24 listopada w Ziębicach odbyło się uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę hali widowiskowo-sportowej. To największa inwestycja w historii samorządu.
W uroczystości wzięli udział m.in.: poseł Marcin Gwóźdź, starosta Roman Fester, burmistrz Mariusz Szpilarewicz, Agata Sobków - przewodnicząca rady miejskiej, Piotr Buzar - przedstawiciel Banku Gospodarstwa Krajowego, Damian Szachniewicz - dyrektor biura prasowego ministra Michała Dworczyka, radni powiatowi, radni gminni, przedstawiciele wykonawcy - firmy Budimex, dyrektorzy placówek oświatowych, pracownicy gminy, sołysi oraz mieszkańcy.
9 sierpnia 2022 roku w Ziębickim Centrum Kultury podpisano umowę na budowę hali widowiskwo-sportowej. Wykonawcę wyłoniono w drugim przetargu i już w ciągu miesiąca od tego czasu rozpoczęły się pierwsze prace budowlane, które z dnia na dzień postępują. Koszt inwestycji przekracza 40 mln zł. Gmina na realizację inwestycji pozyskała dofinansowanie na poziomie 41 proc.
Obiekt powstaje przy Osiedlu Kopernika w Ziębicach. Budynek został zaprojektowany na rzucie zbliżonym do prostokąta o wymiarach 58.54 metry x 47.65 m.
- To jest bardzo szczególny dzień, którym chcemy się pochwalić i pokazać jak przebiegają prace na żywo. Są wielkie projekty i marzenia, ma je chyba każdy, kto chce się rozwijać, iść do przodu, wyrastać ponad innych. Do tych marzeń i projektów potrzeba też sprzyjających okoliczności, wielu osób, które stoją po drodze, nie hamują, nie przeszkadzają, a pomagają przybliżając nas do tego celu - mówił Mariusz Szpilarewicz, burmistrz Ziębic dziękując również wszystkim osobom zaangażowanym w ten projekt. - Hala sportowo-widowiskowa, to marzenie wielu z nas. Będąc wcześniej wychowawcą młodzieży, dyrektorem szkoły dbającym o rozwój młodych ludzi widziałem jak Ziębice odstają pod każdym względem jeśli chodzi o infrastrukturę oświatową i tę pozwalającą realizować podstawę programową wychowania fizycznego. Ja oraz nauczyciele wychowania fizycznego, koledzy, uczniowie widzieliśmy wiele pięknych hal, dobrze wyposażonych obiektów i często mówiliśmy, że gdyby nasze dzieci, nasza młodzież miała takie warunki, to sukcesy byłyby jeszcze większe. Od samego początku podkreślam, że ta hala ma też inny cel - integracja, pobudzenie naszej aktywności w lokalnej społeczności. Miło będzie pójść w dobrym towarzystwie w weekend, na mecz siatkówki czy koszykówki, zobaczyć naszych bokserów, czy dziewczynki z sekcji akrobatyki właśnie u nas, w Ziębicach. Jak młody człowiek będzie mógł spędzić czas w dobrze wyposażonej siłowni, czy na zajęciach oferowanych przez liczne sekcje w hali sportowej, na koncercie, a nie na ławce z butelką piwa - dodawał burmistrz.
Następnie głos zabrał Roman Fester, starosta ząbkowicki - Trzeba powiedzieć, że to bardzo ważna i odważna inwestycja, która rozpoczęła się dzięki determinacji, walce kilku kadencji radnych - bo tak mógłbym to ocenić z perspektywy czasu - którzy walczyli, żeby tutaj ta hala powstała. Gratuluję przede wszystkim tej decyzji burmistrzowi, całej radzie, że byliście odważni, bo naprawdę, to nie lada wyzwanie, ale chyba nikt nie ma wątpliwości, że dla Ziębic, dla tego miejsca, obok szkoły powiatowej, ta inwestycja była oczekiwana od wielu wielu lat. Ja jako starosta i radni nie mieliśmy wątpliwości, żeby zrobić wszystko, co jest możliwe, aby wspomóc ten projekt. Mając na uwadze ilość klubów, ilość zaangażowanej młodzieży, imprez kulturalnych, które dzieją się w Ziębicach myślę, że to będzie taka sztandarowa inwestycja, z której będziecie wszyscy dymni - mówił starosta.
