Express-Miejski.pl

Pociągiem z Wrocławia, Ziębic, Kamieńca Ząbkowickiego i Barda do Pragi?

Podróż ma trwać około 4 godziny. Pociągi mają odjeżdżać z Wrocławia o godzinie 5.00, 9.00, 15.00 i 17.00 (w Pradze będą kolejno o godzinie: 9.00, 13.00, 19.00 i 21.00), natomiast planowany odjazd pociągów powrotnych z Pragi do Wrocławia to kolejno godziny: 7.00, 11.00, 15.00 i 19.00

Podróż ma trwać około 4 godziny. Pociągi mają odjeżdżać z Wrocławia o godzinie 5.00, 9.00, 15.00 i 17.00 (w Pradze będą kolejno o godzinie: 9.00, 13.00, 19.00 i 21.00), natomiast planowany odjazd pociągów powrotnych z Pragi do Wrocławia to kolejno godziny: 7.00, 11.00, 15.00 i 19.00 fot.: Leo Express

Urząd Transportu Kolejowego wydał decyzję, na mocy której czeski przewoźnik Leo Express będzie mógł obsługiwać trasę kolejową Wrocław Główny – Praga.

Pociągi mają kursować cztery razy dziennie przez 7 dni w tygodniu.

Czeska spółka Leo Express otrzymała pozytywną decyzję dotyczącą uruchomienia połączenia już 19 kwietnia, ale dopiero na początku maja dokument został opublikowany w Dzienniku Urzędowym. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego tym samym zezwolił Czechom na świadczenie usług transportu pasażerskiego na odcinku przebiegającym po terenie Polski (linia nr 276 przez Strzelin, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko i Boboszów).

Porozumienie zakłada jednak uruchomienie regularnego połączenia na tej trasie dopiero od 15 grudnia 2024 roku i ma obowiązywać do zimowych zmian rozkładów w 2029 roku. Spółka Leo Express zobowiązana została do uruchomienia codziennie 4 par pociągów.

Podróż ma trwać około 4 godziny. Pociągi mają odjeżdżać z Wrocławia o godzinie 5.00, 9.00, 15.00 i 17.00 (w Pradze będą kolejno o godzinie: 9.00, 13.00, 19.00 i 21.00), natomiast planowany odjazd pociągów powrotnych z Pragi do Wrocławia to kolejno godziny: 7.00, 11.00, 15.00 i 19.00.

Przewoźnik dostał też pozwolenie na zatrzymywanie się na stacjach: Międzylesie, Bystrzyca Kłodzka, Kłodzko Miasto, Bardo Śląskie, Kamieniec Ząbkowicki, Ziębice, Strzelin oraz Wrocław Główny.

Pozwolenie reguluje też, że spółka ma realizować połączenia pociągami typu Stadler Flirt serii 480 001 – 480 005 lub pojazdamy o tych samych lub lepszych parametrach.

Warto wspomnieć, że Leo Express realizował już połączenia między Wrocławiem i Pragą. Były one jednak realizowane wyłącznie w weekendy, jednak i tak cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, że rezerwację biletów trzeba było robić z dużym wyprzedzeniem. W późniejszych miesiącach połączenie zawieszono.

em24.pl / mp

12

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Pociągiem z Wrocławia, Ziębic, Kamieńca Ząbkowickiego i Barda do Pragi?

    2023-05-16 16:09:18

    gość: ~Sjhs

    Jaka cena biletu?

  • 2023-05-16 16:57:50

    gość: ~Kika

    @~Sjhs
    Jak mają podać cenę jak to dopiero za 1,5 roku .

  • 2023-05-16 17:40:22

    gość: ~Andrzej

    @~Sjhs
    Tysiąc pięćset sto dziewięcset

  • 2023-05-16 17:03:55

    gość: ~Freddy

    Super

  • 2023-05-16 18:27:25

    gość: ~Karlitos

    Czyli że chwalą się pociągiem który pojedzie dopiero za półtora roku?

  • 2023-05-16 19:17:18

    gość: ~ona

    @~Karlitos
    wybory wybory wybory.... to się chwalą już

  • 2023-05-17 08:40:56

    gość: ~wow

    @~ona
    Zaraz jakiś mądry PEOWIEC wyskoczy z ustawą, że od czerwca już chce ten pociąg?

  • 2023-05-17 08:57:00

    gość: ~Autor

    @~wow
    No Pisowiec powie że już jeździ

  • 2023-05-19 20:28:50

    gość: ~Stachu

    @~Karlitos
    Ludzie, wy nie rozumiecie co czytacie. Czesi starają się o to połączenia a polski koncesjonariusz utrudnia jak może. Redukuje ilość kursów i odsuwa je w czasie. Polskie koleje same nie obsługują tego połączenia ale innym utrudniają jak mogą. https://www.money.pl/gospodarka/czesi-moga-byc-rozczarowani-ekspansja-na-polskie-tory-mocno-ograniczona-przez-utk-6795751894211552a.html

  • 2023-05-17 11:15:33

    gość: ~Gość

    Dlaczego tak długo czekać trzeba aż grudzień 2024 r tyle czasu ??

  • 2023-05-19 20:25:25

    gość: ~Stachu

    A polskim kolejom nie opłaca się jeździć ani do Pragi ani w ogóle z Kotliny Kłodzkiej w głąb Polski. Jak to jest, że Czesi mogą i starają się o połączenia do Pragi, do Gdyni, do Poznania przez Kotlinę Kłodzką, a PKP i jej wszelakie spółki nie zauważają takiej potrzeby?

  • 2023-05-20 21:54:22

    gość: ~pio pio

    ostatnio dodany post

    A kiedy pojedziemy z ząbkowic do wrocławia pociągiem bo wszystkie wsie dookoła maja połoczenie kolejowe a ząbkowice dalej nie

REKLAMA