Wśród kandydatów na burmistrza Ziębic nie znalazło się nazwisko obecnego włodarza gminy Antoniego Herbowskiego. W innych gminach włodarze będą ubiegać się o reelekcję.
Decyzja o niewystartowaniu w wyborach obecnego burmistrza dla wielu jest zaskoczeniem. Jakie są przyczyny jej podjęcia? - Nie będę starał się o reelekcję ze względu na sprawy rodzinne i zdrowotne zarówno moje jak i mojej żony - komentuje swoją decyzję dotychczasowy burmistrz. Mimo to w Ziębicach wystartuje rekordowa ilość siedmiu kandydatów. Znacznie mniej nazwisk do wyboru będą mieli mieszkańcy pozostałych gmin. W Ciepłowodach i Złotym Stoku rywalizuje dwóch pretendentów, w gminie Bardo, Kamieniec Ząbkowicki i Stoszowice trzech, natomiast w gminie Ząbkowice Śląskie czterech.
Wybory odbędą się 16. listopada.
Express-Miejski.pl
Siedmiu kandydatów na burmistrza Ziębic, znamy oficjalne listy
2014-10-20 09:35:32
Express-Miejski.pl
Wśród kandydatów na burmistrza Ziębic nie znalazło się nazwisko obecnego włodarza gminy Antoniego Herbowskiego. W innych gminach włodarze będą ubiegać się o reelekcję.
2014-10-20 12:19:17
gość: ~Kropka
Dobrze że pan Gałek Startuje, jedyny człowiek który wie że nie można żyć na krechę i gmina powinna na siebie zarabiać, a nie się zadłużać.
2014-10-20 12:32:44
gość: ~ziebice
U nas w Ziębicach to niezły syf jak tylu kandydatów. Kto nie wygra to i tak sie nic nie zmieni, nie łudzić sie!
2014-10-20 12:41:29
gość: ~jolka
Jak to jest możliwe że pracownik UG Kamieniec Ząbkowicki (Dudzic) w godzinach pracy rozwiesza po sołectwach plakaty Czerńca niszcząc przy tym pozostałe ogłoszenia i oklejając je dookoła tak aby tylko Czerńca było widać. To jest szczyt chamstwa i bezczelności obecnego wójta
2014-10-20 12:46:30
gość: ~ziębiczanin
To niezgodne z prawem. Powiadomić policję i po kłopocie.
2014-10-20 12:51:34
gość: ~RYBAK
TERAZ MU SIĘ MARZY STAROSTWO HEHEHE MARZENIA..............
2014-10-20 17:06:52
gość: ~ząbkowiczanin
No ja uważam że taki oszust jak Pan Gałek nie powinien pełnić żadnych funkcji publicznych . Po pierwsze uciekł ze swojego kraju przed wymiarem sprawiedliwości, a po drugie jak prowadził jakieś zajęcia na hali słonecznej to upokarzał dzieci słabsze fizycznie i nie miało to nic wspólnego z ich motywowaniem. A po trzecie on nie ma ŻADNYCH UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA TEGO TYPU ZAJĘĆ, a jeżeli ktoś mi zarzuci że ma to jak nie ma nic do ukrycia to nie pokaże je .
2014-10-20 13:10:25
gość: ~mieszkanka gminy
Może doszedł do rozumu i pojął w końcu, że już wystarczająco "narobił", więc się wycofał. Do czego oni się wszysyc tak pchają - ciekawe ..... a Pan Sobol no to już całkiem pojechał hehe
2014-10-20 13:18:12
gość: ~z innej gminy
Taki-tam , nic tylko pozazdrościć Ci takiego wyboru, kandatów u was ci dostatek . Gratulacje.
2014-10-20 19:01:31
gość: ~edek
Czas na zmiany w gminie Ziębice, czas żeby odsunąć od władzy nauczycieli!!!!!!
2014-10-20 19:52:54
gość: ~TAJEMNICZA
POPIERAM ,CZAS NA ZMIANY NA LEPSZE - GŁOSÓJMY NA ALICJĘ BIRĘ IJEJ KANDYDATÓW.
2014-10-22 18:23:59
gość: ~wiesia
Tak głosujcie na dłużników gminy Ziębice a na pewno bedzie lepiej!! Piątkowski brak programu i myśli że go wybiorą haha!! Bira - człowiek o słabych aspiracjach, dlaczego znów startuje?? Jedynym człowiekim godnym naszego głosu jest pan A.REGNER - człowiek uczciwy, pracowity i odpowiedzialny!!! Kto go zna ten wie!
2014-10-22 19:41:06
gość: ~muminek
Regner to kontynuacja czyli stagnacja........
2014-10-22 20:07:08
gość: ~brak słów
Pan Regner następny nauczyciel ... i ten co ma program...
2014-10-22 20:12:05
gość: ~młody
Jestem młodym mieszkańcem naszej gminy do wyborów pójdę pierwszy raz, ale wiem jak działo sie za kadencji pana Cherbowskiego. Ja jako młody człowiek nie widzę dla siebie pracy w tym miescie, wiec będe zmuszony wyjechać do dużego miasta.na pewno nie poprę kandydatów gminno-powiatowej unii samorządowej, bo w duzym stopniu to jest właśnie ich zasługą tak krytyczny stan naszego miasta, nie mamy już żadnego większego zakładu pracy. Luzie musimy coś zrobić !!!
2014-10-22 20:13:37
gość: ~młody
*ludzie
2014-10-22 20:15:34
gość: ~młoda
Tak oddajmy stery naszej gminy w nowe ręce. Zagłosujmy na Birę lub Lacel
2014-11-14 10:19:06
gość: ~senior
śmiechu warte.Tylko chcą się dostać aby kasę sobie dorobić,Regner najlepszym kandydatem.
2014-11-16 22:30:11
gość: ~bbccmm
Na jakiej podstawie tak twierdzisz seniorze? Akurat żadnej z tych pań nie przypisywałbym takich intencji.
2014-11-25 23:12:55
gość: ~wielbiciel
Tak startują ażeby podwyższyć sobie emerytury. Tak dla kasy????
2014-10-22 20:19:58
gość: ~gość
owszem może uczciwy, ale jest marionetką cherbowskiego i nie ma planu dla gminy Ziębice
2014-10-20 20:38:57
gość: ~komandoi
Nauczyciele do szkoły a nie do polityki.
