Kilkudziesięciu rolników z powiatu ząbkowickiego o godz. 7 rozpoczęło protest na krajowej ósemce. Są utrudnienia w ruchu.
Początkowo utrudnienia występowały tylko na skrzyżowaniu krajowej ósemki z ul. Legnicką. Następnie rolnicy udali się w kierunku stacji paliw przy ul. Wrocławskiej w Ząbkowicach Śląskich i na odcinku kilkuset metrów blokują prawy pas ruchu w kierunku Wrocławia. Na miejscu obecne są patrole policji, które czuwają nad prawidłowym przebiegiem demonstracji. Ruch na tym odcinku odbywa się wahadłowo. Zablokowany jest też wyjazd z ul. Wrocławskiej na krajową ósemkę oraz wjazd na teren parku handlowego.
Utrudnienia mają potrwać do godzin wieczornych. Protest w Ząbkowicach Śląskich jest jednym z kilkuset, które dziś odbywają się w całym kraju.
Czego domagają się rolnicy? Postulaty protestujących są takie same jak wcześniej. Rolnicy protestują przeciwko „Zielonemu Ładowi”, importowi produktów rolno-spożywczych z Ukrainy, ograniczaniem hodowli zwierząt w Polsce i złej sytuacji w rolnictwie. Chcą też wypłaty rekompensat i wsparcia.
em24.pl
Trwa kolejna odsłona protestu rolników. Są utrudnienia na krajowej ósemce [foto]
2024-03-20 09:26:23
gość: ~Janan
Teraz strajkują unia zła a po dotacje z unii pierwsi rękę wyciągali.
Na Warszawę niech jada. Co rządzącym da że taka pipiduwe zablokujecie jak Ząbkowice. Zróbcie białe miasteczko jak pielęgniarki.
2024-03-20 12:47:43
gość: ~S8
@~Janan
Jak mam nadzieję że wiesz to oni strajkują w całej POLSCE a nie tylko u nas. Ci co uważają rolników za leni to proszę idźcie zobaczyć na własnej skórze jaka to prosta nudna i leniwa praca.... powodzenia rolnicy!!!
2024-03-20 09:43:54
gość: ~No ok
Do roboty nieroby.
2024-03-20 09:45:55
gość: ~Aaa
Do roboty nieroby do amazona będziecie mieli luksusy w domu. Co do protestu to proponuje w ramach jego oddać dotacje i nie pobierać ich, kredytu na traktory zmienić na rynkowe warunki, a nie zatruwać życie ludziom, który nieraz mają 1/10 tego co Wy. Ech, daj, daj, daj pis w najczystszej postaci.
2024-03-20 13:02:15
gość: ~Ja
@~Aaa
A moze przestana płacic tez podatki na rzecz miasta, bo znaczna część dochodu gminy pochodzi od rolników. Dlaczego nikt o tym nie pamieta. Gminę utrzymują w duzym stopniu rolnicy, placac ogromne podatki.
2024-03-20 14:08:30
gość: ~Aaa
@~Ja
To zobacz kto jakie i ile podatku płaci. Od grunty sprawdź stawki, od przychodu, od grunty dla firm. Tak jak twierdziłem, daj, daj i daj. Jak tak źle na wsi to spadaj do miasta, do luksusu. obejdę się bez twoich płodów zatrutych pestycydami. Przecież wam wieśniakom nic się nie opłaca.
2024-03-20 14:46:02
gość: ~Ja
@~Aaa
Gminy takie jak Zabkowice czy Ziebice sa gminami rolniczymi i dochod z podatku rolnego stanowi jest znaczacy. Jeszcze wzrósł o 20 procent mimo spadku ceny żyta. Wiec nie mieszkają w gminach za darmo. Z tego co sie orientuje to w postulatach strakowych nie ma mowy, zeby ktos cos dal - chyba nie doczytałes. A tak na marginesie mieszkam w miescie, jestem nauczycielem (zaraz pewnie tez oberwe) i bardzo dobrze rozumiem ludzi, którzy walcza o swoje. Widze tez, ze gdy obrazasz ludzi to wzrasta Twoje poczucie wlasnej wartosci. I dlatego w tym kraju jest jak jest.
