Takie zbiorniki na wodę stoją na terenie niektórych gospodarstw w Ożarach fot.: prt. scr TVP / em24.pl
Znaczna część mieszkańców Ożar wciąż boryka się z brakiem łatwego dostępu do wody. Problem jest znany od lat. W studniach wody nie było już latem. Nie ma jej też teraz.
W połowie października informowaliśmy o kłopotach z wodą we wsi należącej do gminy Kamieniec Ząbkowicki. Problem pojawił się już podczas wakacji. Na terenie Ożar jeszcze latem ustawiono kilka 1000-litrowych pojemników, do których regularnie dowożono wodę. Część mieszkańców prywatnie zaopatrzyła się w duże baniaki i do nich też kilka razy w tygodniu dojeżdżał beczkowóz. Kolejny problem pojawił się jednak w styczniu, kiedy zaczęły występować ostrzejsze mrozy. Woda nagromadzona w zbiornikach po prostu zamarzała, a posłuszeństwa zaczęły odmawiać też pompy, dzięki którym mieszkańcy czerpali wodę z rzeki do celów gospodarczych. Proces zaopatrywania mieszkańców w wodę trzeba było usprawnić. Zanim jednak do tego doszło, przez kilka dni był kłopot z regularnym dostarczaniem wody na teren wsi. Chwilowo mieszkańców pozostawiono samych sobie.
Obecnie, jak podkreśla sołtyska Urszula Gembara, wody nie powinno brakować nigdzie. Jest ona bowiem kilka razy dziennie dowożona do mieszkańców, a ci najpierw przelewają ją do przydomowych zbiorników na wodę, a następnie do studni, po to, aby przeźroczysta ciecz nie zamarzała. – Te rodziny, które takiej możliwości nie mają, pobierają po prostu mniejszą ilość wody i wykorzystują ją na bieżąco – komentuje sołtyska wsi. - Jestem w stałym kontakcie z panem Wolakiem - kierownikiem zakładu wodociągowego (oddział Kamieniec Ząbkowicki – przyp. red.) i monitorujemy sprawę na bieżąco, tak, aby każdemu zapewnić dostęp do wody. Mieszkańcy cały czas mają także możliwość podjechania do zakładu wodociągowego w Kamieńcu Ząbkowickim, gdzie nieodpłatnie mogą zaopatrzyć się w każdą ilość wody. Wiem też, że część z nich pobiera wodę ze źródełka znajdującego się przy drodze między Przyłękiem, a Ożarami i w ten sposób radzą sobie z tą sytuacją - relacjonuje Urszula Gembara.
Mieszkańcy nie ukrywają, że taki proceder to jednak dla nich spore utrudnienie. – W tym okresie kąpiemy się bardzo szybko, aby zużyć jak najmniejszą ilość wody. Podobnie jest z innymi czynnościami, do których konieczne jest korzystanie z wody. Rzadziej pierzemy, rzadziej sprzątamy, po prostu, robimy wszystko by tej wody starczyło nam na jak najdłuższy czas – komentuje jedna z mieszkanek. Jak podkreśla druga, 1000 litrów wody nawet przy oszczędnym dysponowaniu starcza ledwie na kilka dni. – Sytuacja jest jednak taka, a nie inna i musimy sobie radzić – dodaje.
Problem z wodą raz na zawsze rozwiązałoby zwodociągowanie wsi. Wydaje się jednak, że zanim do tego dojdzie minie jeszcze sporo czasu. Obecnie gmina zbiera deklaracje mieszkańców, którzy są zainteresowani podpięciem się do wodociągu. Ze wstępnych informacji wynika, że w Doboszowicach, gdzie także występują problemy z wodą, znaczna ilość mieszkańców jest chętna do współpracy w temacie tej inwestycji. Nieco inaczej jest w Ożarach . Na 157 deklaracji do urzędu wróciły 92, w tym zaledwie 56 ważnych. Reszta była pokreślona i uznano je za nieważne.
W przyszłości aby uniknąć sytuacji związanej z brakiem swobodnego dostępu do wody, w kamienieckim urzędzie pojawił się pomysł utworzenia punktów czerpania wody z hydrantów, które znajdują się zarówno w dolnej części Ożar jak i Doboszowicach. Wówczas w przypadku ujemnych temperatur i braku możliwości pobrania wody ze studni czy z pojemników to rozwiązanie ma być najbardziej rozsądnym i wygodnym dla mieszkańców. Ci jednak nie ukrywają, że marzy im się stały dostęp dom wody, żeby bez względu na warunki atmosferyczne mieli wodę w kranie o każdej porze dnia i nocy. Aby do tego doszło niezbędnym jest pełne zwodociągowanie wsi. W budżecie zabezpieczono część pieniędzy na ten cel. Nie jest to kwota wystarczająca, ale rokująca nadzieję, że w końcu w tym temacie coś ruszy się do przodu.
sm. / Express-Miejski.pl
Problemów z wodą w Ożarach ciąg dalszy
2016-01-20 16:15:04
sm. / Express-Miejski.pl
Znaczna część mieszkańców Ożar wciąż boryka się z brakiem łatwego dostępu do wody. Problem jest znany od lat. W studniach wody nie było już latem. Nie ma jej też teraz.
2016-01-20 19:33:30
gość: ~zed
Co robił wójt do tej pory, że nie pozyskał środków UE na wodociągowanie wsi?.
, Co robili pracownicy UG?
NIC.
Zbieranie głupich deklaracji to prostacki pomysł przeciągnięcia sprawy w czasie i zwalenia winy na mieszkańców, że to oni są sami sobie winni. Winę za ten stan ponosi wójt, jako gospodarz gminy i za to ma płacone i wobec niego powinny być wyciągnięte sankcje dyscyplinarne z naszych podatków ma płaconą pensję można było pozyskać środki z różnych źródeł na wodociągowanie wiosek, lecz wójt ma ważniejsze cele (Herb Kamieńca, dzwony, prawa miejskie itp.)
Proszę sobie odpowiedzieć czy Czerniec jest normalnym człowiekiem?
.Czy Czerniec reprezentuje twoje interesy i twojej rodziny?
Czy nie czas na zmianę wójta ?
