Urzędnicy z ziębickiego magistratu podczas analizy dokumentacji projektowej hali sportowo-widowiskowej fot.: UM Ziębice
Teraz samorząd szuka źródeł finansowania zadania. W tym celu złożył już wniosek do Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu (MKDNiS).
Aby gmina mogła otrzymać pozwolenie na budowę hali widowiskowo-sportowej i aplikować do MKDNiS o dofinansowanie przedsięwzięcia, musiała mieć szczegółowo opracowany projekt inwestycyjny. Jego realizacją zajęło się Przedsiębiorstwo Projektowo-Budowlane „EKOBUD” s.c. z siedzibą w Dmosinie koło Łodzi. Cała dokumentacja zajmuje klika dużych pudeł, a to jeszcze nie koniec, bowiem w tym momencie gmina przygotowuje projekt przebudowy ulicy Różanej, która będzie stanowiła alternatywny dojazd do hali od ul. Wojska Polskiego.
W tym tygodniu wchodzi w życie również zmieniony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który przewiduje utworzenie dodatkowych miejsc parkingowych. Będą z nich mogli korzystać zarówno mieszkańcy osiedla jak i korzystający z hali. W tym półroczu zostanie także przebudowana linia średniego napięcia - gmina uzyskała już wszystkie niezbędne uzgodnienia. - Po zamknięciu wszystkich formalności przystąpimy do wyłonienia wykonawcy budowy hali. Przetarg został zaplanowany na końcówkę tego roku - informuje burmistrz Mariusz Szpilarewicz i podkreśla, że uzyskanie pozwolenia na budowę obiektu, a następnie złożenie wniosku do ministerstwa w ramach programu „Sportowa Polska” wymagało współdziałania wielu osób.
Powierzchnia netto budynku hali sportowo-widowiskowej wynosić będzie ponad 3.7 tys. metrów kwadratowych. Głównym przeznaczeniem obiektu jest hala sportowa umożliwiająca rozgrywki sportowe m.in. w piłkę siatkową, koszykówkę czy piłkę ręczną. Ponadto hala służyć będzie dla celów treningowych oraz koncertów i występów artystycznych dla mieszkańców gminy oraz dla realizacji szkolnych zajęć sportowych dzieci i młodzieży.
W hali sportowej na poziomie parteru zaprojektowano widownie mobilne - 2 sztuki po 66 miejsc siedzących oraz trzy miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich (łącznie 135 miejsc). Na I piętrze zaprojektowano trybuny stałe dla 522 widzów. Łącznie to 657 miejsc.
Projekt hali sportowej o wymiarach 58,54 metrów x 47,65 metrów przewiduje budynek dwukondygnacyjny, bez podpiwniczenia. Projektowana bryła budynku ma zwartą formę, krytą dachem płaskim. W budynku zaprojektowano halę sportową wraz z 2-kondygnacyjnymi zapleczami sanitarno-szatniowymi, siłownię, trybuny oraz w północnej części obiektu zaplecze techniczne i administracyjne z pokojami biurowymi i salą konferencyjną.
Do budynku hali sportowej zaprojektowano 5 wejść w tym: po stronie zachodniej w centralnej części budynku wejście główne dla widzów, składające się z dwóch drzwi 2-skrzydłowych. Wejście to podkreślone jest w elewacji przez zastosowanie wykończenia z cegły elewacyjnej na poziomie parteru i I piętra oraz zaprojektowano je na krawędzi uskoku ściany elewacyjnej. Wejście to wykorzystywane będzie w przypadku organizacji dużych imprez z udziałem widowni. Po stronie północnej, zaprojektowano wejście dla uczniów/sportowców na zajęcia z wychowania fizycznego/treningi. Wejście to wyróżniono w elewacji poprzez zaprojektowanie go w podcieniu uzyskanym poprzez skośnie zaprojektowaną ścianę zewnętrzną na poziomie parteru, biegnącą przez znaczną część długości tej elewacji oraz poprzedzone ścianą z perforacjami w kształcie arkad.
Po południowej stronie zaprojektowano dodatkowo dwa wyjścia ewakuacyjne z klatek schodowych znajdujących się w skrajnych narożnikach budynku.
Po północnej stronie projektowanej hali sportowej zaprojektowano ceglane arkady, na których oparto taras na poziomie I piętra. Ponadto w elewacji zachodniej na poziomie parteru zaprojektowano arkadowe wykończenie otworów okiennych oraz głównego wejścia do budynku.