2024-03-20 14:55:22
gość: ~Aaa
@~Ja
Sprawdź stawki podatku rolnego oraz podatku od nieruchomości w mieście, porównaj i się wypowiedz. Również należałoby sprawdzić stawki podatku od gruntu dla przedsiębiorstw , ale przecież ja jestem tylko od obrażania. Dalej twierdze, że wieśniaki zamiast drogi blokować, jest wolny wybór Amazon i bogactwo miasta na nich czeka.
2024-03-20 15:14:12
gość: ~Chlop
@~Aaa
Ponad 220 zl za hektar i 1.3 zl za metr kwadratowy. 1 ha=170m2 i kto placi wiecej
2024-03-20 15:17:42
gość: ~Chlop
@~Chlop
33 zl za m2 dla przedsiebiorcow, dalej wychodzi mniej
2024-03-20 22:16:23
gość: ~mnm
@~Ja
Jesteś nauczycielem i dla ciebie Polska to: "ten kraj" Takich mamy nauczycieli.....
2024-03-20 14:44:32
gość: ~Może
@~Ja
Zaczną płacić składki na ZUS jak reszta?
2024-03-20 14:48:24
gość: ~Ja
@~Może
Placa krus i wszystko co potem dostaja, czyli L4, emerytura, renta sa duzo nizsze niz u tych co placa zus
2024-03-20 14:50:10
gość: ~Może
@~Ja
Wiem, bo mam całą rodzinę na wsi. I wiem też jak narzekają i jak naprawdę żyją.
2024-03-20 14:52:13
gość: ~Ja
@~Może
Tez mam rodzine na wsi i fo tego roku nikt nie narzekal. Wyciag wnioski.
2024-03-20 14:58:48
gość: ~Aaa
@~Ja
Przecież ciebie nie da się czytać. Porównaj stawki ZUS i KRUS (kwartalne), następnie porównaj najniższą emeryturę KRUS i ZUS. Nauczyciel z ciebie jak z kozi du...trąba.
2024-03-20 15:05:34
gość: ~Ja
@~Aaa
Znow obrazasz... Przykre. Tylko stawki krus nie sa zalezne od rolnikow i nie maja wplywu na ten stan rzeczy. A l4 20zl dniowka, za miesiac 600 zl, normalnie kosmos
2024-03-20 15:20:53
gość: ~Aaa
@~Ja
w twoim mniemaniu 1426,98 KRUS kwartalnie można porównywać, z 1594,19 miesięcznie ZUS, z tego najniższa emerytura KRUS 1.602,86 miesięcznie i Zus 1780,96. może ty już przestań uczuć dzieci.
2024-03-20 15:29:01
gość: ~Ja
@~Aaa
Nigdy nie napisala, ze to da sie porownac i ze to sprawiedliwe, bo zus jest oczywiscie kilka razy wyzszy, tez go place. Napisalam, ze to ze rolnik placi krus to akurat decyzja panstwa i rolnicy nie maja na to wplywu. Wroc do szkoly naucze Cie czytac ze zrozumieniem. Milego dnia zycze
2024-03-20 15:33:14
gość: ~Ja
A i tam ktos na gorze wrzucil stawki podatku, no i dale twierdzę, ze rolny jest najwyzszy.
50 ha 11250zl co daje ponad 8000 m2 nieruchomosci i 340 m2 nieruchomosci dla przedsiębiorców.
2024-03-20 18:59:45
gość: ~Aaa
@~Ja
Jako nauczyciel winno się sprawdzać wszystko co się publikuje. Sprawdź swoje pierwsze zdanie. Ale do rzeczy. Piszesz ze rolnik ma ciężko bo mysi płacić KRUS. Póżniej że płacąc mało ma małą emeryturę. Udowodniłem że płacąc 1/3 tego co miastowy ma prawie taką samą emeryturę. Czego nie rozumiesz. W zasadzie to chyba już wiem dlaczego dzieci w szkole niewiele się uczą w tych czasach. Liczę tylko że jeżeli uczysz (mam nadzieję że nie) to wioskowych
2024-03-20 20:33:50
gość: ~Ja
@~Aaa
Nigdzie nie napisalam, ze rolnik ma ciezko placac krus, tylko ze nie ma wplywu na to komu i ile placi. Śmieszne jest to co probujesz mi wmowic i jeszcze za kazdym razem mnie obrazasz. A ja nie powiedziałam o Tobie zadnego negatywnego slowa. I mysle, ze sa sutuacje kiedy madrzejszy musi ustapic. Milego wieczoru mimo wszystko
2024-03-21 07:30:25
gość: ~Aaa
@~Ja
Miastowy ma wpływ na to ile i komu płaci ZUS. JPRD, dałaś popis jako "nauczyciel" piękną im wystawiasz laurkę. Normalnie nie wiem co napisać.
