Firma przewozowa Beskid otrzymała od ząbkowickiego magistratu zakaz zabierania pasażerów z przystanku przy al. Niepodległości. Mieszkańcy są podzieleni w tej sprawie.
Otrzymaliśmy sporo emaili i wiadomości od naszych Czytelników w sprawie odwołania kursów firmy Beskid. Jak zaznaczają mieszkańcy, jest to najbardziej dogodny sposób komunikacji z Wrocławiem.
- Dla mnie jest to ogromny cios, ponieważ pracuję i studiuję we Wrocławiu, a dzięki firmie Beskid mogę dojechać na miejsce zawsze w wyznaczonym czasie i za niewygórowaną cenę - pisze czytelnik Expressu-Miejskiego. - Oczywiście nie tylko ja byłbym poszkodowany. Duża liczba osób podróżuje liniami firmy Beskid, szczególnie mieszkańcy Ząbkowic Śląskich (z naciskiem na studentów). Uważam, że jest to działanie na szkodę mieszkańców, jak i zabieranie możliwości rozwoju w pracy oraz dalszej edukacji.
Z informacji udzielonej nam przez właściciela firmy Beskid wynika, że ząbkowicki magistrat wystosował do niego pismo, w którym zakazuje zabierania z przystanku przy al. Niepodległości pasażerów (jest to jedyne miejsce w mieście, w którym zatrzymywały się jadące do Wrocławia busy tej firmy). Dokument został sporządzony na wniosek mieszkańców Ząbkowic Śląskich.
- Autorami zażalenia byli lokatorzy domów znajdujących się przy przystanku na Niepodległości. Widocznie coś im przeszkadzało, jednak nie jest to chyba aż tak poważny problem, by całkowicie zabronić kursowania naszych busów przez Ząbkowice Śląskie - mówi szef firmy Beskid Kamil Kumorowicz. - To jest śmieszne, żeby garstka ludzi powiedziała, że im się coś nie podoba i nagle 10 tysięcy ludzi ma przez to cierpieć.
Przeprowadziliśmy rozmowy z mieszkańcami kamienic przy al. Niepodległości 12 i 14. Wszyscy zgodnie orzekli, że problem jest i to niemały.
- Na przystanku jest duża tabliczka oznaczająca, że jest to teren dla ludzi, którzy wysiadają z autobusu. Jednak do busa ludzie wsiadają i to jest jawne łamanie przepisów. Zresztą w okresie jesienno-zimowym, gdy pada śnieg lub deszcz, ludzie chowają się w bramach naszych budynków. Oprócz tego niszczą mur i ogrodzenie, śmiecą i załatwiają swoje potrzeby na naszym podwórku. Czy to jest normalne? - pytają mieszkańcy. - To jest nasza prywatna własność. I ani urząd, ani firma Beskid, tylko my płacimy za utrzymanie tego terenu w czystości i porządku. Chcemy, by zmniejszyła się częstotliwość kursowania pojazdów albo wnioskujemy o przeniesienie przystanku w inne miejsce.
Właściciel firmy przewozowej poinformował nas, że jest to jedyny przystanek na terenie Ząbkowic Śląskich, na którym mieszkańcy mogą wsiadać do busów firmy Beskid. Umowa z urzędem stanowi jednak inaczej. Według jej zapisów przystanek ten jest tylko dla wysiadających.
- Informuję, że Wydział Infrastruktury i Gospodarki Przestrzennej tutejszego urzędu prowadził korespondencję z Przedsiębiorstwami Wielobranżowymi Beskid. Właściciele obu przedsiębiorstw Beskid Jan Kumorowicz i Kamil Kumorowicz zostali poinformowani o zgodzie na korzystanie z gminnego przystanku przy al. Niepodległości wyłącznie dla osób wysiadających. Gmina oferuje możliwość wsiadania i wysiadania pasażerów wyłącznie na przystanku przy pl. Jana Pawła II. W przypadku chęci przyjmowania pasażerów w rejonie al. Niepodległości przewoźnik winien we własnym zakresie zapewnić miejsce wsiadania pasażerów np. poprzez zawarcie umów z właścicielami przyległych terenów, tj. PKS czy PKP - komentuje burmistrz Marcin Orzeszek.
