Dach CKiP pokryty jest eternitem, który zawiera szkodliwy dla zdrowia azbest fot.: someone. / Express-Miejski.pl
Dziennie przez Centrum Kultury i Promocji w Bardzie (CKiP) przewija się kilkadziesiąt osób. Organizowane są tam różne atrakcje dla dzieci, młodzieży czy też spotkania dla starszych osób. W budynku mieści się także biblioteka miejska. Dach budowli pokryty jest jednak eternitem, czyli płytami cementowo-azbestowymi. Eternit zawiera bardzo szkodliwy azbest, stanowiący zagrożenie dla ludzkiego zdrowia.
W 2002 roku Rada Ministrów uchwaliła program, który nakłada obowiązek wyłączenia z użytku i unieszkodliwienie wszystkich produktów zawierających azbest do końca 2032 roku. Choć do końcowego terminu pozostało jeszcze niespełna dwadzieścia lat to szybsze usunięcie eternitu byłoby korzystne dla zdrowia mieszkańców. W Bardzie przez ponad dziesięć lat nic nie zostało zrobione w tym kierunku.
Dyrektor CKiP Zuzanna Leśko potwierdziła informację o tym, że dach jest pokryty eternitem.
- Eternit powinien być usunięty, jednak gmina prowadzi obecnie duże inwestycje i nie ma środków na przeprowadzenie wymiany pokrycia dachu. Nie wiem także w jakim terminie miałoby się to odbyć. Aktualnie nie ma bowiem żadnych planów ani zabezpieczonych środków na tego typu przedsięwzięcie – komentuje.
Burmistrz Krzysztof Żegański także nie potrafi określić dokładnie terminu, w którym dojdzie do utylizacji eternitu.
- W obecnej chwili nie mamy w planach wymiany pokrycia dachu, jednak w najbliższym czasie musimy przygotować program usunięcia azbestu. Utylizacja kosztuje dużo i będziemy szukać pieniędzy z zewnątrz, aby w gminie Bardo usunąć eternit z dachów nie tylko budynków publicznych, ale także prywatnych – informuje szef bardzkiego magistratu.
Od 2002 roku można było poczynić już pierwsze kroki w kierunku usunięcia płyt cementowo-azbestowych z dachów. Poprzedni burmistrz Leszek Anklewicz nie podjął jednak tego tematu, Krzysztof Żegański odkąd zarządza gminą (rok 2006) także jeszcze nie wykonał stosownych kroków jeśli chodzi o ten problem. Dlaczego?
- Pierwszorzędne było dla mnie wykonanie innych inwestycji, tych najbardziej potrzebnych, mam tu na myśli budowę nowej szkoły, kanalizacji, a także chodników – tłumaczy burmistrz.
Usunięcie eternitu z dachu Centrum Kultury i Promocji w Bardzie będzie miało miejsce, tak przynajmniej zapewnia burmistrz. Dokładnego terminu jednak nie zna nikt. Do 2032 roku zostało co prawda jeszcze sporo czasu, lecz niekorzystne działanie azbestu, dopóki nie zostanie on usunięty, będzie wpływać negatywnie na zdrowie mieszkańców.
someone. / Express-Miejski.pl
Kiedy w Bardzie usuną eternit z dachów?
2013-08-30 09:13:59
someone. / Express-Miejski.pl
Dziennie przez Centrum Kultury i Promocji w Bardzie (CKiP) przewija się kilkadziesiąt osób. Organizowane są tam różne atrakcje dla dzieci, młodzieży czy też spotkania dla starszych osób. W budynku mieści się także biblioteka miejska. Dach budowli pokryty jest jednak eternitem, czyli płytami cementowo-azbestowymi. Eternit zawiera bardzo szkodliwy azbest, stanowiący zagrożenie dla ludzkiego zdrowia.
2013-09-04 11:07:05
gość: ~gosc
Te Panie Burmistrz nie zwalaj wszystkiego na Anklewicza, a co do tej pory stało na przeszkodzie żebyś to ty ten dach zmienił, skończyło się dofinansowanie, czy ty po prostu nie masz pieniędzy jak napisała pani Leśko:
„Eternit powinien być usunięty, jednak gmina prowadzi obecnie duże inwestycje i nie ma środków na przeprowadzenie wymiany pokrycia dachu. Nie wiem także w jakim terminie miałoby się to odbyć. Aktualnie nie ma bowiem żadnych planów ani zabezpieczonych środków na tego typu przedsięwzięcie” – komentuje.
Więc nie wal ściemy i nie zwalaj na poprzednika (chciałbyś tylko leżeć nic nie robić, wszystko co be to poprzednicy?) bo jakoś w innych rejonach potrafią to załatwić:
http://www.strefabiznesu.pomorska.pl/artykul/pieniadze-na-wymiane-dachu-rozpraw-sie-z-azbestem
Z Ciebie po prostu taki gospodarz ;) Ty I te twoje potężne inwestycje;)
2013-09-04 14:12:46
gość: ~Heniu
Heniu powie tak: pitu pitu! Ważniejszy w gminie przystanek, chodniki czort wi gdzie, przenoszenie szkół na wieś, finansowanie inwestycji bez sensu niż ludzkie zdrowie? W budynku i wokół niego pracują ludzie, mieszkają, spotykają się dzieci na zajęciach i co? I jak zwykle psińco! No bo, Mocium Panie, takim gimnazjum, to się człowiek pochwalić może, albo i dyć taki przystanek; faaaaajny, nie? A tu trzy metry chodnika i, w morde! Punkt Informacji Turystycznej! A jakie my Panie mamy parkingi! A ile my imprez Panie urządzamy! A, bym zapomniał, dwa sroczyki jako z katalogu mamy tyż! A teraz se Rynek zrobim!
