Express-Miejski.pl

Masz pomysł na biznes i jesteś bezrobotny? Złóż wniosek i otrzymaj dotację nawet do 19 tys. zł

zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne fot.: sxc.hu

Powiatowe Urzędy Pracy udzielają jednorazowej dotacji dla osób bezrobotnych, które zamierzają rozpocząć pracę na własny rachunek. 

W Ząbkowicach Śląskich wsparcie, o którym mowa, wynosi w tym roku do 19 tys. zł. 4 marca rozpoczął się nabór wniosków o przyznanie środków i potrwa on do wyczerpania środków finansowych. W tegorocznym naborze ząbkowicki urząd otrzymał do rozdysponowania na ten cel 1 mln 672 tys. zł.

Aby móc ubiegać się o dotację, najpierw należy zarejestrować się w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna. Należy tez pamiętać, że fakt złożenia wniosku nie oznacza, że wsparcie finansowe zostanie nam przyznane. Najważniejszym elementem zwiększającym Twoje szanse na uzyskanie dotacji jest dobre przygotowanie dokumenów.

Na cały proces pozyskania dotacji z urzędu pracy składa się kilka etapów.

A. Przygotowanie
1. Odwiedź Urząd Pracy i zarejestruj się jako osoba bezrobotna.
2. Pobierz formularz wniosku o przyznanie bezrobotnemu środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej (druki wniosków dostępne są na stronie internetowej urzędu, jak również bezpośrednio w urzędzie).
3. Przed wypełnieniem wniosku przeczytaj uważnie regulamin przyznawania dotacji.
4. Wypełnij wniosek oraz zbierz wszystkie wymagane dokumenty.
5. Pozyskaj zabezpieczenie dla dotacji np. dwóch poręczycieli, zastaw majątkowy.

B. Złożenie wniosku
1. Złóż wniosek razem ze wszystkimi wymaganymi załącznikami (Powiatowy Urząd Pracy, I piętro – pokój nr 17).
2. Urząd do 30 dni wyda decyzję o przyznaniu Ci dotacji, bądź odmowie.

C. Podpisanie umowy
1. Zostajesz wezwany do podpisania umowy o przyznaniu dotacji. Umowę podpisujesz Ty, twój mąż/żona oraz poręczyciele (również ze współmałżonkami), jeśli taką opcję zabezpieczenia finansowego wybrałeś.
2. Otrzymujesz dotację przelewem na swoje konto wskazane we wniosku.

D. Rozdysponowanie dotacji oraz rejestracja firmy
1. Dokonujesz zakupu rzeczy ze środków otrzymanych w ramach dotacji (możesz kupować nawet do 30 dni po założeniu działalności).
2. Rejestrujesz działalność gospodarczą (masz na to 60 dni od podpisania umowy z PUP).

E. Rozliczenie dotacji
1. W urzędzie pracy przedstawiasz faktury VAT, rachunki, które potwierdzą dokonanie przez Ciebie zakupów, a które zostały opisane w kalkulacji wydatków z dotacji.
2. Dodatkowo przedstawiasz dokumenty potwierdzające otworzenie przez Ciebie działalności gospodarczej. W tym punkcie urząd będzie od ciebie wymagał przedłożenia dokumentów rejestracyjnych firmy.
3. Na rozliczenie dotacji masz 2 miesiące od daty założenia działalności gospodarczej.

F. Zakończenie umowy
1. Działalność musisz prowadzić co najmniej 12 miesięcy. Po upływie tego terminu zostaniesz wezwany do przedstawienia dokumentów potwierdzających prowadzanie działalności gospodarczej w chwili obecnej. Po złożeniu wszystkich potrzebnych dokumentów, umowa z Urzędem Pracy wygasa. (opr. na podst. rozwijamyfirme.pl)

O czym należy wiedzieć?

Urząd Pracy ma możliwość skontrolowania Twojej działalności w okresie całych 12 miesięcy od daty podpisania umowy. Dlatego rzeczy, które zostały zakupione z dotacji muszą przez ten czas być w Twoim posiadaniu. Przez rok czasu nie możesz także podjąć pracy na umowę o pracę, dzieło itp.

Osoba bezrobotna, która stara się o dotację na podjęcie działalności gospodarczej, musi wskazać kwotę wnioskowanych środków, podać jaki rodzaj działalności gospodarczej zamierza prowadzić, dokonać kalkulacji kosztów związanych z podjęciem działalności oraz źródła ich sfinansowania.

ms. / em24.pl

REKLAMA