2024-03-21 00:17:51
gość: ~Tera ja
@~Ja
No wybacz, że jeszcze miałabym się im dokładać do emerytur . Płacą mało więc emerytury małe . Wystarczy że za każde pierdnięcie dotacje dostają z moich podatków
2024-03-20 18:33:54
gość: ~Ol
@~Ja
Zwłaszcza kwartalnego krusu.
2024-03-20 09:59:55
gość: ~Mieszkaniec
Ci co piszą te komentarze chyba nie wiedzą po co rolnicy strajkują
2024-03-20 10:03:59
gość: ~Mieszkaniec
@~Mieszkaniec
Strajkują przeciwko PiS i PO ale PiS podpięło się niby, że są po ich stronie. A tak naprawdę to PiS im to zgotował.
2024-03-20 10:11:13
gość: ~Aaa
@~Mieszkaniec
A zapytaj się ich co wiedzą o twojej pracy i twoim wynagrodzeniu. Do roboty nieroby.
2024-03-20 11:04:44
gość: ~Marta
@~Aaa
Jak praca nie pasuje to można ją zmienić na lepszą a nie narzekać i nic nie robić.
2024-03-21 07:34:56
gość: ~Aaa
@~Marta
A skąd przekonanie, że mi nie pasuje praca jaką wykonuje. Widziałaś mnie abym blokował drogę? To wieśniakom nie pasuje, nie opłaca się, jednak nie zmieniają pracy i utrudniają życie innym, tylko daj, daj, i jeszcze raz daj. Ale w zasadzie co ja wiem?
2024-03-20 13:04:37
gość: ~Ja
@~Aaa
Jak bardzo musisz byc nieszczęśliwym człowiekiem, ze tyle w Tobie jadu. Współczuję
2024-03-20 19:07:15
gość: ~Aaa
@~Ja
Chcesz to stań razem z wieśniakami, ale nie utrudniaj życia innym. Dużo grup zawodowych strajkuje, ale tylko wieśniaki drogi blokują. Nawet po tych blokadach butelek po wódce nie potrafią pozabierać.
2024-03-20 19:09:53
gość: ~Aaa
@~Ja
Zamiast współczuć zacznijcie być konstruktywnie. Każdy idiota potrafi pijany stać na drodze z widłami. Wesele Wyspiańskiego jak nic.
2024-03-20 10:25:54
gość: ~Szofer
@~Mieszkaniec A po co...
2024-03-21 00:19:16
gość: ~Tera ja
@~Mieszkaniec
Pewnie znowu im mało dotacji
2024-03-20 10:07:54
gość: ~Chuuj wam w duppe smierdziele
Terane śmierdzące spasione nieroby wypirdallac do warszafki
2024-03-20 11:17:43
gość: ~Kwinto
@~Chuuj wam w duppe smierdziele
Powąchaj swoją starą, czuć na niej perfumy twojego kolegi...
2024-03-20 11:32:07
gość: ~Kwinto
@~Kwinto
Twoja już wącha mojego siura pedale
2024-03-20 20:59:44
gość: ~To ja
@~Kwinto
Twoja cały czas tak pachnie ale udajesz że nie czujesz
2024-03-20 10:43:07
gość: ~Fakt
Rolnicy macie rację w 100%. Popieram. Europosłowie z koalicji po boją się wyjść do rolników. Gdzie Ochojska , dlaczego nie przyjedzie i wytłumaczy ciemnym chłopom jakie dobro uchwaliła w UE. *****PO.