2014-10-21 10:46:58
gość: ~Piast
A kto na radnych? Emeryci i renciści?
2014-10-21 21:10:02
gość: ~wyborca
Nie, startuje jeszcze wiele innych młodych, przedsiębiorczych,zaradnych ludzi, którzy chca coś zmienić
2014-10-22 19:43:48
gość: ~muminek
A kto niby ⁉
2014-10-22 20:06:16
gość: ~wyborca
Mam podać nazwiska?
2014-11-14 10:24:16
gość: ~senior
Widać że tak jak pani Lacel
2014-11-25 23:21:23
gość: ~wielbiciel
Najlepiej wieśniaków do Polityki. Pana Kuriatę, Sobola może znowu naciągną gminę i jej mieszkanców na straty.
2014-11-25 23:09:23
gość: ~wielbiciel
A może wieśniaków jest ich dwa razy więcej niż nauczycieli w radzie
2014-10-20 20:38:34
gość: ~Gabryś
To bardzo gwałtownie musiał się stan zdrowia pana Herbowskiego i jego małżonki pogorszyć bo jeszcze kilka dni temu publicznie w wywiadach prasowych deklarował start w wyborach. Myślę, że jednak wstyd ze swoich dokonań nie pozwolił mu na start i narażenie na odpadnięcie już w I turze. Ciekawe czy w przypadku udanego fortelu z osadzeniem stanowiska burmistrza przez swojego kandydata dyrektora OOiO stan zdrowia również nie pozwoli mu być wiceburmistrzem albo dyrektorem jakiejś gminnej instytucji?
2014-10-20 22:36:18
gość: ~Marian
Głosujmy Ziębiczanie rozumem... Herbowski z Cymbałą wyreżyserowali dalszy ciąg tej historii. Nie dajmy się nabijać w butelką. Jak trzeba być zakłamanym,żeby wmawiać wszystkim, że jest się kandydatem, a później zrezygnować i zaproponować zamianę ról. Bo tak będzie. Zobaczycie, że to tylko przetasowanie. Nie głosujmy już na komitet pod nazwą gminna unia powiatowo-samorządowa! Oddajmy głos na Birę lub Lacel
2014-10-21 08:22:33
gość: ~janek
teraz jest czas by ten układ zmienić, niech kobiety rządzą tym miastem
2014-10-21 10:10:42
gość: ~patriota
Mam nadzieję że tak się stanie. Oby wygrała pani Bira oraz jej kandydaci na radnych gminy.
2014-11-25 23:18:13
gość: ~wielbiciel
Nie wystarczy że w domu rządzi baba. Wystarczy jedna. Zagłosujmy na Regnera młody pracowity, ambitny i napewno wiarygodny.
2014-10-21 10:45:37
gość: ~Piast
Tylko dlatego, ze są kobietami? Może ważniejsze jest, czy potrafią....? Kto zna, pewnie ma wątpliwości!
2014-10-21 10:25:40
gość: ~Piast
Skoro wszystko wiecie, to po co wybory? A może zamiast propagandy i kampanijnych, dyskredytujących kontrkandydatów, postów poczekalibyśmy na więcej informacji? Komu zależy, by się zmieniło? Chyba nie tym, którzy "wiedzą lepiej" co myślą inni! Nie głosujmy na EMERYTÓW! Głosujmy na tych, którzy są aktywni, zorganizowani, mają doświadczenie w zarządzaniu finansami i ludźmi! Wtedy się zmieni!
2014-10-21 11:16:01
gość: ~wyborca
Najlepiej wybierzmy przedsiębiorców.
2014-10-21 20:42:39
gość: ~pracownik przedsiębiorcy
Tak, wybierzmy przedsiębiorców, którzy oszukują pracowników i państwo na wypłatach i składkach, traktujących prawo pracy jak wroga nr 1, nie dający swoim pracownikom urlopów, każący swoim pracownikom pracować od rana do wieczora za głodową pensję. Oni uzdrowią nasze miasto.
2014-10-21 21:21:30
gość: ~przedsiębiorca
Mówimy chyba o uczciwych przedsiębiorcach a nie o krwiopijcach.
2014-10-21 22:51:05
gość: ~Kropka
Prawo pracy to komunistyczny wymysł, który regulował kwestie związane z pracą między pracownikiem, a pracodawcą którym w tamtych czasach było państwo. Należy to zlikwidować i pozwolić ludziom uzgadniać sememu warunki pracy ze swoimi pracodawcami.
2014-10-22 17:49:09
gość: ~Dorota
Nie wrzucaj wszystkich przedsiębiorców do jednego kosza, jeżeli Ci ten pracodawca nie pasuje to zmień prace lub załóż firme i bądź lepszym przedsiębiorcą... heh
2014-10-21 20:48:55
gość: ~Andrzej
Regner=Herbowski=Cymbała, ta cała trojka to jedność. Gdyby pan Regner chciał być niezależny od tych panów to startowałby na burmistrza z innego, własnego komitetu i nie utożsamiał się ze skompromitowanymi burmistrzami. Bał się jednak przeciwstawić swojemu szefowi i został członkiem jego komitetu, jak zresztą pozostali gminni dyrektorzy, z których ten komitet się w większości składa. To pokazuje jak to całe towarzystwo z jednej strony boi się swojego szefa i włazi mu w d=u=p=ę startując z jego list, a chce zostać burmistrzem tylko wtedy, kiedy jego guru na to wyrazi zgodę. Gdzie tu niezależność, odwaga, samodzielność, rzetelność niezbędne do kierowania gminą.
2014-10-21 21:02:55
gość: ~ żródło Onet
Spaprane do cna, wyjałowione,
Przegniłe drzewca, spróchniałe belki,
Dawno stąd zniknął rozsądek wszelki.
Tu co dzień goni skandal aferę,
Prymityw zwykły ściga się z zerem,
Kocioł garnkowi wytyka błędy,
Jakieś uwagi ma ćwok do mendy.
Zbawcy, mesjasze, pijane głąby
I zaczadzone kasiorą trąby,
Prostaki zwykłe i postrzelone,
Głupki normalne i nieskończone.