2016-01-20 19:46:56
gość: ~WW
Skoro wójt i radni są nieudacznikami i nie potrafią przez tyle lat rozwiązać tego problemu mieszkańcy powinni się zwrócić do Pana Wojewody Dolnośląskiego o pomoc reakcja będzie natychmiastowa.
2016-01-20 20:46:35
gość: ~mieszkaniec
a radni bezradni cos zrobili w tym temacie czy wolą się nadal sprzeczać i kłócić między sobą kiedy ludzie nie mają w domach wody?? wiem ze czytaja internet wiec moze sie wypowiedza!!!
2016-01-20 21:44:30
gość: ~tulipan
Oni się nie wypowiedzą a powinni żaden radny nie reprezentuje interesów naszych do tej pory z ich ust nie padł żaden pomysł znalezienia inwestora strategicznego dla obiektu parkowo – pałacowego i nie padnie oni chcą władzy pieniędzy dla siebie a nie rozwoju gminy. Prawdą jest, że oddawana przeciwko wójtowi trwają sprawy karne w sądzie, gdy zostanie ukarany sądownie nie będzie mógł być wójtem i będą rozpisane nowe wybory. Od bardzo dawna radny Gnaczy liczy marzy , że kiedyś będzie od budowniczym zespołu parkowo –pałacowego i dlatego radni opozycyjni nie podejmują tematu znalezienie sponsora strategicznego a powinni dla dobra rozwoju gminy.
2016-01-20 23:50:03
gość: ~IPN
„Marcin Czerniec - wójt Gminy Kamieniec Ząbkowickidodał(a) 2 nowe zdjęcia do albumu Spotkanie z Sybirakami.
W Ząbkowicach Śląskich odbyło się dzisiaj opłatkowo-noworoczne spotkanie środowiska Sybiraków z Powiatu Ząbkowickiego. Miałem wielką satysfakcję, uczestnicząc w tym wydarzeniu i mogąc rozmawiać z osobami, które niosą w swojej biografii szczególne doświadczenie umiłowania polskości i tęsknoty za Ojczyzną. Wśród Sybiraków byli również mieszkańcy Gminy Kamieniec Ząbkowicki, wobec których wyrażam tym większy szacunek. Dziękuję wszystkim organizatorom spotkania i życzę Sybirakom zdrowia, pogody ducha i wielu pomyślnych lat życia.”
Ja mam do pana pytanie po której stronie walczyli pańscy przodkowie ?
Dlaczego zmienił pan barwy Gminy Kamieniec odpowiadające barwom Ukrainy ?
Dlaczego Lwy na Herbie Kamieńca są podobne do Law SS Galizien .
Za kogo się pan uważa za POLAKA czy Ukraińca ?
2016-01-25 08:17:15
gość: ~xxxx
Było wysłane pismo do Wojewody, odpisał: "to nie leży w moich kompetencjach. Proszę sprawę skierować do Rady Gminy". I to by było na tyle w szukaniu pomocy...
2016-01-25 22:52:56
gość: ~Wodociąg
Czyli jak zwykle, wszystko w rękach suwerena z wykorzystaniem pośrednich lub bezpośrednich form demokracji.
2016-01-25 22:59:44
gość: ~wodnik
..skierować pismo do p.premier - załatwi od ręki !!!
2016-01-21 06:56:12
gość: ~autor
NIE
2016-01-21 00:18:51
gość: ~edek
Temat wodociągów Ożar i Doboszowic to temat zastępczy !!! Co radni komitetu MW czy jak go tam nazywają, zrobili przez rok kadencji zostało im jeszcze 3 lata tylko krytyka i szukanie sensacji . Jaki projekt uchwały został złożony przez tą grupę zmanipulowanych radnych. Radny Szulin ile lat jest radnym i nagle po wizycie u okulisty zobaczył ze w Doboszowicach wody brak od zawsze i za Fleszara chyba tak samo brakowało czy Fleszar jak odchodził z urzędu wójta gminy a wcześniej naczelnika to zwijał wodociągi w tych wioskach czy radny poczuł smród na dupie i postanowił kąpieli doznać lecz wody brak od 1945 roku. Radny Smędzik kiedy usłyszymy wypowiedz, zajęcie stanowiska czy tylko podnoszenie ręki wedle rozkazu . Radna Syposz trochę kultury telefon na sesjach można w torebce trzymać nie tylko smsy. Radni Żołnierze macie większość gdzie te obietnice wyborcze . Sprawa parkowania pod szkoła ... Proszę przypomnieć sobie co Państwo obiecali . !!!! Ciekawym tematem pozostaje list jaki wójt chce przeczytać czego tu się obawiać? Chyba że to bardzo osobiste wyznania radnego do wójta były z przed lat .
Radni Kamieniecy woda jest w Kamieńcu umyjcie oczy! po 4-letniej kadencji będziecie dalej mieszkać w Kamieńcu a już śmiechu tyle z was jak ludziom w oczy spojrzycie.
2016-01-21 00:33:08
gość: ~DROM
Nasza władza udaje uczciwą i w sposób publiczny w Internecie przedstawia relacje z obrad Rady Gminy prace radnych w komisjach tylko to jest w sposób sztuczny prymitywny wyreżyserowane niemającej pokrycia z rzeczywistościom wyssane z palca a powinna być oparte na dokumentacji, której prawdopodobnie niema nie padają zapytania radnych o udostępnienie materiałów źródłowych kosztorysów, faktur. Rada Gminy zataja pisma obywateli do Rady Gminy i nie odpowiada na nie, dlaczego?.
Dlaczego Wójt nie uczestniczy w posiedzeniach komisji?.
Dlaczego nie nagrywa się przetargów inwestycyjnych rozliczeń i odbiorów i udostępnia w Internecie?
Nie ma rozliczenia, dlaczego ? .
W jakich godzinach i gdzie przyjmują mieszkańców radni, czy ktoś wie ?.
My mieszkańcy mamy swoje sprawy a radni powinni nam pomagać je rozwiązywać po to ich żeśmy wybrali, dlaczego tego nie robią ?.
Dlatego nam się tak źle żyje, bo przez nas wybrani ludzie nie czują żadnej odpowiedzialności za podejmowane decyzje obietnice wyborcze szkodzą dobru ogólnemu własne interesy górują nad interesem ogółu .
2016-01-21 08:43:22
gość: ~Woda
Dostęp do wody tematem zastępczym? to chyba jakieś nieporozumienie.