2024-03-20 12:42:44
gość: ~Rolniczkowie
Rolnicy ostatnio uważają się za pępek świata... inni ludzie też pracują w innych zawodach i dzięki takim chorym akcjom nie dojadą do pracy ale to już nikogo nie obchodzi ważne że rolnikom się krzywda dzieje .... niech ida na 3 zmiany do pracy..
2024-03-20 13:07:43
gość: ~Ja
@~Rolniczkowie
Walcza o lepszą przyszłość.
A Tobie ktos zabronił strajkowac? Ja tam uwazam, ze wszyscy powinni wyjsc na ulice i walczyc o swoje.
2024-03-20 14:06:24
gość: ~123
@~Ja
Wychodź. Ja swoje potrzeby mam zaspokojone.
2024-03-20 14:59:35
gość: ~Ja
@~123
Strajkowalam jak moja grupa zawodowa strajkowała. Dlatego popieram rolnikow, grornikow, nauczycieli, pielegniarki i wszystkich, ktorzy sie na to zdecyduja. Nie hejtuje i nie obrazam, ale tez nie namawiam nikogo komu jest dobrze w zyciu do strajku. Zle mnie zrozumiales.
2024-03-20 15:47:06
gość: ~123
@~123
Zwaliłeś sobie gruchę brudasie w piwnicy to twoja potrzeba cwelu
2024-03-20 21:24:46
gość: ~123
@~123
ty to robisz mnie cały czas i to ustami dziewczynko.
2024-03-20 21:01:08
gość: ~To ja
@~Ja
Będziemy strajkować jak będę żniwa
2024-03-21 00:20:58
gość: ~Znowu ja
@~Ja
O lepszą przyszłość ? Nie napisałaś że o swoją a nie moją
2024-03-20 13:13:37
gość: ~Autor
@~Rolniczkowie
Tylko z Twojej pracy nie ma chleba mięsa jajek.Ty akurat to wpierdzielasz.Oj głupi Ty.
2024-03-20 13:28:38
gość: ~123
@~Autor
Chłopie a jesli on pracuje gdzieś przy elektronice itd? Z jego pracy masz internet, telefon "Oj glupi Ty".
2024-03-20 14:38:15
gość: ~Xxx
@~Autor
Głupi komentarz. Z każdej pracy jest inna korzyść. Gdyby nie inne grupy zawodowe, to rolnik chodził by bosy, goły, ziemię paznokciami orał i w ziemiance mieszkał
2024-03-20 14:07:09
gość: ~Obserwator
Mam rodzinę na wsi. Kilka hektarów pola, do tego hodowla świnek, kurek - jak to na wsi. Odkąd pamiętam mówili: nic się nie opłaca. Pole się nie opłaca, hodowla się nie opłaca, nic, nic nic...
Unia zła itp. Ale dopłaty chętnie pobierają do paliwa, do zakupu maszyn rolniczych. Ledwo któreś z dzieci założy rodzinę, już rusza budowa domu... Ale nic się nie opłaca. Ceny w skupie niskie, dokładają do interesu. Ale w garażu stoi hybryda Toyoty z 2021 r. Ale nic się na wsi nie opłaca... Ja po prawie 20 latach pracy mogłem pozwolić sobie na kupno 10-letniego auta..., ale w 2018 roku, więc nie trudno policzyć, ile lat ma to auto teraz. Tam opona do ich ciągnika (który kupili dzięki dopłatom) podejrzewam, że ma wartość większą niż moje auto. Ale na wsi nic się nie opłaca...
I teraz protestują, uprzykrzając życie "zwykłym Kowalskim", którzy muszą zdążyć do pracy (bo są takie zawody, gdzie spóźnić się nie można), do lekarza, na samolot, pociąg, autobus... Komu robicie drodzy rolnicy na złość? Obecnie rządzącym? Przecież to PIS na czele z prezesem podpisał "zielony ład". Prezes parę lat temu mówił, że trzeba w to wejść, bo to przyszłość dla rolnictwa. Tego już nie pamiętacie? Więc może trzeba by jechać i strajkować pod domami tych, którzy to wprowadzili, a nie zwykłym ludziom utrudniać życie.