Bo takie państwo mamy tu, sorry,
Miechy absurdu, głupoty wory,
Żadnego nigdzie światełka nie ma,
Jest za to wszędzie totalna ściema.
Dziś już nie wierzy tu nikt nikomu!
Ale jesteśmy w swym własnym domu,
Gdzie wszędzie kpina i popelina!
I nic nie zmienisz! To taka gmina!
Ps. Mozna wklejać pod watkami z kazdej gminy bez wyjątku
2014-10-21 21:07:00
gość: ~alex
Brawo!!!! Mam przed oczami Naszą Gminę. Wielkie dzięki!!!
2014-10-21 21:04:34
gość: ~sowa
Najważniejsze, że startuje J. Sobol. Ciekawe czy już napisał następny donos na gminę. Jest do wydania następne dwa miliony zł. Znakomicie , że startuje J. Lacel ze sztabem wyborczym składających się między innymi z byłych aparatczyków z czasów KOMUNY. Rewelacja, że startuje nijaki Kroczak który nic nie robi tylko wypisuje brednie w swoich ulotkach. Hura startuje A. Bira na pewno jak wygra to żeby oddłużyć gminę odkopie całą kanalizację którą zakopał jeszcze burmistrz (jest to ok 43 mln zł. Świetnie że mamy kandydata z PIS-u razem z poseł Zalewską całkowicie zlikwidują wiatraki, a tych co już podpisali umowy wstępne zamknie w piwnicach ratusza albo odbuduje pręgierz
2014-10-21 21:19:34
gość: ~Zyga
To co może Regner lepszy?
2014-10-21 23:52:12
gość: ~kazio
Ten przynajmniej dba o oświatę w Ziębicach. Widziałeś stadion tętniący życiem, siłownie, boisko. Skończyły się prywatne imprezy w pomieszczeniach SPARTY. Popatrz co się dzieje na Orliku. Kto te zajęcia prowadzi jak nie ludzie podlegający Regnerowi. Przyrównaj teraz pracę ZUK. Kto jest odpowiedzialny tam za wywóz śmieci, za zieleń miejską?
2014-10-22 20:34:41
gość: ~zniesmaczony
Jednak gdy zostanie burmistrzem to gminą i tak bedzie rządziła ta sama ekipa. Czy podoba sie panu sposób rządzenia? Większości Ziębiczan niestety nie. Dlatego musimy wybrać nowego burmistrza, najlepiej kobietę oraz nowych radnych, nie zapominajmy od nich też duzo zależy
2014-10-22 20:23:37
gość: ~Kazimierz Piątkowski
Przyjacielu jeżeli chodzi o wiatraki to przedstawiciele PiS-u nie mają nic przeciwko wiatrakom. Tu chodzi po prostu o zabezpieczenie minimalnej odległości wiatraków od budynków mieszkalnych. Wiem że nie masz wiedzy o szkodliwości oddziaływania tego typu urządzeń na zdrowie ludzkie , takie jak infradźwięki , nieustanny szum , mikroskopijne drżenie podłoża w promieniu ok 1000m , zakaz uprawy roślin miododajnych, spadek wartości nieruchomości i inne o których nie ma miejsca na rozpisywanie się . Chronimy po prostu pozostałych mieszkańców , którzy nie będą mieli żadnych korzyści finansowych a tylko utrapienie ze zbyt bliskiego sąsiedztwa wiatraków. Minimalna odległość wiatraka od domu mieszkalnego zgodnie z badaniami naukowców z Politechniki Wrocławskiej to 1500 mb. Projekt ustawy o odnawialnych źródłach energii PiS-u uwzględniający zagrożenia z tego wynikające leży w zamrażarce sejmu od dwóch lat - widać lobby wiatrakowe w PO i PSL jest bardzo mocne. Szkoda że nie znasz ostatnich wyników kontroli NIK-u - jakby nie było szefem jest p. Kwiatkowski z PO - zapoznaj się a oczy ci sie otworzą.
2014-10-22 20:29:23
gość: ~autor
Budowa elektrowni wiatrowych zawsze budzi wiele kontrowersji należy jednak pamiętać o rozważnym podejściu do tematu i rzeczowym zbilansowaniu wad i zalet danej inwestycji w kontekście lokalizacji, lokalnego oddziaływania na środowisko, wpływu na lokalną społeczność. Główne wady i zalety farm wiatrowych to:
czysta ekologicznie — jej stosowanie nie powoduje emisji szkodliwych substancji (pyłów i gazów) do otoczenia, jak ma to miejsce w przypadku spalania węgla, ropy naftowej i gazu;
odnawialna — wiatr to energia odnawialna, nigdy się nie wyczerpie, w przeciwieństwa np. do węgla, gazu;
tańsza — w porównaniu z kosztami i cenami energii elektrycznej lub ciepła uzyskiwanymi z tradycyjnych paliw kopalnych, a nawet z niektórych innych odnawialnych źródeł;
kręcące się wiatraki nie szpecą krajobrazu w tak dużym stopniu jak dymiące kominy;
możliwość zastosowania małych turbin wirowych i produkcji prądu w terenach gdzie prąd sieciowy nie dociera;
brak odpadów i gazów cieplarnianych jak w przypadku elektrowni konwencjonalnych;
znikome koszta eksploatacji.
Przeciwnicy energetyki wiatrowej, uważają, że turbiny są źródłem hałasu. Rzeczywiście w bliskiej odległości praca wiatraka może być uciążliwa. Jednak farmy wiatrowej buduje się zawsze w rozsądnej odległości od zabudowań, aby hałas nie był szkodliwy dla mieszkańców.
2014-10-25 22:21:19
gość: ~głosrozumu
Zapomnijcie o tradycyjnych przereklamowanych wiatrakach, przeczytajcie artykuł o energii odnawialnej, te wasze "super" wiatraki to już przeszłość, pionowe siłownie wiatrowe są przyszłością http://www.biztok.pl/gospodarka/polska-firma-promuje-nowatorskie-farmy-wiatrowe-odksztalci-rozumienie-energetyki-odnawialnej_a18328
2014-10-22 13:03:50
gość: ~Batman
Prorok czy .............?