Mieszkańcy al. Niepodległości już rok temu złożyli petycję w sprawie ograniczenia możliwości zatrzymywania się przed ich oknami pojazdów firmy Beskid. Jak informują - burmistrz obiecał wówczas, że wszystkim się zajmie. Dopiero w ostatnich dniach pasażerowie busów byli informowani przez kierowcę, że w najbliższym czasie auta będą kursowały tą trasą w ograniczonym zakresie. Właściciel firmy nie widzi innego wyjścia niż przeniesienie przystanków.
- Będę robił co w mojej mocy, by busy Beskid kursowały przez Ząbkowice Śląskie. Rozumiem, że przeszkadza to mieszkańcom, ale nie jest to powód, by całkowicie rezygnować z takiej komunikacji w mieście. Póki co nie zawieszę kursów, ale zanim nie znajdzie się nowy przystanek, będzie ich stosunkowo mniej - mówi Kamil Kumorowicz.
Z nieoficjalnych informacji wiemy, że trwają rozmowy pomiędzy firmą Beskid i spółką PKS Dzierżoniów w sprawie wydzierżawienia przystanku na dworcu Pekaesu. W najbliższych dniach poznamy szczegóły tych rozmów.
groszek / Express-miejski.pl
Koniec z przejazdami busami Beskid?
2013-11-18 15:50:03
groszek / Express-miejski.pl
Firma przewozowa Beskid otrzymała od ząbkowickiego magistratu zakaz zabierania pasażerów z przystanku przy al. Niepodległości. Mieszkańcy są podzieleni w tej sprawie.
2013-11-18 16:54:40
gość: ~PL
Raz miałem nieprzyjemność podróżować ich autobusem do Wrocławia - po pierwsze to mają bardzo drogo , po drugie jedzie przez wszystkie możliwe zadupia przez co kurs trwa ok 1,5 godziny , widać , że "niemiec nie płakał jak sprzedawał " te autobusy . Niech PKS wystosuje ciekawą alternatywę to z chęcią się przerzucę i dam zarobić państwu .
2013-11-18 17:02:48
gość: ~Daniel
PKS nie wystosuje biletów miesięcznych dla studentów w cenie 147zł w dwie strony. Na dodatek w sensownych godzinach. Ostatni powrót z Wrocławia jest o godzinie 19:40.
2013-11-18 17:03:18
gość: ~Bolek
hahahah Gościu rozwaliłeś mnie tą wypowiedzią. Pomyliłeś chyba beskida z pks-em. Jak nie wiesz co pisać to nie pisz takich głupot
2013-11-18 17:38:33
gość: ~Daniel
W którym momencie rozwaliłem? Od kiedy PKS ma lepsze ceny i dojazdy dla "miesięczniaków" ? :)
2013-11-18 17:18:52
gość: ~mk
bardzo drogo?? chyba nie iwiesz o czym mowisz, po za tym lepiej po tyle niz w ogole
2013-11-18 19:03:17
gość: ~tranquality
Akurat wszystkie dwudziestoosobowe busy Beskidu są nowe, używki to tylko autobusy i faktycznie widać, że sporo z nich korzystano, aczkolwiek i tak nie ma porównania do tego złomu, którym ludzi wozi PKS Dzierżoniów.
