Głównym tematem rozmów były projektowane zmiany w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym oraz ich potencjalny wpływ na funkcjonowanie lokalnych połączeń autobusowych.
Najważniejszą zmianą, jaka może zostać wprowadzona, jest przekazanie zarządzania „Funduszem Rozwoju Przewozów Autobusowych” marszałkom województw. Fundusz ten ma również zmienić nazwę na „Fundusz Przeciwdziałania Wykluczeniu Komunikacyjnemu”. Wraz ze zmianą organu zarządzającego, zmodyfikowane zostaną również zasady przyznawania dopłat
Zgodnie z projektem ustawy, w pierwszej kolejności środki z funduszu mają trafiać do związków powiatowo-gminnych. Dopiero w dalszej kolejności będą one przysługiwać związkom powiatów, związkom międzygminnym, powiatom, a na końcu gminom.
Rodzi to obawy i ryzyka utraty dopłat przez gminy, a bez nich funkcjonowanie uruchomionego przez gminy transportu publicznego będzie niemożliwe.
Samorządowcy ziemi ząbkowickiej rozmawiali o przyszłości powiatowego transportu publicznego fot.: UMiG Złoty Stok
zdjęcie 1 z 4
foto_private_policy
REKLAMA
REKLAMA