WIZUALIZACJA OBIEKTU, KTÓRĄ PREZENTOWALIŚMY JUŻ KILKA MIESIĘCY TEMU [KLIK]
ms. / em24.pl
Jest pozwolenie na budowę hali sportowo-widowiskowej w Ziębicach
2021-04-13 19:23:18
gość: ~takitam
Wszyscy jako podatnicy za to coś zapłacimy, a następnie trzeba to utrzymać, czyli kolejne pieniądze psu w d_pę.
Ta hala potrzebna jest Ziębicom jak świni siodło.
Czy naprawdę nie ma w Ziębicach ważniejszych wydatków niż (nomen-omen) na igrzyska ?
Patrzcie jak wyglądają niektóre chodniki i ulice .... zabić się można, a tu .... radosna twórczość, w postaci .... hali widowiskowo-sportowej.
Ja nie mam nic przeciwko widowiskom tudzież sportowi, ale ... za widowiska i sport powinni płacić sami zainteresowani, a nie ogół społeczeństwa.
Zobaczycie, że po pierwszych ochach i achach, ta cała hala będzie świecić pustkami i NA SIŁĘ będą tam organizowane wszelkie akademie ku czci i inne bzdety, a wszystko po to żeby uzasadnić sens istnienia tego budynku.
Całkiem niedawno, za ciężkie pieniądze wstawiono windę do biblioteki.
Czy ktoś widział tłumy szturmujące ziębicka bibliotekę ?
... a może tabuny niepełnosprawnych tłumnie odwiedzają bibliotekę, bo nie mogą się nacieszyć windą ?
To samo będzie z tą halą, czyli wywalone publiczne pieniądze na ..... zabawę dla kilku procent zainteresowanych, przy czym nie wiadomo dlaczego cała reszta niezainteresowanych ma się dokładać do czyichś zabaw.
Reasumując, kolejne publiczne pieniądze wrzucone wprost do kibla, a wrzucanej tam kasy będzie ZNACZNIE WIĘCEJ, bo przecież trzeba to utrzymać.
=======================
Jak myślicie, dlaczego ŻADEN prywatny inwestor nie wybudowała dotąd w Ziębicach takiego obiektu, albo chociażby basenu ?
Odpowiedź jest prosta.
Bo to po prostu nie tylko nie będzie zarabiać, ale będzie generować koszty.
Jeśli burmistrz et consortes widzą w tym fantastyczną sprawę, to jaki problem panie burmistrzu (+ ci którzy temu przyklasnęli) wziąć kredyt na siebie jako osobę prywatną, po czym wybudować tę halę i .... pokazać wszystkim jaki to wspaniały i potrzebny biznes ?
Nie swoje pieniądze wydaje się łatwiej ... prawda ?
2021-04-13 19:31:22
gość: ~Kazik
@~takitam
ja też myślę, że druga największa gmina w powiecie, która jako jedyna nie ma takiej hali, w której działa tyle klubów a młodzież chce trenować i dbać o swoje zdrowie, nie powinna na taki cel marnować pieniędzy. Popieram Cię gościu!!! Badźmy dalej społecznością piątej kategorii
2021-04-13 23:15:01
gość: ~takitam
@~Kazik
Miły kolego.
Jeśli młodzież chce trenować, to JA NIE MAM NIC PRZECIWKO, tyle tylko, że za swoje zainteresowania KAŻDY powinien płacić sam z własnej kieszeni albo ... nich rodzice opłacają zainteresowania swoich pociech.
Po prostu nie widzę powodu, dla którego grupa ludzi (młodych czy starszych, to nieistotne) powinna być w jakiś sposób uprzywilejowana przez państwo (tu samorząd), tylko dlatego że ich zainteresowanie/hobby, to akurat sport.
Przypomnę może koledze, że hala widowiskowo sportowa W ŻADEN SPOSÓB nie jest potrzebą strategiczną lokalnej społeczności.
Pół biedy, gdyby 80% lokalnej społeczności zajmowała się tylko sportem, to wtedy jestem w stanie zrozumieć, że z ich podatków buduje się jakąś halę, ale .... zdaje się że tak nie jest, prawda ?
W ogóle nie mam pojęcia, skąd się bierze przekonanie, że sport (czyli hobby) należy finansować ze środków publicznych.
Przecież to tylko forma zabawy.
Przyjrzyjcie się, jak sport jest finansowany przez państwa zachodnie.
