11 grudnia odbędzie się referendum w sprawie ewentualnego odwołania burmistrz Ziębic Alicji Biry (na zdj.) z pełnionej funkcji fot.: em24.pl
Znamy termin gminnego referendum w sprawie ewentualnego odwołania burmistrz Ziębic Alicji Biry z pełnionej funkcji.
Mieszkańcy do urn udadzą się 11 grudnia. Tam otrzymają kartę do głosowania, na której zostanie przedstawione pytanie o treści: Czy jesteś za odwołaniem Alicji Biry Burmistrza Ziębic przed upływem kadencji? Do wyboru obywatele będą mieli dwie opcje: tak lub nie. Postawienie znaku X w kratce przy słowie "tak" oznacza głos za odwołaniem burmistrz, postawienie znaku X w kratce przy słowie "nie" oznacza głos za pozostaniem burmistrz na stanowisku. Zaznaczenie obu kratek znakiem X lub niezaznacznie żadnej z kratek spowoduje nieważność głosu. Głosować będzie można w godz. od 7 do 21.
Aby referendum było ważne, musi wziąć w nim udział nie mniej niż 3/5 osób biorących udział w wyborach na to stanowisko w 2014 roku. W drugiej turze w ziębickiej gminie do urn poszło 5076 mieszkańców na ponad 14.5 tys. uprawnionych. Oznacza to, że w głosowaniu dotyczącym odwołania Alicji Biry z funkcji burmistrza musi uczestniczyć co najmniej 3065 mieszkańców, aby było ono ważne. Wynik referendum jest rozstrzygający, jeżeli za jednym z rozwiązań w sprawie poddanej pod głosowanie oddano więcej niż połowę ważnych głosów.
Ostatni raz referendum w ziębickiej gminie dotyczące odwołania szefa magistratu miało miejsce w 2004 roku. Wówczas zarządcą gminy był Tadeusz Wolski. Próba wyrzucenia go ze stołka burmistrza okazała się jednak fiaskiem.
O przeprowadzenie referendum w sprawie ewentualnego odwołania burmistrz Alicji Biry zawnioskowała grupa radnych, która na sierpniową sesję rady miejskiej przygotowała projekt uchwały w tej sprawie. Projekt ten został poddany pod głosowanie i radni dziesięcoma głosami za, przy trzech wstrzymujących się i jednym przeciwnym przyjęli uchwałę.
Głównym powodem, dla którego dziesięcioro radnych przygotowało uchwałę, a następnie wprowadziło ją w życie, jest brak absolutorium dla burmistrz Ziębic z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok. 30 czerwca podczas sesji absolutoryjnej 11 radnych zagłosowało za nieudzieleniem absolutorium szefowej ziębickiego magistratu, troje wstrzymało się od głosu, jeden zaś był przeciwny.
Podczas sesji absolutoryjnej radni zarzucali burmistrz m.in. niski stopień zaangażowania inwestycyjnego, niegospodarność, naruszenie dyscypliny finansowej czy źle prowadzoną politykę kadrową. Ponadto wszystkie komisje stałe rady miejskiej wydały opinię negatywną w sprawie realizacji budżetu za ubiegły rok. Radni sugerowali się także opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu (RIO), która choć była pozytywna to została wydana z uwagami.
sm. / Express-Miejski.pl
Referendum w Ziębicach. Znamy oficjalny termin!
2016-10-10 16:34:30
sm. / Express-Miejski.pl
Znamy termin gminnego referendum w sprawie ewentualnego odwołania burmistrz Ziębic Alicji Biry z pełnionej funkcji.
2016-10-10 17:23:27
gość: ~Jan P
Pełna mobilizacja! Bez względu na pogodę idziemy i głosujemy za odwołaniem!
