Podróż ma trwać około 4 godziny. Pociągi mają odjeżdżać z Wrocławia o godzinie 5.00, 9.00, 15.00 i 17.00 (w Pradze będą kolejno o godzinie: 9.00, 13.00, 19.00 i 21.00), natomiast planowany odjazd pociągów powrotnych z Pragi do Wrocławia to kolejno godziny: 7.00, 11.00, 15.00 i 19.00 fot.: Leo Express
Urząd Transportu Kolejowego wydał decyzję, na mocy której czeski przewoźnik Leo Express będzie mógł obsługiwać trasę kolejową Wrocław Główny – Praga.
Pociągi mają kursować cztery razy dziennie przez 7 dni w tygodniu.
Czeska spółka Leo Express otrzymała pozytywną decyzję dotyczącą uruchomienia połączenia już 19 kwietnia, ale dopiero na początku maja dokument został opublikowany w Dzienniku Urzędowym. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego tym samym zezwolił Czechom na świadczenie usług transportu pasażerskiego na odcinku przebiegającym po terenie Polski (linia nr 276 przez Strzelin, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko i Boboszów).
Porozumienie zakłada jednak uruchomienie regularnego połączenia na tej trasie dopiero od 15 grudnia 2024 roku i ma obowiązywać do zimowych zmian rozkładów w 2029 roku. Spółka Leo Express zobowiązana została do uruchomienia codziennie 4 par pociągów.
Podróż ma trwać około 4 godziny. Pociągi mają odjeżdżać z Wrocławia o godzinie 5.00, 9.00, 15.00 i 17.00 (w Pradze będą kolejno o godzinie: 9.00, 13.00, 19.00 i 21.00), natomiast planowany odjazd pociągów powrotnych z Pragi do Wrocławia to kolejno godziny: 7.00, 11.00, 15.00 i 19.00.
Przewoźnik dostał też pozwolenie na zatrzymywanie się na stacjach: Międzylesie, Bystrzyca Kłodzka, Kłodzko Miasto, Bardo Śląskie, Kamieniec Ząbkowicki, Ziębice, Strzelin oraz Wrocław Główny.
Pozwolenie reguluje też, że spółka ma realizować połączenia pociągami typu Stadler Flirt serii 480 001 – 480 005 lub pojazdamy o tych samych lub lepszych parametrach.
Warto wspomnieć, że Leo Express realizował już połączenia między Wrocławiem i Pragą. Były one jednak realizowane wyłącznie w weekendy, jednak i tak cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, że rezerwację biletów trzeba było robić z dużym wyprzedzeniem. W późniejszych miesiącach połączenie zawieszono.
em24.pl / mp
Pociągiem z Wrocławia, Ziębic, Kamieńca Ząbkowickiego i Barda do Pragi?
2023-05-16 16:09:18
gość: ~Sjhs
Jaka cena biletu?
2023-05-16 16:57:50
gość: ~Kika
@~Sjhs
Jak mają podać cenę jak to dopiero za 1,5 roku .
2023-05-16 17:40:22
gość: ~Andrzej
@~Sjhs
Tysiąc pięćset sto dziewięcset
2023-05-16 17:03:55
gość: ~Freddy
Super
2023-05-16 18:27:25
gość: ~Karlitos
Czyli że chwalą się pociągiem który pojedzie dopiero za półtora roku?
2023-05-16 19:17:18
gość: ~ona
@~Karlitos
wybory wybory wybory.... to się chwalą już
2023-05-17 08:40:56
gość: ~wow
@~ona
Zaraz jakiś mądry PEOWIEC wyskoczy z ustawą, że od czerwca już chce ten pociąg?
2023-05-17 08:57:00
gość: ~Autor
@~wow
No Pisowiec powie że już jeździ
2023-05-19 20:28:50
gość: ~Stachu
@~Karlitos
Ludzie, wy nie rozumiecie co czytacie. Czesi starają się o to połączenia a polski koncesjonariusz utrudnia jak może. Redukuje ilość kursów i odsuwa je w czasie. Polskie koleje same nie obsługują tego połączenia ale innym utrudniają jak mogą. https://www.money.pl/gospodarka/czesi-moga-byc-rozczarowani-ekspansja-na-polskie-tory-mocno-ograniczona-przez-utk-6795751894211552a.html
2023-05-17 11:15:33
gość: ~Gość
Dlaczego tak długo czekać trzeba aż grudzień 2024 r tyle czasu ??
2023-05-19 20:25:25
gość: ~Stachu
A polskim kolejom nie opłaca się jeździć ani do Pragi ani w ogóle z Kotliny Kłodzkiej w głąb Polski. Jak to jest, że Czesi mogą i starają się o połączenia do Pragi, do Gdyni, do Poznania przez Kotlinę Kłodzką, a PKP i jej wszelakie spółki nie zauważają takiej potrzeby?
2023-05-20 21:54:22
gość: ~pio pio
ostatnio dodany post
A kiedy pojedziemy z ząbkowic do wrocławia pociągiem bo wszystkie wsie dookoła maja połoczenie kolejowe a ząbkowice dalej nie
REKLAMA
REKLAMA