2016-01-21 08:54:31
gość: ~ego
czerniec przecież ty nie byłeś na spotkaniu z sybirakami nie lej wody jedż do Ożar.
2016-01-21 10:34:51
gość: ~edek
Temat zastępczy ! Miną rok kadencji rady gminy Nowi radni mając większość nic nie zrobili ! Zero własnego pomysłu a gdzie realizacja , zostało tylko a może jeszcze 3 lata i gdzie te obietnice wyborcze .
2016-01-21 11:46:24
gość: ~Woda
Budżet na 2015 rok był uchwalony w 2014 roku za poprzedniej kadencji nie poprawnym było by wprowadzać zmiany rpoprzednich pomysłodawców, w nowym na 2016 wnioski radnych nie zostały uwzględnione przez kierownika jednostki JST.
Mieć dostęp do wody zapewne nie jest tematem zastępczym a potrzebą społeczną co jest zrozumiałe.
2016-01-21 12:42:00
gość: ~ler
Chcecie wody idźcie na sesje posłuchajcie jak wójt leje wodę stare kukułki przyklaskują a pajace się radują honoru i wstydu przed ludźmi nie mają wszystkie przekręty pod dywan zamiatają i tak się źle w naszej gminie dzieje ludzie drugiego sortu żądzą nami .
2016-01-21 12:49:03
gość: ~edek
Poświęciłem dwie godziny swojego wolnego czasu na dzisiejszym dniu wolnego i chciałem zaleście programy wyborcze radnych Smedzik Ciapka Gnaczy Syposz i Cwek ale nadaremno strona mentora wyłączona . proszę wpisać nazwisko i imię dowódcy owej grupy radnych i nic nie znajdziecie czyżby po roku działalności obietnice wyborcze prysły . Po roku zmieniłem zdanie tak oddałem głos i czuje sie oszukany . Tematy zastępcze i wojnę prowadzą a miała być praca i działanie
2016-01-21 13:10:22
gość: ~ze stoku
Teraz jest zima i jest śnieg to mozecie go topić i woda będzie gorzej będzie w lecie
2016-01-21 13:22:17
gość: ~Woda
Żeby tak dla równowagi, aby było sprawiedliwie czy masz programy wyborcze radnych drugiej strony mocy kierowanych przez dowódcę JST.
2016-01-21 15:39:05
gość: ~kat
Aby napisać realny program wyborczy a potem go realizować należy posiadać wiedzę praktyczną teoretyczną w kilku kierunkach, czego żaden radny ani wójt nie posiada na stanowiska radnych wójta nadają się praktycy ludzie z wieloletnim doświadczeniem i majętni a nie głupi teoretycy z gołymi tyłkami, którzy wszystkie rozumy pozjadali i chcą władzy pieniędzy .
Wójt i radni inaczej by postępowali jakby karnie odpowiadali za podejmowane decyzje a tak mamy walkę o kasę stołki
„jak ukradnie schowa ładnie to przepadnie i jest jego”
2016-01-21 16:01:13
gość: ~leo
Na sesji wójt uświadamiał panią radną Syposz jak to jest w innych gminach z dostępem do wody . Nie widzę w tym co mówi wójt żadnej logiki , bo idąc płytkim i ograniczonym tokiem myślenia wójta , gdzie przykładów było co niemiara , to dlaczego mieli by posiadać wodę mieszkańcy Ożar i Doboszowic ,skoro mieszkańcy Afryki jej nie posiadają ,
2016-01-21 17:12:20
gość: ~xxx
Wszystko fajnie no ale chyba wodociągu w tydzień się nie zrobi potrzeba czasu planu na to oraz czasu realizacji więc się trochę ogarnijcie a gdzie Pani radna z ozar czemu nie wystąpiła w telewizji czemu nie głosowała za budżetem gminy fdzie były pieniądze na wodociągi to tak właśnie jest za wioską ????czy tylko w głowach mieszać ludzia
2016-01-21 18:23:51
gość: ~Wodociąg
Raczej w tydzień nie ma takiej możliwości, skoro przez 25 lat "nowej" Polski się nie udało.
Szum wokół tematu braku wody min. w Ożarach jest jak najbardziej uzasadniony ponieważ w myśl zasady / dopóki mnie to nie dotyczy, to nie widzę problemu / daje nadzieję mobilizacji włodarzy do lepszego wsłuchania się i sprostania potrzebom mieszkańców naszej gminy a innym pozwoli dostrzec w jakie trudnej sytuacji się obecnie znajdują.
Analizując głosowanie nad budżetem na 2016 r jasno wynika że i tak by został przyjęty bo nikt tak naprawdę nie chce źle ( matematyka nie kłamie ), wstrzymanie się od głosu było raczej formą protestu z uwagi na nie przyjęciem do budżetu na 2016 rok funduszu sołeckiego, o który starały się sołectwa i który był jednym ze sztandarowych haseł. Natomiast kwota 100 tysięcy na wodociągowanie była przyjmowana rok do roku i nic z tego nie wynikało i jak do tej pory nie wynikło a na końcu i tak była przejadana na inne cele.
Obiektywnie należy przyznać że zmarnowano szansę, jaką dawały unijne fundusze w poprzednim rozdaniu na lata 2008-2014 nie aplikując na tematy związane z wodociągowaniem a można było chociaż jedną wioskę podłączyć i było by teraz troszkę lżej ( takie tematy w naszym powiecie były realizowane np. Wodociągowanie wsi Laskówka http://www.bardo.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&sub=126&menu=178&strona=1 ) a może przespano, może zabrakło chęci :(, ( zaledwie 12 milionów pozyskanych środków przez naszą gminę - trochę mało jak na budżet 25 milionowy ) no cóż czasu nie wrócimy.
2016-01-21 20:35:11
gość: ~xxx
No ale jeśli chodzi o fundusz to chyba sprawa trafiła do Wrocławia i tam poległa wiec nikt z gminy nie mógł z tym nic zrobić .bo przeciez radni się odwołali wiec w czym problem?
2016-01-21 22:10:11
gość: ~WoW
NA CHŁOPSKI ROZUM
-w gminie nasza władza robi śmierdzące przekręty i sadzi kwiatuszki a po co wójtowi jest potrzebny radny, który zajmuje się wodą? .