Otóż tam NIE MA finansowania państwowego.
Państwo finansuje rozwój kultury fizycznej TYLKO w państwowych szkołach podstawowych i ewentualnie może dopłacić do reprezentacji krajowej w jakiejś dziedzinie sportu i ... TO WSZYSTKO
... a u nas .... niby komuna padła, a komunistyczne prawo w którym wszyscy obywatele finansują komuś zabawę, tylko dlatego że nazywana jest portem, nadal ma się w najlepsze.
Powtórzę to co ZAWSZE piszę w takich tematach.
Otóż nie mam nic do sportu ani do ludzi się tym zajmujących, ale niech uprawiają swoje hobby za swoje prywatne środki albo środki sponsorów jeśli takowi się znajdą.
Istniej MNÓSTWO przeróżnych zainteresowań i hobby.
Za cholerę nie wiem, dlaczego akurat sport musi być finansowany ze środków publicznych ?
Ani to strategiczna dziedzina gospodarki, ani obrony, ani infrastruktury.
Nikomu to nie służy oprócz samych zainteresowanych, a wszyscy podatnicy MUSZĄ finansować te zabawy.
Kiedy w końcu państwo polskie zajmie się finansowaniem tego do czego służy państwo, a nie igrzysk i innych tego typu bzdetów.
2021-04-13 23:39:41
gość: ~Sportowiec
@~takitam
Zadaniem własnym gminy jest zaspokojenie zbiorowych potrzeb jej mieszkańców, a w szczególności zadania własne obejmują sprawy:
1. ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
2. gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
3. wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,
4. lokalnego transportu zbiorowego,
5. ochrony zdrowia,
6. pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,
7. gminnego budownictwa mieszkaniowego,
8. edukacji publicznej,
9. kultury, w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury,
10. kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
11. targowisk i hal targowych,
12. zieleni gminnej i zadrzewień,
13. cmentarzy gminnych,
14. porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego,
Pkt 10-11. Pozdrawiam.
2021-04-14 00:29:22
gość: ~takitam
@~Sportowiec
Niestety ... tak jest, czyli ..... jak napisałem poprzednio.
Komuna niby padła, a komunistyczne prawo nadal istnieje.
Powinny zostać tylko punkty 3, 4, 8 i 14
Całą reszta to powinna być prywatna inicjatywa.
Inaczej pisząc, państwo (tu samorząd) powinno się zajmować TYLKO TYM CO NIEZBĘDNE i KONIECZNE do funkcjonowania państwa.
Całą resztę obywatele załatwiają sobie we własnym zakresie.
2021-04-14 10:04:33
gość: ~ciekawy
@~takitam
A drogi to uważasz, że kto powinien remontować, odśnieżać itd?
2021-04-14 10:21:16
gość: ~Admirał Gwiezdnej Floty
@~ciekawy
Przecież i tak nie remontują.
Raz na ruski rok kawałeczek zrobią, ważniejsza jest dla nich hala sportowa.
Czyli robią sobie co im się podoba, a nie to co trzeba.
2021-04-13 19:40:30
gość: ~somsiad
@~takitam
Ten znowu swoje!!!
Czy jest jakas wiadomosc, jakas kwestia,jakis komentarz aby "takitam" nie "opiniowal"
On a moze Ona(?) na wszystkim sie zna! Nadaje sie niewatpliwie na PIERWSZEGO RECENZENTA EXPRESU.
Prosze "takitam" nie odpisuj.. bo sie znow rozczule nad twoja madroscia...
2021-04-13 23:19:44
gość: ~takitam
@~somsiad
Otóż ... niestety ... będę pisał co chcę i kiedy chcę i wiesz co ? ..... zupełnie mnie to nie obchodzi czy Ci się to podoba czy nie.
Oczywiście Twój wpis jest (tradycyjnie) o mnie, a nie odnosi się do tematu, ale .... tak jest zawsze jeśli ktoś nie ma nic ciekawego do napisania.
Wtedy ZAWSZE urządza sobie wycieczki osobiste.
Znowu napiszę to co piszę zawsze, czyli .... ani mnie taki wpisy ziębią, ani grzeją. ..... ot .... taki "folklor" .
Mimo wszystko, jeśli zechcesz podyskutować w zakresie tematu, czyli zasadności budowy tej hali, to ... chętnie podyskutuję.