2016-10-10 17:58:27
gość: ~Tomek
Pełna mobilizacja. Nie idzmy na referendum. Zostanmy sobie w domku. Dajmy nauczke tym radnym.Jest taka straszna "klika" w Ziebicach że aż to jest straszne. Radni nic nie robią tylko knuja od samego początku. Mieszkańcy nie dajmy sobą manipulować przede wszystkim pani radnej S.i S.
2016-10-16 14:13:24
gość: ~Mieszkaniec
Pani Burmistrz i penie prezesie, dziękujemy za "dobrą" radę. PÓJDZIEMY!
2016-10-10 18:26:57
gość: ~ziebiczanin
I nowym burmistrzem Ziębic zostanie ten matoł i nieudacznik Piątkowski
2016-10-10 18:48:54
gość: ~Gosc
Niestety ale radni narazili gminę na koszty referendum oraz zamieszanie co najmniej półroczne. Spojrzmy na nasze miasto i zobaczmy gdzie jesteśmy w porównaniu do innych gmin. To zaniedbania 20 letnie a nie Birowej.Nie tak łatwo to nadrobić.
2016-10-10 21:23:34
gość: ~Danuta
zaniedbania 20-sto letnie, z którymi absolutnie nic nie zrobiła Bira przez 2 lata swoich rządów!!! I nie zrobi, bo nie ma pojęcia co... :-( Nie ma żadnego pomysłu na nic, totalny chaos i niekompetencja. Na referendum trzeba iść! KONIECZNIE!!!
2016-10-10 21:53:50
gość: ~Knk
A co może zrobić z takimi długami? Nikt nawet sam Najwyższy nic nie zrobi! !! Zastanów się czy burmistrz kto by nim nie był zrobi coś bez rady?
2016-10-16 14:18:22
gość: ~ja
Przykro o tym pisać, ale ta pani chyba nawet nie wie gdzie jest, na pewno nie wie o czym mówi. Litości! Jak marionetka... Widuję jej publiczne występy.
2016-10-14 10:55:47
gość: ~Saba
A co zrobili porzednicy? Nic stworzyli tylko kumoterswo. A to widać po radnych jak oni ze sobą trzymaja. Ty mnie poprzesz tu a ja cie popre tam. Herbowski nic nie zrobil. Nikt nie bedzie mial pomysow jak bedzie korupcja. Zreszta to widać na sesjach rady. I dzieki bogu ze to jest mamy obraz jaki pozziom repezentuja nasi radni. Zenada. Szkoda ze nie mamy za rzadow Herbowskiego.
2016-10-16 14:21:47
gość: ~urzędas
Kumoterstwo to dopiero teraz kwitnie: koneksje strzelińskie i rodzinne. Wspólny cel: wytrzymać możliwie najdłużej, nieważne jakim kosztem. Najśmieszniejsze jest to, że prędzej czy później wszyscy znikną, a na placu boju, samotnie, znękana zostanie A.B. Nie zazdroszczę!
2016-10-16 14:15:41
gość: ~ANTY
A co zrobiła przez dwa lata ta Birowa? Cokolwiek? Dostanie honorowe wyróżnienia od burmistrzów sąsiednich gmin: jeśli ona nie potrafi, to dla nich zostaje więcej! Płakać się chce!
2016-10-10 18:51:19
gość: ~Do janka vel Antoniego
Janek czy Antoni ? Coś mi tu pachnie byłym burmistrzem. Jesteś szczęśliwy?
2016-10-18 14:14:03
gość: ~ja
Mówisz i masz! Idziemy!
2016-10-10 19:08:10
gość: ~takitam
Cytacik z artykułu:
"11 grudnia odbędzie się referendum w sprawie ewentualnego odwołania burmistrz Ziębic Alicji Biry "
.... a zaraz po tym czytamy, cyt:
"Czy jesteś za odwołaniem Alicji Biry Burmistrza Ziębic przed upływem kadencji?"
Skoro "redaktor" użył w tytule sformułowania, cyt:"ewentualnego odwołania" , to i pytanie powinno brzmieć,.... "Czy jesteś za ewentualnym odwołaniem Alicji Biry Burmistrza Ziębic przed upływem kadencji?"