Na wodociągowaniu wsi chce zarobić zakład wodociągowy Nowa Ruda i UG Kamieniec oraz podwykonawcy, co robili przyłącze pod fontannę koło domu wójta czy nie jest to firma syna radnego Kleniuk
UG i wodociągi chcą zarobić na wodociągowaniu wsi zebrać od ludzi deklaracje forma prawnego zobowiązania do zapłaty a wodociąg i tak będzie ich spółki Nowa Ruda UG KC.
Wodociąg mogłaby sfinansować spółka a koszty odliczyć z zysku tak się robi, dlaczego tego nie zrobi wójt z prezesem spółki?.
Przyłącza z odczytem powije być na granicy posesji a dalej na swój koszt takie są przepisy a oni tego nie chcą, bo ma na tym zarobić podwykonawca .
My, jako gmina mamy swoje ujęcia wody i woda w naszej gminie jest bardzo droga powinniśmy na niej zarabiać a ile zarabiamy panie wójcie?
Gmina Kamieniec miała wystąpić ze spółki i dlaczego nie wystąpiła?Dlaczego zyski spółki nie trafiają na wodociągowanie wsi?.
Gdzie trafiają zyski spółki?
Spółka która dostarcza wodę powinna odbierać zużytą (kanalizacja wsi) dlaczego tego nie robi panie wójcie radny Kleniuk proszę odpowiedzieć czytelnikom?
Panie wójcie a w Damianowicach gdzie pan się buduje jest podłączona już woda ?
2016-01-21 23:53:38
gość: ~Wodociąg
Radni na sesji podtrzymali odrzucone wnioski sołectw w sprawie funduszu sołeckiego a W UG napisał wniosek do RIO w sprawie o w wszczęcia postępowania nadzorczego, prawdopodobnie nie ma jeszcze rozstrzygnięcia ponieważ RIO w między czasie zapytało się P RG o ustosunkowanie się do zarzutów.
W mojej skromnej ocenie pomimo że stanowisko W UG w sprawie funduszu sołeckiego jest znane i = NIE, w przypadku wykazania dobrej woli i chęci kompromisu spokojnie można było zabezpieczyć środki w budżecie na 2016 r na fundusz sołecki, który niesiony był na sztandarach wyborczych nowo wybranych radnych, w przypadku rozstrzygnięcia na korzyść wnioskujących sołectw kwota była by już zabezpieczona, w przypadku negatywnego rozstrzygnięcia budżet zawsze można zmienić a środki przeznaczyć jako dodatkowy bonus :) i wszyscy są zadowoleni. W drugą stronę jest to bardziej kłopotliwe. No ale cóż stało się i się nie odstanie.
Reasumując Radni dobrze wiedzieli że budżet na 2016r zostanie uchwalony natomiast wstrzymali się tylko i wyłącznie aby zasygnalizować swój protest, ponieważ jak pisałem wcześniej nikt dla gminy nie chce źle a tylko sztucznie jest to podnoszone i tworzy się nie miłą atmosferę.
Woli wyjaśnienia jest to tylko moja własna chłodna opinia i odpowiedź na twój komentarz (xxx), z którą jak najbardziej możesz się nie zgadzać.
Odbiegamy od tematu, tu wątkiem jest bieżący dostęp do wody pitnej, którego nie ma najwyraźniej przez zaniedbania i wygląda jak w relacji TVP3, a mamy przecież XXI wiek.
2016-01-22 07:39:32
gość: ~sms
Ale po co uchwalać fundusz sołecki chyba źle ta inicjatywa była przeprowadzona przez radnych nie uważasz?
Jak sam radny mówił na przykład odnośnie bycia miastem to że słaba frekwencja i to się nie liczy, ot taka interpretacja demokracji na swój sposób czy jakby była mała frekwencja w wyborach samorządowych to też nie został by radnym? odpowiedź brzmi NIE, nie ma znaczenia jak frekwencja wszyscy byli poinformowani jak ktoś chciał brać udział w konsultacjach to w nich brał udział . Nie wiem jak w Kamieńcu 2 ale w innych wioskach które chciały funduszu sołeckiego frekwencja była po kilka osób. Jaki z tego wniosek? Może słabo poinformowali innych mieszkańców a może porostu tylko tych którzy mieli być poinformowali ? nie wiem. Najlepsze jest to że aby dół Kamieńca był miastem najgłośniej sprzeciw zgłaszają ci których to nie dotyczy czyli góry. Oczywiście każde z sołectw ma prawo wypowiedzenia się, ale dół akurat chciał być tym miastem.
Nie rozumiem więc poco jakieś jeszcze powroty do funduszy nie chcieli się poradzić dopytać tylko na zasadzie że poczytali sobie w internecie i biorą się, a przecież wszystko musi mieć ręce i nogi ale oni najpierw coś robią później myślą.
Albo nie myślą, bo zresztą widać to dokładnie na nagraniach z sesji proszę się przyglądnąć jak ładnie porozumiewają się telefonami co mają zrobić. nie wiem czy z centralą czy między sobą :-). Odłóżcie te telefony bo bierzecie diety z moich podatków a nie zapisanie sms czy siedzenie na fb podczas sesji.
2016-01-22 20:54:05
gość: ~Wodociąg
Wątek funduszu sołeckiego poruszył (xxx) tak więc co do uchwalonej z początkiem kadencji 2015 uchwały o funduszu sołeckim nie ma żadnych zastrzeżeń, radni prawidłowo przeprowadzili procedurę, wątpliwości są tylko i wyłącznie do podjętych uchwał ale na zebraniach wiejskim i stwierdzenia ich nieważności przez W UG, i w tym przypadku masz rację (sms) zabrakło prawdopodobnie profesjonalnej pomocy z „zewnątrz” jak i samego UG, piszę prawdopodobnie ponieważ nie znamy jeszcze opinii RIO w tej sprawie.