2013-11-19 16:10:10
gość: ~lol
Widziałeś tego białego MANa ? Jedna szyba jak zaparowała to już jej nie puściło i jest biała , po za tym z tego co pamiętam ten MAN miał zerwany plastik zasłaniający szyberdach . Jak kupią nowe autobusy to bynajmniej ja zarzutów nie będę miał ;)
2013-11-18 17:15:48
gość: ~grzegorz
Polskie piekiełko,jak coś nie tak ,to zlikwidować.Lokatorom przyznaję rację,ale nasi włodarze powinni znaleźć dogodną lokalizację na przystanek dla busów.Najlepiej w okolicy dworca pks,wtedy podróżujący ma możliwość wyboru,jakim środkiem komunikacji ma dojechać do Wrocławia.Często w autobusach pks nie ma miejsc i wtedy pozostaje tylko Beskid.
2013-11-18 17:38:32
gość: ~proste
muszą dogadac sie z PKSem i tyle
2013-11-18 17:44:44
gość: ~monika
Panie i Panowie, nie przesadzajcie w najazdach na władzę. Gdybym ja tam mieszkała i ciągle mi ludzie pod oknami stali i smiecili na okrąglo tez bym nie byla szczesliwa i tez chcialabym spokoju. Jak wynika infomracji to nie bylo tam przystanku dla wsiadajacych tylko WYSIADAJACYCH, zatem Beskid nie do konca z prawem dzialal. Skoro trwaja rozmowy z PKS to moze zaczekajmy na ustalenia? Moze wcale nie trzeba wieszac na nikim psow i okaze sie ze wilk syty i owca cala.
2013-11-18 17:50:41
gość: ~Aga
No dobra, w tej chwili nie można wsiadać na Niepodległości, ale przecież jest jeszcze przystanek na Wrocławskiej. Wstępnie tam nie można wsiadać? W chwili obecnej czy dojadę z Wro co Zbk, z przystankiem Wrocławska?
2013-11-18 18:00:53
gość: ~poinformowany
Na wrocławskiej to powiat decyduje o wsiadaniu i wysiadaniu, ale tam jest tez tylko dla wysiadajacych. Wiem bo codziennie tam wysiadam wracajac z pracy. Wsiadac mozna tylko na pierwszego maja a i tak sie tam o to kloca. Co do pomyslu przystanku w poblizu PKS to firma powinna sie dogadac z pekaesem. Pewnie beda musieli cos placic dlatego teraz zwalaja wine na urzad.
2013-11-18 18:12:13
gość: ~Andrzej
Nigdy nie widziałem, żeby ktoś śmiecił na przystanku. Blisko jest ulokowany kosz na śmieci, a jak jakaś względnie "starsza" osoba usiądzie sobie na murku to czy to aż taka zbrodnia? No i na dodatek obok jest Komenda Policji. Zarzuty bezpodstawne...
2013-11-18 18:20:58
gość: ~mieszkanka
Może nie widziałeś, ale tez jak czesto tam sie pojawiasz? Bo ja mieszkam kilka metrow dalej i wcale nie jest tak kolorowo i przyjemnie. Szczegolnie podczas deszczu. Poza tym to teren prywatny i wcale nie dziwie sie tym państwu mieszkajacym tam ze sie irytuja.
2016-05-04 00:29:43
gość: ~Majka
Dokładnie, zgadzam sie z tą opinią.
Poza tym miasto jest od tego, żeby problem rozwiązać a nie utrudniać ludziom zycie, powinno być jedno miejsce dla wszystkich firm prywatnych i państwowych, żeby można było przesiadać się bez problemu, bo nie zawsze przystanki są docelowe, często ludzie muszą się przesiadać , by kontynuować podróż i najczęściej muszą też zmienić firmę przewozową
Ale urzędnicy mają na to za małe rozumki, albo pilnują nie tch interesó co trzeba
2016-05-04 13:38:38
gość: ~mieszkaniec
ostatnio dodany post
Rowniez jestem za tym by na dworcu bylo jak dawniej,ile ludzi z pociagu musi sie przesiasc do autobusu w innym kierunku i nie kazdy wie,ze np.przystanki sa na ul.Wroclawskiej.To jest paranoja.Dodatkowe przystanki moga pozostac np.jadac do Wroclawia z dworca moze przejechac przez Wroclawska,zawsze ktos jeszcze wsiadzie ale za ten caly bajzel winne nasze wladze.