2014-10-21 21:12:33
gość: ~MISZ MASZ
Do końca nie uwierzę w wytłumaczenie doktorka Herbowskiego...dobrze wiedział, że nie wygra bo dał d.... prze osiem lat więc jest teraz inna opcja!!! Andrzej wygra, ja będę zastępcą o Edziu dyrektorem oświaty!!! ZGADŁEM
2014-10-21 23:47:33
gość: ~wicio
Myślisz ,że Herbowski jeszcze ma chęć babrać się w tym bagnie? Uważam, że ma po prostu dość słuchania wiecznych malkontentów którzy tylko narzekają. Co zrobili poprzedni burmistrzowie oprócz likwidacji szpitala, afery z wysypiskiem w Lipie itp. Ten chociaż skanalizował gminę, wybudował orlika, rozpoczął remont bramy Paczkowskiej. Jeśli radni wiejscy przy pomocy kilku radnych z miasta większość kasy pompowali w wioski. Ile świetlic, ile remiz strażackich. Rysio wraz z bądźmy razem dbał o strażaków na pipidówach którzy ogień widzieli tylko w piecu kaflowym. Jeśli myślisz, że zostanie dyrektorem OOiO to miodzio startuj, twoja posada będzie zależała nie od burmistrza ale od 15-u radnych. Już Płuciniak w tej kadencji groził, że OOiO rozwiąże.
2014-10-22 07:17:09
gość: ~autor
Akurat na jego 2 kadencje przypadło najwiecej pieniedzy z UE, część rozkradli a część musieli zainwestować.
2014-10-22 11:11:58
gość: ~wicio
I to nazywam ziębickim piekiełkiem. Masz dowody jeśli chodzi o przywłaszczenie to donieś do prokuratury a nie sadź pierdół. To jest to samo jak by ktoś napisał o tobie że jesteś zboczeńcem.
2014-10-22 13:10:34
gość: ~Batman
pytanie o proroka dotyczyło Andrzeja.
2014-10-22 13:32:26
gość: ~nikt ważny
/ja proponuje głosować na pana Kroczaka ma przynajmniej dwu krotną praktykę w ogłaszaniu upadłości, trzeci raz ogłosi upadłość naszej zadłużonej gminy.
2014-10-22 18:28:12
gość: ~wiesia
Brawo dla tego PANA!!! po lać mu wódki bo prawdę mówi, a wy nadal w dłużników wierzycie....
2014-10-22 13:41:24
gość: ~mieszkanka
wicio a co ty tak bronisz tego Herbowskiego ? jakaś rodzina czy co ?
2014-10-22 14:52:06
gość: ~Mieszkaniec
Po prostu większość mieszkańców Ziebic jest niezadowolona z burmistrza Herbowskiego i jego ekipy radnych. Nie ma się co oszukiwać
2014-10-22 16:48:41
gość: ~wicio
Żadna rodzina, zwolennik czy miłośnik, ale mam oczy i widzę co się dzieje. Nawet jakby przyszedł tutaj jakiś mesjasz to wielu by go krytykowało i anonimowo opluwało. Przypatrzcie się radzie zwłaszcza ziębickim radnym. jest ich większość niż wiejskich a co zrobili dla miasta??? Chodzą po mieście i wciskają ciemnotę jaki to burmistrz jest zły jak oszukuje kradnie nic nie robi. Jeśli ktoś ma pojęcie o samorządzie to wie, że burmistrz ma wykonywać polecenia rady. Proponuje budżet, a i tak radni mogą ten budżet obrócić do góry nogami. Mieszkanko jak wytłumaczysz decyzję rady o zabraniu oświacie 500 000 zł i część z nich przekazanie na drogę powiatową. Czy w Ziębicach nie ma dróg gminnych do remontu. Nie! Dali na powiatówkę aby starosta Fester i wice Nowak mogli teraz klatę prężyć że Ziębicom drogę wybudowali ale dlaczego też za nasze pieniądze. Podobnie z drogą w Niedźwiedziu i Pomianowie.
2014-10-22 19:58:15
gość: ~mumin
Ale bzdury wypisujesz.To burmistrz jest od rządzenia.Mieszkańcy Ziębic są mądrzy i już wiedzą na kogo głosować.Dajmy teraz szansę kobietom.
2014-10-22 20:03:55
gość: ~eurasty
Popieram, dajmy szanse pani Alicji Birze .
2014-10-22 23:29:18
gość: ~misio
Mimin braki z wychowania obywatelskiego lub wiedzy o społeczeństwie. Nie wiem ile wiosen liczysz ale dopasuj sobie przedmiot. Jak mieszkańcy Ziębic są tak mądrzy jak ty to gratuluję. Wiciu popieram!!!!!!!!!!!!
2014-10-24 19:35:48
gość: ~mumin
nie obrażaj mnie misio, zgodnie z art 26 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym 3. Burmistrz jest organem wykonawczym w gminie, w której siedziba władz znajduje się w mieście położonym na terytorium tej gminy.
polecam również bardzo ciekawy art. poniżej link http://www.informatorobywatelski.org/przewodniki/prezydent-czy-starosta-czyli-kto-rzadzi-w-twoim-najblizszym-otoczeniu/
ja tylko przytoczę mały fragment: BURMISTRZ JEST JEDNOOSOBOWYM organem gminy, a także organem administracji publicznej właściwym do wydawania decyzji w sprawach indywidualnych, kierownikiem urzędu gminy, przełożonym służbowym zatrudnionych tam pracowników samorządowych, zwierzchnikiem służbowym kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, ustawowym reprezentantem gminy, terenowym organem obrony cywilnej, podmiotem odpowiedzialnym za sprawy ochrony przed powodziami i skutkami klęsk żywiołowych, a nawet kierownikiem urzędu stanu cywilnego! Co jeszcze istotniejsze należy do nich także między innymi: przygotowywanie projektów uchwał rady gminy, przygotowywanie projektu budżetu gminy, określanie sposobu wykonania uchwał rady, gospodarowanie mieniem komunalnym, wykonywanie budżetu gminy, zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych... To ogromna władza i ogromna odpowiedzialność.
także misiu, nie obrażaj mnie więcej!!!!!!!!!
a nasi mieszkańcy są mądrzy - jeśli w to wątpisz to Twój problem
i jeszcze jedno: możemy tylko dziękować Radnym z 9, że bezmyślnie nie głosowali, bo już z tego art. wyraźnie wynika kto przygotowuje projekty uchwał
2014-10-24 20:43:28
gość: ~eurasty
Tak, czy tak Herbowski był złym burmistrzem
2014-10-24 20:49:33
gość: ~eurasty
Tak, czy Herbowski był jednym z najgorszych burmistrzów Ziebic. Wie że nie ma szans i wystawił "czystego" Regnera, ale mam nadzieję że ludzie się na to nie nabiorą. Osobiście zagłosuje na panią Alicje Birę- najlepsza kandydatka na burmistrza Ziębic
2014-10-22 13:58:09
gość: ~młoda
Wiekszość kandytatów to raczej chyba aby do emerytury dociągnać...