Co do samego funduszu sołeckiego ( coś podobnego do modnego ostatnio budżetu obywatelskiego ) jako programu do wsparcia lokalnych inicjatyw społecznych myślę że warto i można się odnieść jak najbardziej pozytywnie ponieważ to sami mieszkańcy danego sołectwa mogą zadecydować co tak naprawdę w danym roku budżetowym jest im potrzebne i co chcieli by sami zrobić, oczywiście w zależności od wysokości środków, natomiast z punktu widzenia ekonomicznego prawidłowo zrealizowane i rozliczone wnioski mogą otrzymać zwrot z budżetu państwa do 40% wartości poniesionych kosztów ( wyodrębniliśmy i wydaliśmy np. 100 tysięcy dostaniemy zwrot 40 tysięcy ) co zwrotnie zasila budżet całej gminy – dodatkowy BONUS. Oczywistym jest też to, że trzeba się tego nauczyć i dojść do wprawy ale myślę że dwa sezony i dla wszystkich zainteresowanych była by to przysłowiowa bułka z masłem :) . W nawiązaniu do braku wody głównego wątku, po przez wspólny kompromis i uzgodnienia sołectwa z UG co do zakresu, jest możliwość przekazania – dołożenia się ze środków z funduszu na globalną inwestycje gminną w zakresie wodociągowania sołectwa, przez co i W UG się cieszy i mieszkańcy się cieszą + 40% zwrotu z wkładu. Oczywiście do „tanga potrzeba dwojga”.
Zgadzam się z tobą (sms) patrząc na przepisy frekwencja podczas konsultacji nie ma znaczenia, to nie referendum krajowe gdzie musi być min 50%, natomiast na pewno frekwencja brana jest pod uwagę w rekomendacjach dla Rady Ministrów a w naszej gminie marnie to wyglądało < 10% co może być odebrane jako zbyt niskie poparcie społeczności lokalnej, zaledwie 455 osób było ZA.
Dlaczego tak niska frekwencja? prawdopodobnie dlatego że wybrane dni konsultacji w środku tygodnia w godzinach pomiędzy 17-18 uniemożliwiły co najmniej połowie z 50% biorących czynny udział w głosowaniach na swobodne przybycie na konsultacje. Niestety nie wszyscy mieszkańcy pracują do 15 czy 16 :( , w związku z powyższym trudno powiedzieć czy tak naprawdę mieszkańcy chcą, ale to tylko moja hipotetyczna ocena. Pozdrawiam :)
2016-01-21 22:18:12
gość: ~xxx
Ehhe skąd maaz takie inffo ze się wogole buduje a no tak na chlopski rozum No ale najpierw trzeba go mieć ☺
2016-01-21 22:43:24
gość: ~KOS
Wójt widząc, że jego kadencja się powoli kończy na długach daleko nie zajedzie to powoli się pakuje ciepłe gniazdko sobie w Damianowicach przed Wrocławiem buduje a tak na niego liczyłem i się sparzyłem .
"Kwiat może być piękny, nawet jeżeli nie pachnie, lecz kwiat piękny i pachnący jest o wiele ładniejszy. Człowiek szorstki może być dobry, ale człowiek dobry i uprzejmy jest najlepszy."
2016-01-22 07:05:03
gość: ~xxx
Hmm no dobrze to pozdrawiam.tylko szkoda że radni się dogaduja na Co głosują a na Co nie No ale to z resztą widać na sesjach pozdrawiam
2016-01-22 08:33:43
gość: ~kir
Ile rocznie wójt umarza podatku spółce Nowa Ruda –UG Kamieniec ?
Ile akcji posiada wójt w spółce ?
2016-01-22 10:41:59
gość: ~z wioski
pogonić dziada, - chyba że nie macie jaj?
2016-01-22 11:21:50
gość: ~Wodociąg
Możliwe że masz rację (xxx) że szkoda, sądzę jednak żeby mogło być inaczej to każdy z radnych z osobna musiał by być z innego KWW, chociaż pewnie i tak zawiązywały by się wspólne koła, natomiast w takim przypadku jak w naszej gminie gdzie właściwie mamy tylko 3 komitety prawie że w równowadze ( 7 / 7 / 1 ) to rzeczą naturalną wydaje się, że każda z tych grup radnych po jednej jak i po drugiej stronie, wewnątrz własnych KWW muszą się dogadywać aby wypracować wspólne stanowisko żeby potem móc odpowiednio zagłosować z dyscypliną lub bez, takie są prawa polityki.
Pozdrawiam.
2016-01-22 14:18:23
gość: ~ciekAWSKI
to prawda ze pani sołtys z ozar zrezygnowala ze swojej funkcji wczoraj?????????
2016-01-22 14:47:49
gość: ~Wodociąg
Patrząc na porządek obrad 19 sesji RG zaplanowanej na 29.01.2016r najwyraźniej tak, szkoda bo po występie w TVP3 sprawiała wrażenie osoby bardzo kompetentnej jako pełniąca funkcję sołtysa.
2016-01-22 22:26:44
gość: ~marcin
Zwróćmy uwagę na budżet i na to co w swoich słowach wypowiadają Krekora , wójt , sekretarz
Krekora na ostatniej sesji odpowiadając na pytanie o kanalizowanie odpowiedział że chcemy pozyskać dziesięć milionów na ten cel , a w budżecie zabezpieczono tylko dwieście pięćdziesiąt tysięcy , zakładając że udział środków własnych to średnio 20% to skąd u niego wzięły się te miliony , taka sama sytuacja jest z wodociągowaniem opowiadają o czterech i pól miliona na sołectwo a w budżecie zabezpieczyli na ten cel skromne sto tysięcy i tak trwa ten bełkot kilka lat a mieszkańcy jak nie mieli wodociągów i kanalizacji, tak przy tych rządach jeszcze długo będą musieli czekać ..
W czasie gdzie mieszkańcy nie mają dostępu do wody , kanalizacji , chodników , dróg dojazdowych i tym podobnych, żeby mogli normalnie żyć i mieszkać , to wójt z swoimi klakierami uważa że to wszystko jest drugorzędne ,WAŻNIEJSZE SĄ KWIATKI NA KTÓRE W BUDŻECIE ZABEZPIECZONO PÓŁTORA MILIONA ZŁOTYCH..
Ne pierwszy to obraz niekompetencji w rozdysponowaniu środków były już dzwony , mostki , toalety i wiele innych rzeczy które powinny być realizowane w dalszej kolejności , po zrealizowani tego co jest niezbędne do życia mieszkańcom.
Nie dajmy się wodzić za nos i nie słuchajmy głupot które opowiadają nam jak nawiedzeni, myślmy swoim rozumem po to żebyśmy się od nich nie zarazili, i nie postępowali tak jak oni w swoich rodzinach
Nie wierzmy w prognozy które nam opowiadają , z ich prognozami jest tak jak z prognozą pogody jutro będzie świeciło słońce a okazało się było pochmurno i padał deszcz
2016-01-22 22:36:54
gość: ~edi
Dobrze by zrobiła , bo jak długo można patrzeć co wyprawiają te pajace .
