Express-Miejski.pl

Dla zapominalskich - zmień opony na letnie

Nadszedł już odpowiedni moment na wymianę ogumienia z zimowego na letnie. Temperatura za oknem już pozwala nam na szybsza jazdę. Brak śniegu i lodu oraz sucha nawierzchnia kusi nas wszystkich i coraz częściej i chętniej wciskamy pedał gazu.

 

 

Ze wzrostem temperatury zastosowana mieszanka w oponach zimowych staje się bardzo plastyczna i miękka, co skutkuje wydłużeniem drogi hamowania nawet o parę metrów przy większych prędkościach oraz wiąże się z  dyskomfortem jazdy podczas pokonywania zakrętów. Nasz samochód zaczyna szukać innego toru jazdy, a nam wydaje się ze pojazd staje się nieco miększy .

Ogólnie w prasie fachowej możemy wyczytać, że wymianę  opon należy przeprowadzić, gdy temperatura średnia wzrasta powyżej 7" C. Pamiętajmy, że jazda na oponie zimowej  w ciepłe dni zwiększa  spalanie paliwa. Może nie jest to ogromny wzrost, ale jeśli się robi dużo kilometrów, to już  zaczyna mieć to większe znaczenie.

Mieszanka  zimowa  w cieple dni bardzo się nagrzewa, co powoduje wzrost ciśnienia w oponie, a co za tym idzie jej nieuchronne, szybkie zniszczenie poprzez ścieranie się bieżnika. Jak widać warto zastanowić się już nad wymianą opon, udać się do odpowiedniego serwisu oponiarskiego, w którym pomogą nam przy doborze odpowiednich opon.

Należy także rozważyć, czy nie lepszy jest zakup opon nowych. Wiadomo, że finanse czasem na to nie pozwalają, ale warto zainwestować w tą część samochodu, która ma  bezpośrednią styczność z nawierzchnią . Dobra opona dostarcza nam prędkości, zmniejsza opory toczenia oraz daje nam komfort i stabilność pojazdu  w poruszaniu po suchej jak i mokrej nawierzchni. Odpowiedni  bieżnik pomaga  w sytuacjach, kiedy szybko musimy zahamować.. Czasem parę centymetrów ratuje nas od wizyty u blacharza  i daje duże poczucie bezpieczeństwa.

Parę prostych porad:

  • Pamiętajmy, ze wysokość bieżnika względem polskiego prawa nie może być mniejsza niż 1,6mm, niepisane prawo mówi o tym, że opona zimowa powinna mieć 4mm, a 3mm opona letnia.
  • Opony o lepszym bieżniku montujemy na tylnej osi pojazdu, niezależnie od rodzaju napedu.
  • Kontrolujmy ciśnienie w oponach nie raz na sezon ale częściej. To ważniejsze niż nam się wydaje!
  • Sprawdzajmy zbieżność osi przedniej, co będzie nam gwarantowało precyzyjne prowadzenie pojazdu.

KOTOLOT

0

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

REKLAMA