Żeby była jasność - nie uważam Was rolników za darmozjadów. Wręcz przeciwnie, wasza praca jest bardzo potrzebna, bo nas, miastowych żywicie. Ale skończcie może pie.....lić, że nic się nie opłaca... Bo tylko wkurzacie tych, co ciężko w mieście pracują i pewnie przez całe życie nie stać ich będzie na takie fury, jakie macie w swoich garażach...
2024-03-20 16:04:56
gość: ~Lala
@~Obserwator
Święta prawda.mnie na taką chatę i auto nigdy nie będzie stać,a pracuje już 20lat
2024-03-20 16:26:06
gość: ~Mieszczuch
@~Lala
Co Wy piszecie. Chyba oczu nie macie, jezdzicie przez wsie? Gdzie tam wypasione chaty. W Zabkowicach za to pelno nowych slicznych domow i samochodow.
2024-03-20 19:02:11
gość: ~Aaa
@~Mieszczuch
Jaki problem sprzedaj wioske i do miejskich luksusów zawitaj. Obecnie hektar około 100 tyś zł.
2024-03-20 22:33:11
gość: ~mnm
@~Obserwator
Niby masz rację, ale niby. Bo w całym tym strajku rolników nie chodzi o to czy się opłaca rolnikowi czy nie. Nie chodzi też o te fury w garażu. To są sprawy drugorzędne. No i sprowadzanie wszystkiego do tego, że to PIS winien.
2024-03-21 00:59:27
gość: ~takitam
@~Obserwator
Kolego ... masz rację i nie masz jej jednocześnie.
Otóż rolnictwo dzisiaj, to nie te (jak piszesz) klika kurek, świnek i 5 hektarów pola.
To już po prostu przedsiębiorstwa i to na dużą skalę.
Te samochody czy domy, to nie efekt ogromnych zarobków rolników, a efekt SKALI, czyli duże przedsiębiorstwo, obracające dużymi pieniędzmi, nawet jeśli zarabia praktycznie na granicy opłacalności, to i tak te minimalne zyski są na tyle duże jeśli chodzi o kwoty, że najzwyczajniej w świecie stać tych rolników/przedsiębiorców na Toyoty z 2021 czy dom dla dzieci, a przecież nie kupują tego codziennie.
Poza tym, BARDZO CZĘSTO te samochody, domy czy maszyny, są kupowane nie za gotówkę, a Z KREDYTU.
Zresztą, tu W OGÓLE nie o to chodzi.
Chodzi właśnie o to, że te zyski które przy zupełnie normalnej działalności powinny być ... normalne, a są ... minimalne ... ledwo starczające na prowadzenie działalności, a wręcz czasami idzie się na minusie licząc na lepszą koniunkturę w kolejnych latach która przeważnie raz na 2-3 lata się zdarzy i wtedy spłaca się kredyt wzięty 2-3 lata temu.
Poza tym, zwróć uwagę, że rolnictwo w Polsce, to OSTATNIA branża która należy jeszcze do indywidualnej działalności, czyli jeszcze nie udało się zachodnim koncernom zawłaszczyć tego sektora gospodarki tak samo jak zrobiono to z handlem w Polsce.
Po prostu .... NIE MA TU prezesów, dyrektorów czy polityków którzy za wille i auto doprowadzą zakład (nie swój przecież) do ruiny żeby za grosze sprzedać go zachodniej spółce.
Nie ma nad rolnictwem kontroli (na razie) ta banda przygłupów zwana żartobliwie politykami i koncernami, a strasznie chcieliby mieć.
TO DLATEGO dzieje się ten cały cyrk z próbą zamordowania rolnictwa w Europie.
Tym złodziejom nie chodzi o te pola czy produkcję rolną .... TU CHODZI O KONTROLĘ nad nadal wolnym zawodem i wolnymi ludźmi, gdzie to WŁAŚCICIEL sam decyduje co zrobi ze swoją firmą/gospodarstwem.
Przyjrzyj się, co się dzieje od momentu wstąpienia Polski do UE.
Co roku nowe regulacje które ZA KAŻDYM RAZEM utrudniają prowadzenie gospodarstwa i podnoszą koszt jego prowadzenia.
Sądzisz że to dla Twojego/naszego dobra ?