2016-01-23 01:52:19
gość: ~oo
SZCZEGÓŁY WYDARZENIA
19. sesja Rady Gminy Kamieniec Ząbkowicki VII kadencji – planowany porządek obrad:
Otwarcie Sesji Rady Gminy.
Przyjęcie protokołu z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 12.2015 r.
Wręczenie medalu” Za Zasługi dla Obronności Kraju”
Sprawozdanie z działalności komisji stałych przy Radzie Gminy za rok 2015.
Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii oraz jego realizacja w roku 2015.
Podjęcie uchwał:
– w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej
– w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu, Turystyki, Spraw Socjalnych i Bezpieczeństwa Publicznego
– w sprawie ustanowienia pomnika przyrody
– w sprawie zarządzenia wyborów uzupełniających sołtysa i rady sołeckiej w Sołectwie Ożar
– w sprawie wystąpienia z wnioskiem o nadanie statusu miasta miejscowości Kamieniec ZąbkowickiZapytania i wolne wnioski oraz odpowiedzi na nie.
Zapytania i wolne wnioski oraz odpowiedzi na nie.
Zakończenie obrad Sesji Rady Gminy.
Skierować wójta na leczenie psychiatryczne.
Kamieniec musi zostać miastem albo wójt zrezygnuje ?
2016-01-23 09:08:10
gość: ~mieszkaniec
Ja bym oczekiwał odpowiedzi na zadane pytanie :
Cy jest możliwe pozyskanie 4,5 ml złotych na wodociągowanie , gdzie udział własny wynosi 100 tys. złotych .
Czy jest możliwe pozyskanie 10 ml. złotych na wykonanie kanalizacji, gdzie udział własny wynosi 250 tys. złotych .
Czy jest zasadne przeznaczenie 1,5 ml złotych na nasadzenie rośliny w czasie gdy społeczeństwo boryka się z ważniejszymi problemami .
Pytań by można było mnożyć , ale mam nadzieje że radni opozycyjni zachowają się odpowiedzialnie, tak jak zachowali się podczas głosowania na budżetem , widząc w nim wiele bezzasadnych pozycji które w żaden sposób nie poprawią bytu mieszkańców
2016-01-23 13:02:16
gość: ~Lion
Czerniec jest najgorszym wójtem w powiecie jego bardzo niskie notowania biorą się z coraz to większym konfliktem z mieszkańcami nie dba o rozwój gminy tylko o własne interesy robiąc z ludzi durni tępaków a on wielki cwaniak, bo ma władzę kłamie a to nie uchodzi wójtowi jest człowiekiem zakochanym sam w sobie o niskim ilorazie Inteligencji.
Czerniec nie ma honoru wy sobie piszczcie mówcie a ja i tak będę robił swoje, aby na moje było czy mam rację czy nie taki wredny uparty charakter ma Czerniec .
Czerniec przyzwyczaił się do metod opozycjonistów to należy zmienić metody a to go dobije podniesie mu ciśnienie przyjdźcie na sesje i zadawajcie mu pytania niech wam odpowie !!!!
2016-01-24 10:26:13
gość: ~Dominik
Marcin Czerniec - wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki
·
Kamieniec Ząbkowicki jest naszym miejscem na ziemi, tym punktem na mapie świata, Polski i regionu, w którym jesteśmy u siebie. Czujemy to szczególnie w czasie Świąt Bożego Narodzenia, gdy jedni przyjeżdżają tutaj, by przebywać w rodzinnym gronie, a inni tęsknią za swoim gniazdem, znajdując się w różnych zakątkach kraju czy Europy. Na co dzień, jak w każdym domu, jako mieszkańcy bywamy z czegoś zadowoleni, coś innego chcielibyśmy zmieniać. W ten świąteczny wieczór pojawia się pytanie: Kamieniec Ząbkowicki – wieś czy miasto? Odpowiedź na to pytanie jest ważna nie tylko dzisiaj, ale i na przyszłość. W Byczeniu uczestniczyłem dzisiaj w uroczystym przedświątecznym spotkaniu mieszkańców naszej Gminy. Obecni byli radni i ksiądz proboszcz. Wszyscy złożyliśmy sobie najlepsze życzenia z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Zabrzmiały również kolędy w wykonaniu chóru pod przewodnictwem pana radnego Tadeusza Cenarskiego. Atmosfera tego wieczoru była o tyle niezwykła, że mogliśmy wszyscy ze sobą swobodnie i szczerze powspominać to, co wydarzyło się w mijającym 2015 roku i pomyśleć nad tym, co przyniesie nowy 2016 rok. Bardzo dziękuję za ten uroczy wieczór w Byczeniu i pozdrawiam wszystkich jego organizatorów i uczestników. W Ożarach odbyło się spotkanie wigilijne z druhami Ochotniczej Straży Pożarnej. Uczestnicząc w tym szczególnym przedświątecznym wieczorze, podkreśliłem, że strażacy są osobami nieustannie czuwającymi nad naszym bezpieczeństwem i są gotowi do reagowania w każdej sytuacji kryzysowej. Wspólnie spędzony wieczór, w którym uczestniczyli pożarnicy z terenu naszej Gminy, był dobrą okazją do podziękowania druhom za ich służbę. Łamiąc się opłatkiem składaliśmy sobie wzajemnie życzenia. Powtórzę w tym miejscu to, że wszyscy życzymy naszym strażakom bezpiecznych i skutecznych akcji, życzymy im i ich rodzinom wszelkiej pomyślności i zapewniamy, że w nowym 2016 roku będziemy – jako samorządowcy Gminy Kamieniec Ząbkowicki – nadal wspierać ich służbę. Wczoraj odbyło się wielkie śpiewanie kolęd przy choince. Spotkanie pierwotnie miało się odbyć przy choince na skwerku wypoczynkowym przy ul. Młyńskiej, gdzie stoi pięknie ustrojone świątecze drzewko. Jednakże silny wiatr i intensywny deszcz uniemożliwił wspólne radowanie się na świeżym powietrzu, więc radosne kolędowanie dzieciaczków przenieśliśmy do pobliskiego przedszkola. Przedświąteczne spotkanie zakończyło się miłym dla dzieci akcentem w postaci prezentów, jakie mogłem wręczyć każdemu maluchowi. Dziękując za przemiłe spotkanie – wszystkim dzieciom, rodzicom oraz przedszkolankom życzę wesołych Świąt Bożego Narodzenia. Dzisiaj odbyło się doroczne spotkanie członków gminnego koła wędkarskiego w Kamieńcu Ząbkowickim.