Toć gmina mlekiem i miodem płynąca, co się bedymy jakimiś eternitami Panie przejmować! Widzi to kto?
Się Pan, Panie Radachtór czepiasz normalnie! ;P Eternita się Panu zachciało ściągać i ludzi na koszta narażać ;P
2013-09-04 21:13:23
gość: ~zdrowy
Co narzekata chcieliście mieć pozoranta to macie
2013-09-04 22:55:38
gość: ~serio
Z powodu sezonu ogórkowego, w sierpniu zapytałam UMiG o udostepnienie mi informacji publicznej o rodzaju, ilości i miejscach występowania azbestu ze szczególym uzwzględnieniem obiektów należących do gminy. W odpowiedzi dowiedziałam się że: NA CHWILĘ OBECNĄ GMINA NIE POSIADA ZINWENTARYZOWANYCH MIEJSC WYSTĘPOWANIA AZBESTU. Jednakże: Z POSIADANYCH INFORMACJI WYNIKA ŻE NA OBIEKTACH NALEŻĄCYCH DO GMINY POKRYCIA DACHOWE ZAWIERAJĄCE AZBEST ZNAJDUJĄ SIĘ NA BUDYNKU CENTRUM KULTURY I PROMOCJI ORAZ BUDYNKU GOSPODARCZYM PRZY ŚWIETLICY WIEJSKIEJ W POTWOROWIE. Tyle pismo, okraszone z autografem samego magistra inżyniera bur...-mistrza. Mam pytanie - jak to się ma do OBOWIĄZUJĄCEGO PRAWA które od wójtów, BURMISTRZÓW i prezydentów miast wymaga złożenia takiej informacji MARSZAŁKOWI do 31 marca KAŻDEGO roku? I to by było na tyle. Mądej głowie dość dwie słowie.
2013-09-05 07:02:48
gość: ~Heniu
Figa Panie Dzieju, ja żech nie chcioł.
2013-09-05 20:59:43
gość: ~zdrowy
Co jest ważniejsze , oznakowanie turystyczne Barda czy zdrowie jego mieszkańców?
2013-09-06 10:23:37
gość: ~turysta
oznakowanie turystyczne.
2013-09-06 12:40:50
gość: ~ciekawy
a co wam ten eternit przeszkadza? przecież on jest szkodliwy tylko, gdy dochodzi do obróbki cieplnej, czyli przy pracach remontowych. tyle lat nikomu sie nic nie działo, a teraz kazdy robi szum, bo mu rak wyrosnie.
2013-09-06 17:22:41
gość: ~gość
Jesteś pan pewien, tego, co piszesz?
Choćby Wikipedia:
" Gruz eternitowy musi być, jako materiał niebezpieczny, składowany w odpowiednich miejscach. Natomiast nieuszkodzone pokrycia eternitowe na budynkach są stosunkowo bezpieczne. Rozpad płyt eternitowych następuje po 20-50 latach od wyprodukowania, w zależności od technologii produkcji."
Ten dach ma więcej, niż 20 lat.
I dalej:
http://regiodom.pl/portal/budowa/dachy/niebezpieczny-azbest-eternit-co-mowia-przepisy
Wystarczy spojrzeć, że ten dach, to sieczka, od cholery dziur, to świństwo rozpada się na naszych oczach. I w momencie rozpadu, nawet bez obróbki cieplnej, staje się niebezpieczne.
A o nowotworach spowodowanych eternitem, tym eternitem, to możemy pogadać.
2013-09-07 13:56:37
gość: ~serio
A ja słyszałam od miejscowych, że ten dach był robony "za gomółki" (pisownia zamierzona) - a zatem w latach szśćdziesiątych - czyli ma około 50-tki. Gołym okiem widać, że jest zużyty. Poproszę o udostępnienie mi protokołu kontroli stanu technicznego obiektu i zobaczę co tam uczony inżynier budowlany napisał na ten temat.
2013-09-07 14:47:16
gość: ~klama
Serio? a ja myślałem że z dofinansowań uni ;)
2013-09-07 19:34:34
gość: ~gość
Z dofinansowania UE była "robiona" sala wielofunkcyjna i jakoś tak wyszło że bez klimatyzacji co w obecych czasach jest standardem. Cosik tam było nie tak z rozliczeniem tej inwestycji ale zamieciono to pod dywan i cicho sza
2013-09-08 00:39:55
gość: ~serio
Proszę zauważyć, że w całej sali jest gniazd prądowych mniej niż palców u jednej ręki. Jak są jakieś występy to jest plątanina przedłużaczy, bo nie ma się gdzie podłączyć..
2013-09-08 08:42:29
gość: ~czytelnik
Jakoś pracownikom którzy tam pracuję po parę ładnych lat azbestowe poszycie dachu nie przeszkadza
2013-09-08 09:57:05
gość: ~gość
A jak ma niby ono przeszkadzać? Mają mieć wytrzeszcz oczu? Pluć krwią? Mają im się łamać kości? Robił tam ktoś badania na obecność markerów nowotworowych?
25 lat mieszkania tam = mastektomia. Plus jeszcze inna operacja związana z nowotworem, całkowita histerektomia.
Pogadamy?
2013-09-08 10:03:26
gość: ~gość
Gwoli wyjaśnienia dopiszę, nie ma wyraźniej etiologii dla chorób nowotworowych związanych z występowaniem azbestu. Owszem, mówi się wszem i wobec o nowotworach płuc, międzybłoniakach etc. NIe jest jednak nigdzie powiedziane (ze względu na brak badań klinicznych), że nie wywołuje, bądź nie przyczynia się do powstawania innych nowotworów, w tym guzów zlośliwych układu pokarmowego lub rozrodczego.