2021-04-13 23:35:16
gość: ~wojtas88
@~takitam
tobie to chyba sie rzady biry musialy podobac - nie robilo sie nic a na koniec kadencji pisali ze dlug sie zmniejszyl i to znaczy ze dobrze rzadzila . no nie wierze , sa dotacje - trzeba wykorzystywac a nie siedziec i patrzec w niebo
2021-04-14 00:47:43
gość: ~takitam
@~wojtas88
gość: ~wojtas88 napisał/a:
//// sa dotacje - trzeba wykorzystywac a nie siedziec i patrzec w niebo ////
Jezusie Panie ... są dotacje, to trzeba wydać.
Co za chore myślenie.
Gdyby te pieniądze rozdawano za darmo, z zastrzeżeniem że można wydać tylko na określony cel, to OK, można wziąć i wydawać na pierdoły, ale .... to są DOTACJE, czyli samorząd MUSI wyłożyć wkład własny, czyli .... marnowane są publiczne pieniądze na rzeczy ABSOLUTNIE ZBĘDNE.
OK, można wybudować halę, basen, nie wiem .... singletracki, wyremontować kościółki i inne bzdety, ale wtedy, kiedy gmina zaspokoiła WSZYSTKIE NIEZBĘDNE potrzeby, a kasy zostało i nie wiadomo co z nią robić.
Wtedy ... OK ... niech kasa będzie wydawana na wodotryski, ale .... zdaje się że gmina Ziębice nie należy do tych najbogatszych, a podstawowe potrzeby nie są zaspokojone ... mylę się ?
Powtórzę jeszcze raz, że gmina (czy ogólnie państwo) powinno dbać o podstawy funkcjonowania państwa, czyli armia, edukacja, policja, straż pożarna, służba zdrowia, infrastruktura ogólnie pojęta i .... TO WSZYSTKO.
Całą resztę obywatele zapewniają sobie sami.
... a tak mamy państwo (jeszcze z komunistycznym prawem) które łupi obywateli na każdym kroku, żeby rozdawać pieniądze na lewo i prawo i to w dodatku na kompletne pierdoły, krzycząc dookoła jakie my (czyli to państwo) jesteśmy dobrzy, czyli najpierw ograbiliśmy was z waszych pieniędzy w postaci wszelkich opłat i podatków, by następnie fundować wam pierdoły i igrzyska.
ZERO WOLNOŚCI .
Ja nie potrzebuję państwa żeby uprawiać swoje hobby które nie jest sportem i NIE CHCĘ od tego państwa żeby budowało hale sportowe, stadiony, targowiska, altanki w parku i inne bzdety.
Chcę żeby mnie broniła silna armia, żeby edukacja w szkołach była na poziomie, żeby komunikacja i drogi były sensowne, żeby była profesjonalna policja i na to płacę podatki, a nie żeby państwo fundowało zabawy i obiekty dla sportowców.
Niestety, dopóki będziemy mieli to niezmienione od 2 wojny światowej komunistyczne prawo, to nadal będziemy utrzymywać armię biurw z ich pomysłami budowania hal sportowych i innych pierdół, płacąc coraz większe podatki.
2021-04-14 08:18:31
gość: ~do długu
@~wojtas88
o zmniejszeniu długu za Biry może mówić ktoś kto nie wie co się działo. Na początku kadencji pani Bira otrzymała zwrot vatu prawie 5,5 mln PLN za kanalizację wykonaną w kadencji burmistrza Herbowskiego. Miała czym dzielić i nie musiała zaciągać kredytów, ale na inwestycje już zabrakło
2021-04-14 12:13:43
gość: ~Zioł
@~do długu a 1.5 miliona W gratisie w zeszłym roku na co poszło
2021-04-14 16:20:10
gość: ~Kibic
@~takitam
Czytam Twoje płytkie wypociny i zastanawiam się czym jest to spowodowane i dochodzę do wniosku że masz problemy z wielkością przyrodzenia ( mały) ale niestety już takie życie, zostało tylko pisanie
Pozdrawiam serdecznie hihi
2021-04-18 18:14:06
gość: ~takitam
@~Kibic
Ja natomiast, czytam (dość często) takie komentarze jak Twoje, czyli ZUPEŁNIE nie odnosząc się do tematu, a do mojej skromnej osoby.
Jak powszechnie wiadomo, tego typu komentarze (czyli wycieczki osobiste) to NAJNIŻSZA forma wypowiedzi we wszelakich dyskusjach.
