zdjęcie ilustracyjne fot.: freepik
Burmistrz Ząbkowic Śląskich ogłasza nabór na wolne urzędnicze stanowisko ds. windykacji należności i egzekucji administracyjnej w ząbkowickim urzędzie miejskim.
Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie minimum wyższe pierwszego lub drugiego stopnia.
- Udokumentowane doświadczenie zawodowe: co najmniej 2 lata pracy na podstawie umowy o pracę w księgowości.
- Posiadanie znajomości przepisów prawa z zakresu: ustawy o finansach publicznych, ustawy Ordynacja Podatkowa, ustawy kodeks karny skarbowy, ustawy kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych oraz przepisów wykonawczych do tychże ustaw.
- Znajomość obsługi komputera (Pakiet MS Office – Word, Excel, Platforma EPuap).
- Znajomość obsługi urządzeń technicznych (faks, kserokopiarka)
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
Wymagania dodatkowe:
- Wysoka kultura osobista, duże zaangażowanie w pracę, samodzielność przy wykonywaniu zadań, umiejętność pracy w zespole, samodyscyplina, komunikatywność, zaangażowanie, odpowiedzialność.
- Mile widziane doświadczenie zawodowe w jednostkach samorządu terytorialnego.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Bieżące prowadzenie księgowości budżetowej polegającej na analitycznym i systemowym ujęciu operacji finansowych dotyczących dochodów Urzędu Miejskiego, w zakresie:
- podatek od nieruchomości i rolny dla terenów wiejskich – osoby fizyczne;
- czynsz dzierżawy + mieszkaniowy
- raty hipoteczne z tyt. wykupu lokali;
- wpływów z tytułu sprzedaży nieruchomości gminnych;
- opat cmentarnych.
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami polegającymi na bieżącym i prawidłowym prowadzeniu ksiąg w zakresie ww w pkt 1.
- Codzienne uzgadnianie dochodów (wg pkt 1) pomiędzy ujęciem analitycznym (kartoteki oddzielne dla każdego podatnika) a syntetycznym (wg klasyfikacji budżetowej).
- Podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego.
- Wystawianie i wysyłanie upomnień.
- Wystawianie tytułów wykonawczych.
- Prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych.
- Sprawowanie kontroli nad poborem podatków i opłat.
- Sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych z realizacji dochodów (RP-27S; RB-N)
- Dokonywanie zapisów w księgach rachunkowych w oparciu o dowody księgowe.
- Rozksięgowywanie wpłat zgodnie z przepisami ordynacji podatkowej na należność główną, odsetki, koszty egzekucyjne.
- Rozliczanie i zwroty nadpłat z tytułu dochodów niezależnie wpłaconych lub orzeczonych do zwrotu zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej.
- Wydawanie zaświadczeń:
- o stanie zaległości lub niezaleganiu podatników ww. w pkt 1 i o spółce hipoteki.
- Sporządzanie wniosków o upadłości podmiotów wymienionych w pkt 1.
- Prowadzenie Systemu Zarządzania Jakością wg normy 9001:2015 zintegrowanego z systemem kontroli zarządczej w zakresie merytorycznym stanowiska pracy.
- Przygotowywanie dokumentów do przekazania do archiwum.
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez Burmistrza lub Skarbnika.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. windykacji należności i egzekucji administracyjnej w Wydziale Finansów i Planowania Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich
do dnia 2 marca 2023r. do godz. 15:00 osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego (Biuro Obsługi Interesanta, parter) lub pocztą na adres: Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich, ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego).
Szczegółowych informacji w przedmiocie w/w oferty pracy można uzyskać pod nr telefonu 74 8 165 306 u Inspektora ds. kadr w tut. urzędzie.
UM Ząbkowice Śląskie