2014-10-22 16:08:27
gość: ~Ziębiczanin
Mówimy stanowcze NIE nauczycielom... pokazali przez kilkanaście lat na co ich stać... :/
2014-10-22 19:52:23
gość: ~z sieci
Puste gesty , puste słowa
Puste serce, pusta mowa
Puste choc zacięte usta
Pusty wzrok i głowa pusta
Pusty program i projekty
Do cna pustych stek inwektyw
Pusty jazgot ,próżne żale
Krzyk co treści nie ma wcale
Puste grożby puste miny
Wielkie morze próżnej śliny
Puste hasła , obietnice
Wszystko puste poza –picem
Słowem ZERO , nicość , próżnia
Tym się u nas …….. ( tu wpisać dowolne imię kandydata ) wyróżnia
2014-10-23 18:41:29
gość: ~dedek
dobry wiersz, można go wrzucać dalej?
--
nvc
2014-10-23 19:34:50
gość: ~z sieci
wiersz byl publikowany na wielu portalach autor nigdzie nie zastrzegl praw
2014-10-22 20:33:06
gość: ~Ziębice wszyscy do głosowania
Jednymi nadającymi się kandydatami to: Pani Bira (osoba z chęcią zmiany miasta na lepsze i godna zaufania) i Pan Piątkowski (przedsiębiorca z dużym stażem który ma pojęcie jak zarządzać finansami i ludźmi i udziela się także politycznie)
I najważniejsze że obojga nie są nauczycielami których jak widać wiele ludzi nie chce już aby zarządzali naszą gminą i w sumie mają racje.
2014-10-22 20:37:14
gość: ~Miszka
Tak, tak wybierzmy Birę. ale nauczycieli musimy pozbyć się z rady gminy również
2014-10-22 23:36:12
gość: ~misz masz
TAK TAK na pohybel nauczycielom jak za Stalina durnym narodem łatwiej rządzić. Gratuluję "myślenia". Jak by nie Ci co o nich wypisujecie nie pisalibyście takich durnot. Po prostu nie potrafilibyście pisać. A może kłopoty z dzieciństwa z nauką?
2014-10-23 13:02:27
gość: ~mieszkaniec
misz masz: - widać że nie rozumiesz tych internautów co narzekają na rządzenie nauczycieli. Naszą gminą przez kilkanaście lat rządzą tylko nauczyciele i co jesteś zadowolony z ich rządów ?? widocznie tak jeżeli popierasz rządzenie nauczycieli. A umiejętność nauki kogoś pisowni to nie to samo co umiejętność zarządzania. Tak jak ktoś wyżej napisał nauczyciele do szkoły bo to jest ich powołanie i tam jest ich miejsce, a nie do polityki z pełnym szacunkiem i nikogo nie obrażając. Głosując na Pana Regnera to tak jakbyście głosowali niestety na Pana Herbowskiego i każdy już o tym wie!
2014-10-23 15:54:47
gość: ~ciekawy
Na kogo będziecie głosować???
2014-10-23 22:19:19
gość: ~Maniek
Macie racje. Nauczyciele nie są potrzebni w ogóle w mieście. Wiecie ile budżetu pożerają szkoły? Dajmy te pieniądze rodzicom i niech sami uczą swoje dzieci! Wreszcie nie będą musieli pracować tylko spokojnie zajmą się edukacja, a w czerwcu z ortografami niech sami wypiszą świadectwa. A jakie dzieci będą szczęśliwe- nie musząc chodzić do szkoły. A do samorządu wybierajmy oszołomów. Będzie inaczej czyli ciekawie. A po tym całym oszołomieniu ku radości pijanej gawiedzi- jak zwykle my Polacy obudzimy się z ręką w nocniku...
2014-10-23 22:55:59
gość: ~kevin
Bardzo się cieszę,że wiele osób rozpracowało plan Herbowskiego i Cymbały po wyborach.Panowie w/w wasz czas już minął,nie zasługujecie na dalsze bezpańskie rządzenie tym miastem.Jest to totalna porażka,nie chcemy żyć w takim mieście.Czy nie widzicie ,że Ziębice się cofa w rozwoju,grozi naszej gminie katastrofa finansowa,do czego doprowadzili nasi obecni włodarze.Proszę wszystkich wyborców ,proszę głęboko się zastanowić przed oddaniem swojego głosu.Teraz my mamy tą przewagę i możemy wybrać władze gminne ,które będą zmieniały nasze miasto na lepsze.Proszę zadać sobie jedno pytanie dlaczego w innych miastach można wiele zmienić na lepsze a tutaj nie można.Na marginesie; nauczyciele do szkół a nie do rządzenia....
2014-10-23 23:14:45
gość: ~kevin
Bardzo się cieszę,że wiele osób rozpracowało plan Herbowskiego i Cymbały po wyborach.Panowie w/w wasz czas już minął,nie zasługujecie na dalsze bezpańskie rządzenie tym miastem.Jest to totalna porażka,nie chcemy żyć w takim mieście.Czy nie widzicie ,że Ziębice się cofa w rozwoju,grozi naszej gminie katastrofa finansowa,do czego doprowadzili nasi obecni włodarze.Proszę wszystkich wyborców ,proszę głęboko się zastanowić przed oddaniem swojego głosu.Teraz my mamy tą przewagę i możemy wybrać władze gminne ,które będą zmieniały nasze miasto na lepsze.Proszę zadać sobie jedno pytanie dlaczego w innych miastach można wiele zmienić na lepsze a tutaj nie można.Na marginesie; nauczyciele do szkół a nie do rządzenia....
