Express-Miejski.pl

Stanowisko gminy Bardo dotyczące przebudowy bardzkiej starówki

Remont związany z przebudową bardzkiej starówki rozpoczął się we wrześniu fot.: em24.pl

Stanowisko Gminy Bardo dotyczące zadania związanego z przebudową bardzkiej starówki i związanych utrudnień z przedmiotową inwestycją.

Zakończenie inwestycji pn. „Przebudowa dróg gminnych w ciągu ulic: Główna, Kolejowa i Plac Wolności w Bardzie" planowane jest na dzień 15 grudnia.

Na etapie przygotowania dokumentacji zostały opracowane projekty czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych w pasach drogowych dróg publicznych ul. Głównej, ul. Kolejowej i Placu Wolności. Projekty te zostały opracowane dla dwóch etapów prowadzenia robót budowlanych, tak aby móc zapewnić dojazd do ulicy Grunwaldzkiej oraz Skalnej w trakcie całego procesu przebudowy dróg. Pierwszy z etapów obejmował ulicę Główną i Plac Wolności oraz część skrzyżowania z ulicą Skalną i Grunwaldzką natomiast drugi etap uwzględniał planowane roboty budowlane w ulicy Kolejowej oraz drugiej części skrzyżowania z ulicą Skalną i Grunwaldzką. Przedmiotowe projekty uzyskały akceptację organu zarządzającego ruchem tj. Starosty Ząbkowickiego i zgodnie z nimi powinny być wprowadzone w życie przez Wykonawcę robót budowlanych. Dokumenty te zawierają w sobie klauzule dot. obowiązków Wykonawcy i tak:

„Wykonawca w ramach proponowanych zamknięć powinien:

  •  przed przystąpieniem do realizacji robót poinformować zainteresowanych o przystąpieniu do robót i ewentualnych utrudnieniach,
  • uzyskać niezbędne zgody, opinie i zatwierdzenia,
  • zapewnić dojazd awaryjny dla służb ratunkowych,
  • umożliwić prowadzenie obsługi bytowej mieszkańców i punktów usługowych,
  • zapewnić i utrzymywać na całej długości robót utwardzone ciągi piesze i dojścia do budynków,
  • zabezpieczyć wykopy zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • utrzymywać oznakowanie przez cały okres trwania robót."

3. O wprowadzeniu czasowej organizacji ruchu została powiadomiona Komenda Powiatowa Policji w Ząbkowicach Śląskich.

4. Do dnia dzisiejszego do Urzędu Miasta i Gminy w Bardzie nie wpłynęła żadna skarga dotycząca przedmiotowej inwestycji, wpłynęły jedynie dwa wnioski w sprawie szkód komunikacyjnych od osób, które uszkodziły pojazdy poruszając się po placu budowy oraz wniosek o sprawdzenie prawidłowości wykonania zjazdu do posesji Kolejowa 16. Otrzymujemy oczywiście telefoniczne informacje o uciążliwościach związanych z budową, aczkolwiek ich ilość nie jest znacząca.

5. Planując przedmiotową inwestycję zakładaliśmy, że jej czas realizacji będzie wynosił około 6 do 8 miesięcy, a proces inwestycyjny zostanie podzielony na dwie części tak aby utrzymać komunikację i dostęp do ulicy Skalnej i Grunwaldzkiej w pierwszym etapie od strony ulicy Kolejowej a w drugim od ulicy Głównej. Z uwagi na późne rozstrzygnięcie przetargu, pierwszy przetarg unieważniony z uwagi na brak oferentów w dniu 5 lipca 2018 r., drugi przetarg unieważniony z uwagi na brak oferentów w dniu 23 lipca 2018 r., trzeci przetarg wyłonił wykonawcę z którym zawarto umowę w dniu 5 września 2018 r. z nieprzekraczalnym terminem realizacji zamówienia do dnia 15 grudnia 2018 r. co spowodowane jest udzieloną dotacją z budżetu Państwa w wysokości 1 636 065,23 zł, którą należy wykorzystać i rozliczyć w bieżącym roku, cały proces inwestycyjny wymagał od Wykonawcy przyspieszenia wykonywania poszczególnych etapów co spowodowało w efekcie wskazywane dzisiaj utrudnienia. Jeżeli w trakcie wykonywania robót budowlanych zaistniałaby potrzeba udostępnienia drogi dla służb ratunkowych to Wykonawca zobowiązany był taki dojazd umożliwić.