Omawialiśmy problemy, na jakie napotykają wędkarze realizując swoje pasje. Pojawił się m.in. wątek potrzeby przedstawienia wszystkim zainteresowanym założeń, jakie będą realizowane w wyniku podjętej przez Radę Gminy uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Tym razem Sołectwo Sosnowa było miejscem, gdzie odwiedziny Świętego Mikołaja stały się przemiłą okazją do uradowania dzieci tą odrobiną ciepła i słodyczy, jaką w przedświątecznym czasie chcemy ofiarować każdemu najmłodszemu wśród nas. W Centrum Integracji Społecznej odbyło się dzisiaj wręczenie certyfikatów dla osób kończących swój udział w tym projekcie. Mam nadzieję, że będziemy mogli nadal realizować to działanie. CIS w Kamieńcu Ząbkowickim jest jedynym takim projektem realizowanym w Powiecie Ząbkowickim. Dzięki tej formie aktywności wiele osób znalazło nie tylko pomocną dłoń, ale też mogło poczuć wartość swojej pracy na rzecz naszej Gminy. W miniony poniedziałek odbyło się spotkanie świąteczno-noworoczne dla uczestników Centrum Integracji Społecznej Gminy Kamieniec Ząbkowicki. Zaproszone były osoby, które w 2015 r. i na początku 2016 r. zakończyły swoje uczestnictwo w Centrum.
Spotkanie rozpoczęły życzenia noworoczne skierowane do uczestnikom CIS. Głos zabrała Pani Iwona Raczkowska–Szewczak, która powiedziała podzieliła się refleksjami na temat swojego udziału w Centrum i swoje wystąpienie zakończyła wierszem. Wraz z Panem kierwnikiem CIS-u Robertem Błasik wręczyłem byłym uczestnikom certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w projekcie, a kilku innym osobom dyplomy za udział w Indywidualnym Programie Zatrudnienia Socjalnego. Po zakończeniu części oficjalnej odbył się poczęstunek dla pracowników, uczestników oraz zaproszonych gości przygotowany przez Panie z grupy gastronomicznej oraz instruktorów. Szersza relacja i fotokronika spotkania ukaże się w sobotę na stronie internetowej naszej Gminy – już dzisiaj zapraszam do jej obejrzenia.
2016-01-24 10:59:44
gość: ~UG
Marcin Czerniec - wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki
ZARZĄDZENIE NR 20/2016 WÒJTA GMINY KAMIENIEC ZĄBKOWICKI z dnia 19 stycznia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości
przeznaczonej do sprzedaży
20-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 19/2016 WÓJTA GMINY KAMIENIEC ZĄBKOWICKI z dnia 19 stycznia 2016 r.
w sprawie przeznaczenia nieruchomości do sprzedaży
20-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 18/2016 WÒJTA GMINY KAMIENIEC ZĄBKOWICKI z dnia 19 stycznia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości
przeznaczonej do sprzedaży
20-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 17/2016 WÓJTA GMINY KAMIENIEC ZĄBKOWICKI z dnia 19 stycznia 2016 r.
w sprawie przeznaczenia nieruchomości do sprzedaży
20-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 16/2016 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 19 stycznia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia II publicznego przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność gminy
20-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 15/2016 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 19 stycznia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonej
do sprzedaży
20-01-2016
Z A R Z Ą D Z E N I E NR 14/2016 WÓJTA GMINY KAMIENIEC ZĄBKOWICKI z dnia 19 stycznia 2016 r.
w sprawie przeznaczenia nieruchomości do sprzedaży
20-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 13/2016 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 15 stycznia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia II publicznego przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność gminy
18-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 12/2016 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 15 stycznia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia II publicznego przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność gminy
18-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 11/2016 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 15 stycznia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia III publicznego przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność gminy
18-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 10/2016 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 15 stycznia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia III publicznego przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność gminy
18-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 9/2016 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 15 stycznia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia III publicznego przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność gminy
18-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 8/2016 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 15 stycznia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia III publicznego przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność gminy
18-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 7/2016 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 11 stycznia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia I publicznego przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność gminy
18-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 6/2016 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 11 stycznia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości
przeznaczonej do sprzedaży
18-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 5/2016 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 11 stycznia 2016 r.
uchylające w całości zarządzenie w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży
18-01-2016
Z A R Z Ą D Z E N I E NR 4/2016 WÒJTA GMINY KAMIENIEC ZĄBKOWICKI z dnia 11 stycznia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości
przeznaczonej do sprzedaży
18-01-2016
ZARZĄDZENIE NR 3/2016 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 11 stycznia 2016 r.
uchylające w całości zarządzenie w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży
18-01-2016
ZARZĄDZENIE Nr 2/2016 Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki z dnia 11 stycznia 2016 roku w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2016.
w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2016.
Wójt wysprzedaje majątek gminny a na co idą pieniądze ze sprzedanego majątku ?
2016-01-24 16:17:24
gość: ~UM
Nie wiem poco te wstawki , przecież wszyscy wiedzą ze wójt spotyka się tam gdzie jest dla niego wygodnie ,on jest tam gdzie wręczą jemu kwiatki , złoża życzenia ,wygłoszą lizusowskie pochwały , dobrze czuje się w gronie dzieci a szczególnie przedszkolaków , bo ci starsi mogliby zadać trudne pytania i miałby z tym problemy , ale tam gdzie trzeba się spotkać się z społeczeństwem żeby rozwiązywać trudne problemy to go niema .