2014-10-23 23:31:06
gość: ~Maniek
A teraz poważnie- przewijająca się tu dyskusja o nauczycielach w samorządzie jest jak zaklinanie rzeczywistości. W innych gminach tak piszą o lekarzach lub burmistrzach weterynarzach. Podobnie jak robienie z tzw. biznesmenów panaceum na dobry samorząd. To wszystko bzdury. Powinniśmy wybierać ludzi, którzy nie zgłupieją po dostaniu się do samorządu, a przykład ostatniej naszej Rady pokazuje, że o to bardzo łatwo. Wystarczy odrobina władzy aby zachłysnąć się własną nieomylnością i mądrością. NIe obawiam się obecności w samorządzie nauczycieli, lekarzy, hodowców gołębi czy pszczelarzy. Boję się oszołomów! Oni sami z sobą mają problem. Dawanie władzy takim ludziom jest jak dawanie zapałek dzieciom. Nie pozostaje nic innego jak wierzyć w mądrość Wyborców, chociaż wszyscy wiemy , że z tym też bywa różnie...
2014-10-24 00:00:10
gość: ~kaka
Tak Tak!!!! Nauczyciele do szkół, pielęgniarki do łóżek, lekarze do przychodni., przedsiębiorcy do zakładów, emeryci i renciści do DPS. Dlaczego bo mają prace lub kasę na życie byle jaką ale mają.. Do rady gminy bezrobotni, nieudacznicy miłośnicy tanich win z przed sklepem nocnym. Mają dużo czasu i werwy do działania. ŚWIETNA PRZYSZŁOŚĆ. OPUSZCZAM TO MIASTO. ZWYKŁY ZAŚCIANEK!!!!!!!!!!!
2014-10-24 00:04:02
gość: ~majer
Czy ktoś z was wie na pewno kto zostanie wice - burmistrzem. Myślę że nie. Nie słyszałem o spotkaniach z A. Regnerem.. Ku.......wa Ziębice miasto proroków.
2014-10-24 20:58:40
gość: ~koch
Proszę się tak nie burzyć Regner i tak nie wygra. Ziębiczanie nie dopuszczą do tego.
2014-10-24 10:58:45
gość: ~nowy
Oj ludzie ludzie !!!
Gmina Ziębice to:
1) mały zaścianek, który w rozgrywkach powiatowych i wojewódzkich jest zostawiony sam sobie,
2) nie ma tutaj żadnych potencjalnych miejsc i zysków po za WIATRAKAMI
3) działania na lokalnych Ziebicach nie są miłe dla oka rządzącym wyżej, bo po co ??
4) przez dwie kadencje ludzie na górze jakoś się dotarli i naprawdę nie ważne jest to co się dzieje w Ziębicach tylko to jak za rok będzie się głosowało do sejmu senatu itp.
5) teraz jest układ i góra go akceptuje, jak zmieni się szefostwo trzeba będzie znów pojeździć do nowego burmistrza , naobiecywać , byc może dać jakąś kasę gminie... a tka po co będzie stara gwardia !!!
Herbowski jak by na to nie patrzeć jest cwany, poukładany z większością lokalnych działaczy pokroju Nowaka i inni, ruch który wykonał - wycofanie się z wyborów - miał na celu jedynie zamianę ról. Regner jest bardzo ambitnym człowiekiem, raczej oficjalnie wrogów nie ma ( choć są odstępstwa) władzę w szkolnictwie dzierżył jakiś czas - więc oddziaływanie na swoich pracowników ma jak jasny gwint - zawsze może zagrozić wywaleniem z pracy. A częstokroć nauczyciel to jedyny dochód w małych rodzinach...
Ale cały cały czas jest człowiekiem Herbowskiego.
Po wyborze - zamiana ról, wybicie konkurencji zamieszanie na stanowiskach...
Wiecie ile obecnie rządzący mają do stracenia ??? Machlojki jakie się robi w ramach gminy to sprawy dla prokuratorów, zresztą wiele podobnych zagrożeń już było i przewija się to ABW, to NIK i pewnie gdy wreszcie uda się zmienić władzę pewne fakty wyjdą na wierzch
?
Ale kogo mamy na kandydatów ?:
- Regner - stara gwardia zmian nie będzie jedynie to na gorsze - prognoza zmian?
Herbowski lub Cymbała na OOiO, ZUK do wymiany i wycięcia, wiatraki wejdą w życie bez sprzeciwów
- Kroczak ? sorry ale to co pisze nie rokuje na zmianę w pozytywnym znaczeniu, nie znam go ale jego wypowiedzi są mało merytoryczne i bardzo populistyczne
- Piątkowski? - chce mieć posadę i pewność że kasa będzie
- Lacel - chce zmian , ale ciężko się z nią rozmawia, w sumie to będę na nią głosował
- Bira - merytorycznie najlepsza - choć trochę wybuchowa kobita - druga w kolejności
- Sobol? marionetka na paskach innych większych graczy, człowiek bez kręgosłupa
- Sadocha ? - nie znam - na pewno nie będę głosował
Trzeba mieć pomysł na gminę, trzeba mieć program , i nie taki co w rok obieca milion dolarów i zmiany na lepsze, tutaj trzeba mocnej pracy, zmian w sposobie myślenia, rozsądną gospodarkę budżetową , nie likwidowanie ZUK, , brak walki z Agencją Rynku Rolnego, która kończy się wyrokiem na 3 mln złotych.
Trzeba chcieć !!! A niestety warunki są bardzo ciężkie. Sam jestem menadżerem wiem co znaczy działać na długach. Nowy burmistrz będzie miał wiele pracy i sam bez wyborców tego nie zdziała ...
Ale teraz jest czas na zmiany, KAŻDY musi iść do wyborów , nie tylko ci co są mocno umoczeni w politykę i zależności , ja ty, ona. To można zmienić trzeba chcieć !