6. Sukcesywnie po zakończeniu robót budowlanych, z zachowaniem niezbędnego czasu dla technologii w jakiej jest wykonana nawierzchnia jezdni, udostępniane są kolejne fragmenty dróg tj. ulicy Plac Wolności, Głównej i również po ułożeniu nawierzchni na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Kolejowej zostanie dopuszczony na pewnym odcinku ruch tak aby umożliwić dojazd do poszczególnych obiektów tam zlokalizowanych.

7. Naszym zdaniem przygotowanie przedmiotowej inwestycji, jednej z większych inwestycji drogowych w ostatnich latach, było właściwe i dopasowane do możliwości i uwarunkowań wynikających z jej lokalizacji, jednakże jak wcześniej wyjaśniliśmy rzeczona inwestycja powinna być realizowana od momentu udostępnienia placu budowy przez okres około ośmiu miesięcy, poza sezonem późno jesiennym i zimowym. Takie podejście do całego procesu inwestycji dałoby możliwość jej wykonania z jak najmniejszym obciążeniem dla użytkowników tych dróg.

Uzyskanie dofinansowania z Rządowego Programu na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów poprzez Wsparcie Lokalnej Infrastruktury Drogowej i czas od momentu podjęci informacji w czerwcu br. do dnia wyłonienia Wykonawcy we wrześniu wymagało podjęcia ciężkiej decyzji o rozpoczęciu realizacji tejże inwestycji, której opóźnienie w wykonaniu mogło spowodować obniżenie dofinansowania a tym samym zwiększenie wydatków w ramach środków własnych Gminy. Mając na względzie jak najmniejsze obciążenie budżetu Gminy a tym samym dobro naszych mieszkańców Wykonawca zobowiązany był do zaplanowania harmonogramu prac w taki sposób aby terminowo wykonać zadanie.

Z wyrazami szacunku,

Rafał Batóg

kierownik Referatu Inwestycji
Urzędu Miasta i Gminy w Bardzie

ms. / em24.pl

11

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Stanowisko gminy Bardo dotyczące przebudowy bardzkiej starówki

    2018-12-04 16:00:00

    gość: ~www

    Policja została powiadomiona? Kiedy? Chyba jak potrącili kobietę

  • 2018-12-04 16:14:15

    gość: ~edek

    A co to za róznica panie batog zeby najpierw zrobic remont jednej czesci drogi a potem drugi? i tak trzeba zrobic i tak . po co glupie tlumaczenie, daliscie du py i nalezy sie przyznac

  • 2018-12-04 16:39:30

    gość: ~Mieszkanka

    @~edek
    Jak się czyta takie komentarze jak Pana to najlepiej nie robić nic i wtedy dopiero byłoby marudzenie, a jakby służby byłyby zawiadomione to zatroskani malkontenci o co by się przyczepili? Na pewno coś by się znalazło. Masakra.