Oni wcale nie ukrywają swojego postępowania , czego przykładem może być zadane pytanie na jednej z sesji radnemu Krekorze przez pana sołtysa , dlaczego mimo zaproszeń radni i wójt nie uczestniczą w spotkaniach rad sołeckich i zebraniach wiejskich . odpowiedż była taka że poprzednie spotkania były dla nich niemiłe więc nie uczestniczą teraz .Cz oni będą uczestniczyć tylko na tych spotkaniach które będą dla nich miłe , i na których będą wręczane im kwiatki oraz wyrażane tylko pochlebne opinie , czy będą uczestniczyć też na takich spotkaniach na których trzeba rozwiązywać trudne problemy nurtujące społeczeństw , na których usłyszą kilka gorzkich słów od niezadowolonych mieszkańców za swoje postępowanie.
Przecież nikt ich nie zmuszał żeby zostali radnymi oraz wójtem , ale skoro się do do tego wynajęli to niech służą mieszkańcom , bez względu na to czy jest to dla nich miłe czy też mniej miłe .
2016-01-24 18:08:35
gość: ~mieszkaniec
Nie wiedziałem Czerniec że masz drugie imię Dominik albo Dominika chwalisz się kwiatkami , przedszkolakami , ty je lubisz wąchać taka natura , jedz do Ożar i napij się wody to może orzeżwiejesz
2016-01-24 18:13:52
gość: ~Wodociąg
Zgadzam się z tobą (UM), jedną z najważniejszych cech dobrego społecznika jest umiejętność wsłuchiwania się i rozmawiania z mieszkańcami zwłaszcza w kontekście poruszania tematów trudnych i niewygodnych oraz ich rozwiązywania w konfrontacji z niepochlebnymi uwagami. Ten kto tego nie potrafi i się obraża wątpliwym stawia go jako osobę zdolną do działania na rzecz dobra społeczności lokalnej.
W kontekście wrzutki kolegi (Dominik), może autor miał na myśli że wśród odbytych i miłych spotkań z mieszkańcami naszej gminy, na których składano sobie min. życzenia noworoczne, podczas spotkania w OSP Ożary wśród życzeń zabrakło deklaracji że magistrat zrobi wszystko co w jego mocy aby rozwiązać problem z bieżącym dostępem do wody pitnej, czego na tamtą chwilę i obecnie życzą sobie chyba wszyscy mieszkańcy sołectwa Ożary.
2016-01-24 20:32:04
gość: ~Dominik
Dominik przedstawił bełkot informatyczny wójta .
Wójt należy do ludzi drugiego sortu jak i jego zwolennicy .
2016-01-26 11:57:22
gość: ~ja
Mam propozycje, zwróćmy się do pani premier polskiego rządu o pomoc jak zwróciła się gmina Koniecpol , skoro przez dziewięć lat władze gminy nie zrobiły nic żeby mieszkańcy , wsi Ożary i Doboszowice posiadały dostęp do wody,
a powinno to być piorytetem w dwudziestym pierwszym wieku.
Przez cały okres sprawowania rządów przez obecne władze gminy nie szczędzono środków na takie cele jak mostek między mostami , jak fundowanie sobie pomników w
postaci dzwonów , osobiste toalety itp .a woda dla mieszkańców to przyszłość .
Przekażmy pani premier jak rozdysponowano środki w obecnym budżecie , gdzie na wodociągowanie sołectwa przeznaczono 100 tys złotych ,ana na nasadzenie roślin 1,5 ml złotych .
Wcale bym się nie zdziwił jak pani premier po zapoznaniu się jak rządzi się gminą i jak rozdysponowuje się środki ,podjęła by decyzje o wprowadzenie zarządu komisarycznego który uzdrowiłby by sytuacje w naszej gminie .
2016-01-26 22:22:20
gość: ~wodnik
Dziękuję za powyższe wpisy które mobilizują do tego żeby przygotować wystąpienie do pani premier , przedstawiając jak w gminie Kamieniec Ząbkowicki odbywa się rządzenie , co jest celem nadrzędnym sprawujących władze , do czego się dopuszczają wydając publiczne środki , jak w minimalny sposób pozyskują dotacje z zewnątrz { są zawsze liderami w śród maruderów } dla wójta ważniejsze są kwiatki , toalety ,i inne na dzień dzisiejszy zachcianki , bo niemożna nazwać tego inwestycjami ,
Może po przedstawieniu pani premier obiektywnej rzeczywistości otrzymamy pomoc i wsparcie żebyśmy nie musieli czerpać wody z rzeki , za potrzeba chodzić za stodołę , posiadać drogi którymi można dojechać do celu , jak choćby do zakładu PKP, żeby dzieci nie musiały czuć się zagrożone idąc do szkoły poboczami jezdni z powodu braku chodnika , żeby mieszkańcy mogli spokojne żyć posiadając odpowiednie środki , a nie musieli pracować za niewolnicze wynagrodzenie w cisie , bo nie mają innej alternatywy .Nie wahajmy się i postępujmy tak jak inne gminy a wtedy nie licząc na tych co przez dziewięć lat w mierny sposób rządzą naszą gminą , pomóżmy sobie sami a będzie żyło nam się lepiej .
2016-01-27 13:38:24
gość: ~bruno
https://www.facebook.com/naszchwalislaw/photos/pcb.552870931554393/552869984887821/?type=3&theater
2016-01-27 23:24:32
gość: ~ozaranka
Jak zwykle kazdy temat jest dobrym pretekstem na obsmarowywanie sie na wzajem czerncow i waszczukow. Ludzie ogarnijcie sie to nie kampania wyborcza. Artykul o braku wody a komentarzy na ten temat doslownje kilka przeciez osoba wojta jest wazniejsza. Zamiast siedziec godz przed monitorem komputera i szukac oszczerst dajcie ludziom narzedzia by mogli zyc jak na XXI wiek przystalo. Po prostu wstyd.....
2016-01-28 10:54:32
gość: ~napity
Dobrze że macie niedaleko źródełko :)
2016-02-23 10:27:32
gość: ~czarek
ostatnio dodany post
Dziwi mnie fakt jak potrafi maskować się kret Kleniuk , czy prezes spółki nie zauważył jaki jest to dwulicowiec .
Widać że w tej roli czuje się bardzo dobrze i potrafi ją grać jak wytrawny aktor , przekonało się już wielu jak choć by pan Fleszar wtedy gdy był wójtem .
Więc ostrzegam zanim mu uwierzycie dobrze przeanalizujcie jego postępowanie , bo to jest typowy lej woda .
REKLAMA
REKLAMA