W czerwcu ubiegłego roku odbyły się spotkania konsultacyjne na terenie gmin, przez które ma przebiegać droga ekspresowa S8. Kilka dni temu opublikowano szczegółowy raport z tych spotkań fot.: em24.pl
Halcrow Group Sp. z o.o. (Jacobs) Oddział w Polsce przedstawił raport ze spotkań społecznych w sprawie budowy drogi S8 na odcinku Wrocław (Magnice) - Kłodzko.
W szczegółowym raporcie projektant zaprezentował krok po kroku wszystkie etapy spotkań społecznych - od pierwszych informacji o organizacji spotkań, poprzez ich relację z poszczególnych gmin, oczekiwane główne korekty przez mieszkańców, po wyniki z ankiet, kończąc na informacjach dodatkowych.
Na terenie powiatu ząbkowickiego mieszańcy wnosili następujące postulaty:
Odniesienie projektanta:
Zmieniono nazwę węzła na Złoty Stok. Uaktualniono projekt dróg obsługujących teren, aby poprawić dostępność do działek i pól. Z punktu widzenia realizowanej umowy dodatkowy węzeł Laski nie jest uzasadniony. Droga krajowa nr 46 włącza się do drogi ekspresowej nr 8 poprzez węzeł Złoty Stok. Włączenie obwodnicy Złotego Stoku w ciągu drogi krajowej nr 46 jest możliwe m.in. na węźle Bardo - w jego rozwiązaniu alternatywnym jakim jest węzeł typu karo.
Odniesienie projektanta:
Wariant A3 nie został uznany za optymalny i nie został zarekomendowany do opracowania w raporcie oddziaływania na środowisko. (W informacji przekazanej przez GDDKiA kilka dni po zakończeniu przyjmowania ankiet w ubiegłym roku, wariant A3 był wariantem, który popierała największa liczba osób z terenu gminy Bardo. Po weryfikacji ankiet okazało się jednak, że część z nich została odrzucona. Według raportu firmy Halcrow Group Sp. z o.o na wariant A3 zagłosowało 124 osoby, a na wariant A2 ostatecznie 125 osób. Pozostałe dwa warianty otrzymały znacznie mniejszą ilość głosów - przyp. red.)
Odniesienie projektanta:
Wariant A1 nie został uznany za optymalny i nie został zarekomendowany do opracowania w raporcie oddziaływania na środowisko.
Odniesienie projektanta:
Skorygowano przebieg wariantu A4. Wariant A4 został przesunięty na wysokości miejscowości Laskówka o około 100 metrów w kierunku wschodnim.
Odniesienie projektanta:
Proponowane rozwiązanie zwiększa koszty realizacji w porównaniu do wariantów proponowanych w studium. Brak możliwości dogodnej lokalizacji węzła dla obsługi komunikacyjnej miejscowości Bardo. Wariant jest w kolizji z terenami przeznaczonymi pod zbiornik retencyjny Kamieniec. Wariant nie został uznany za optymalny i nie został zarekomendowany do opracowania w raporcie oddziaływania na środowisko.
Odniesienie projektanta:
Skorygowano przebiegi wariantów, odsuwając każdy około 70 m w kierunku zachodnim.
Odniesienie projektanta:
Przebieg wariantów B1 oraz B4 odsunięto o około 250 m w kierunku wschodnim. Granicą możliwego odsunięcia wariantów stanowi ciek o nazwie Grabnik. Dodatkowo zrezygnowano z MOP Jaworek na wariantach B1 oraz B4.
Odniesienie projektanta:
Zachowano ciągłość drogi.
Odniesienie projektanta:
Droga powiatowa nr 3165D w stanie istniejącym kończy się na drodze krajowej nr 8 – skrzyżowanie typu T. W stanie projektowanym droga również została włączona w drogę krajowa nr 8 poprzez nowo zaprojektowane rondo – wariant WPR1 lub został zaprojektowany w jej ciągu obiekt zapewniający ciągłośc drogi – wariant WPR4. W wariantach WPR2, WPR3 droga pozostaje tak jak w stanie istniejącym.
W stanie projektowanym nie zmienia się funkcjonalność drogi powiatowej nr 3165D.
Odniesienie projektanta:
Wariant C3 nie został uznany za optymalny i nie został zarekomendowany do opracowania w raporcie oddziaływania na środowisko.
Pełny raport znajduje się na stronie DK8.pl [KLIKNIJ TUTAJ].
Przebieg wariantów kompilacyjnych wskazanych do opracowania w RDOŚ [KLIK]
Projektant (Halcrow Group Sp. z o.o.) przekaże teraz swoją rekomendację Zamawiającemu (GDDKiA), a ten po posiedzeniu Komisji Ocen Projektów Inwestycyjnych wybierze wymaganą prawnie ilość przebiegów wraz z wariantem rekomendowanym do realizacji i przekaże je do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach ustawowo wymagane jest wskazanie wariantu preferowanego i co najmniej dwóch alternatyw. RDOŚ po przeprowadzeniu konsultacji społecznych i przede wszystkim biorąc pod uwagę uwarunkowania środowiskowe, wybierze ostateczny wariant przebiegu trasy S8. Następnie wybrany korytarz drogi zostanie uszczegółowiony w koncepcji programowej.
ms. / em24.pl
Projektant składa raport ze spotkań społecznych w sprawie S8. Uwzględniono część uwag mieszkańców
2020-04-06 15:30:38
gość: ~ciekawe
jak to możliwe że prawie rok zajęło im policzenie ankiet 124-125 ?? i nagle wyszło innaczej...ciekawe...czy to nie wygląda dziwnie ? tylko część ankiet odrzucona ..przypadek..a może jest tak że waga konsultacji społecznych znaczy dużo ? i lepiej żeby "wygrał" inny wariant ?
2020-04-06 15:41:17
gość: ~12monkeys
Ciekawe, czemu nie uwzględniono części ankiet. Wybrano najtańszy wariant, nie licząc się ze zdaniem mieszkańców i ochrona przyrody. Jak zwykle w tym kraju
2020-04-06 16:21:44
gość: ~Ząbkowiczanin
Może w końcu to zadupie otworzy się na świat.
2020-04-07 16:21:01
gość: ~Artur Duleba
ostatnio dodany post
@~Ząbkowiczanin
Gdy czytam co pisza i lubia ludzie na facebooku i tutaj, to mam pewnosc, ze dluga droga przed regionem. Nie wystarcza strefa ekonomiczna lub dobra droga. Potrzebny jest szacunek do ludzi rozwinietych, madrych i przedsiebiorczych. Niestety, ale dobrze wyksztalceni specjalisci od nas sa szanowani bez porownania lepiej w Niemczech czy Szwajcarii, a nawet duzo lepiej w najwiekszych miastach Polski, a u nas bardziej szanuje sie glupkow, celebrytow, media i politykow.
REKLAMA
REKLAMA