Express-Miejski.pl

Kolejny oszukany w sieci. Chciał sprzedać opony, stracił kilkanaście tys. zł

grafika ilustracyjna

grafika ilustracyjna fot.: KPP Ząbkowice Śląskie

22 marca do Komendy w Ząbkowicach Śląskich zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana przy sprzedaży na jednym popularnych internetowych portali.

30-letni mieszkaniec powiatu ząbkowickiego na jednej z internetowych platform wystawił do sprzedaży opony. Potencjalny kupujący skontaktował się z mężczyzną przez komunikator internetowy i zaproponował zakup oraz załatwienie wszelkich formalności i płatności związanych z dostawą. Przesłał mu aktywny link łudząco podobny do portalu sprzedażowego, na którym 30-latek wystawił rzecz na sprzedaż. - Mieszkaniec powiatu ząbkowickiego został tak zmanipulowany przez oszusta, że nie tylko udostępnił dane logowania do bankowości mobilnej, ale również kilkukrotnie zatwierdził przychodzące na jego urządzenie kody BLIK, tracąc w ten sposób prawie 14 tysięcy złotych - informuje Katarzyna Mazurek, oficer prasowy ząbkowickiej policji.

Funkcjonariuszka apeluje o ostrożność podczas sprzedaży czy zakupów za pośrednictwem Internetu. - Nigdy nie klikajmy w załączone linki przesłane przez niesprawdzonych czy nieznanych nadawców. Nie wpisujmy, nie podawajmy swoich danych, loginów i haseł do kont bankowych. Pamiętajmy tylko zdrowy rozsądek może uchronić nas przed utratą naszych pieniędzy - dodaje policjantka.

em24.pl

33

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Kolejny oszukany w sieci. Chciał sprzedać opony, stracił kilkanaście tys. zł

    2024-03-23 20:00:02

    gość: ~Oil

    Nie jedna z internetowych platform, tylko pisze się jaki ten serwis

  • 2024-03-24 06:58:54

    gość: ~Jan

    @~Oil
    A banki jak dbają o zabezpieczenia? Najlepiej kasę trzymać w skarpecie .

  • 2024-03-24 12:20:02

    gość: ~Prawda

    @~Jan
    Niestety panie z banku wejdą w tyłek żeby wziąć kredyt ale jak ktoś przyjdzie z reklamacją albo problemem to rozkładają ręce, one mają tylko sprzedać to ich zadanie do wykonania do planu. Dobre pytanie czy wtedy działa ubezpieczenie konta ? Czy ubezpieczenie jest tylko po to żeby wcisnąć bo jest prowizja z tego

  • 2024-03-24 16:27:44

    gość: ~Leon

    @~Prawda
    Tu akurat bank nic nie zrobi. Przelew na określoną kwotę sam zatwierdzasz w aplikacji PINem, więc to tak jak byś Ty puścił przelew

  • 2024-03-24 16:42:23

    gość: ~Ela

    @~Leo nieeee , nieeeee to że mam kasę w torebce i idę w miasto i mi ukradli to co powiesz trzeba było siedzieć w domu a jak wychodzisz z kasą to twoja wina . Banki olewaj nas tylko kasę z nas wydzierają.

  • 2024-03-24 15:36:27

    gość: ~Mieszkaniec

    @~Jan
    Tylko w skarpecie,to by się banki nauczyły i szanowały i dbały o klienta A tak to mają w de...ściągaja za prowadzenie rachunku a jak się coś wydarzy to klient winny.

  • 2024-03-24 18:15:39

    gość: ~Pko

    @~Jan
    Jak banki dbają o bezpieczeństwo?, odp brzmi w ogóle. Oczywiście, że można by było lepiej zadbać ale to wymagałoby dodatkowych kosztów, których bank nie lubi ponosić. Jak coś się zawali to winą obarczają klienta w pierwszej kolejności, przypisując rażące niedbalstwo.

  • 2024-03-24 16:38:36

    gość: ~Leon

    @~Oil takie wały robią na OLX. Chwilę po wrzuceniu ogłoszenia odzywa się taka menda na Whatsapp, bo są to wałki z ukrainy, stąd idzie to przez Whatsapp, bo wtedy nie ponosi się żadnych opłat. Jak kiedyś coś tam wystawiasz i wyłapiesz że to wałek, to zapytaj "ile na tym zarabiasz?". Odpowiedz otrzymasz, ale już nie z translatora, tylko po ukru.
    Wiem, bo przerabiałem taki temat, na szczęście na niewielką kwotę. Ten wałek już jest dobre kilka lat i jak widać, ma się dobrze.