Stąd i mój powyższy wpis.
2013-09-12 20:31:23
gość: ~konował
Polecam obejrzec program w tivi dotyczący śmiertelnosci wsród osób zatrudnionych przy usuwaniu pozostałosci po atakach na WTC w Niu Jorku,
2013-09-12 21:49:09
gość: ~zdrowy
Może ten eternit ma inne właściwości i umysł atakuje, wszak obok dostojnicy wielcy często obradują, którzy nas wszystkich los w swych rękach mają
2013-09-13 21:41:52
gość: ~serio
Właśnie byłam dzisiaj w nadzorze budowlanym i widziałam protokół ostatniej okresowej oceny stanu technicznego budynku centrum - pisze tam wyraźnie - pokrycie dachu: WYMAGA WYMIANY. No i sprawa prosta. Teraz tylko trzeba zmobilizować kogo trzeba żeby wymóg został wykonany. Radni - do roboty!!!
2013-09-14 12:21:59
gość: ~ten
A kto jest kierownikiem administracyjnym tego obiektu?
2013-09-14 15:47:55
gość: ~ta
Jak to kto ? nasz radny powiatowy szofer Witek
2013-09-24 19:25:41
gość: ~serio
Poleconym priorytetem za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, otrzymałam od samego WŁODARZA (wódarza?) protokół 1/2008 z przeprowadzoej kontroli stanu technicznego budynku Centrum Kultury i Promocji.
Uczony w pismie inżynier budownictwa nakazuje - między innymi - (podaję tylko zalecenia związane z dachem):
1. Wykonać remont kapitalny dachu z wymianą pokrycia z płyt azbestowo-cementowych oraz wzmocnieniem i wymianą zagrzybioych i zmurszałych elementów konstrukcji dachu.
2. Równocześnie z wymianą pokrycia dachowego wymienić obróbki blacharskie, ryny i rury spustowe.
3. Wykonać remont kapitalny ciągów kominowych z przemurowaniem od poziomu poddasza powyżej połaci dachowych.
4. Wymienić w terminie PILNYM instalację odgromową.
Mam do RADNYCH - co w ciągu minionych 5-lat zostało zrobione? Jakoś dziwnym trafem ani słowem nie wspomniano o tym w żadnym z kolorowych biuletynów.
2013-09-24 19:31:07
gość: ~serio
Umknęło mi słowo PYTANIE - mam do radnych pytanie...
2013-09-24 19:35:45
gość: ~UE
Narazie nie ma dotacji z Unii na takie prace
2013-09-25 07:50:43
gość: ~serio
Chyba NA RAZIE, ale wszystko jest w najlepszym porządku, bo nie ma dotacji z Unii na zakup słownika języka polskiego.
2013-09-26 12:13:58
gość: ~głoswolny
"Kiedy w Bardzie usuną eternit z dachów?" - Odpowiedź jest bardzo prosta : kiedy mieszkańcy usuną wreszcie ze stołka wodzireja-picera a wybiorą człowieka, który wreszcie zacznie normalną pracę w tej gminie.
Jakże Krzyś miałby wymienić pokrycie z eternitu, jak przygotowując to zadanie trzeba się przy tym sporo napracować a profity z tego żadne.
Zauważcie, że wodzirej realizował prawie wyłącznie "potenżne inwestycje", przygotowane w większości przez innych, gdzie przez jego ręce przechodzą potężne pieniądze. Jak nie ma z tego kasy to realizacja wygląda tak, jak np. obłożenie muru płytkami przy Głównej, - wiele,wiele lat.
A jak już sam coś wymyśli, przygotuje i realizuje, to kończy się to, jak w przypadku KOM-EKO, milionowymi stratami dla gminy, czy mniejszymi jak w przypadku wykonanego i już zdemontowanego bezsensownego oświetlenia na tymże murze przy Głównej.
Kiedy w Bardzie zostaną wyremontowane ulice? - że wspomnę tylko Krakowską, Grunwaldzką, Jagielońską, Główną... nie ma na nie potężnych środków, to ich nie robi ?
Czy na Krakowskiej też będzie robił odkrywkę ? - chyba do drogi gruntowej, jaka tam ongiś była.
Radni boją się zapytać ? - niech zdadzą mandaty, jak bojaźliwi !
2013-10-03 16:16:44
gość: ~serio
Odpowiadam na pytanie: "Kiedy w Bardzie usuną eterit z dachów" - nie za mojego życia. Skoro w 2008 roku zalecono w trybie pilnym, czyli NATYCHMIAST wymienić instalację odgromową i do tej pory NIC, to znaczy że czas jakby się zatrzymał w tym mieście : "CUDZIE RARYTASOWYM" jak zostało nazwane Bardo na jednym z wykładów konferencji naukowej(?) - Proponuję zmianę: BARDO - MIASTO RARYTASÓW.
2013-10-03 18:13:30
gość: ~gość
Do nazwy " Bardo - miasto rarytasów " proponuję jeszcze dodać i przydu...pasów.
2013-11-10 21:12:36
gość: ~serio
Proponuję zmienić tytuł na: KIEDY W GOK-U WYMIENIĄ NIESZCZELNĄ RURĘ GAZOWĄ.
2013-11-11 07:49:48
gość: ~Heniu
Jak pierdyknie?
