Witacze na wjazdach do Barda nabrały nowego blasku: oczyszczone bloki piaskowca i nowe stylizowane tarcze herbowe z pewnością przyciągną uwagę podróżnych i turystów, a nowe znaki turystyczne już „od progu" zapraszają do odwiedzenia naszych największych atrakcji.
Pomysł pojawił się już dawno. Ósemka jest doskonałym „kanałem promocyjnym", każdego dnia tranzytem obok Barda przejeżdżają setki podróżnych z kraju i zagranicy, warto wykorzystać wszystkie możliwe sposoby, aby zachęcić choć część tych osób do odwiedzenia naszego miasta. Z pomocą przyszła realizacja projektu „Śladami Barunki i Polanickiego Niedźwiedzia oraz trasami turystycznymi Barda - działamy razem dla naszych turystów"
i uzyskana dotacja, która pozwoliła na odnowienie witaczy, wykonanie i montaż nowych znaków turystycznych.
W ramach projektu oczyszczono piaskowcowe powierzchnie i zabezpieczono je przed działaniem warunków atmosferycznych, wykonano nowe tablice herbowe imitujące metalowy odlew. Odnowione witacze prezentują się naprawdę dostojnie i mamy nadzieję, że swoim wyglądem będą wyraźnym czytelnym sygnałem, że w Bardzie trochę się ostatnio pozmieniało.
Uzyskana dotacja pozwoliła także na wykonanie nowych i aktualizację istniejących znaków turystycznych E-22. Procedura była długa i skomplikowana wymagała przygotowania projektu „zmiany organizacji ruchu" oraz długotrwałych uzgodnień z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Efektem są znaki informujące o bazylice, spływach Przełomem Bardzkim, Miejskich Trasach Turystycznych, a także Źródełku Maryi, Obrywie Skalnym, Wzgórzu Różańcowym.
Projekt był realizowany wspólnie przez gminy Bardo, Polanica Zdrój i Czeska Skalice (RCz). Jego głównym celem było doprowadzenie do „wymiany" turystów, czyli zachęcenie osób odwiedzających poszczególne miasta do zwiedzenia wszystkich trzech miast-partnerów. Do osiągnięcia celu ma się przyczynić prowadzona wspólna akcja promocyjna: turyści, którzy odwiedzą wszystkie trzy miasta i na potwierdzenie tego faktu na specjalnie przygotowanych kuponach, dostępnych w punktach informacji turystycznej, zbiorą pieczątki w każdym z miast, otrzymają zestawy gadżetów promocyjnych oraz wezmą udział w losowaniu nagrody głównej - 10 zestawów kijków nordic-walking. Osoby, które zgłoszą się w punkcie informacji turystycznej w celu opieczętowania kuponu otrzymają gadżety promocyjne. Akcja trwa do wyczerpania nagród, jednak nie krócej niż do 23 czerwca 2012 r., czyli Dni Barda, podczas których odbędzie się losowanie.
UMiG Bardo
REKLAMA
REKLAMA