  • 2018-12-04 16:23:24

    gość: ~Zuzia

    Edek przeczytaj jeszcze raz powoli... bardzo powoli ze zrozumieniem cały tekst, potem zastanów się co Ty byś zrobił w takiej sytuacji i napisz nam tutaj proszę, niech się w gminie uczą od mądrzejszych

  • 2018-12-04 16:46:47

    gość: ~edek

    7. Naszym zdaniem przygotowanie przedmiotowej inwestycji, jednej z większych inwestycji drogowych w ostatnich latach, było właściwe i dopasowane do możliwości i uwarunkowań wynikających z jej lokalizacji, jednakże jak wcześniej wyjaśniliśmy rzeczona inwestycja powinna być realizowana od momentu udostępnienia placu budowy przez okres około ośmiu miesięcy, poza sezonem późno jesiennym i zimowym. Takie podejście do całego procesu inwestycji dałoby możliwość jej wykonania z jak najmniejszym obciążeniem dla użytkowników tych dróg.

    a moim zdaniem jakby najpierw wyremontowano odcinek glownej i oddano do uzytku a potem zaczeto robic kolejowa to nic by sie nie zmienilo jesli chodzi o czas realizacji a i mieszkancom funkcjonowaloby sie lepiej

  • 2018-12-04 17:10:10

    gość: ~Ala

    @~edek
    I się odpalili specjaliści

  • 2018-12-04 17:14:58

    gość: ~Zuzia

    Edek czytaj ze zrozumieniem: nie „ja bym chciał” tylko „jak w tych okolicznościach bym to wykonał” no jak?

  • 2018-12-04 19:24:13

    gość: ~pracownik1

    Nie rozumiem tych wiecznie niezadowolonych , czy narzekają , bo czerpią z tego przyjemność, czy sa złośliwi , czy też zazdrość ,że udało się zrealizować taka inwestycje w takich warunkach: czas ograniczony otrzymaniem dotacji, problemy komunikacyjne , braki wykonawcy (2 przetargi nie doszły do skutku)a tu jakos się udało. MALKONTENCI - cieszcie się - przypomnijcie sobie ulice 3 miesiące temu i porównajcie z tym co jest teraz - czy nie jest ładniej i przyjemniej. Podczas tej budowy było kilka no może kilkanaście dni , kiedy było ciężko - ale jakby co niektórzy trochę więcej uważali i podchodzili ze zrozumieniem , to tez byłoby łatwiej. Jak zwykle do powiedzenia każdy ma dużo, wytykać błędy tez każdy potrafi - ale tym nie zrealizuje się takiej budowy. Ci co tak narzekają niech przez chwilę się zastanowią.

  • 2018-12-04 19:46:07

    gość: ~Mieszkanka

    @~pracownik1
    Brawo trafny komentarz

  • 2018-12-04 20:59:17

    gość: ~Ciekawa

    Jeżeli w trakcie wykonywania robót budowlanych zaistniałaby potrzeba udostępnienia drogi dla służb ratunkowych to Wykonawca zobowiązany był taki dojazd umożliwić - a w jaki sposób umożliwiał wykonawca przejazd służbom ratunkowym w nocy? Kierownik budowy wstawał i biegł żeby pokazywać karetce którędy ma jechać? Śmieszne tłumaczenie. Po prostu tu chodzi o coś bezcennego, a takie jest ludzkie życie. A sam remont bardzo dobrze, że jest i brawa dla firmy, która go robi, że w tak krótkim czasie zdołali się wyrobić, bo prace są już na ukończeniu. Do pracowników pretensji mieć nie można - pretensje należy mieć do kogoś kto w danej firmie odpowiada za organizacje ruchu, czyli przypuszczam, że do kierownika budowy. On dał ciała i tutaj nie ma co go bronić. Po prostu.

  • 2018-12-06 10:35:00

    gość: ~iwo

    ostatnio dodany post

    Potrzeba tylko by ktoś złamał rękę albo nogę i pociągnął do odpowiedzialności i Gminę i wykonawcę bo przecież chodzimy po placu budowy. Nie ma wyznaczonego miejsca którędy powinni poruszać się piesi. Jeszcze dzieci dojeżdżające do podstawówki, wysadzane koło stacji kolejowej, w korowodzie eskortowani przez panie sprzątające do szkoły, to chyba też coś nie tak. Kto wtedy za nich odpowiada? Może na czas remontu powinny być mniejsze środki lokomocji (busy) aby dowieść uczniów pod szkołę?

REKLAMA