Po przemówieniach odbyło się podpisanie aktu erekcyjnego. Swoje podpisy pod dokumentem złożyli burmistrz Mariusz Szpilarewicz, Agata Sobków - przewodnicząca rady miejskiej, radni oraz Szymon Cięciała, dyrektor regionu Budimex S.A. Następnie miało miejsce symboliczne wmurowanie kamienia węgielnego, którego dokonali m.in. Mariusz Szpilarewicz, burmistrz Ziębic, Agata Sobków - przewodnicząca rady miejskiej, Małgorzata Wołczyk - zastępczyni burmistrza Ziębic, poseł Marcin Gwóźdź, Piotr Buzar reprezentujący przedstawiciela Banku Gospodarstwa Krajowego, starosta Roman Fester, radni powiatowi, radni Rady Miejskiej w Ziębicach oraz przedstawiciele wykonawcy - firmy Budimex.
Powierzchnia netto budynku hali sportowo-widowiskowej wynosić będzie ponad 3.7 tys. metrów kwadratowych. Głównym przeznaczeniem obiektu jest hala sportowa umożliwiająca rozgrywki sportowe m.in. w piłkę siatkową, koszykówkę czy piłkę ręczną. Ponadto hala służyć będzie do celów treningowych oraz koncertów i występów artystycznych dla mieszkańców gminy oraz dla realizacji szkolnych zajęć sportowych dzieci i młodzieży.
Na poziomie parteru zaprojektowano widownie mobilne - 2 sztuki po 66 miejsc siedzących oraz trzy miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich (łącznie 135 miejsc). Na I piętrze zaprojektowano trybuny stałe dla 522 widzów. Łącznie to 657 miejsc.
Projekt hali sportowej o wymiarach 58,54 metrów x 47,65 metrów przewiduje budynek dwukondygnacyjny, bez podpiwniczenia. Projektowana bryła budynku ma zwartą formę, krytą dachem płaskim. W budynku zaprojektowano halę sportową wraz z 2-kondygnacyjnymi zapleczami sanitarno-szatniowymi, siłownię, trybuny oraz w północnej części obiektu zaplecze techniczne i administracyjne z pokojami biurowymi i salą konferencyjną.
em24.pl
Uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę hali sportowo-widowiskowej [foto]
2022-11-24 19:59:59
gość: ~takitam
//// Są wielkie projekty i marzenia, ma je chyba każdy, kto chce się rozwijać, iść do przodu, wyrastać ponad innych. ////
Powiedział burmistrz Ziębic.
... Może ktoś wie, w jaki sposób budowa hali sportowej wpływa na rozwój Ziębic ?
... Dlaczego jest to coś, co pozwala ... wyrastać ponad innych ?
Przecież to wywalanie publicznych pieniędzy, jednej z najbiedniejszych gmin w Polsce, na .... IGRZYSKA, a nie na chleb.
Nie dość, że wszyscy podatnicy za to zapłacą, to jeszcze będą to utrzymywać, czyli zapłacą za budowę + za utrzymywanie obiektu, który służy TYLKO DO ZABAWY i to zabawy dla tej nielicznej grupy osób, dla których hobby (czyli zabawa) to akurat sport.
Przecież to SOCJALIZM w czystej postaci.
2022-11-24 20:06:36
gość: ~zieb
Czekamy na basen i galerię ! Super Burmistrz!
2022-11-24 20:09:49
gość: ~takitam
@~zieb
Nie widzisz dalej niż kawał kiełbasy.
2022-11-24 22:54:58
gość: ~Ziebiczanin
@~takitam
Jesteś zbyt ubogi intelektualne żeby to zrozumieć... niestety wielu takich w Naszym mieście dla tego jest biedne. Bo biedni ludzie nie potrafią zarabiac lub im się po prostu nie chce, po co jak można wszystko dostsc, wymagać i pisać głupoty...
2022-11-25 03:34:18
gość: ~takitam
@~Ziebiczanin
.... ehhhh ... według Twojego rozumowania, jeśli by postawić jeszcze z 30 takich hal sportowych, to wtedy miasto będzie bogate ? :)))
Poza tym, zamotałeś się, bo biedni ludzi jak piszesz .... właśnie DOSTALI tą halę sportową, a potrzebna ona im jak świni siodło.
No i wreszcie, skoro jestem (jak piszesz) ubogi intelektualnie, to oświeć mnie swą mądrością i wyjaśnij, dlaczego hala sportowa w Ziębicach jest NIEZBĘDNA ?