Tak czy siak, nie ma to absolutnie żadnego znaczenia czy pani Bira będzie odwołana czy nie, bo po prostu nie ma znaczenia kto będzie pobierał comiesięczną gażę za rolę burmistrza Ziebic.
Kto by to nie był, efekty będą identyczne, czyli żadne.
Zresztą, pani Bira zapewne modli się, żeby to referendum się odbyło, było ważne, i żeby ją ... odwołali.
Jestem więcej niż pewny, że będzie to dla niej znakomite rozwiązanie wyjścia z twarzą z tego bagna w które weszła, bo pozostając burmistrzem, będzie się coraz bardziej kompromitować.
Jednak coś mi się wydaje, że mieszkańcy Ziębic oleją ciepłym moczem to całe referendum i po prostu z braku frekwencji będzie ono nieważne, a także mają głęboko w d_pie to, kto będzie lub nie będzie burmistrzem, a nawet to, czy w ogóle będzie jakiś burmistrz.
Jeśli jednak jakimś cudem, pani Bira zostanie odwołana, to w innym wątku --> http://zabkowice.express-miejski.pl/wiadomosc/25530,goraco-w-ziebicach-wiceburmistrz-stracila-swoje-stanowisko
gość: ~74 zaproponował kandydaturę swojego kota Franka i moim zdaniem, będzie to jedyny rozsądny wybór, więc rozważcie mili Państwo, czy nie warto dać szansy frankowi, bo:
- prezencja z pewnością lepsza niż niejeden kandydat.
- nic głupiego nie palnie.
- odporny na korupcję.
- stały w poglądach.
- niezależny politycznie
- niezwykle tani w utrzymaniu
- absolutny brak nepotyzmu
- miły w obyciu
- zawsze spada na cztery łapy
--- i wiele, wiele innych zalet.
No i gdyby ktoś miał wątpliwości, czy aby na pewno kot to dobry wybór, polecam to --> https://www.wprost.pl/333887/Na-Alasce-miastem-od-15-lat-rzadzi-kot
2016-10-10 20:46:11
gość: ~74
Jako pełnomocnik KWW "FRANEK NA BURMISTRZA" potwierdzam wole Kota Franka ubiegania sie o fotel burmistrza tak zacnego grodu jak Ziębice.Poza zaletami wymienionymi tu przez Szanownego Takitam dorzuce jeszcze : Franek został przygarnięty z ulicy,żadnymi więc pociotkami rodzenstwem etc.etc. nie jest obarczon tak więc żadnych kumotrów i innego kuzynostwa zatrudniać na gminno-miejskich posadach nie musi.Nie ma żadnych długów do spłacenia, w złotówkach frankach czy innej walucie alimentów także jako ,że przygarnięty został w wieku jeszcze niedorosłym i poddany kastracji to i potomstwa żadnego mieć nie mógł.Chałupy nie buduje, jeden ciuch całoroczny mu wystarcza,nie ćpa ,nie pije marychy nie pali.A w ogóle qużwa cóz w tym dziwnego, Kot burmistrzem . Mógł taki Kaligulka w Rzymie mianowować swojego konia senatorem , mógł, no chyba nikt nie zaprzeczy ,zż Imperium Rzymskie to jednak ciut wiekszy prestiż i tam w ogóle od takiego zadupia jak Ziębice . Mógł Antek burmistrować , a taki Rysio w starostwie brylować no to chyba Kot Franek jakby tu nie deliberować aparacyją inteligencją ,przedsiebiorczościa i takimi tam innymi zaletami o parę oczek notowany wyżej nieprawdaż ?
2016-10-10 21:05:35
gość: ~Ziebice
No i może wreszcie radni będą wspierać burmistrza -kota Franka. I nastanie spokój i zgoda w Ziebicach. Amen.