  • 2024-03-24 07:33:35

    gość: ~Hah

    Ludzie są albo tak głupi albo tak naiwni ....przecież tyle trąbią o oszustach . Wystarczy tylko trochę zdrowego rozsądku.

  • 2024-03-24 15:39:30

    gość: ~Ela

    @~Hah
    Jak byś wiedział że się przewrócisz, to byś sobie udział.

  • 2024-03-24 07:43:23

    gość: ~mieszkaniec

    Ludzie sa bezmyslni sadze ze to wyborcy PISU ha ha ha bo noni nie mysla

  • 2024-03-24 10:48:53

    gość: ~Eryk

    @~mieszkaniec
    No logika super . Ludzie opamiętajcię się. Wyborca tej czy tamtej partii . Tzn . Że oszukał , okradł wyborca koalicji czy pobocza .

  • 2024-03-24 14:28:02

    gość: ~77

    Super wiadomość

  • 2024-03-24 16:23:51

    gość: ~Leon

    Ukraince od kilku lat robią wałek na ten sposób. Oczywiście ofiarą pieniedzy nie odzyska, bo jak policjant twierdzi, to po ich zasięgiem. Wiem że to Ukraince, bo sam padłem ofiarą takiego oszustwa 5 lat temu. Na szczęście na niską kwotę. Jedyne co powiedział policjant prowadzący sprawę, to tyle, ze numer został namierzony w Ukrainie.

  • 2024-03-24 16:47:50

    gość: ~Obserwator

    @~Leon
    Nie zostawiać pieniędzy w bankach . Mają dbać o klijenta i tyle w temacie. Jest Urząd ochrony konsumenta i podać do sądu . Daje pieniądz do banku i tyle w temacie. Bank ma chronić kasę. Jak coś kupisz legalnie i zapłacisz masz prawo oddać towar i odzyskać kasę . Tak samo tu bank ustala komu przelał pieniądze i oddaje

  • 2024-03-24 18:51:59

    gość: ~POLAK

    @~Leon No nareszcie ktoś wspomniał o tym istotnym szczególe. Większość tylko potrafi pisać, że ludzie głupi ,wyborcy pisu, tyle się o tym mowi itd itp. Tak naprawdę jak ktoś dokładnie poszuka, to tak jak kolega wspomniał, 90% tych wałów pochodzi z ukrainy. Dane ludzi są wykradane i sprzedawane tym oszustom  bo niby skąd mają nr tel i nr banku. Podszywają się pod banki używając prawdziwych numerów- caller id. Dzwoniąc z zagranicy. Oszuści ukraińscy to ludzie, którzy pracują w callcenter, ich pracą jest bezwzględne oszukiwanie innych ludzi (zachodnia EU). Nie mają wyrzutów sumienia dla nich okradanie to zwykła praca, niejednokrotnie śmieją się i chwalą między sobą z tego jak okradli innych. Z uwagi na wojnę nie okradadają swoich !!!!! Dlaczego w miarę dobrze lub dobrze mówią po Polsku?!, odp bo tu studiowali i uczyli się naszego języka lub urodzili się i wrócili do UA. Przy rekrutacji musi być tylko rodowity ukrainiec ze znajomością języka polskiego B1,B2, nie przyjmą nikogo innego. Dla nich to normalna praca, nic z tego sobie nie robią, zero wyrzutów sumienia. Praca jak każda inna. Kolebką jest ukraiński Dniepr. Policja jest opłacana, żeby włos nikomu nie spadł. Korupcja tam jest, była i będzie. Jeśli jedną callcenter zamkną to otwiera się inny. Są to oszustwa na pracownika banku itd. jak również na inwestycje internetowe. Można sobie poszukać to wszystko jak to się odbywa. Znane strony to niedlascamu.pl lub nawet niebezpiecznik. Jak ktoś chce to znajdzie. Dlatego ludzie proszę was, informujcie i edukujcie o takim procederze swoich bliskich i nie tylko, a nie krytykujcie swoich. Jeśli oni są tak solidarni, że nie okradają swoich to proszę was bądźmy solidarni dla siebie - Polaków!!!!. Na koniec dodam, że ten proceder trwa już 5 czy 6 lat co najmniej i tu należy spojrzeć kto jest organizatorem tego wszystkiego. Pozdrawiam

  • 2024-03-24 19:47:47

    gość: ~Mo

    @~POLAK
    Głupi jesteś a Polacy nie gęsi szukasz daleko a oni są blisko

  • 2024-03-24 20:02:58

    gość: ~POLAK

    @~Mo , sam jesteś głupi, nie masz nic więcej do powiedzenia to zamilcz...