2013-11-11 10:06:15
gość: ~serio
Jak pierdyknie to się rozwiążą wszystkie problemy GOK-u, eternit z dachu sam się usunie. A i winni się znajdą - lokalna Lejdi Gaba straci w końcu wyłączność na kontrole i projekty.
2013-11-11 14:02:13
gość: ~Heniu
No to niech pierdyka.
2013-11-23 09:06:11
gość: ~doHenia
Drogi Heniu nie mam dobrych wiadomości,niestety " nie pierdyknie". Jeśli oczekiwałeś na widowisko " jaka piękna katastrofa" to muszę Cie rozczarować.Otóż " ta spod mostu " tak popędziła kota Krawcowej na etacie po.dyrektora i Szoferowi na etacie kierownika administracyjnego naszego centrum konferencyjno-usługowo-gastronomicznego w ramach luzów produkcyjnych -promocji i kultury, że w try miga wzieli sie i robią nową instalację gazową.Dniem i nocą, muszą zdążyć chyba na Andrzejki,no bo gdzie tu bigos upitrasić dla sproszonych gości i samego Wódzireja.A nadto zważ Heniu , nie można dopuścić aby bez ciepłego posiłku nasz bajkopisarz Dratewka, się obywał.Zapadnie na zdrowiu jak nic, a wiesz jak to ludzie natchnieni i z talentami rozlicznymi zdrowie u nich wątłe, to i nie dziwota że slubna małzonka naszego literata prawie tam pomieszkuje i ciegiem pitrasi , to i gaz w kuchni musi być.
2013-12-21 07:13:31
gość: ~serio
Właśnie jestem po lekturze artykułu pt. "Azbest przestanie szkodzić" - GW z 20 XII, i na tytułowe pytanie odpowiedź nasuwa się sama - nie przy TYM GENIALNYM STRATEGU I NIE PRZY TEJ RADZIE. Otóż, do końca stycznia 14. roku można składać wnioski o 85. % wsparcie do programu usuwania azbestu - cytuję: skruszony zębem czasu materiał zawierający włókna azbestowe (pokrycia dachowe, izolacje cieplne) stanowi POWAŻNE zagrożenie dla zdrowia (rak oskrzeli,płuc). Warunkiem koniecznym ubiegania się o dofinansowanie jest: 1. przeprowadzona inwentaryzacja, 2. zatwierdzony przez RADĘ program usuwania azbestu. Mam pytanie - czy uczony inżynier sanitarny który szykuje się na trzecią kadencję - zrobił cokolwiek w tej prostej sprawie? Żeby mieć święty spokój - przewodniczącym gminnej Komisji Ochrony Środowiska uczynił "swojego" skąd inąd znanego Szymona M. I CAŁY CZAS O TO IDZIE ŻEBY BYŁY PIENIĄDZE NA SUTECZNY "PIJAR" typu biuletyn i imprezy w stylu "wieś tańczy i śpiewa", których w roku wyborczym nie zabraknie.
2013-12-31 07:34:13
gość: ~serio
Liczę, że była radna (i na to się zanosi, że przyszła też) - pani Stefania i w tej sprawie dała głos DUŻYMI LITERAMI - jak tam z azbestem w Przyłęku?
2013-12-31 07:58:29
gość: ~bartek
Jest pani bardzo złośliwa i nie potrafi uszanować niczego i nikogo...
2013-12-31 12:18:27
gość: ~serio
Ma pan "bartek" zupełną rację - siebie też nie szanuję.
2014-02-07 14:49:21
gość: ~serio
Trochę trwało, ale gdzie diabeł nie może, tam babę pośle. Odpowiadam na postawione w tytule wątku pytanie - DO DNIA 31 grudnia TEGO ROKU. Cytuję po literkach: "Decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego nr 288/2013 z dnia 6 gudnia 2013 roku: NAKAZUJĘ właścicielowi budynku Centrum Kultury i Promocji (czyli gminie Bardo) - WYMIANĘ POKRYCIA DACHOWEGO NA NOWE". Rzutem na taśmę przed wyborami uda się, wszak mamy "miasto cudów".
2014-02-10 14:48:54
gość: ~nażarty
A czy są w budżecie na 2014 zabezpieczone pieniądze na TOTALNĄ wymianę pokrycia dachowego?
2014-02-10 16:55:05
gość: ~nienażarty
A kiedy wymiana mózgów koło mostu?
2014-02-11 08:45:37
gość: ~serio
A wymieniajcie się mózgami "koło mostu" tyle że beze mnie, chętnie popatrzę z okna.
Jedna uwaga, tak jak od samego mieszania herbata nie będzie słodka, tak od wymiany mózgów rozumu wam nie przybędzie.
2014-02-11 08:58:56
gość: ~nienażarty
Tak, od mieszania herbata nie będzie słodsza ale po wymianie mózgu będziesz mogła chociaż przejrzeć na oczęta i stwierdzić, że to nie Eden.
2014-02-11 11:41:48
gość: ~serio
To poczytaj sobie kolorowe biuletyny gminne, toż to tam same "cuda rarytasowe".
2014-02-11 17:28:15
gość: ~eden
Jak ktoś nigdy nie był w Bardzie, tylko naoglądał się tych biuletynów , ulotek i folderów wydalonych przez urząd "propagandy" to faktycznie może pomyśleć ,że my tu to jak w raju mamy i jeszcze narzekamy.
2014-02-11 17:33:45
gość: ~eden
Jak ktoś nigdy nie był w Bardzie, tylko naoglądał się tych biuletynów , ulotek i folderów wydalonych przez urząd "propagandy" to faktycznie może pomyśleć ,że my tu to jak w raju mamy i jeszcze narzekamy.