Ta unijna banda nierobów ma w dupie nasze dobro.
W pełni popieram rolników.
Jednak forma protestu którą wybraki jest ZUPEŁNIE NIESKUTECZNA , a jest tak, bo po prostu nikomu to tak naprawdę nie przeszkadza.
Blokady można objechać, a pokrzykiwania zignorować.
Mili rolnicy .... NIE TAK się do tego zabieracie.
2024-03-21 08:11:47
gość: ~Elka
@~takitam
Bzdura i jeszcze raz bzdura. To jedyna grupa wiecznie niezadowolonych i roszczeniowych. Przedsiębiorcy też minimalnie zarabiają i mają kredyty . Płacą większe podatki i mają co raz większe ograniczenia i obowiązki. Jedyna różnica to taka że czasu na strajki nie mają bo muszą na dotacje rolników zarabiać by Ci mogli swobodnie karmić nas nawozami . Rolnicy zawsze biedni . Jak im się Unia nie podoba to niech honorowo przesraną brać dotacje wtedy Unia nie będzie ich ograniczać .
2024-03-21 11:34:08
gość: ~takitam
@~Elka
Ależ rolnicy BEZ PROBLEMU zrezygnują z dotacji UE, pod warunkiem, że W OGÓLE wyjdziemy z UE.
Nie będzie dotacji ? .... OK ... ale WSZYSTKIE JAK LECI unijne przepisy WON.
Przypomnij sobie jak było jeszcze przed wejściem Polski do UE.
Nie był żadnych dotacji, nie było również tych wszystkich nowoczesnych ciągników i innych maszyn, a mimo to, polska żywność sprzedawała się na pniu w takich Niemczech czy innej Belgii.
Polska weszła do UE i pojawiły się dotacje, ale ... i tak kilka razy mniejsze niż dla rolników z tzw. starej UE.
Rolnicy brali te dotacje, bo dlaczego by nie mieli brać ?
Dają, to się bierze, a że przy okazji musieli przyjąć również unijne regulacje ... no cóż ... przecież to nie od nich zależało.
Poza wszystkim jednak, skoro rolnikom tak świetnie się powodzi i takie kokosy zarabiają, to dlaczego nie obserwujemy masowego zainteresowania się Polaków praca na roli ?
Chcesz mieć tak dobrze jak rolnicy ? .... Załóż gospodarstwo, kup maszyny, nawozy i inne potrzebne rzeczy i .... ZARABIAJ.
2024-03-21 21:14:06
gość: ~Elka
@~takitam
Naprawdę przed wejściem do UE gospodarstwa rolne w Polsce były konkurencyjne względem innych krajów UE ? Czym konkurowały - sierpem i kosą ? Przypomnij sobie jak wyglądały wtedy gospodarstwa rolne - głównie były małe kilkuhektarowe, taka drobnica, która nie mogła generować wielkich dochodów - no bo jak ? Dziś takich gospodarstw już nie ma. Dziś mamy latyfundia magnackie. Przypomnij sobie brak inwestycji czy ich niskie dochody. Po prostu porównaj sobie eksport przed UE do dzisiejszego eksportu.
Takie pitolenie głupot, że rolnicy UE nie chcą i nie potrzebują. Oni aż piszczą za tą Unią. Bo co bez niej zrobią ? Zamknięte granice, cło. Być może ktoś z nimi podpisze jakąś umowę handlową. Pytanie tylko po co jak za płotem czeka Ukraina na wejście do UE , która wygryzie Was w pień.
Więc albo rybka albo pipka. Nie wyjcie jak małe dzieci, że Wam Unia coś nakazuje. Unia daje Wam nie tylko dotacje ale przede wszystkim rynek zbytu. Bo co zrobicie wtedy z nadprodukcją żywności ? Nadwyżka to jednoczesny spadek cen. Powodzenia więc życzę bez tej Unii.
