W Szklarach rozpoczęły się prace związane z usuwaniem torów. To efekt likwidacji linii kolejowej nr 320. Rozbiórka elementów w gminie ma potrwać do końca roku.
Linia kolejowa liczyła prawie 27 km (dokładnie: 26. 891 metrów). Prowadziła z Kondratowic do małego dworca w Ząbkowicach Śląskich, m.in. przez Dobrzenice, Ciepłowody, Kobylą Głowę, Tomice, Szklary oraz Zwróconą. Linia została otwarta w listopadzie 1908 roku. Dla ruchu pasażerskiego zamknięto ją w 1989 roku, zaś dla pociągów towarowych około dwa lata później.
W 2004 roku linia była już nieprzejezdna – zarośnięte tory i zaasfaltowany przejazd na drodze Strzelin-Niemcza uniemożliwiały podróż pociągom. Następnie zaasfaltowano kolejne przejazdy, m.in. przed miejscowością Szklary na przecięciu krajowej ósemki.
We wrześniu tego roku rozpoczęto demontaż metalowych konstrukcji. Na terenie gminy Ciepłowody dokonano już rozbiórki. Teraz trwają prace w ząbkowickiej gminie. Warto dodać, że w ostatnich latach dochodziło do kradzieży torów. W 2009 roku na odcinku Ząbkowice Śląskie – Ciepłowody brakowało już około 5 km torów.
Więcej o „ząbkowickiej kolejce”, jej historii i jej znaczeniu dla gospodarki można przeczytać w tekście Rafała Wiernickiego - Kolejka Buraczana [KLIKNIJ].
Express-Miejski.pl
Trwa likwidacja linii kolejowej
2014-09-23 09:27:22
Express-Miejski.pl
W Szklarach rozpoczęły się prace związane z usuwaniem torów. To efekt likwidacji linii kolejowej nr 320. Rozbiórka elementów w gminie ma potrwać do końca roku.
2014-09-23 12:19:17
gość: ~gość
Jedyna alternatywa dla już podjętych decyzji przez PKP to przejęcie nieruchomości przez zainteresowane samorządy (Ząbkowice , Ciepłowody, Kondratowice) i przekwalifikowanie tej trasy na wydzieloną od samochodów ścieżkę rowerową. Ale tu potrzebna jest odwaga obecnych jak i przyszłych radnych w/w gmin. Najgorzej bowiem jest jak linia ta leży bezużytecznie. Nie jeżdżą ani pociągi ani rowery. Tutaj przykład jak to robią nasi południowi sąsiedzi http://www.vylety-zabava.cz/cyklostezky-cyklotrasy-cyklovozik/orlicke-hory/710-na-kole-a-in-line-bruslich-z-usti-nad-orlici-do-letohradu
2014-09-23 12:58:24
gość: ~ed
tam jest inna kultura u nas była trasa Ząbkowice-Srebrna G.i co z niej zostało
2014-09-23 13:01:42
gość: ~b ezrobotny
Zlikwidowali wiele zakładów pracy , stoczni , hut , kopalni teraz linie kolejowe - nic się nie opłaci , a Polacy jako tania siła robocza (niewolnik?) niech pracują na "zachodzie"
O take Polske my walczyli ?
2014-09-23 18:45:16
gość: ~energetyk
coś tu jakąś aferą wieje, czyżby przygotowany był tor dla linii energetycznej z siłowni wiatrowych z Ciepłowód do GPZ w Ząbkowicach śląskich, wg mnie idealne miejsce i optymalna trasa (jeden właściciel) do uzyskania pozwolenia na budowę dla budowy sieci odprowadzającej energię z siłowni wiatrowych do systemu energetycznego
2014-09-24 10:21:56
gość: ~AS
ostatnio dodany post
czuje smród wielbiciela PIS
REKLAMA
REKLAMA