===========
.... a co do wielkości przyrodzenia, to ... wierz lub nie, ale .... panie miały inne zdanie.
2021-04-14 07:46:52
gość: ~Były Ziębiczanin
Burmistrzu SZPILAREWICZ jesteś wielki.I tak trzymać. Pozdrawiam.
2021-04-14 08:20:21
gość: ~Monia
@~Były Ziębiczanin
również trzymam kciuki! Bardzo dobrze oceniam działania burmistrza w tej kadencji
2021-04-14 10:24:33
gość: ~Admirał Gwiezdnej Floty
@~Były Ziębiczanin
Panie BYŁY Ziębiczaninie..
Proszę przyjechać do Ziębic i przejść się po ulicach.
PUSTO, żywej duszy nie ma.
2021-04-14 11:22:02
gość: ~Ire
@~Admirał Gwiezdnej Floty
Tak jest wszędzie w całej Polsce. Przejedź się Pan np po Strzelinie i innych jeszcze w czasach covid. Poza tym to nie wina Burmistrza rządzącego od 3 lat że młodzież wyjeżdżą do dużych miast tak było jest i będzie nawet w XIX wieku ludzie juz osiedlali się w poszukiwaniu pracy do większych ośrodków. Jeżeli chce się hejtowac trzeba mieć argumenty.
2021-04-18 18:46:31
gość: ~takitam
@~Ire
gość: ~Ire napisał/a:
//// Poza tym to nie wina Burmistrza rządzącego od 3 lat że młodzież wyjeżdżą do dużych miast tak było jest i będzie nawet w XIX wieku ludzie juz osiedlali się w poszukiwaniu pracy do większych ośrodków. Jeżeli chce się hejtowac trzeba mieć argumenty. ////
Pamiętam czasy, gdy to Ziębic przyjeżdżano, bo ludzie widzieli tu perspektywy.
Zakładów pracy było mnóstwo jak na takie małe miasteczko.
Oczywiście, że to co teraz prezentują Ziębice, to nie wina kolejnych burmistrzów (chociaż ?) a ogólnej degrengolady którą zafundował Polsce niejaki Balcerowicz.
Praktycznie z dnia na dzień przestał istnieć polski przemysł.
Tak samo jak teraz w Ziębicach, jest w tysiącach podobnych miasteczek, czyli .... ZASTÓJ.
Natomiast można tak gospodarować skromnym publicznym groszem, żeby chociaż trochę to miasteczko było przyjazne mieszkańcom.
Czy remontuje się tragiczne chodniki i ulice ?
Czy widać starania o pozyskanie firmy która chciałaby tu zainwestować chociażby w szybki Internet ?
Czy pomaga się w jakikolwiek sposób zdychającym małym sklepikom ?
Czy widać jakieś patrole policji ?
Czy służba zdrowia jest na jakimkolwiek poziomie ?
Czy doposaża się szkoły w niezbędny sprzęt i remontuje je ?
NIE, NIE , NIE .
W zamian za to, remontuje się ..... ewangelickie kościółki, buduje hale sportową, ładuje ogromną kasę w bramę paczkowską która ..... stoi i .... nic więcej.
Powołuje się i utrzymuje twór zwany Centrum Informacji Turystycznej, gdzie zatrudnia się ludzi, a które to centrum HGW co tu w Ziębicach robi, bo żeby to miało sens, to trzeba mieć co promować, a w Ziębicach atrakcji turystycznych PO PROSTU NIE MA.
Remont schodów w ZCK urasta do rangi remontu miasta jako całości, skoro na otwarciu pojawiają się notable i inni przecinający wstęgę.
To samo jeśli chodzi o wydawanie milionów na windę w bibliotece.
Altana w parku .... potrzebna jak cholera.
Wywalenie milionów na ... remont targowiska, a przecież tam się handluje ... czyli zupełnie nie rozumiem, dlaczego za ten remont nie zapłacili ci którzy tam handlują, przy czym, w/w małych sklepików już miasto nie remontuje, a czym się różnią od handlu na targowisku ? .... może tylko tym, że odbywa się to w cywilizowanych warunkach.
Dokładanie do remontów kościółków wszelakich, tak jakby od tego zależał komfort mieszkańców.
Generalnie ..... można wydawać skromne środki mądrze, a nie na KOMPLETNE BZDETY.
To między innymi dlatego młodzi ludzie stąd uciekają, bo w/w bzdetami nie da się ich zatrzymać w umierającym miasteczku.