2013-11-18 18:37:31
gość: ~wiadomo
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze. Kilkanascie metrow dalej jest praktcznie pusty plac PKS. Jaki problem ma Beskid zeby tam czekac na wsiadajacych? Ano taki, ze musialby mu placic. I wszystko na ten temat.
2013-11-18 18:53:36
gość: ~tranquality
Jak ma się sytuacja z busami na Grunwaldzkiej? Jakoś nie widzę tam znaku D-15, a busów tam jest w dni powszednie mnóstwo, nawet 5 w jednej chwili. Ludzie blokują chodnik i przejść nie idzie. Ich też wywalić, jak ma być sprawiedliwie, to ma być sprawiedliwie.
2013-11-18 18:56:47
gość: ~tranquality
Doczytałem i śmiać mi się chce. Ta prowizora przy Grunwaldzkiej to nigdy prawdziwego przystanku nie widziała.
2013-11-18 19:00:04
gość: ~tranquality
Swoją drogą PKS Kłodzko nawiało z tych ruin dworca i mają teraz przystanek na krzyżówce Niepodległości z Kolejową.
2013-11-18 19:38:39
gość: ~Romek
1. Ceny Ząbkowice Śl. - Wrocław
a. Beskid w jedną stronę do Wrocławia: 12 zł, a powrotny kupuje się za 20 zł
- aby kupić miesięczny trzeba jechać do Kłodzka na PKS lub kupić we Wrocławiu na ul. Dawida
- chwilowo przystanki: Aleja Niepodległości i ul. Wrocławska
- zatrzymuje się w: Szklary, Niemcza, Łagiewniki (zależnie także, jak pasażerowie poproszą), a także na dwóch przystankach we Wrocławiu (Hallera, Dawida)
- bus daje powód oczywiście do bardziej ściśnięcia się i wyższe osoby mają problem z nogami podczas siedzenia
- czas dojazdu do Wrocławia od 1 godziny do 1,5
- powrót z Wrocławia do Ząbkowic zależnie od dni, piątek popołudnie przy korkach zwiększa się nawet do 2 godzin
b. PKS Kłodzko - Wrocław,
- normalny/zwykły i w dodatku pośpieszny: 10 zł, studencki jeszcze taniej - chyba 8 zł
- aby kupić bilet miesięczny trzeba jechać na PKS do Kłodzka, koszt miesięcznego to jakieś 360 zł (bilet zwykły bez zniżek), przy określonych godzinach powrotu (zadaje się jeszcze dniach)
- przystanki: przeniesiony z PKS pod wejście do PKP z powodu dużych opłat, jakie zażądał PKS za korzystanie z Ich zniszczonego dworca - tego się nie da ukryć.
- przy ul. Wrocławskiej autobus się nie zatrzyma ponieważ nie przejedzie pod wiaduktem
- autobus nie zatrzymuje się na żadnych przystankach, aż do Wrocławia - chyba, że na prośbę pasażera np. Szklary
- Należy dodać, że ostatnio została zniszczona tablica informacyjna przez wandali, nikt jej nie naprawił. Pewnie jest zamysł, że biuro informacji wystarczy.
- czas dojazdu do Wrocławia max: 1 godzina, czas powrotu z Wrocławia max do 1,5 godz. choć i tu niestety nie da się ominąć korków wrocławskich w danych dniach, gdy np wszyscy wracają z pracy lub chcą wyjechać z miasta (piątek po południu)
- siedzenia wygodniejsze, więcej miejsca i wszyscy się mieszczą
2. PKS-y pozostałych firm są droższe od 11,50 zł, gdy kupujemy bilet u kierowcy, a nie w kasie PKS we Wrocławiu lub nawet do 12/15 zł
- powrót zwykłym PKS-em jest strasznie długi spokojnie do 2 godzin z korkami + coś ekstra
Porównanie: Pociąg z Wrocławia do Opola, 100 km to 1 godzina 15/20 min.