  • 2024-03-24 20:15:03

    gość: ~Kim

    @~Mo co znaczy Polacy nie gęsi w tym temacie co?, kto jest blisko?, złodzieje? tak! Za miedzą

  • 2024-03-24 17:18:34

    gość: ~Www

    To Polacy tak robią

  • 2024-03-24 18:52:51

    gość: ~Władimir

    @~Www możliwe, że w jakimś %, 90% ukraina

  • 2024-03-24 19:25:02

    gość: ~Zabek

    @~Władimir
    Banki pociągać do dbania o bezpieczeństwo naszych pieniędzy. Za co zabierają kasę z konta za prowadzenie rachunku . Kolego do sadu z tym a policja do roboty a nie że trzeba uważać

  • 2024-03-24 20:10:22

    gość: ~Władimir

    @~Zabek bank nic więcej nie zrobi , bo to wiązałoby się z dodatkowymi kosztami, których nie lubi ponosić. Konta nie są ubezpieczone chyba, że wykupisz sobie dodatkową ochronę za $$$.Policja otworzy śledztwo i zamknie po miesiącu z powodu nie wykrycia sprawcy. Ten wał jest tak obmyślony, żeby nie było jak dotrzeć do złodzieja. Ciekawe kto to wymyślił - chyba ktoś kto wie jak banki działają. Na tą lukę nie ma sposobu więc tak sobie oszukują kilka ładnych lat. Do sądu owszem ale musisz udowodnić, że nie autoryzowałeś przelewu, że zostałeś wprowadzony w błąd. Sądzić się z bankiem - trzeba mieć nerwy ze stali ale jest to możliwe.

  • 2024-03-24 20:56:10

    gość: ~Leon

    @~Władimir
    Bo jak by banki były zmuszone do odszkodowania,zwrotu pieniędzy i zapłaty za stres jaki klient poniósł odszkodowania za uszczerbek na zdrowiu przez ich brak zabezpieczeń to wymuszałyby na służbach policji aby wykrywali sprawców, a tak to mają to w dalekim poszanowaniu.Panstwo dla przestępców i dla nich przepisy . Trzeba wymuszać na bankach odzkodowan.

  • 2024-03-24 22:34:33

    gość: ~POLAK

    @~Leon

    Tylko pomarzyć....niestety tak nie jest. Edukować trzeba się  we własnym zakresie lub po szkodzie....Niestety za mało jest o tym słychać w dalszym ciągu. Banki dają tylko opisy czego nie robić. Tu powinna być jakaś kampania również w TV nie tylko: piłeś - nie jedź. Tylko, że państwu nie zależy na takiej kampanii ani bankom. Ludzie jak już przeczytają sam tekst to i tak zapomną. Potem jest telefon od oszustów z podszytego numeru banku i dają się oszukać niestety. Takie numery to trzeba usłyszeć na żywo, choćby na YT- jest tam sporo przykładów. Można byłoby zweryfikować te złodziejskie numery telefonów, kto tak naprawdę dzwoni ale to wymagałoby podpisania jednogłośnie zgody przez wszystkich operatorów sieci komórkowych z tym,że ucierpieliby ludzie korzystający z roamingu, więc takie coś nie zostanie nigdy podpisane...... .Zawsze mówiło się pewne jak w banku, bezpieczne jak w banku, no niestety. Bank potrafi odpisać po oszustwie  cyt."metody zabezpieczeń adekwatne do rodzaju prowadzonego konta", czyli co?, niechronione, a czy wspomina o tym przy podpisywaniu umowy?, lub drugi przykład cyt."klient posiada u nas pełną swobodę w dysponowaniu środkami oraz co do zasady bez ingerencji ze strony banku", to znaczy, że nie zwraca uwagi jak leci przelew z dużą lub całkowitą suma na inne konto słupa nawet w tym samym banku, bo to dla nich jest operacja jak miliony innych operacji w Polsce. Gra słów i żąglowanie paragrafami bankowymi. Zadać pytanie należy jakie bezużyteczne i słabe są te systemy bezpieczeństwa?!, są przypadki, że nawet nie dzwonią z potwierdzeniem, że taki ruch miał miejsce. Czy nie można powołać specjalnej komórki do walki z takimi sytuacjami??? No nie....bo kasa kasa, dodatkowe nakłady, bank musi zarabiać przecież, a nie wydawać. W policji niby jest jakaś komórka ale chyba tam śpią wszyscy, bo sukcesów nie widać nie słychać. Jednym słowem, masz kasę w banku, to sobie jej pilnuj.