W ogóle uważam, że takim miasteczku jak Ziębice, gdzie NIC NIE MA, nie powinno być w ogóle burmistrza i dziesiątków biurw.
Powinno być dosłownie kilku urzędników do załatwiania bieżących spraw i to w zupełności wystarcza do utrzymania tej masy upadłościowej eufemistycznie zwanej Ziębicami.
2021-04-16 11:35:43
gość: ~Były Ziębiczanin
@~Admirał Gwiezdnej FlotyJestem kilka razy do roku i widze wielkie zmiady.
2021-04-14 09:50:07
gość: ~XXX
Taki tam na Burmistrza Ziebic ! Nic by w gminie nie powstało bo nic nie byłoby potrzebne. A i ile oszczędności.....
2021-04-14 13:21:58
gość: ~Tamtam
Takitam , takitu , taki gdzieś .
2021-04-14 18:24:33
gość: ~Takitu
Takitam nadal żyje w czasach PRLu!!!
Po co młodzieży sport?? Lepiej niech siedzą przed telefonami i palą trawke!! xD
Brawo Panie Burmistrzu!! Popieram w 110%!!
Powoli, systematycznie Gmina wychodzi z dołku... małymi kroczkami ale do przodu!!
Hala Sportowa jest NIEZBĘDNA w każdej gminie, dla rozwoju młodzieży...
U nas jest tylko hangar dla autobusów na Sp4...
Brawo, brawo, brawo :D
2021-04-18 19:01:14
gość: ~takitam
ostatnio dodany post
@~Takitu
Kolego, otóż każdy człowiek (w tym oczywiście młody) SAM WYBIERA czy się będzie zajmował.
Jeden woli uprawiać sport .... proszę bardzo, ale .... sport (przypomnę) to po prostu hobby, więc za uprawianie swoich zainteresowań każdy powinien płacić sam.
Inni wolą posiedzieć przed kompem i np. grać.... OK ... to też hobby i przecież miasto nie daje im kasy na zakup sprzętu, prawda ?
Jeszcze inny woli siedzieć i ... nic nie robić .... jego sprawa.
Po prostu każdy robi to co uważa za stosowne i powinien to robić ZA SWOJE PIENIĄDZE.
Dlatego jeśli ktoś uważa, że, cyt: //// Hala Sportowa jest NIEZBĘDNA w każdej gminie /// to jaki problem ?
Wszyscy ci którzy uważają halę sportową za NIEZBĘDNĄ, niech Z WŁASNYCH PIENIĘDZY ją wybudują i .... po sprawie. .... Wtedy okaże się, czy jest niezbędna czy nie, a poza tym, trzeba ją utrzymywać, więc rozumiem, że ci którzy uznali halę za niezbędną i ją wybudowali, będą z własnych środków ją utrzymywać, a skoro tak, to zapewne za korzystanie z takiej hali będzie się musiało płacić, a skoro tak, to to będzie REALNYM I PRAWDZIWYM wskaźnikiem przydatności takiej hali dla zainteresowanych.
Powtarzam, dla zainteresowanych, a nie dla wszystkich.
Jeszcze inaczej pisząc, NIE WIDZĘ POWODU dla którego całość lokalnego społeczeństwa ma się składać na budowę czegoś, z czego korzystać będzie garstka zainteresowanych tylko dlatego, że ich zainteresowania to akurat sport.
Moim zdaniem, zamiast wydawać pieniądze na tę bzdurę (czyli halę sportową), powinno się wybudować miejską strzelnicę.
Dlaczego ?
Otóż dlatego, że umiejętność korzystania z broni i umiejętność strzelanie może w razie W uratować niejedno życie, a poza tym, jest to (tu znowu moja opinia) realizacja jednego z zadań państwa, czyli obronności.
Natomiast umiejętność kopania piłki, fikania koziołków czy radosnego podskakiwania, KOMPLETNIE NICZEMU NIE SŁUŻY oprócz dobrego samopoczucia zainteresowanych skakaniną.
2021-04-14 18:53:29
gość: ~Xxx
Taaaa, hala... A ryneczek nadal TAAAKI KLIMAAATYCZNY! Tam odpadający tynk, tam drzewko na budynku, tak szczurek, tam puste buteleczki, tam psia kupka, tam krzywy szczerbaty chodniczek, tam spadające dachówki .......
REKLAMA
REKLAMA