2016-10-10 23:59:45
gość: ~takitam
gość: ~74 :
"Mógł Antek burmistrować , a taki Rysio w starostwie brylować no to chyba Kot Franek jakby tu nie deliberować aparacyją inteligencją ,przedsiebiorczościa i takimi tam innymi zaletami o parę oczek notowany wyżej nieprawdaż ?"
Azaliż słusznie Waszmość prawisz.
Ach cóż to za wybory będą.
Telewizyje wszelakie z grodów wielkich przybędą.
Może nawet z samego Torunia ?
a jakże to prezentować się będą kandydaty, jak stroszyć, jakie mowy prawić i jak w szranki stawać.
Cóż to za znamienity turniej będzie.
Jednakoż zwycięzca jeno jeden, i ani chybi jego magnificencja Franek na ziębickim tronie siądzie.
.... a zważcie Waszmoście, że takiego burmistrza, niezliczone rzesze z odległych krain poznać będą chciały, a i w tym to roku gród ziębicki rozsławion zostanie nie tylko w okolicznych grodach, ale i za morzami dalekimi.
Idźcie zatem zacni Ziębiczanie gromadą do urn i wybierajcie według własnego sumienia, ale miejcie na względzie również własne dobro i zalety jakimi kot Franek, a przyszły burmistrz łaskawie nam zaprezentował.
2016-10-10 21:32:34
gość: ~Zdenek
Tak wygląda miasto zarządzane przez jaśnie Panią Birę https://www.facebook.com/piekneziebice/ Oglądajcie. O ile stan budynków nie jest jej winą, bo za krótko rządzi, by wszystko od razu wyremontować, to zarośnięte trawą chodniki, byle jak wykonane zlecone przez nią prace i brak sprzątania w mieście, to już raczej dobry gospodarz powinien ogarnąć. Ona nie ogarnia. Odwołać ją! Ludzie! Na referendum!!!
2016-12-11 06:47:16
gość: ~mb
ostatnio dodany post
Zdenek jesli pan szpunt zwolnil starych pracownikow doswiadczonych z Zuku a przyjal lizacych mu d..e to tak wygladaja efekty.Pani Bira twierdzi ze pan Szpunt jest ok.
Wiadomo pan Szpunt dostal posade prezesa w nagrode za prowadzenie kampanii wyborczej pani Birze.Kolesiostwo.
Bez zadnego konkursu na dyrektora.
Ot tak za w dowod lojalnosci.
2016-10-10 21:48:55
gość: ~Knk
A istnieje możliwość odwołania rady miejskiej? Bo jeśli tak to jest za!!!!
2016-10-10 22:00:29
gość: ~123
Niestety fatalna polityka kadrowa, zwalnianie ludzi, których się do urzędu sprowadziło i zatrudniało, sprowadzanie urzędników z zewnątrz, faworyzowanie swoich pupilków i niedocenianie miejscowych doświadczonych kadr, a w końcu fatalny stosunek do pracowników powoduje, że ludzie albo się zwalniają albo wszystko olewają widząc, że nie jest ważna jakość ich pracy a tylko humory szefowej. W takiej sytuacji wszystko za co ona się bierze okazuje się niewypałem i gminna rzeczywistość wygląda jak wygląda. Od ludzi należy wymagać, ale najpierw trzeba wymagać od siebie, a podwładnych szanować. Jeżeli ktoś nie potrafi dogadać się ze swoimi podwładnymi to tym bardziej nie dogada się z radnymi. Straciliśmy kolejne 2 lata, może nie stracimy dzięki referendum następnych. Tylko czy ziębiczanom będzie się chciało chcieć i pójść na referendum? Przecież lepiej narzekać w domu przed komputerem niż cokolwiek zrobić.
2016-10-10 23:32:33
gość: ~takitam
gość: ~123 napisał/a:
"Przecież lepiej narzekać w domu przed komputerem niż cokolwiek zrobić."
..... ale ... co Ty chcesz tu zrobić ?