2014-02-11 22:32:39
gość: ~serio
Niniejszym jeszcze raz wklejam swój wcześniejszy wpis - zwracam uwagę że dokument jest z 2008 roku, czyli dotyczy pierwszwj kadencji durmistrza, więc nie ma co się dziwić, że pod koniec drugiej kadencji jest nakaz wykonania do końca TEGO ROKU, co jest praktycznie niemożliwe - pozostaje mi nadzieja że w trzeciej kadencji kolejni, a możenawet ci sami radni (bezradni?) wymuszą na wybrańcu realizację zaleceń z 2008 roku. Jednocześnie zwracam uwagę, że całą sprawę zapoczątkował niejaki "someone" , czyli nie ja. Reklamacji więc nie przyjmuję, ja tylko robię swoje...
2013-09-24 19:25:41
gość: ~serio
Poleconym priorytetem za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, otrzymałam od samego WŁODARZA (wódarza?) protokół 1/2008 z przeprowadzoej kontroli stanu technicznego budynku Centrum Kultury i Promocji.
Uczony w pismie inżynier budownictwa nakazuje - między innymi - (podaję tylko zalecenia związane z dachem):
1. Wykonać remont kapitalny dachu z wymianą pokrycia z płyt azbestowo-cementowych oraz wzmocnieniem i wymianą zagrzybioych i zmurszałych elementów konstrukcji dachu.
2. Równocześnie z wymianą pokrycia dachowego wymienić obróbki blacharskie, ryny i rury spustowe.
3. Wykonać remont kapitalny ciągów kominowych z przemurowaniem od poziomu poddasza powyżej połaci dachowych.
4. Wymienić w terminie PILNYM instalację odgromową.
Mam do RADNYCH - co w ciągu minionych 5-lat zostało zrobione? Jakoś dziwnym trafem ani słowem nie wspomniano o tym w żadnym z kolorowych biuletynów.
2014-02-12 09:56:07
gość: ~dekarz
Nasuwa się pytanie -
Czy ten uczony inżynier budownictwa dopilnował czy jego zalecenia zostały wykonane, czy może ...olane
2014-02-12 14:13:23
gość: ~serio
Uczony w piśmie inżynier budowlaniec (ze wszystkimi uprawnieniami) w 2013 roku napisał w protokole kontroli to samo co w 2008 roku (kontrola co 5 lat) i śmiem twierdzić, że jak tego KTOŚ (mam nadzieję że to nie będę musiała być ja) nie wymusi, to za kolejne 5 lat czyli w roku 2018 znowu w protokole będzie napisane to samo, o ile w tym czasie nie nastąpi tzw. katastrofa budowlana, czyli dach się nie zwali sam z siebie z własnej i nieprzymuszonej woli...
2014-02-12 14:14:10
gość: ~serio
Uczony w piśmie inżynier budowlaniec (ze wszystkimi uprawnieniami) w 2013 roku napisał w protokole kontroli to samo co w 2008 roku (kontrola co 5 lat) i śmiem twierdzić, że jak tego KTOŚ (mam nadzieję że to nie będę musiała być ja) nie wymusi, to za kolejne 5 lat czyli w roku 2018 znowu w protokole będzie napisane to samo, o ile w tym czasie nie nastąpi tzw. katastrofa budowlana, czyli dach się nie zwali sam z siebie z własnej i nieprzymuszonej woli...
2014-02-12 16:24:07
gość: ~nienażarty
To chodzi o ściągnięcie eternitu czy o domniemaną katastrofę budowlaną? Coś ci się plącze. Jak ściągną eternit to dla wszystkich / za wyjątkiem "serio" / jest logiczne, że trzeba będzie zmieniać dach. W jakim zakresie, to będzie zależało od tego co na nim będzie. Myślę, że modlisz się o trzęsienie ziemi, żeby później powiedzieć - a nie mówiłam. Paranoja.
Rób to piwo czy tam robisz, napij się i daj sobie siana.
2014-02-12 17:32:47
gość: ~naserio
Chodzi o to że od 5 lat nie zostały wykonane zalecenia inspektora budowlanego.
Jeżeli nikt za to nie zostały pociągnięty do odpowiedzialności , to uważam że etat tego inspektora jest niepotrzebny,
2014-02-12 23:42:51
gość: ~serio
Gościu "nienażarty" przeczytaj ze zrozumieniem zalecenie inspektora z 2008 roku:
1. Wykonać remont kapitalny dachu z wymianą pokrycia z płyt azbestowo-cementowych
ORAZ WZMOCNIENIEM I WYMIANĄ ZAGRZYBIONYCH I ZMURSZAŁYCH ELEMENTÓW DACHU
2014-02-13 09:56:04
gość: ~nienażarty
Kobieto tobie chodzi o eternit czy o remont dachu? Coś kręcisz jak zawsze. Nie martw się o zakres robót jaki ma być wykonany. Jak dobrze zrozumiałem twoje poprzednie wpisy to jako "wybitna" ekolożka" walczy o zdjęcie eternitu, żeby ci mózgowia i płuc nie zainfekowało. A przy pozostałych pracach daj się wykazać innym. Zresztą i tak donosik napiszesz i tak
2014-02-13 10:14:14
gość: ~serio
NIGDY nie napisałam żadnego anonimu, mam na tyle cywilnej odwagi że ZAWSZE swoje pisma podpisuję imieniem i nazwiskiem - jestem pod tym względzie wyjątkiem w Bardzie. Nie mam zamiaru reagować "nienażarty" na twoje zaczepki, bo może jesteś nienażarty, ale przepity bez wątpienia. Ostatnia uwaga w temacie - nie da się wymienić eternitu bez RÓWNOCZESNEGO remontu dachu z przyległościami - kominami, blacharką, piorunochronem i temu podobnymi.
