukturalne serce Polski i Europy. Podczas dzisiejszego spotkania z panem ministrem poruszyliśmy bardzo ważne kwestie rozwojowe, a przedstawione przez strony pomysły były ambitne, innowacyjne i twórcze. Rozmawialiśmy także o bieżących inwestycjach, dzięki którym będziemy mogli poprawić czasy przejazdów pociągów na Dolnym Śląsku – mówi Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego.
Wiceminister Piotr Malepszak podkreślił, że przyjechał na Dolny Śląsk, ponieważ nasz region kolejowo jest najmocniejszym województwem w Polsce, a świadczą o tym twarde liczby. Na Dolnym Śląsku w ciągu ostatnich 15 lat liczba pasażerów wzrosła o 200 procent, co jest krajowym rekordem. Wynik był możliwy do osiągnięcia dzięki dynamicznemu rozwojowi Kolei Dolnośląskich.
Podczas spotkania w UMWD rozmawiano na temat krótko i średnioterminowych planów, dzięki którym na Dolnym Śląsku będzie można uzyskać jeszcze lepsze parametry infrastruktury i zwiększyć liczbę pociągów wożących mieszkańców regionu.
- Jeszcze w perspektywie drugiego półrocza tego roku, wykonamy prace na odcinku od Wrocławia przez Strzelin, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko do granicy z Czechami, które pozwolą skrócić czas przejazdu np. w relacji z Wrocławia do Międzylesia o ponad 30 minut. To będzie czas przejazdu, którego do tej pory historycznie nigdy nie było. 130 km z Wrocławia do Międzylesia najszybsze pociągi pojadą w 90 minut. Do tej pory był to czas nie krótszy, niż 120 minut lub 2 godziny – mówi Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury. - Po modernizacji podróż z Wrocławia do Kłodzka ma zająć jedyne 60 minut, co mam nadzieję znacznie zmniejszy ruch samochodowy między tymi miastami - dodaje Paweł Gancarz.
Takie przyspieszenie czasu przejazdów będzie stanowiło realną konkurencję dla samochodów i zachęci Dolnoślązaków do podróżowania po regionie koleją.
Także jeszcze w tym roku planowany jest remont linii kolejowej od Kłodzka do Kudowy-Zdroju. Dzięki tej inwestycji pociągi na trasie Wrocław – Kudowa-Zdrój pojadą w czasie około 1h 45min. Będzie to najszybsze w historii tej relacji połączenie. W przyszłym roku natomiast odbędzie się rewitalizacja części linii z Legnicy przez Jaworzynę Śląską, Świdnicę, Dzierżoniów do Kamieńca Ząbkowickiego. Pozwoli to na znaczne skrócenie czasu przejazdu. Dzięki skróceniu czasu przejazdów, na danej linii będzie możliwe zwiększenie liczby pociągów, na czym skorzystają pasażerowie, którzy będą mieli do dyspozycji jeszcze szerszą ofertę kolejową.
- W mojej ocenie Koleje Dolnośląskie, biorąc pod uwagę ponowne pojawienie się Urbancard, ma realną szansę na przewiezienie w tym roku powyżej 20 milionów pasażerów. Kiedy doliczymy do tego Intercity i Polregio, łącznie wszyscy przewoźnicy zabiorą na pokład swoich pociągów nawet 40 mln pasażerów. W perspektywie dwóch lat może być to już około 50 mln osób. Stąd, biorąc pod uwagę te liczby, musimy być gotowi z całą regionalną infrastrukturą – podkreśla Piotr Malepszak.
Wiceminister podkreślił, że te efekty można uzyskać małymi działaniami, które są i będą w najbliższym czasie podejmowane. Podczas spotkania uczestnicy poruszyli także tematy budowy czwartego toru estakady grabiszyńskiej i wykorzystania towarowej obwodnicy Wrocławia pod ruch pasażerski.
UMWD
Zrewitalizują linie kolejowe. Z Kłodzka do Wrocławia pociągiem w zaledwie godzinę
2024-07-02 17:32:38
gość: ~Jacek
A gdzie ten łepek z PiSu co do sejmiku się dostał z programem że załatwi połączenie Ząbkowice -Wroclaw:) może już bezpośrednio na Wrocław tory kładzie
2024-07-02 17:53:13
gość: ~jacek placek
@~Jacek.... ty ćwoku a ty co zrobiłeś w ty kierunku?Sam jesteś łepkiem nawet nie wsparłeś tej inicjatywy placku
2024-07-02 19:27:09
gość: ~Mirek
@~jacek placek
A ja mam daleko w D... Inicjatywy propagandowe gdzie garstka ludzi będzie jeździć a z moich podatków będą dopłacać na utrzymanie nie opłacalnej linii
2024-07-02 19:28:51
gość: ~Autor
@~jacek placek
Chyba zabolało Supermena
2024-07-02 18:07:19
gość: ~Marzec
@~Jacek Nie masz chłopie pojęcia co się robi na na odbudowywanej linii Wrocław - Ząbkowice. Nowe tory minęły już Niemczę. Jeżeli PO z Trzecia drogą coś nie s.....y będziemy mieli odbudowane połączenie.
2024-07-02 19:23:01
gość: ~Adam
@~Marzec
Tak i będziesz ty co niedzielę z rodziną do zoo zapierdzielal szukać rodziny
2024-07-03 08:52:53
gość: ~Sloma
@~Marzec
Nie masz pojęcia jakie są linie. Linii Wrocław - Ząbkowice nie było i nie będzie
2024-07-02 19:47:25
gość: ~gość 4
Pawełku;u a co ty tak z tyłu A pan minister nie pozwolił. Czas leci
2024-07-02 19:47:26
gość: ~gość 4
Pawełku;u a co ty tak z tyłu A pan minister nie pozwolił. Czas leci
2024-07-02 19:59:09
gość: ~deszcz
https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/fala-komentarzy-po-spotkaniu-tuska-z-scholzem-spluniecie-polsce-w-twarz/mqpd7fb,79cfc278
2024-07-03 08:39:17
gość: ~mieszkaniec
już był niedawno taki jeden ze Stoszowic,też był wójtem nazywał się Patryk Wild,też miał plany na pociąg z Ząbko.do Wrocławia,na planach sie skończyło,teraz jest podobnie,też chłopina jest ze Stoszowic niejaki Paweł Dyzma,też ma plany i wzje,łączy ich jedno-mistrzowie świata w ściemnianiu i miejsce przy korycie
2024-07-03 10:25:55
gość: ~Drajwer kolejowy
"...Do tej pory był to czas nie krótszy, niż 120 minut lub 2 godziny – mówi Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury.." - mądrego aż miło posłuchać
2024-07-04 07:10:16
gość: ~Mirekza
ostatnio dodany post
Kiedy z Jeleniej góry do Lwówka zmiana marszałka i cisza nastała.
REKLAMA
REKLAMA