Dlaczego uważasz, że zmiana burmistrza zmieni cokolwiek ?
Jest on (burmistrz) czy go nie ma, co za różnica ?
Dlaczego wszyscy uważają, że takie twory jak burmistrz czy rada miejska są w ogóle potrzebne w mieście/gminie, gdzie nie ma czym zarządzać ?
Powtórzę po raz nie wiem już który, że nie ma powodu utrzymywać armii urzędników którzy nie są nikomu do niczego potrzebni.
Wystarczy kilku (może 3-4) urzędników do załatwiania bieżących spraw związanych z ADMINISTROWANIEM tą biedą i to wszystko, a jak stanie się cud (Jurku Kapadocki ratuj) i w mieście zaczną powstawać zakłady pracy i firmy, tudzież z niewyjaśnionych powodów staniemy się zagłębiem turystycznym, to wtedy i burmistrz może się do czegoś przyda, a przy nim kilku urzędników.
2016-10-10 22:10:33
gość: ~GOŚĆ
I po co to wszystko??? "Dzięki" radnym po raz kolejny zostanie wyrzucone w błoto jakieś 30.000 zł na referendum, a mogłyby te pieniądze zostać inaczej spożytkowane. Po co ten cyrk? Za 2 lata i tak byłyby nowe wybory. Ale po co czekać? Lepiej wyłożyć 30 koła. Nie zamierzam "iść do urn", szkoda naszego czasu i waszej kasy, bo i tak na lepsze się nic nie zmieni!!!
2016-10-16 14:29:39
gość: ~Ja
Faktycznie te 30 tysięcy mogłaby wydać burmistrz lub jej naczelnik od budownictwa np. na kolejny projekcik, na który nie ma pieniędzy. A może stoi po nie w kolejce prezes? A moze byłoby na dokumentację ronda - jak w XXI wieku możemy żyć bez ronda? Masakra!
2016-10-10 22:25:04
gość: ~lutek
Boże dlaczego doświadczasz to miasto ciągle nieudacznikami na burmistrzowskich stołkach. Wszyscy myśleli, że po doktorze Antonim nic gorszego nas spotkać nie może, a teraz się okazało, że nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej. Skróćmy sobie te cierpienia, idźmy na referendum.
2016-10-10 23:44:18
gość: ~z ziebic
niech ludzie zobaczom jak zyjom radni jakie majom pesje i domy z jakie pieniodze wybudowanii za poprzedniego burmistrza wolskiego dlatego im zle i chcom odwolamia pani burmistrz bo nie majom zaco wykonczyc domow i zaco pic piwa w moku czy w ratuszu
2016-10-16 14:31:26
gość: ~Ziębiczanin
Żenujący poziom. Bez komentarza.
2016-10-11 07:32:25
gość: ~ziebiczanin
Pełna mobilizacja NIE IDZIEMY NA REFERENDUM chyba że chcecie aby pan RYSIO wrócił do urzedu
2016-10-16 14:35:11
gość: ~Ziębiczanie prawdziwi
Pozdrawiam panią, pani burmistrz i wasz komitet kontrreferendalny! Już pani potrafi i uwierzyła. Nie pomogły zaklęcia i współpraca z PIS? Będzie referendum!!!!!