2014-10-24 13:15:17
gość: ~gość
Przypominam że pani Lacel jest rónież nauczycielem
2014-10-24 18:26:44
gość: ~Rysiek
pamiętam, że P. Lacel była dyrektorem szkoły. Mój syn tam chodził i ten czas wspominam dobrze. Szkoła była zadbana. Pani Lacel jako Dyrektor mogę wystawić ocenę bardzo dobrą tzn. 5 (bo 6 jeszcze wtedy nie było)
2014-10-26 07:10:45
gość: ~rzba
Pani Lacel nia byla zbyt dobrym radnym, i nie wiem cz jako burmistrz byla by dobra. Osobiscie glosuje na pania Bire, ona jeszce nie byla u wladzy dam jej szanse
2014-10-26 14:56:55
gość: ~kazio
Pani Lacel jest bardzo dobrą radną.Zawsze przygotowana i nie głosuje bezmyślnie nad projektami uchwał przygotowywanymi przez Burmistrza. Zgadzam się z muminem.Podziękujmy radnym z 9!!!!!!!!
2014-10-26 19:11:46
gość: ~krol
Tak, radnych wybierzmy nowych, młodych, energicznych. Nie mogę z kandydatów którzy mają ponad 60 lat lub są nauczycielami. Emeryci i nauczyciele już rzadzili dajmy szansę nowym
2014-10-27 06:04:58
gość: ~kaziu
W Henrykowie Asia Sowińska.Młoda i nie nauczyciel. I właśnie na takich ludzi młodych postawiła p.Lacel. Co z tego że Regner najmłodszy z kandydatów na burmistrza jak otoczony będzie przez nauczycieli 60+
2014-10-26 07:04:40
gość: ~wyborca
Dlaczego jeszcze nie ruszyła kampania wyborcza, w innych miastach już wiszą plakaty, są spotkania a u nas nic
2014-10-30 17:55:58
gość: ~aaa
Wszystko byle nie ten komitet KW Gminno-Powiatowa Unia Samorządowa. To oznacza dalszy upadek miasta i Gminy. Zmiana na stołku Burmistrza. Obecny Antonii na w-c burmistrza i nic nowego. Dalej ten sam układ. Dalej te same nieroby przy korycie. Dalej praca po znajomości.
Pozdrawiam
2014-10-30 19:22:31
gość: ~Maniek
Popieram, czas na zmianę proponuje głosować na panię Alicje Bire.
2014-10-31 16:08:54
gość: ~rysiek
Masz całkowitą rację. Dziś widziałem plakat Regnera a na dole informacja Rafał Śledź na wice....hahaha ale się uśmiałem.Kto takie informacje podaje przed wyborami
....tylko ten co się boi....
2014-10-31 11:25:04
gość: ~tragedia
Pani Lacel 8 lat temu nie wygrała i nie wygra i tym razem przez podejście swoje do ludzi ... tyle w temacie. Pan Regner też nie ma szans jeżeli ktoś będzie na niego głosował czyli dobrze mu jest w Ziębiacach, a Pan Kroczak heh bez komentarza. Ja osobiście będę głosował na Pana Piątkowskiego który zapowiada że będzie się starał pomóc ziębickim przedsiębiorcom którym właśnie jestem.
2014-11-01 08:36:19
gość: ~Birowiec
Pani Bira również ma ciekawy plan na wsparcie przedsiębiorców, osobiście będe na nia głosował. Jednak najważniejsze dla nas wszystkich jest to aby nie wygrała Gminno-powiatowa unia samorządowa. ludzie nie dopuśćmy do tego !!!
2014-11-04 08:30:41
gość: ~aaa
Miałem głosować na Birę albo Sobola. Przeczytałem ulotkę z programem Pani Biry i przypomina mi to hasła wyborcze Herbowskiego i jeszcze wcześniej Wolskiego. Straciłem zaufanie po tym programie. Ja mam jedno pytanie do Pani Biry kto będzie z-ca burmistrzem, sekretarzem i skarbnikiem. A drugie pytanie związane z programem. Pisze Pani o poprawie pomocy społecznej, kulturze, oświacie, edukacji jak Pani zamierza to zrobić. Najpierw żeby cokolwiek drgnęło w tych tematach musiałaby Pani zwolnić obecnych dyrektorów jednostek podległych bo to jeszcze ci z poglądów komunistycznych kawusia 8h i do domu. Jeszcze jedno pytanie jak zamierza Pani rozwijać gminę i z czego czerpać na to fundusze jak w naszej gminie dobijamy do 58% zadłużenia i już stosują kreatywną księgowość. Pan Herbowski na kanalizacje obszarów wiejskich zadłużył gminę na przynajmniej 10 lat.
2014-11-04 10:51:08
gość: ~xyz
Prosze Panstwa, jesli chcecie Panstwo glosowac na Pania Bire to najpierw poczytajcie jak olewala w 2004 roku sesje rady i spotkania komisji gdy byla radna, okazuje sie ze Pani Bira najbardziej wagarowalaze wszystkich radnych i nie przychodzila na glosowania, i nie usprawiedliwiala swoich nieobecnosci. Nie wiem jak Panstwo,ale ja nie mam zaufania do osob ktore nie traktuja powaznie swojej pracy i ludzi. Pozdrawiam
2014-11-04 18:21:56
gość: ~aaa
Mam tylko nadzieję że nie wygra Regner. On na w-ce burmistrza wybierze Śledzia obecnego pracownika gminy, tak jest na jego plakacie. A to oznacza więcej znajomych i znajomych znajomych. Dalsze pogłębianie i poszerzanie kolesiostwa. Dalszą stagnację i zero zmian. W końcu Pan Śledź nie będzie zwalniał kolegów i koleżanek z za biurka. Poza tym Pan Śledź za dużo o finansach i gminie to nie wie pomimo iż pracuje w niej już tyle lat.
Pozdrawiam
2014-11-05 14:32:26
gość: ~xxx
Ja takiego plakatu osobiście na mieście nigdzie nie widziałem!!!! bzdura Regner = Herbowski
2014-11-05 15:33:40
gość: ~xxx
Regner= Herbowski czyli ta sama zła polityka!
2014-11-07 09:08:22
gość: ~aaa
Choćby plakat w Rynku na kolporterze pisze ewidentnie moim zastępcą będzie Rafał Śledź.
Pozdrawiam
2014-11-08 12:42:06
gość: ~COOL
(this post was banned by administrator)
2014-11-08 14:46:17
gość: ~oburzony
Jak to możliwe że kandyduje p. sadocha. Stara, nieuprzejma------ŻENADA
2014-11-14 10:35:35
gość: ~senior
Zmienić całą radę w gminie .Z Domagałą na czele !Nic nie zrobili,i wybrać nową. Ale to odejdą? ,stracić taką kasę? Nigdy.