(Pociągi także się zatrzymują na przystankach)
Autobus z Wrocławia do Ząbkowic, 67 km to 1 godzina 20 min do 2 godzin
3. Weźmy pod uwagę, że:
a. duża liczba busów, a także autobusów ma już swoje lata, a więc mają inne spalanie.
b. Rozliczenia pracowników zależne są od umów np
Przedsiębiorstwo Komunikacji Społecznej http://pl.wikipedia.org/wiki/Przedsi%C4%99biorstwo_Komunikacji_Samochodowej
ma inne rozliczenia od pracowników firm z Busów.
3. Największy problem jednak to droga nr 8, która, jest nazywana drogą śmierci.
Parodia, że nikt jej do tej pory nie zrobił w postaci pasów podwójnych, a przed wioskami nie zrobiono objazdów.
- Proste: wykupić ziemię, ściąć drzewa i poszerzyć, ale oczywiście znajdzie się tysiące powodów narzekań, ale, bo i przecież, itd.
- Policja stoi często w miejscach niebezpiecznych, gdzie ciężko się zatrzymać lub potem wyjechać
- Radary powodują zwolnienia, ale także korki, straty na paliwie i dodatkowych kosztach
2013-11-18 19:54:01
gość: ~podmiejski
no to chyba na Orlenie będziemy wsiadać. zróbcie miejski z pks-u do Orlenu to jeszcze zarobicie!.
2013-11-18 20:04:26
gość: ~gargamel
Czy Miasto nie może zrobić nowego dworca PKS, odkupić teren po dawnym PKS przy dworcu PKP i zrobić dworzec PKP, chcemy być postrzegani jako miasto turystyczne, ale bazy transportowej i hotelowej niestety nie uświadczymy w tym mieście. Jak to się ma do promocji miasta?
2013-11-18 20:56:56
gość: ~romeczek
MA POMYSLA NA PLACU PKS POstawic nastepny markecik STOKROTKA romeczek staroswiecki
2013-11-18 21:31:25
gość: ~swojak
Orzeszko jezdzi -ale mam nadzieje ze juz tylko do wyborow-sluzbowym samochodem dlatego ma w nosie ludzi ktorzy musza jezdzic busami do pracy czy na uczelnie Orzeszko da Bog ze bedziesz jezdzil na osiolku
2013-11-18 22:38:15
gość: ~Polekin
Zastanawia mnie jedna rzecz - mieszkańcom przeszkadza nie beskid, tylko pasażerowie, którzy dewastują im podwórko, ogrodzenie etc, tak > Informuję, że to jest przestępstwo, macie KUR WAŻ TWARZ 10m DALEJ KOMISARIAT !!! PO POLICJĘ ZADZWONIĆ NIE UMIECIE ?! raz i drugi wjebią komuś mandat, zawiasy czy coś to przestaną. Pomyślcie łaskawie o tych, którzy chcą się dostać do Wrocławia, Niemczy czy Łagiewnik. PKS to kicz nie transport, Beskid za to ma naprawdę niedrogo i busami całkiem wg mnie wygodnie i spkojnie.
2013-11-18 23:10:22
gość: ~dzia
Popieram bardzo czesto jezdze Beskidem do Wroclawia i jestem zadowolona .Nigdy nie widzialam zadnych incydentow na przystanku ani smieci az tak wiele ,,normalnie,, jak wszedzie .Jak to czlowiek czlowiekowi wilkiem .Zrobcie calkowita wioche z Zabkowic bo tu juz malo co funkcjonyje i dalej sie zastanawiajcie co tu jeszcze spieprzyc,zniszczyc.Ot wladza rozbijaja sie samochodami to coz im taki robol czy studencik.Zainteresuja sie nim przed wyborami a przeciez miasto i powiat maja w swoich zadaniach zapewnic swoim mieszkancom .................................