2016-10-11 08:45:25
gość: ~Kazimierz
Mam takie proste pytanie do wszystkich narzekających, że będzie referendum, że wydane pieniądze itd. Czy mam prawo iść do referendum? Tak. Skoro jest taka możliwość w Polsce (jeszcze) i można przed upływem kadencji zweryfikować działanie burmistrza. W jakimś celu twórca tego przepisu dał nam obywatelom szansę oceny i zmiany. Poza tym zdecydowała o tym 11 radnych. Z 15 wszystkich. Zdecydowana większość. Oni są bliżej pewnych sprawy, widzą czy burmistrz coś robi sensownego dla gminy, czy są jakieś pozytywne zmiany. Ja ich nie dostrzegam, nic się nie zmienia, nic się nie buduje, nie ma nawet gospodarza, żeby w tym mieście posprzątać. Ludzie nie mają do kogo pójść z problemami. Tych radnych wybraliśmy my. Wybraliśmy najlepszych, przynajmniej o to chodzi w demokracji. Mają swój rozum i nie robiliby hucpy, żeby zabawić się kosztem podatników. Przecież w okręgach wyborczych startowało na radnych po pięć, sześć kandydatów. Wybraliśmy tych i to oni mają dbać o gminę. Jeśli zobaczyli, że źle się dzieje to dali nam szansę przerwania kadencji. Ja idę do referendum. Takie mam prawo i zagłosuję za odwołaniem tej pani, bo zauważyłem, że męczy się i ona i niczego dobrego dla Ziębic nie zrobi. Swoje możliwości już pokazała
2016-10-11 09:42:30
gość: ~Ziębiczanin
Zgadzam się z Kazimierzem i też idę na referendum. Chwasta trzeba ucinać przy ziemi, nie dawać mu się rozrosnąć. Zachęcam wszystkich do głosowania - urzędników również - nie bójcie się, że polecicie ze stołków jak pójdziecie oddać głos, bo wspólnie wyeliminujemy panią Birę.
2016-10-11 13:01:04
gość: ~Piotr
Mam nadzieję ze frekwencji nie będzie A Grupa ludzi która za tym wszystkim stoi zrozumie że Ziębice to nie Ciemnogród I ich prywatne podwórko. Ja zostaję domu
2016-10-11 13:05:16
gość: ~Student
Radni w Ziebicach to niezdatni na te stanowiska ludzie. To oni swoimi działaniami doprowadzają do ruiny gminę. Referendum jest bezcelowe. Wy chcecie usuac burmistrza a to moze wy powinniscie zrezygnowac ze swoich stanowisk. A niedoinformowani mieszkancy niech lepiej nie komentuja bo potem dalej po referendum beda pisac glupoty...
2016-10-11 16:20:42
gość: ~W zyciu
Ja dałem mandat do sprawowania tej funkcji pani Burmistrz 4 lata. Głosowałem na nią widząc cały ten nas syf, układy, marnotrawstwo publicznych pieniędzy, brak rozwoju. Z taką rada ( popatrzcie proszę co to za ludzie i co sobą reprezentują) nic nie można zrobić. Ja ocenie Bire po 4 latach. Ale nie tylko ją. Rada miejska w tym składzie nie może konstruktywnie pracować. Jest skompromitowana.Wszystkich znajomych będę namawiał na zostanie w domu. Ja ją wybrałem na 4 lata !
2016-10-11 17:39:18
gość: ~jarek
Piątkowskiego na burmistrza fajtłape i lichego radnego bez wykształcenia
2016-10-12 20:02:58
gość: ~olka
Mówicie, że Rysio może wròcić? Wiedziałam gO na fb, źle wygląda, pijany jakiś chyba, ledwo się trzyma kolegi
2016-10-16 14:42:07
gość: ~Ja
Szkoda studencie, że nie masz pojęcia o samorządzie. To nie radni odwołują burmistrza. Oni tylko - a to ich obowiązek - dokonali oceny jego rocznej pracy i uznali, że nie powinien otrzymać absolutorium. Z taka ceną zgodziła sie też Regionalna Izba Obrachunkowa we Wrocławiu, więc nikt - jak piszecie nie załatwiał swoich interesów, ocena Rady była rzetelna i merytoryczna. Burmistrz powinna schylić głowę i najlepiej posypać ją popiołem - po prostu nie potrafi! Radnym w tej sytuacji pozostaje uchwalić referendum, żeby nie zostali posadzeni o bezczynność. Teraz zadecydują WYBORCY. Ot i cała filozofia, ludzie. Tak mówią przepisy! Żeby kogoś krytykować, trzeba wiedzieć, sprawdzić, bo inaczej pachnie ordynarną propagandą lub kłamstwem. Nie wiem, co gorsze, szczególnie w młodym wieku. Pozdrawiam. Ja.
