Express-Miejski.pl

Chciał zamówić jacuzzi, stracił pieniądze. Wciąż regularnie padamy ofiarami internetowych oszustów

zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne fot.: sxc.hu

W ciągu dwóch miesięcy na terenie powiatu zgłoszono aż 15 oszustw. Większość dotyczyła transakcji na popularnych platformach sprzedażowych oraz wyłudzeniach kodu BLIK.

- Oszuści wciąż są obecni w internecie, gdzie stale zarzucają swoje sieci. Wykorzystują stare, sprawdzone sposoby i dostosowują je do obecnej sytuacji. Wszyscy szukamy oszczędności często korzystając z ofert w internecie. Sprzedajemy i kupujemy nowe oraz używane rzeczy szukając w sieci najkorzystniejszych ofert. Ten fakt bezwzględnie wykorzystują przestępcy - informuje Katarzyna Mazurek, oficer prasowy ząbkowickiej policji.

Tak też było w dniu 29 sierpnia, gdzie na jednej z popularnych platform sprzedażowych 44-latek chciał kupić jacuzzi. Sprzęt jest drogi w związku z czym mężczyzna szukał w internecie używanego. Znalazł pasujące ogłoszenie na platformie OLX. Skontaktował się telefonicznie ze sprzedającą kobietą, a jako, że był ostrożny i czytał o oszustwach, zaproponował płatność przy odbiorze. Sprzedająca nie widziała w tym żadnego problemu. Potwierdziła, że jest możliwa wysyłka towaru, a tak się dobrze składa, że posiada ona firmę transportową i za jedyne 800,00 zł może przesłać mu jacuzzi. Pełną kwotę za zakup mężczyzna miał dać kierowcy. - Uśpiło to podejrzenia 44-latka i wpłacił na podane przez kobietę konto żądaną kwotę. Na tym kontakt ze sprzedającą się urwał, a jeszcze tego samego dnia od OLX kupujący dostał wiadomość, że ogłoszenie może być potencjalnym oszustwem - relacjonuje policjantka.

Ofiarą oszusta została również 44-latka, z którą przestępca skontaktował się przez jeden z popularnych komunikatorów podając się za jej córkę i prosząc o niewielką pożyczkę. Kobieta wpłaciła pieniądze na podane w wiadomości konto, które jak się później okazało wcale nie należało do jej córki. 44-lata straciła w ten sposób blisko dwa tysiące złotych.

Niemal tysiąc złotych zapłaciła oszustowi 77-letnia mieszkanka powiatu ząbkowickiego, z którą skontaktował się telefonicznie „pracownik PKN Orlen” proponując korzystną inwestycję. Podając nieprawdziwe dane oszust wyłudził od pokrzywdzonej kod BLIK na kwotę dokładnie 985 zł.

- To jedynie ostatnie z oszustw zgłoszonych do ząbkowickiej komendy. Pamiętajmy! Chrońmy swoje dane bankowe, nie podawajmy haseł, loginów osobom postronnym, nie wpisujmy ich do formularza kupna-sprzedaży. Zanim udostępnimy kod BLIK postarajmy się sprawdzić w internecie informacje o proponowanych inwestycjach czy firmach. Jak skontaktuje się z nami ktoś bliski z prośbą o pożyczkę zadzwonimy do niego, usłyszmy jego głos i potwierdźmy prośbę. Pośpiech nie jest dobrym doradcą szczególnie w internecie - ostrzega funkcjonariuszka.

KPP Ząbkowice Śląskie / em24.pl

4

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

REKLAMA