  • 2024-03-24 23:05:42

    gość: ~takitam

    @~POLAK


    Wszystko OK, ale ... banki mogłyby przecież, w zasadzie bez ponoszenia kosztów, stworzyć info na swoich stronach + informacja PRZY KAŻDEJ transakcji wypłaty środków, WOŁAMI NA CZERWONO WYŚWIETLAJĄCA SIĘ którą KONIECZNIE trzeba kliknąć żeby przejść dalej, czyli w takim wyskakującym oknie napisać, że :
    =================================
    -- Bank NIGDY nie dzwoni do klienta.
    -- Nie podawać nikomu z kim zawieramy transakcję jakichkolwiek informacji dotyczących autoryzacji transakcji, czyli NIE PODAWAĆ w żadnym wypadku jakichkolwiek pinów, loginów, BIK-ów, numerów ze zdrapek, SMS-ów .... po prostu nic.
    -- Nie instalować jakiegokolwiek oprogramowania o które poprosi strona transakcji.
    -- Wszelką korespondencję odnośnie transakcji, prowadzić TYLKO za pośrednictwem portali gdzie transakcja ma miejsce.
    -- Nie klikać w nic co przyśle strona transakcji.
    -- Na końcu przypomnieć, że BANK NIGDY NIE DZWONI DO KLIENTA.
    =================================

    Powyższe, choć nie zabezpiecza w 100%, to moim zdaniem powinno zabezpieczać w DUŻYM STOPNIU.

    No i przede wszystkim ... edukacja informatyczna która w zakresie bezpieczeństwa transakcji wcale nie jest jakoś trudna do przyswojenia.

  • 2024-03-24 23:30:07

    gość: ~Www

    @~takitam banki dzwonią do klientów, czemu jest to powtarzane ciągle w internecie. Dzwonią np. z ofertą nowej lokaty lub z jakimiś innymi ofertami. Więc dzwonią

  • 2024-03-25 00:39:10

    gość: ~takitam

    @~Www

    Banki owszem, dzwonią, ale ... NIE DO SWOICH KLIENTÓW, a do potencjalnych nowych klientów.
    Poza tym NIE MA OBOWIĄZKU odbierać telefonu od banku ... nawet jeśli jesteśmy jego klientem.

    Napiszę tak.
    Mam konto w jednym banku, założone 17 lat temu.
    NIGDY bank do mnie nie zadzwonił.
    Natomiast ja ... czasami (może z 3 razy) zadzwoniłem do banku w tym okresie.

    Moja żona to samo .... konto jednym banku (innym niż ja) już 21 lat i .... też NIGDY bank do niej nie zadzwonił.

    Poza tym, bank może dzwonić, owszem, nawet do swoich klientów jeśli ci zgodzili się na to podczas zawierania umowy na prowadzenie konta, czyli nie odhaczyli, że ... NIE CHCĄ jakiegokolwiek kontaktu w celach marketingowych, ale też tylko wtedy, kiedy umowa na prowadzenie konta jest zawierana elektronicznie, a bank z AUTOMATU ma tę zgodę zaznaczoną, a z tego co mi wiadomo, większość banków nie ma.

    Jednak nawet gdyby taka zgoda istniała, to przecież mamy numer telefonu kontaktowego który jest podany w umowie, czyli ... można (i moim zdaniem należy) przypisać sobie w telefonie kontakt jako nazwę naszego banku i .... już wiadomo czy rzeczywiście dzwoni bank, czy ktoś kto z banku nie dzwoni.

  • 2024-03-25 09:52:07

    gość: ~POLAK

    @~takitam nic Tobie to nie da, że zapiszesz sobie numer banku pod nazwą w książce telefonicznej. Jeśli podszywają się pod numer banku to wyświetli się ten co masz zapisany. Sprawdź jak działa Caller ID i programy podobne do tego.

  • 2024-03-24 21:41:22

    gość: ~Zzz

    @~Www
    Sprawdź sobie na podanych stronach w innym komentarzu to zobaczysz

  • 2024-03-25 06:18:42

    gość: ~Jola

    @~Zzz
    Bank dzwonił do mnie i proponował kredyt . Więc dzwonią i nie gadać głupot . Byłam potem w banku w tej sprawie i dzwonił na pewno

  • 2024-03-25 06:20:34

    gość: ~Jola

    @~Jola
    Bank jako przechowujący nasze pieniądze odpowiada za nie

  • 2024-03-25 09:56:03

    gość: ~POLAK

    ostatnio dodany post

    @~Jola
    To niech Pani pójdzie do banku I zada pytanie jakie są
    metody zabezpieczeń adekwatne do rodzaju prowadzonego przez Panią konta.

REKLAMA