2022-11-25 06:29:34
gość: ~Mieszkaniec
@~takitam
Człowieku to nie nasza wina że ty nie masz żadnego hobby i siedzisz tylko przed kompem i piszesz te durne wypociny których już się nie da czytać bo są tak przewidywalne jak gra reprezentacji polskiej.
2022-11-25 08:41:17
gość: ~takitam
@~Mieszkaniec
Na szczęście mamy Ciebie i Twoje komentarze, pisane zapewne an kartce papieru, a nie na komputerze.
2022-11-24 22:28:31
gość: ~Hehe
Potrzebna ta hala jak ... majtki... Tyle milionów na taką kupe nikomu nie potrzebną lepiej było zainwestować w drogi gminne tą kasę a nie w takie coś..
2022-11-24 22:52:41
gość: ~Brak słów
@~Hehe
Tacy ludzie jak Ty zawsze narzekają, na pewno jedynym osiągnięciem twojego życia jest montaż internetu.... brak słów
2022-11-26 08:29:24
gość: ~Obb
@~Hehe
Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę z tego, że jak gmina dostaje jakieś środki z przeznaczeniem na halę sportową to musi postawić halę sportową, a nie wyremontować za nie drogę. To nie jest tak, że dostaje się jakąś dopłatę ze środków powiatowych/wojewódzkich/unijnych i można ją wydać na co się podoba. Drogi też są remontowane, ze środków przeznaczonych na remonty dróg.
2022-11-27 16:18:01
gość: ~Ale z was przyglupy
@~Obb
To ja nie rozumiem, po co nam ci 'rządzący', skoro to i tak chujnia europejska decyduje? Niepotrzebnie tylko biorą pieniądze za nic. Budować hale sportowe może spokojnie i bez nich.
2022-11-25 07:49:14
gość: ~ziębiczanin
Większość ziębiczan chce tej inwestycji. Jak rozmawiam z ludźmi to 9 na 10 jest za. No to nie ma co tu strzępić języka. Takitam jesteś w mniejszości intelektualnej
2022-11-25 08:46:14
gość: ~takitam
@~ziębiczanin
To ... NIE INWESTYCJA .
Przeczytaj gdzieś (chociażby na Wikipedii) definicję inwestycji ... to po pierwsze.
Po drugie, jeśli 9 na 10 osób postanowi skoczyć z mostu, to Ty też skoczysz ?
Co do mniejszości intelektualnej, to ... zgadzam się, czyli jestem w mniejszości intelektualnej.
2022-11-26 09:52:28
gość: ~AK
@~takitam
To jest właśnie inwestycja. W młodych i najmłodszych ludzi w tej gminie. Żeby się rozwijali i spędzali czas inaczej niż ty. Jestem za i popieram całym sercem
2022-11-27 16:20:07
gość: ~sport sport sport
@~ziębiczanin
To ja nie wiem z kim ty rozmawiasz, pewnie ze swoimi koleżkami pseudo-sportowcami, albo z gangu z rady wiejskiej. Bo jak ja rozmawiam z ludźmi, to może 2 na 10 jest za.
2022-11-25 08:16:18
gość: ~Miesz
Panie Burmistrzu wielkie marzenia a jeszcze większe kredyty. W przyszłym roku kolejne 20 mln. Zostawi Pan te Gminę z wielkimi długami, pomnikami i wyjedzie. Gdzie są Radni obudźcie się nie łykacie PiS propagandę Burmistrza.
2022-11-25 08:48:22
gość: ~takitam
@~Miesz
Niestety, całkiem spora grupa osób łyka tę propagandową papkę, czyli oni autentycznie myślą, że jakaś hala sportowa, rondo czy inna winda w bibliotece, to .... rozwój.
Nie rozumieją, że TO TYLKO ZMARNOWANE PIENIĄDZE i to w dodatku ich pieniądze.
2022-11-25 09:10:41
gość: ~Ania
Brawo, brawo, brawo
2022-11-25 12:46:25
gość: ~Porozmawiajmy o konkretach
Jaki będzie orientacyjny koszt roczny utrzymania takiej hali? Jakieś kalkulację w tym kierunku pewnie były robione.