2024-03-21 22:49:19
gość: ~takitam
@~Elka
gość: ~Elka napisał/a:
/// Naprawdę przed wejściem do UE gospodarstwa rolne w Polsce były konkurencyjne względem innych krajów UE ? ///
Były ZASKAKUJĄCO konkurencyjne, właśnie te niezbyt duże gospodarstwa, ale ... duże gospodarstwa rolne zaczęły powstawać w Polsce jeszcze przed wejściem do UE.
gość: ~Elka napisał/a:
/// taka drobnica, która nie mogła generować wielkich dochodów - no bo jak ? ///
Po pierwsze, to ta drobnica (al jeak wyże pisałem, nie tylko) dostarczała swoje produkty nie bezpośrednio do UE, tylko do skupów przeróżnych i zakładów przetwórczych.
To one, pomimo braku dopłat eksportowały polską żywność do ogólnie pojętej UE.
Dlaczego to było możliwe ?, czyli dlaczego się to opłacało pomimo siermięgi technologicznej i braku dopłat ?
Po prostu ... nawozy były ZNACZNIE, ale to ZNACZNIE tańsze niż teraz + energia i paliwa były tańsze + brak kretyńskich wymogów które do niczego tak naprawdę nie są potrzebne + bardzo małe stosowanie nawożenia czy pestycydów + te siermiężne maszyny które były stosunkowo tanie i BARDZO łatwe w naprawie, a przy okazji TRWAŁE + małe nasycenie rynku polskiego zachodnimi produktami rolnymi.
To wszystko powodowało, że i tak opłacało się prowadzić gospodarstwo i co więcej ... spokojnie konkurować na rynkach zachodnich, ale nie tylko.
Mieliśmy przed wejściem do UE całkiem niezły eksport WSZYSTKIEGO (nie tylko produktów rolnych) do krajów bliskiego wschodu i Rosji i to pomimo prawie całkowitego zaorania przez Balcerowicza polskiego przemysłu.
Natomiast teraz .... Europa .... nowoczesność .... niby otwarty europejski rynek, nowoczesne maszyny które praktycznie same pracują ... DOTACJE ... i .... NIE OPŁACA SIĘ PRODUKCJA ROLNA.
Wystarczył europejski ZAKAZ produkcji rolnej, albo przepisy niemal uniemożliwiające działalność rolniczą.
Spróbuj zrozumieć, że ta unijna banda debli zrobiła (i nadal robi) ABSOLUTNIE WSZYSTKO żeby zlikwidować mechanizmy rynkowe ... dekretami i idiotycznym prawem ... DOKŁADNIE TAK jak kiedyś robiono w bloku wschodnim pod "światłym" kierownictwem partii komunistycznej i ZSRR, tak teraz robi się DOKŁADNIE TO SAMO, tyle że zamiast ZSRR są Niemcy, a zamiast komunistycznego politbiura jest parlament europejski.
Zrozum, że SOCJALIZM z centralnie planowaną gospodarką już kiedyś przerabialiśmy i skończyło się to degrengoladą i ubóstwem całego bloku wschodniego.
Jeśli UE będzie szła tą samą drogą, a wszystko wskazuje na to że pędzi na pełnej kurtyzanie wprost na czołówkę z murem, to skończy się to DOKŁADNIE TAK SAMO, czyli rozwaleniem wszystkiego i ubóstwem dla całej UE i BARDZO MOŻLIWYM zajęciem CAŁEJ Europy prze ruskich.
Zwróć uwagę, że w dziejach Europy powtarza się cyklicznie mechanizm polegający na tym, że jak tylko Niemcy chcą "cywilizować" Europe, to ZAWSZE kończy się, to katastrofą.
Po co napisałem o polityce, podczas gdy temat o rolnikach ?
Bo to BEZPOŚREDNIO przekłada się na to jak będziemy w przyszłości żyć.
Zniszczą rolnictwo, czyli ostatni bastion wolności, własnego kapitału, zasobu patriotycznego i możliwości SAMODZIELNEGO wyżywienia się, to ... PO POLSCE.
Dlatego należy Z CAŁĄ MOCĄ wspierać rolników, bo oni walczą nie tylko o siebie.
2024-03-21 23:53:10
gość: ~Elka
ostatnio dodany post
@~takitam
Kłamca, kłamca, kłamca i bajkopisarz. Pokaż na liczbach jak wyglądał eksport przed 2004 rokiem.