2014-02-13 10:24:09
gość: ~takiowaki
Ty nienażarty nie szukaj dziury w całym i nie odchodź od tematu. Sprawa jest prosta.
Był nakaz budowlany w 2008 r ? - był
był wykonany ten nakaz ? - nie był
Pytanie kto poniósł konsekwencję za zaniechanie wykonania nakazu?
Mamy 2014 r i kolejny nakaz a co z poprzednim?
2014-02-13 11:14:57
gość: ~nienażarty
Cytuję " nie da się wymienić eternitu bez RÓWNOCZESNEGO remontu dachu z przyległościami - kominami, blacharką, piorunochronem i temu podobnymi" - sama sobie odpowiedziałaś - co jest przyczyną nie wykonania rzeczone remontu. Pieniądze. Nie niekompetencja ale po prostu dutki. A ile wg ciebie należy wywalić, żeby to wykonać. Skoro tak cię to boli i cały czas eternit zżera ci mózgowie, to chyba policzyłaś? Takie pisma to są donosy. Nawet jak są podpisane imieniem i nazwiskiem. Czy chcesz tego czy nie. Chociaż wg ciebie to "niniejszy z obrzydzeniem informuję......" Powodzenie w tego typu "działalności".
2014-02-13 12:04:30
gość: ~serio
Pieniądze to trzeba było zbierać od 2008 roku, zamiast kolorowych jarmarków i biuletynów. Coś mi się zdaje że ten "nienażarty" to osoba odpowiedzialna czyli Puchatek.Takie pisma to nie są donosy tylko aktywność obywatelska dla dobra ogółu czyli ku chwale Ojczyzny. Mam zamiar kontynuować swoją "tego typu działalność" - porządek MUSI być, bez względu na to rządzącym i urzędującym podoba czy nie. Może i eternit zżera mi mózgowie, ale i tak mam więcej rozumu niż ty "niedopity".
2014-02-13 12:27:11
gość: ~a pani
a pani piesek to bez smyczy dalej będzie chodził i s.... gdzie popadnie, czy może jakis mały donosik...
2014-02-13 12:48:12
gość: ~obserwator senior
Ten budynek tego całego centrum posiada salę za milion(tyle kosztowało!),ale nikt nie pomyślał o dachu.Jest to budynek użyteczności publicznej,gdzie ludzie pracują na poddaszu,gdzie dzieci i młodzież przychodzą do czytelni itd.Eternit to żródło rakotwórcze.Nawet obory dla zwierząt już dawno mają dachy z eternitu wymienione.Władza jak przychodzi tutaj to na krótko po prostu się zabawić i szybko się znieczula,dlatego to ma w nosie.
2014-02-13 13:09:32
gość: ~nienażarty
Ty jesteś ostatnią osobą, która może mówić o porządku. Aktywność to jest coś o czym też nie powinnaś pisać. Jest tyle metod wpływania na decyzje urzędników, bez robienia wielkiego "halo". Kwestia użytych metod, kultury i umiejętności organizacyjnych. To co robisz to zawsze na zasadzie wielkiego "smrodu". Co do twojego rozumu, to daj sobie spokój. Po owocach cię ocenią. Na razie to same "zgniłki". Zacznij od siebie i swojego psa.
2014-02-13 13:35:54
gość: ~takiowaki
I dalej "nienażarty" bijesz pianę, co ma pies do eternitu?
Konkrety proszę i odpowiedź na wcześniejsze pytanie - kto jest winny niewykonania zaleceń inspektora ? Brak pieniędzy nie jest wymówką.
Po to się wybiera burmistrza , żeby mądrze zarządzał gminą i jej finansami, a nie był tylko jej administratorem i to z wynagrodzeniem porównywalnym do wynagrodzenia wojewody czy ministra.
Demagogia stosowana nie ma już wzięcia w obecnych czasach, tak jak bicie piany przez Ciebie.
Wiem, że dla obecnej władzy najlepiej by było jakby im nikt na ręce nie patrzył i żeby mogli robić to co zachcą. Niestety tak nie jest , są jeszcze ludzie w tym cudownym mieście , którzy mają odwagę mówić prawdę i nazywać rzeczy ...i ludzi po imieniu
Bez kontroli władzy nie ma demokracji.
2014-02-13 14:18:59
gość: ~nienażarty
Myślę, że byłeś wrogiem demokracji a teraz czerpiesz pełną garścią. Mam odmienne zdanie co do metod korzystania z demokracji. Nie jestem też przeciwnikiem kontrolowania "władzy".
Jestem przeciwnikiem stosowanych metod przez "serio". I nie jest to bicie piany, tylko inne spojrzenie na sposób załatwienia problemu. Czy od tych donosów, sprawczo zniknie eternit z dachu i zostanie wykonany remont ? Wątpię. Ponadto, przepisy w dość skuteczny sposób ograniczają możliwość zatajania działalności "władzy". Każdy, kto chce ma dostęp do wszystkich dokumentów.
2014-02-13 14:58:58
gość: ~ławnik
Gdyby "władza gminna" wywiązywała się należycie ze swoich obowiązków , to "serio" nie miałaby podstaw do wpisów czy komentarzy. Od kiedy to wytykanie błędów i zaniedbań uważane jest za "kablowanie"?
