Express-Miejski.pl

Wspomnienia dzieci z SP Stolec - W świecie INFO

Wspomnienia dzieci

Wspomnienia dzieci fot.: SP Stolec

Dnia 22 marca 2011 r., o godzinie 7.00, pod opieką wychowawców Ewy Olewicz i Beaty Urbańskiej, uczniowie naszej szkoły wyruszyli na wycieczkę do Wrocławia, realizowanej w ramach projektu „Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji”.

Celem wycieczki było zrozumienie wpływu nauk ścisłych i technologii na rozwój współczesnego świata oraz  przygotowanie do dalszego kształcenia poprzez kontakt z pracownikami Politechniki Wrocławskiej oraz poznawanie dziedzictwa kulturowego, historycznego i naukowego Wrocławia poprzez zwiedzanie miasta i jego zabytków.

Naszą wędrówkę po mieście rozpoczęliśmy od zwiedzania Panoramy Racławickiej, która ściśle wiąże się z postacią naszego patrona Tadeusza Kościuszki.  Przy okazji obejrzeliśmy pomniki przyrody rosnące w Parku J. Słowackiego. Ciekawą lekcję przeżyliśmy na Politechnice Wrocławskiej. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób doszło do powstania  komputera. Mogliśmy też popracować przy komputerach studentów Politechniki.

Następnie udaliśmy się na obiad. Następnym punktem wycieczki były zajęcia edukacyjne w ZOO. Poznaliśmy wiele płazów i gadów z różnych stron świata oraz nauczyliśmy się je rozpoznawać. Po zwiedzaniu ZOO udaliśmy się na spacer po Rynku. Przewodnik przybliżył nam historię najciekawszych i najpiękniejszych części Rynku: Ratusza, kamieniczek Jaś i Małgosia, Placu Solnego, Kościoła  św. Elżbiety, romańskiego Portalu Ołbińskiego.  Wieczorny spacer po Rynku  zakończył naszą wycieczkę.

Nadszedł czas na powrót do domu, a szkoda było wracać. Z niecierpliwością czekamy na następną wycieczkę.