2014-11-17 10:07:14
gość: ~obiektywna
Mam nadzieję ,ze 30 listopada wszyscy zagłosują na Panią Alicję Bire. Nie dopuścmy aby rządzili nauczyciele i osoby z kręgu byłego burmistrza. Niech wreszcie coś się zacznie dziać w Ziębicach.
2014-11-18 01:09:36
gość: ~aaa
Popieram w 100% ale na chwilę obecną podali że Regner wygrał 400 głosami. Mam nadzieje że nasze społeczeństwo oprzytomnieje i pójdzie na wybory i zagłosuje na Birę. A nie później płacze i lamentuje że nic się w gminie nie robi. Jeżeli coś chcecie zmienić to musimy odsunąć nauczycieli a nie dalej wybierać ich do rady i żeby trzymali się w swoim granie przy korycie!!!!!!.
Pozdrawiam
2014-11-20 17:06:56
gość: ~Ziębiczanin
Trzy miesiące temu pewna osoba z bliskiego otoczenia burmistrza Herbowskiego tłumacząc jego decyzje, ujawniła mniej lub bardziej świadomie, że jest on całkowicie uzależniony od dyrektorów podległych mu jednostek gminy, a szczególnie od tych zarządzających "gminnymi uczelniami". To oni "zrobili go burmistrzem" i mogą wycofać swoje poparcie, jeżeli przestanie być gwarantem ich interesów. Układ jest prosty: poparcie za gwarancje dalszego trwania na stołkach, no i oczywiście odpowiednio wysokie wynagrodzenie. Reszta się nie liczy. Ważne by im zapewnić wygodne życie.
Nadszedł czas wyborów. Grupa trzymająca władzę rozpoczęła działania mające na celu doprowadzić do reelekcji Herbowskiego. Przekonywali, namawiali, obiecywali, gdzie trzeba postraszyli i ze strachem w oczach zobaczyli, że Herbowski jest bez szans na kolejna kadencję, a co za tym idzie nie zagwarantuje im dalszego trwania układu. Bez większych ceregieli postanowili wypromować nowego kandydata, a za jedyne kryterium doboru przyjęli gwarancje kontynuacji dotychczasowego postępowania, dającego pewność na dalsze trwanie układu. Kandydata pewnego, sprawdzonego, tkwiącego w tym układzie i z niego się wywodzącego. Kandydata sterowalnego, którym możne manipulować, sterować i który nie odważy się im sprzeciwić. Wszystko zostaje po staremu, zmieni się tylko dowódca.
Wszystko zaplanowano, nie zapominając o sprawdzonych, zasłużonych towarzyszach, którzy do tej pory sprawowali władzę. Jeden zostaje w urzędzie i oczywiście to on tak naprawdę będzie sprawował realna władzę. Urząd i podległe mu instytucję bez zmian. Drugi z oddanych towarzyszy dostanie ciepłą posadkę w podległej gminie jednostce i wszystko gra. Byle tylko ludzie uwierzyli, ale czego mieliby nie uwierzyć, przecież nie takie rzeczy muz " łykali". A poza tym jak juz Rysiek się na to zgodził i powiedział, że popiera. To, co? Będzie dobrze. Ciemny lud to kupi. Vivat academia. Vivat profesores.
Edward z domu Cymbała, a wraz z nim Antoni jeszcze burmistrz Herbowski z małżonką, oraz ich poplecznicy biegają jak domokrążcy od mieszkania do mieszkania, od sklepu do sklepu żeby uzyskać poparcie dla nowej gwiazdy ziębickiego układu władzy Andrzeja Regnera. Panowie ponoć mają odejść na zasłużone emerytury i wycofuja się z zycia publicznego, ale najpierw muszą z Regnera zrobić burmistrza, aby kontynuował ich dzieło. To oficjalna wersja. Ta mniej oficjalna, dostępna tylko dla wtajemniczonych członków układu jest tak, że panowie na żadne emerytury nie odchodzą, bo im się one po prostu nie należą. Zobaczyli, ze sami przerżną wybory, więc pochowali się za plecami Regnera, który za stołek i kasę zgodził się ten szwindel swoim nazwiskiem uwiarygodnić. Dobrze wtajemniczeni wiedzą, że obaj panowie mają zamiar pozostać przy władzy. Jeden zostanie w urzędzie i to on będzie faktycznie rządził, drugi planuje objąć zwolnione przez Regnera stanowisko dyrektora OOiO. Także w myśl zasady " by żyło sie lepiej" panowie wraz z wiernymi towarzyszami są w stanie zrobić wszystko żeby zapobiec sytuacji, w której już w grudniu będą musieli zgłosić się do urzędu pracy.
2014-11-20 17:42:52
gość: ~nieświadoma
SZOK!!!!!!!
To mnie tylko przekonuje do Pani ALICJI BIRY.
Jak można nas tak oszukiwać, z relikwiami jeździć za nasze pieniądze, w kościele się modlić a tu takie OSZUKIWANIE Ziębiczan i za co ????...za stołek i kasę
2014-11-25 23:33:54
gość: ~wielbiciel
Przepraszam ale Ty na pewno jesteś nieświadoma tego co mówisz i czynisz.
2014-11-21 14:50:51
gość: ~Za wyborem
Ja też jestem za Pania Alicja Birą bo tylko ona coś może jeszcze tu zrobić. Bo reszta to kolesie z jednej paczki.
2014-11-25 23:40:28
gość: ~wielbiciel
Gościu na pewno Duet Bira Lacel podwyższą sobie emerytury. Jedynym rozsądnym kandydatem jest Pan Andrzej Regner. Młody zdolny uczciwy nie wypalony zawodowo, wiek 47 lat. Ja będę głosował właśnie na Niego.
2014-11-26 16:36:29
gość: ~hyży
ostatnio dodany post
nie pieprzcie głupot o nim. Co on jest lekiem na całe zło? Wręcz odwrotnie z herbowskim i Konopka ( bo to jego dupowłaz) rozwalą naszą gminę
REKLAMA
REKLAMA