2014-02-13 15:41:37
gość: ~nienażarty
Zgadzam się, wytykanie błędów i zaniedbań nie jest "kablowaniem". Ale jej nie o to chodzi. Proszę mi powiedzieć, czy od tego co robi, coś się zmieniło? Przecież, nakaz wymiany był wcześniej. Ona tylko "uprzejmie przypomniała", że nie został wykonany. I tylko o to mi chodzi. Ciekawy tylko jestem, czy zanim napisała "zawiadomienie" spytał się odpowiednich osób dlaczego i kiedy zostanie wykonany. 100% że nie. Napisała, nie dlatego, że martwi się o zdrowie użytkowników CKiP, tylko żeby "dowalić" . Nie wierzę w żadne dobre intencje tej osoby. Żadne. Tylko piana, głupkowate określenia ludzi, których po prostu, po ludzku nienawidzi. Sama napisała, że siebie też nie lubi a co dopiero innych.
2014-02-13 17:33:31
gość: ~serio
Jest różnica, bo zamiast obiecanek-cacanek jest konkretny termin wykonania i DO ROBOTY! Prawie najlepszy burmistrz Dolnego Śląska niech pokaże czy potrafi tylko organizować sobie głosy w pleiscycie - już nie jeden raz słyszałam na sesjach i komisjach jaki to TEN burmistrza mistrzowsko zarządza finansami gminy.
2014-02-14 11:39:34
gość: ~cudak
"Prawie" - robi dużą różnicę.
Gdyby nie bezmyślne zasypanie gazociągu to z kasy gminy nie wydatkowano by niepotrzebnie pieniędzy na jego przełożenie.
Winny poniósł kons
ekwencje?
Wydalanie przez "urząd Propagandy" kolorowych biuletynów na przestrzeni ostatnich lat, chwalących na wszystkie strony obecną "ekipę" z TYM burmistrzem na czele czemu ma służyć?
Wszyscy mieszkańcy na co dzień widzą te dokonania i uważam, że nie ma powodu by marnować pieniądze na "retuszowanie" i przypominanie o tym społeczeństwu .
To tylko dwa z wielu przykładów jak marnotrawione są wspólne środki. których później brakuje na chociażby wymianę "eternitu"
- Chwalą nas Burmistrzu
- Kto?
- My was , a Wy nas
2014-02-14 12:57:47
gość: ~serio
Wystarczy nazwać "bezmyślne zasypanie gazociągu" - MODERNIZACJĄ SIECI GAZOWEJ i już jest w porzo. Dziwne że nie było przecinania wstęgi i fotografa, byłoby o czym pisać w biuletynie.
2014-02-16 15:23:39
gość: ~tamTEN
nienażarty napisał:
- "Ona tylko "uprzejmie przypomniała", że nie został wykonany. "
To co władza robiła ,że nie wykonała zaleceń i nie poinformowała o tym ?
Wydaje mi się że takie zalecenia powinny być w pierwszej kolejności brane pod uwagę przy tworzeniu budżetu.
Minęło pięć lat i nic.
Teraz mamy kolejny nakaz .......i dalej będzie NIC nie robione w tej sprawie?
2015-02-19 14:59:09
gość: ~2015
.......": "Decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego nr 288/2013 z dnia 6 gudnia 2013 roku: NAKAZUJĘ właścicielowi budynku Centrum Kultury i Promocji (czyli gminie Bardo) - WYMIANĘ POKRYCIA DACHOWEGO NA NOWE".....
I CO z TEGO......
2015-02-19 16:29:53
gość: ~z boku
No i co z tego wynika? Piszesz bo jesteś głęboko poruszona/y indolencja nadzoru budowlanego? Czy chcesz wiedzieć kiedy przetarg?
2015-02-20 08:01:07
gość: ~sąsiadka
Chcę wiedzieć co Ten burmistrz robi w tej sprawie?
2015-02-20 10:34:12
gość: ~serio
"Ten Burmistrz w tej sprawie" zrobił tyle - w ostatnim dnu ubiegłego roku (31.12.2014) czyli w ostatnim terminie podanym w decyzji nadzoru budowlanego - wydalił pismo o wydłużenie terminu o TRZY lata, czyli do końca 2017 roku, nadzór budowlany zgodził się na 2- letnie przesunięcie - przecież już jeden rok nic-nierobienia właśnie minął.
2015-02-20 12:41:02
gość: ~życzliwy
Sąsiadko - masz rację. Burmistrz chciałby udzielić:-) udzielić Ci informację ale nie wie, kogo poinformować. Proszę podać dane kontaktowe, na które zostanie udzielona odpowiedź. W innym przypadku informacji udzieli rzecznik prasowy mieszkańców - pani serio.
2015-02-20 13:22:22
gość: ~dekarz
Po co ma Ten burmistrz informować każdego mieszkańca z osobna i tracić cenny czas? - wystarczy żeby zamieścił stosowną informację na stronie internetowej urzędu
2015-02-20 14:04:09
gość: ~Troskliwy
A mi to zwisa i powiewa. A tych, których to interesuje, po informuje rzecznik prasowy na konferencji prasowej koło mostu lub pisemną informacją na tablicy ogłoszeń.
2015-02-20 15:37:23
gość: ~serio
Niby taki TROSKLIWY a mu zwisa i powiewa...
2015-02-20 16:38:34
gość: ~Troskliwy
Niby serio a w głowie sieczka.
2015-02-21 22:44:19
gość: ~serio
Lepsza sieczka w głowie niż pustka.
2015-02-22 08:58:56
gość: ~Troskliwy
Pustkę można zapełnić. Z sieczki już nic nie można zrobić.
2015-02-22 10:31:38
gość: ~janek
Wątek jest o eternicie a nie o "pustakach"
2015-02-22 14:18:49
gość: ~Troskliwy
Poważnie? A ja na serio myślałem, ze o zielonych ludziach.
