Informacja Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Ząbkowicach Śląskich dotcząca zmian w przepisach regulujących kwestie związane z nabywaniem i zbywaniem pojazdów.
Z dniem 1 stycznia 2024r. zmianie ulegają przepisy regulujące kwestie związane z nabywaniem i zbywaniem pojazdów, obowiązkami z tego wynikającymi oraz ewentualnymi karami, w przypadku niedopełnienia obowiązków wynikających ze zmienianych przepisów, i tak:
1. Wprowadzenie obowiązku złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 30 dni od dnia:
- nabycia pojazdu na terytorium RP,
- dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej,
- sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
W przypadku przedsiębiorcy prowadzącego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami termin wynosi 90 dni.
2. W przypadku niewykonania obowiązków wymienionych w punkcie 1, właściciel pojazdu podlega karze pieniężnej w wysokości 500 zł (przedsiębiorca prowadzący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami – 1000 zł).
3. W przypadku niewykonania obowiązku, o którym mowa w punkcie 1, w terminie 180 dni od dnia nabycia pojazdu, nakłada się karę w wysokości 1000 zł (przedsiębiorca prowadzący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami – 2000 zł).
4. W przypadku niezgłoszenia zbycia pojazdu, zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w terminie 30 dni, kara wynosić będzie 250 zł (zgłoszenie zbycia pojazdu przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu, wypełnia jednocześnie obowiązek wszystkich współwłaścicieli).
5. W przypadku nabycia pojazdu, w drodze spadku termin na złożenie wniosku o rejestrację biegnie od dnia prawomocnego orzeczenia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.
6. Zniesienie obowiązku zgłoszenia nabycia pojazdu.
Kary pieniężne współwłaściciele pojazdu ponoszą solidarnie.
Kar nie stosuje się w przypadku gdy przed upływem terminów, o których mowa w pkt 1 właściciel pojazdu nabytego i zarejestrowanego na terytorium RP odda pojazd do stacji demontażu pojazdów lub dokona jego zbycia.
Zawiadomienia o zbyciu pojazdu można dokonać:
- w pokoju nr 110 Starostwa Powiatowego w Ząbkowicach Śląskich, ul. B. Prusa 5
- poprzez e-PUAP,
- wysyłając pocztą na adres: Starostwo Powiatowe ul. H. Sienkiewicza 11, 57-200 Ząbkowice Śl.,
- wrzucając do skrzynki podawczej znajdującej się na budynku Starostwa Powiatowego ul. H. Sienkiewicza 11 w Ząbkowicach Śląskich.
Wzory formularzy znajdują się w poczekalni Wydziału Komunikacji oraz na stronie BIP: bip.powiat-zabkowicki.pl [KLIK]. Do zawiadomienia należy dołączyć dokument potwierdzający przeniesienie własności pojazdu.
Więcej informacji można uzyskać za pośrednictwem:
e-mail: rejestracja@zabkowice-powiat.pl
tel: 74 8162-854, 819, 818
Zapraszamy do umówienia wizyty w naszym wydziale przez internet: bezkolejki.eu/spzabkowice [KLIK].
Powyższe zmiany wprowadzone zostają ustawą z dnia 7 lipca 2023r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości (Dz. U. z 2023, poz. 1394).
Starostwo Powiatowe w Ząbkowicach Śląskich
Zmiany przepisów dotyczących nakładania kar administracyjnych i obowiązku rejestracji pojazdu
2023-11-16 17:23:14
gość: ~Tom
Wykończą kórwa tych ludzi!
2023-11-17 08:28:23
gość: ~Jaaa
@~Tom
PiS je..ny!!!!
2023-11-16 18:59:20
gość: ~Wdtm
Ożesz ho ho.
2023-11-19 09:23:44
gość: ~wyborca
ostatnio dodany post
dlaczego kierownik wydziału komunikacji jest na stanowisku a jej mąż z innej partii
REKLAMA
REKLAMA