2016-10-15 07:53:10
gość: ~Darek
"Zgoda buduje niezgoda rujnuje" weźcie sobie te proste słowa radni do serca. Napisałem radni bo jak oglądałem sesje Rady Miejskiej to jestem w szoku. Czy wy myślicie że ludzie są głupi ? Nie wiedzą o co chodzi. Myślicie radni że pozjadaliscie wszystkie rozumy. Dlaczego pani Sobkow nigdy nie chciała referendum jak rządził Herbowski ? Niech sobie wszyscy sami odpowiedzą na to pytanie.
2016-10-16 19:15:15
gość: ~Lolek
Nie muszą. Ty tez mozesz do tego dojść sam. Wtedy referendum mogli chcieć Lacelowa, Iskra, Piękoś, Kuriata, Rozenbajger, ale oni nie mieli powodu. To, ze teraz 10 chciało, to działanie Biry - po prostu tak nieumiejętnie zarządza, że strach się bać. Obowiązkiem radnych jest w takim przypadku nie udzielić absolutorium i podjąć uchwałę o referendum. Takie to proste. Radni nie chcą odpowiadać za "delikty" Burmistrza. Po to są, żeby w naszym imieniu pilnować przestrzegania prawa. Pani B. się wydaje,że wszyscy spiskują przeciwko niej, a do tej pory nie odkryła, że ma to, na co ze swoja ekipą solidnie zapracowała.
2016-10-17 08:40:37
gość: ~XXX
Takie rzeczy tzn bajki to możesz opowiadać dzieciom w przedszkolu. 25 lat niszczenia Ziębic a chcesz powiedzieć że to wszystko wina nowego burmistrza ? Nie mieli powodu do referendum dla odwołania Herbowskiego. Może wtedy radni nie byli tacy msciwi.
2016-10-17 09:09:35
gość: ~Obłuda
Nie mieli powodu żeby odwołać Herbowskiego ? Mylisz się i to bardzo. Teraz to dopiero radni strzelili sobie w kolano. Wywołali zamęt w tym miasteczku. 11 grudnia jest to zbędne referendum. Jeżeli mieszkańcy odwołaja Burmistrza przyjdzie komisarz który de facto kieruje gmina. W grudniu, styczniu uchwała się budżet. Kto go ustali ? Zanim odbędą się nowe wybory (powiedzmy w kwietniu) nie będzie żadnych inwestycji itd. Najgorszy termin na odwołanie burmistrza. Kto za to wszystko poniesie konsekwencje ?
2016-10-17 15:36:17
gość: ~Kryśka
Wnioski do budżetu na przyszły rok składa się do końca sierpnia, a sam projekt budżetu musi być do 15 listopada przygotowany i wysłany do RIO - i to robi burmistrz, a później najczęściej pod koniec grudnia albo w styczniu uchwala go Rada Miejska. Tak więc prace nad budżetem się w zasadzie już kończą. Gdzie tu widzisz problem związany z referendum. Gdyby projekt przygotowany przez burmistrza po zastrzeżeniach RIO musiałby być modyfikowany to robi to zgodnie z zaleceniami RIO też burmistrz, a jeżeli zostałby odwołany to komisarz, a uchwala też Rada Miejska. Gdzie więc te zaburzenia - zamęt związane z przygotowaniami budżetu. Nie rób ludziom z mózgu wody.
2016-10-18 21:51:34
gość: ~tiktak
i tak się kończą rządy Baby Jagi!!!
2016-10-19 08:52:39
gość: ~Ziebice
Taki właśnie reprezentujesz poziom kultury ! Przezywanie burmistrza demokratycznie wybranego przez mieszkańców. Trochę kultury wypowiedzi nie zaszkodzi.