2013-11-20 13:56:24
gość: ~lolotr
Beskidem ? Wygodnie ? Przecież to ma 20 letnie wytłuczone autobusy , które niejedną niemiecką 4 litery woziły . Popatrz na szybę w białym MANie ? Tyle wilgoci , że aż się biała zrobiła . Do wrocławia pojechałem beskidem a wieczorem wróciłem pospiesznym pks-em - efekt ? Pospieszny Wrocław - Ząbkowice kosztował mnie 10 zł a beskid 12 ? Gdzie wy tu widzicie oszczędność się pytam !!!
2013-11-18 23:17:53
gość: ~autor
No to się burmistrz może pożegnać z głosami w 2014r.- specjalnie pójdę zagłosować na największego rywala jeśli nie załatwią sprawy. A mieszkańcy... mogą sobie zainstalować furtkę z zamkiem jak każdy właściciel posesji , który nie życzy sobie nieproszonych gości. Nie mam życzenia biegać na zajezdnię pksu w deszczowy dzień chyba, że strażniki miejskie albo burmistrz podstawią urzędowe auto.
2013-11-18 23:22:55
gość: ~przesadzasz
"Nie mam życzenia biegać na zajezdnię pksu w deszczowy dzień " no faktycznie kilka kroków dalej tak ciezko bedzie sie przejsc. Żenujący tekst. Poza tym co ma do tego Orzech skoro nie jest wlascicielem powierzchni obok przystanku i NIE MA PRAWA nim zarzadzac? na serio tego nie kumacie? Beskid robi szum bo nie w smak mu placic za zatrzymanie sie na terenie pks i tyle.
2013-11-19 05:53:14
gość: ~Pasażer
Ty zapłać!
2013-11-19 10:12:16
gość: ~jan
Zajezdnia PKS-u jest naprzecie Kauflanda więc dla niektórych to więcej niż kilka kroków. Poza tym widać, że coś jest nie tak z opłatami żądanymi przez PKS Dz-ów skoro kłodzki PKS przeniósł przystanek. Nie chce PKS to zarobi PKP - przystanek można przenieść za budynek PKP. A widocznie burmistrz ma coś do powiedzenia w sprawie skoro wypowiada umowę.
2013-11-19 14:01:44
gość: ~miniu
Nie sadze zeby chodzilo o zajezdnie na przeciw kauflanda tylko o teren dworca, wiec nie wymyslaj. To raz. Dwa: burmator nie wypoweidzial umowy, a jedynie upomniał ze zgodnie z umowa to przystanek dla wysiadajacych a nie wsiadajacych i jak chce beskid zrobic dla wsiadajacych to niech sie dogada z wlascicielem tego terenu. Proste. Dla niektorych chyba jednak nie do ogarniecia.
2013-11-19 14:24:39
gość: ~OOO
no w końcu ktoś kumaty ;) a już się bałem, że nie ma tu nikogo czytającego ze zrozumieniem
2013-11-19 14:36:49
gość: ~autor
Niemniej powszechnie słowo zajezdnia nie jest domyślnie kojarzone z dworcem autobusowym.
2013-11-21 21:01:49
gość: ~kkkkkkkkkkk
braszowice też dziękuję Orzeszkowi..