Osobiście też jestem zdania że są bardziej potrzebne inwestycje aniżeli taka hala sportowa, bądź co bądź ładna ale nie bardzo wiem komu by miała sluzyc i kto przyciągnąć do niej publiczność, szkoły? Chyba że będzie to spełnienie marzeń naszych ziębickich sportowców którzy zawsze marzyli o wielkiej karierz ktorym życie marzenia zweryfikowalo.
2022-11-25 15:42:50
gość: ~takitam
@~Porozmawiajmy o konkretach
gość: ~Porozmawiajmy o konkretach napisał/a:
/// Chyba że będzie to spełnienie marzeń naszych ziębickich sportowców którzy zawsze marzyli o wielkiej karierz ktorym życie marzenia zweryfikowalo ///
Tyle tylko że nie za bardzo rozumiem, dlaczego ja (i w ogóle podatnicy) mają płacić za realizację czyichś marzeń.
Jeszcze pół biedy, gdyby te marzenia, to były np. ... studia medyczne po których Ziębiczanin które je ukończył, marzy by pozostać w Ziębicach i praktykować.
... ale tu chodzi o finansowanie stricte hobby, który NIKOMU oprócz samych zainteresowanych nie przynosi korzyści + jeszcze ci inni muszą łożyć na utrzymanie tego ustrojstwa.
Tragedia nie władza.
2022-11-25 17:23:39
gość: ~dobra
@~takitam
Jakie to konkrety proponujesz, na co byś te miliony proponował wydać? Tylko nie pisz że na wycieczkę do buszmeni.
2022-11-25 21:10:05
gość: ~Ja
@~takitam
Jesteś pusty jak bęben, i nie liczysz się ze zdaniem innych.tylko twoja racja!!
2022-11-25 21:34:55
gość: ~takitam
@~Ja
Czy ja Ci kolego bronię przedstawić swoją rację ?
Ja piszę jakie jest moje zdanie w danym temacie .... NIKT CI NIE KAŻE SIĘ Z NIM ZGADZAĆ.
Przecież każdy kto się wypowiada gdziekolwiek, wypowiada swoje WŁASNE zdanie, a nie innych.
Jeśli Ty nie masz swojego zdania, to ... cokolwiek to przykre, ale wcale nie musisz przyjmować moich poglądów na dany temat.
Widzisz, teraz też umieściłeś swój wpis pisząc nie na temat.
Jeśli zechcesz się podzielić swoim zdaniem w temacie potrzeby budowy hali sportowej w Ziębicach, to chętnie podyskutuję.
2022-11-26 12:55:14
gość: ~Ja
@~takitam
Wiec się nie mylilem jestes debilem
2022-11-25 20:01:12
gość: ~nick
A chociażby na powrót szpitala.
Jak pamiętam to szpitał zamkneli bo miał długu coś ponad 2 miliony a w tym samym czasie wyremntowali MOK za 5,5 miliona.
Szpital to nie jest k....a zakład zeby zarabiał jak sie wtedy mówiło.
A przede wszystkim trzeba zakłądów pracy.
2022-11-25 20:12:40
gość: ~ad rem
@~nick
Szpital został zamknięty przez powiat. Szkoda, że rządzący wtedy radni nie mieli woli przejęcia szpitala. Może do tej pory by działał. Jak zawsze w takich sytuacjach trzeba chcieć, żeby móc
2022-11-26 08:32:15
gość: ~Mieszkanka
@~nick
Gmina dostała kupę pieniędzy na halę i nie może ich widać na przywrócenie szpitala. Ludzie, najpierw ogarnijcie sobie troszkę jak wygląda pozyskiwanie takich środków i jak potem gminy muszą się z tego rozliczyć. To nie pińcset plus, że możesz sobie iść za to kupić browarki w promocji w Biedronce i nikt tego nie sprawdzi.
2022-11-26 11:44:36
gość: ~nick
@~Mieszkanka
Dostała na hale bo na hale pisali wypociny. Gdyby napisali poważne pismo na szpital może dostaliby na szpital. A Ty gdybyś była najedzona do syta w gardle by Ci stał ostatni kes i chciałabys się napić a przyniesliby jeszcze tort orzechowy to byś go zjadła. Do obrzygu? Po drugie 100% na hale nie dali gmina musi swoje dołożyc, prawda?
2022-11-27 16:10:47
gość: ~Zrobić Porządek
@~nick
Trzeba pogonić całą tą nauczycielską HOŁOTĘ, na kopach, wraz z mariuszkiem hersztem na czele.