2016-11-07 17:18:46
gość: ~Ktoś
Też pójdę mimo że jako pracownik urzędu mam zakaz od sekretarza żeby nie robić frekwencji. Niestety kończą się wasze rządy. Nie nadajecie się i całe miasto o tym wie. Także pakować manatki
2016-11-04 22:16:34
gość: ~Taki sobie
Rada miejska w Ziebicach to cyrk. Oglądali państwo ostatnia sesje Rady Miejskiej? Największa "mącicielka" to radna S. A przewodnicząca też o inicjałach S.to jej koleżanka do pomocy. I jeszcze jedno. Bezcenne jak Pan radny G. Cały czas bawi się komórka. Wstydziłby się Pan. To wszystko widać. To jest radny ?
2016-11-06 21:53:33
gość: ~ziębiczanin
Poświęciłem czas i przeglądnąłem - trochę jak rada gminy Wilkowyje
Żenujące jak pod koniec rady przewodnicząca kieruje coś do komisji rewizyjnej z niby jej wniosku - ale nie do końca wie co i podpowiada jej radna A.S. ale przewodnicząca poddając pod głosowanie nie potrafi nawet powtórzyć po radnej A.S. co poddaje głosowaniu - mówi głosujemy to co powiedziała radna A.S. - to już chyba Ranczo.
2016-11-14 09:01:21
gość: ~Mieszkaniec
Już się czają....już się nie mogą doczekać żeby przejąć władzę. Bo przecież o to tylko chodzi. Jak to ludzie mogli wybrać Bire a nie naszego człowieka. Tak nie może być. My musimy rządzić. A nasi radni pani S. Itd mieli nam to ułatwić. Przygotować pole do przejęcia władzy (Informator referendalny). Od początku mieliśmy wszystko robić (radni) żeby wywalić z fotela Bire. Mieszkańcy zburzyli nam w wyborach taki piękny układzik. Teraz panowie byli burmistrzowie się dogadali. A co tam. Nie ważne czy się lubimy. Miasto ma być nasze ! Chociaż sami nic nie zrobiliśmy. Ale naiwni mieszkańcy to kupią. Dlatego komu zależy żeby Ziębice znowu nie wpadły w ich łapy (kolesiostwo, układy) zostancie w domu. Nie idźcie na referendum.
2016-12-11 05:41:26
gość: ~byly pracownik Zuk
Ludzie idzcie głosować.Dzięki pani Birze i panu Szpuntowi cala stara załoga została wyrzucona na bruk bez prawa do zasiłku przez długi czas.Czas skończyć panowanie osób ktore zyją mentalnie 19 wieku i robia z ludzmi co chcą
2016-12-11 06:33:49
gość: ~byly pracownik Zuk
To co dzieje sie w Zuku jest ewenementem.Mobbing,zastraszanie,ponizanie pracownikow,wielekrotne proby zabrania wszelkich swiadczen socjalnych,zatrudnianie wedlug klucza kolesiostwa,nawet spotkanie pieani Biry z pracownikami Zuk skonczylo sie linczem dwoch osob ktore powiedzialy prawde,zwalnianie stalych pracownikow z adnotacja dyscyplinarnie,zatrudnianie wiezniow zakladu karnego zamiast pracownikow z Ziebic,donosicielstwo,straszenie,brak pomieszczenia socjalnego dla pracownikow czyli jedzenie sniadania na chodniku.Wyrzucenie z pracy fachowcow a zatrudnienie znajomych pana Szpunta i Biry.To tylko ulamek.Zuk jest dzis parodia zakladu uslugowego.Jutro moze spotkac to samo wodociagi,oswiate itd.
Jesli mieszkancom to sie podoba to maja szanse utrzymac ten stan rzeczy jeszcze dlugo.
A zemsta pani Biry i Szpunta bedzie ogromna po wygranym referendum
Dzieki Bogu jestem teraz bardzo daleko od Ziebic
Po prostu dzieki pani Szpuntowi i Birze jest jak jest
REKLAMA
REKLAMA