2013-11-19 06:19:31
gość: ~dorota
Ja rozumiem mieszkańców bo prywatność jest ważna. Ale...nie jestem w stanie pojąć czym różni się ich życie odkąd kupuje beskid? Przecież mieszkają koło policji i pks nie od dziś. Ta lokalizacja sprawia ze ludzie sa narażeni na takie sytuację! Dla mnie to jest nonsens! Mieszkańcy a kamienia zrobiły wielką krzywdę młodym łudzić którzy chcą się edukować i pracować we wrocławiu. Bo niestety na terenie marcela gminy fatalnie z miejscowi pracy dla młodych bez doświadczenia!!! Moim zdaniem to zachowanie mieszkańców to czysty egoizmi na pewno większość mieszkańców tej ul. To emeryci którzy siedzą już w domu mają pieniążki a ludzie który dążą do ich uzyskania stracą ta możliwość bo autobusów pks jest bardzo mało. Trzeba czasem pomyśleć o innych zanim się podejmie decyzję i pisze pisma o zakazie... Jeżdżę berlinem od 4lat i nigdy wcześniej nie słyszałam o problemie?! Dziwne dla mnie to wszystko ! A co do stanowiska burmistrza w tej sprawie to dziwię się ze po roku udało się załatwić to w przeciągu roku bo jak mieszkańcy gminy z wiosek w okolicy proszą o coś burmistrza to czekamy na to 2,3lata. Bo jak zwykle brak funduszy. Dla mnie cała ta prawa to skandal!!!! Niech burmistrz szanowny myśli o większości mieszkańców a nie o mieszkaniach 2 kamienic!!!
2013-11-19 11:51:01
gość: ~Mieszkanka
Bardzo dobrze Panie burmstrzu . Tak powinno być PKS ma teraz tańsze bilety a Pan powinien obstawac za swoimi. Ide na Pana głosować
2013-11-19 13:19:01
gość: ~dante
Nie głosowałem na tego kolesia i widzę, że uczyniłem dobrze. Z tego miasta niebawem będzie można wyjechać już tylko do M1.
2013-11-19 14:47:56
gość: ~dziwne
Można przymknąć oko na gospodarowanie przez radnych mieniem gminy a tu się czepia ludzi...
2013-11-19 15:05:40
gość: ~AND
Wszystko najlepiej zlikwidować ! dworzec PKS wygląda gorzej niż po wojnie , jedno wielkie dziadostwo. Wstyd że to miasto powietowe z tzw TRADYCJAMI !
2013-11-19 15:36:40
gość: ~dante
nie mieszka w jednym z tych budynków przy przystanku przypadkiem jakiś pracownik UMiG?
2013-11-19 17:44:09
gość: ~Jaga
Ano mieszka i to od dziecinstwa.
2013-11-19 20:36:48
gość: ~xxxx
jak już to od kilku lat na rencie
2013-11-20 21:50:22
gość: ~GOSC
panie ORZESZEK ZAMKNIJ PAN WEJSCIE DO URZEDU TO BEDZIE LEPSZE WYJSCIE OD LIKWIDACJI PRZYSTANKU -PAN SIE ZACHOWUJE JAK FIRCYK W ZALOTACH WIECZNIE USMIECHNIETY- OCZYTANY WYRAZ TWARZY=LENIN WIECZNIE ZYWY JA WAS POZDRAWLAJU
2013-11-28 08:45:31
gość: ~oko
LOTem blizej kto to wymyslil??
2014-10-21 19:25:39
gość: ~czarny
ja wiem dlaczego busy beskid nie moga sie zatrzymywac przy Niepodleglosci i zabierac ludzi zadajmy sobie pytanie kto mieszka przy przystanku juz mowie jest to banda emerytow ktorym nawet przeszkadza to ze zyja i oddychaja sa to ludzie niespelna rozumu ktorym przeszkadza wszystko nie bede wymienial ich nazwisk szkoda czasu i taka jest cala prawda starym grzybom juz nic nie pomoze i chca byc zauwazalni
2014-10-22 01:03:28
gość: ~lm
Ale jarać fajek i kiepować ich pod ogrodzeniem posesji to chyba nie trzeba... A komenda obok... Jarajcie sobie w domu.
REKLAMA
REKLAMA