Przejęcie obsługi numeru 997 przez CPR spowoduje skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym do kilkunastu sekund fot.: policja
7 grudnia od godz. 10 Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego (WCPR) będzie obsługiwało nr 997 i odbierało telefony od mieszkańców powiatu ząbkowickiego.
3 grudnia rozpocznie się kilkudniowy proces przejmowania przez Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu obsługi numeru alarmowego policji.
Oznacza to, że już za niespełna dwa tygodnie osoba zgłaszająca po wybraniu numeru 997 z dowolnego miejsca na obszarze województwa dolnośląskiego zostanie połączona z CPR we Wrocławiu, tak samo jak w przypadku wybrania numeru 112.
Zgłoszenie obsługiwane w CPR zostanie przyjęte przez operatora numerów alarmowych, wprowadzone do systemu teleinformatycznego i przekazane do dyżurnego policji, a w przypadku takiej konieczności – również do innych służb – w zależności od charakteru zagrożenia lub zdarzenia.
Przejęcie obsługi numeru 997 przez CPR spowoduje skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym do kilkunastu sekund. Obecnie na podjęcie połączenia kierowanego na numer 997 trzeba czekać nawet do kilkudziesięciu sekund (a nawet minut w przypadku dużych miast), co jest spowodowane dużą liczbą zgłoszeń – w dużej części niezasadnych, w czasie których osoby potrzebujące pomocy oczekują na linii.
Obsługa numeru 997 w CPR umożliwi, w razie potrzeby, automatyczne przekierowanie połączenia do innego CPR, np. w przypadku zajętości wszystkich operatorów. Tam zgłoszenie zostanie przyjęte niezwłocznie i przekazane do właściwej miejscowo jednostki Policji, a to wpłynie na szybkość podjęcia interwencji przez służby. Tego rodzaju rozwiązanie doskonale sprawdza się już kilka lat w przypadku numeru 112, gdzie czas oczekiwania średnio wynosi zaledwie 10-12 sekund. Tak samo będzie z numerem 997, ponieważ będzie on funkcjonował w oparciu o nowoczesną infrastrukturę teletechniczną, w ramach której działa numer 112.
Średni wzrost liczby połączeń w CPR po przejęciu numeru 997 w skali kraju wynosi ok. 8 proc. Taki sam rezultat spodziewany jest w CPR we Wrocławiu. W chwili obecnej miesięcznie CPR obsługuje około 100 tys. zgłoszeń.
Przejęcie obsługi 997 w CPR w poszczególnych województwach zostało już zrealizowane. Województwo dolnośląskie jest ujęte w harmonogramie MSWiA jako ostatnie, z uwagi na zakończoną na początku listopada tego roku inwestycję Zintegrowanego Centrum Bezpieczeństwa Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu, gdzie zlokalizowane jest Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przeniesione wraz z całą infrastrukturą z dotychczasowej lokalizacji.
Obecnie w CPR we Wrocławiu przez całą dobę dyżur pełni około 12-14 osób.
DUW
WCPR przejmuje obsługę nr 997. Ma być skuteczniej, sprawniej i szybciej
2018-11-29 18:18:33
gość: ~Ja3
Głupota. Będzie ten sam cyrk co w pogotowiu. Milion bezsensownych wyjazdów. Oby tylko nie brakło patrolu, gdy ktoś rzeczywiście będzie potrzebował pomocy...
2018-11-30 11:17:05
gość: ~Kazik
ostatnio dodany post
@~Ja3 twój komentarz nie odnosi się do artykułu. Masz pojęcie o co chodzi w tym artykule i na czympolega zmiana?
2018-11-29 18:25:41
gość: ~zainteresowana
Jeszcze straż niech centralizują i już całkowicie bezpieczeństwo w powiecie będzie zagrożone. Wystarczy poczytać raporty straży pożarnej, nie ma praktycznie tygodnia żeby nie realizowali zadań, które należą do pogotowia, a wszystko to właśnie efekt przejęcia numeru 999 przez Wrocław. Nie wiem czyj to pomysł, ale dziwię się, że jeszcze żaden ze starostów czy burmistrzów w trosce o dobro mieszkańców nie przekazał informacji do wojewody (?) czy organu za to odpowiedzialnego, że to kompletnie nietrafiony pomysł i zamiast skuteczniejszej, sprawniejszej i szybszej pomocy jest mniej skutecznie, mniej sprawnie i przede wszystkim WOLNIEJ! Zapytajcie medyków, chyba nie ma żadnego, który by powiedział coś pozytywnego na temat tej zmiany.
2018-11-30 11:16:48
gość: ~Kazik
@~zainteresowana twój komentarz nie odnosi się do artykułu. Masz pojęcie o co chodzi w tym artykule i na czympolega zmiana?
REKLAMA
REKLAMA