2015-02-22 16:18:23
gość: ~serio
"Ten Burmistrz w tej sprawie" zrobił tyle - w ostatnim dnu ubiegłego roku (31.12.2014) czyli w ostatnim terminie podanym w decyzji nadzoru budowlanego - wydalił pismo o wydłużenie terminu o TRZY lata, czyli do końca 2017 roku, nadzór budowlany zgodził się na 2- letnie przesunięcie - przecież już jeden rok nic-nierobienia właśnie minął.
2019-08-03 06:57:25
gość: ~Gosia
@~serio, on już czwartą kadencję rozpoczął! I co mu Panie zrobisz???
2015-02-23 22:16:38
gość: ~helga
jak jest dobry poco usuwać
2015-02-24 10:22:18
gość: ~serio
poco to sie nogi noco
2015-02-24 12:35:53
gość: ~helga
jak się myje tylko w sobotę to tak jest
2015-03-04 08:27:25
gość: ~z netu
"Obecnie azbest zaliczany jest do dziesięciu najgroźniejszych zanieczyszczeń na Ziemi. Gdy człowiek oddycha powietrzem zanieczyszczonym jego włóknami, docierają one do płuc, skąd już nie da się ich usunąć. Ich szkodliwe działanie może się ujawnić nawet po wielu latach, np. nowotwory mogą rozwijać się 20–30, a nawet 50 lat od momentu narażenia organizmu na wdychanie włókien azbestu. Im więcej jest włókien azbestu w powietrzu, którym się oddycha, tym większe ryzyko zachorowania na choroby, które może on wywołać – z ich powodu każdego roku na świecie umiera ok. 100 tysięcy osób."
2015-03-04 10:46:01
gość: ~stańczyk
Centrum kultury .... kryte azbestem
gdzie jest TEN burmistrz z "szerokim gestem"?
W szkole jest zimno i dach przecieka
dlaczego burmistrz z remontem zwleka?
Socjalnych mieszkań w gminie brakuje
a Ten mieszkanie sobie "funduje"
Zapłacił za nie jakieś tam grosze
głośno po fakcie grali dobosze
Każdy mógł kupić, chętnych nie było
więc po co teraz rozdziawiać ryło
2015-03-04 15:29:38
gość: ~Wałek
stańczyk -) po co to,sponsor bidny jak mysz w kościele.Tylko naiwność przez Ciebie przemawia.
A w gminie Bardo takich naiwnych można policzyć z dokładnością szwajcarskiego zegarka.1315 sztuk.
2016-03-11 19:25:54
gość: ~ckip
Kiedy TEN burmistrz się za ten azbest w końcu zabierze?
2016-03-11 20:23:29
gość: ~ortopeda
jak"kopytko" zrekonstruuje.Wiadomo co u nas wszystko sumptem własnym ,to jak ma ten miszcz-kulapeta na dach wyleżć?
2016-03-11 22:30:41
gość: ~serio
Porządkując temat:
1. Już w 2008 roku nadzór budowlany zalecił wykonać remont kapitalny dachu domu kultury wraz z WYMIANĄ POKRYCIA Z PŁYT AZBESTOWO_CEMENTOWYCH.
2. Decyzję nadzoru budowlanego należało wykonać do końca 2014 roku.
3. W ostatnim dniu wasz wybraniec zwrócił się o wydłużenie terminu wykonania decyzji o 3 lata,to jest do końca 2017 roku.
4. Inspektorat zgodził się na 2 lata, tak więc remont kapitalny z usunięciem azbestu ma się rozumieć ma nastąpić DO KOŃCA TEGO ROKU.
W mieście cudów samo się zrobi.
2016-03-13 12:41:29
gość: ~niewinny
Decyzją nadzoru budowlanego ma być rozebrane wzgórze Sulejmana, radni nie dopatrzyli się winny burmistrza w tej sprawie, zapewne z azbestem będzie to samo
2016-07-14 19:37:59
gość: ~pytanie
Dla czego ten temat już Was nie interesuje
2016-07-15 21:30:55
gość: ~gość
a co to da
bla bla bla
2019-08-03 11:18:46
gość: ~powtórka z rozrywki
@~gość
2015-03-04 10:46:01
gość: ~stańczyk
Centrum kultury .... kryte azbestem
gdzie jest TEN burmistrz z "szerokim gestem"?
W szkole jest zimno i dach przecieka
dlaczego burmistrz z remontem zwleka?
Socjalnych mieszkań w gminie brakuje
a Ten mieszkanie sobie "funduje"
Zapłacił za nie jakieś tam grosze
głośno po fakcie grali dobosze
Każdy mógł kupić, chętnych nie było
więc po co teraz rozdziawiać ryło
2019-08-04 21:46:03
gość: ~serio
Poczytałam sobie swoje archiwalne wpisy. No cóż, od pierwszej kadencji, a mamy już czwartą, mimo decyzji nadzoru budowlanego z 2008 roku NIC SIĘ NIE ZMIENIŁO, przepraszam, krzaki zaczęły wyrastać w rynnie.
2019-08-05 21:14:06
gość: ~gość
ostatnio dodany post
@~serio
Burmistrz traktuje Bardo i jego mieszkańców jak swój prywatny folwark z chłopami pańszczyźnianymi - radni biorą kasę i nic nie robią z własnej inicjatywy -
Panie Burmistrzu nic nie może przecież wiecznie trwać, za wszystko kiedyś będzie trzeba zapłacić - wiek 60 lat zobowiązuje - czas pomyśleć o rozliczeniach
REKLAMA
REKLAMA