Naprawdę myślisz, że ktoś uwierzy, że te bidne gospodarstwa rolne mogły z kimkolwiek konkurować? Oni ledwo zipali w tamtych czasach. O tym nawet czytać nie muszę - sama pochodzę ze wsi i dokładnie pamiętam jak było.
Twój wpis jest nasiąknięty demagogią rodem z konfederacji lub tej drugiej Wielkiej Partii. Niemcy, Niemcy, Niemcy...
Rolnicy chcą wyjść z Unii to niech wychodzą. Kupię popcorn i poczekam na ten ich samodzielny dobrobyt. Ja z Unii nie zamierzam rezygnować bo krezusi ziemscy tak postanowili.
Jedno mnie tylko cieszy z twoich wypocin. Przyznajesz bez bicia, że wtedy rolnicy nie walili tyle nawozów na pola jak dzisiaj. A dziś sypią wszystko co się da. Na to również nie ma mojej zgody i popierać rolników nie mam zamiaru. Dlaczego miałabym popierać kogoś komu co miesiąc z podatków muszę dać za darmo: akcyzę z paliwa czy dopłatę do zakupu traktora. Jeszcze chwila i za sam ich oddech będę płacić. Ale im i tak jest źle. Inni nie pracują, nie mają kosztów, zarabiają miliony....
"Zniszczą rolnictwo, czyli ostatni bastion wolności" - bastion wolności - dobre szkoda, że taki tani tekst. Przeciwnikiem byłego bloku wschodniego niby jesteś ale gdzieś zapach PRL-u się unosi w Twojej wypowiedzi...brak tylko okrzyku : "kobiety na traktury" !
Rolnicy do pracy a nie drogi blokować. Jeśli Unia to przygłupy - to lepiej z nimi się nie zadawajcie - honorowo przestańcie brać dotacje. Na służbę zdrowia te oszczędności wykorzystamy a i mój budżet odsapnie.
A Ciebie proszę nie siej propagandy "przegrywów" politycznych
2024-03-21 18:17:08
gość: ~Rolnik
Jak rolnicy mają protestować żeby uratować Polskę?
2024-03-20 15:04:16
gość: ~mieszkaniec
Glosujecie i glosowaliscie na PIS to za ich rzadzenia to wszystko wyszlo pretensje do Morawieckiego i Kaczora
2024-03-21 10:34:00
gość: ~Ja
Brawo brawo w końcu ktoś myślący
2024-03-20 16:43:30
gość: ~Mark
300 do tony będzie i jeszcze źle
2024-03-20 18:19:46
gość: ~mieszkaniec
do rolnikow i ,,przyklejajacych ,,sie do nich,na grodzka czas isc
2024-03-20 21:16:42
gość: ~Roman
Teraz po tej blokadzie w Ząbkowicach i Łagiewnikach a w szczególności w Łagiewnikach jak nic nie przepuszczali juz ich mi nie żal utrudniają tylko życie normalnym ludziom poszli pod sejm banda wieśniaków
2024-03-21 10:09:31
gość: ~pio pio
Dlaczego przyjaciele Putina a przeciwnicy Ukrainy którzy popierają wojnę nie protestowali jak PiS rządziło?
2024-03-21 19:44:57
gość: ~Beata
@~pio pio
Są polacy którzy popierają wojnę w Ukrainie są to Rolnicy i myśliwi.Już nie raz pisałam że Putin pokazał kciuk do góry Polskim rolnikom jemu to na ręke w ten sposób Polscy rolnicy robią tak jak on chce żeby by było.A jeśli chodzi o protesty rolników za rządów PiS to rzeczywiście nie było a mieli taką samą sytuację jak dzisiaj no ale przecież nie będą protestować żeby Kaczce nie robić problemów.
2024-03-21 17:18:53
gość: ~Aaa
Tymi blokadami zyskują zwolenników jak kościół wiernych dzięki pedofilom. Brawo WY.
2024-03-21 21:38:52
gość: ~poszli do roboty
Rolnicy pracują na gospodarkach a do tych protestujących pseudo rolników - biznesmenów ze wsi dokleili się jeszcze niby związkowcy z niby solidarności zomowca i kłusownicy z pzł.
REKLAMA
REKLAMA