Jak widać, oni się absolutnie nie nadają do rządzenia (większość z nich nawet do nauczania się nie nadaje)
2022-11-25 21:40:43
gość: ~Zainteresowany
Jakie to wszystko płytkie wszyscy się cieszą ale chyba nawet nie wiedzą z czego ? Ponad 40 milionów za co ? za betonowy kloc w centrum miasta. Nie wystarczy wielki ZOK do imprez ? Co zrobicie w środku zabawę na sylwestra lub jakiś mecz. A później będą gasić swiatło i wyłączać ogrzewanie bo nie będzie pieniędzy na utrzymanie.
2022-11-26 12:06:49
gość: ~Dudi
@~Zainteresowany
Bardzo ładny projekt i z pewnością z pożytkiem będzie służył mieszkańcom gminy
2022-11-26 12:46:24
gość: ~Aga
Sala gimnastyczna przy szkole ponadpodstawowej, nowe boisko przy tej samej placówce, tuż obok sala dawnego OSIR-u, duża sala przy SP 4, sala w SP 2, orlik, flowpark, siłownie zewnętrzne, stadion, sala treningowa przy stadionie, sala w ewangeliku, sala do zumby w ZCK, sala lustrzana - tyle obiektów sportowych i miejsc do ćwiczeń, integracji i wydaje się ogromne pieniądze na halę sportową. Marnowanie pieniędzy
2022-11-26 12:52:19
gość: ~On
@~Aga
A bylas kiedys na chodź by 1 z tych obiektów, (nie 20 lat temu,) i zobacz jak to wyglada na w-f ledwo sie nadaje, wiec nie pisz głupot
2022-11-26 13:02:06
gość: ~Aga
@~On
Jest takie powiedzenie "Jak dbasz, tak masz". Ktoś za te obiekty odpowiadał/odpowiada. Można było taniej modernizować, rozbudowywać...
2022-11-26 15:02:36
gość: ~On
@~Aga
Zgadza sie te obiekty nie sa zaniedbane ale czasy sie zmieniają a na tych salach nic nie mozna konkretnego zrobic
2022-11-26 16:09:53
gość: ~John Doe
Cieszą się ci co będą z tego korzystać czyli Ziębicka klika, wybrańcy. Radni i ziomki z budżetówki. Szary Ziębiczanin nie będzie miał wstępu, brawo.
2022-11-27 03:15:43
gość: ~wow
A jakieś podziękowania dla Wiktorka? Bez niego nie byłoby siana na te hale tak jak i cudowna bibliotekę w Henrykowie
2022-11-27 10:48:42
gość: ~Ja
@~wow
Wystarczy że on ma lans i o to przecież jemu chodzi
2022-11-27 19:01:09
gość: ~Juras Kapadocki cwelu
@~wow
Ja myślę, że powinien powstać wielki pomnik na samym środku rynku.
Nie, nie tylko wiktorka, najlepiej całej rady wiejskiej (no, przynajmniej 'świętej' trójcy)
No i oczywiście, cały ze złota powinien być.
Ja tak to widzę, mariusz, dumnie w samym środku, z u niesioną głową i prawą dłonią na piersi. Reszta klęczy wokół niego, wyciągając ku niemu swe ręce z nadzieją, radością i łzach na twarzach.
Dobre?
2022-11-27 06:02:42
gość: ~Operator parasola
W Zìebicach ,Bardzie coś się dzieje ,a w Kamieńcu pałac ,pałac,pałac i ,,otwarcie parasola " wiecie gdzie . Niby pisowska miejscowość ,a dziura jak była tak jest ,żaden tekturowy przekaz się nie pokazał ,a wazelina już się kończy .
2022-11-27 12:44:22
gość: ~Bogusław
Wreszcie w Ziębicach coś się dzieje a nie tylko ta moja bazylika
2022-11-28 10:50:13
gość: ~nick
A słyszeliscie cos na temat krzyza na orle czy to zwykly smiech.
2022-11-28 17:04:29
gość: ~kika
Głupie uśmieszki i miny do obiektywu. Tych ludzi nie widać na żadnych imprezach sportowych.
2022-11-29 01:22:42
gość: ~Jak
ostatnio dodany post
Kolejny moloch do utrzymania w szkołach toalety masakra
REKLAMA
REKLAMA