Ideą projektu jest połączenie tych dwóch dotychczas odrębnych produktów turystycznych w rejonie transgranicza w celu zwiększenia ich popularności, wzajemnej promocji oraz zwiększenia liczby turystów fot.: mp
Spółka otrzymała dotację ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego przy współpracy z partnerem z Czech.
Dawne fortyfikacje cieszą się w Polsce i Czechach niesłabnącym zainteresowaniem miłośników militariów, historyków, a także zwykłych turystów. Stosunkowo mało osób wie jednak, że w Czechach, tuż za polską granicą, znajduje się grupa warowna o nazwie Hanićka (partner Miasto Rokytnice), jeden z najciekawszych systemów umocnień z okresu poprzedzającego drugą wojnę światową, którego obiekty mogą z powodzeniem służyć jako cele jednodniowych wycieczek z naszego kraju. Twierdza Srebrna Góra jako jeden z najcenniejszych obiektów fortyfikacyjnych w Polsce również nie jest znany za granicą w Czechach pomimo niewielkiej odległości.
- Ideą projektu jest połączenie tych dwóch dotychczas odrębnych produktów turystycznych w rejonie transgranicza w celu zwiększenia ich popularności, wzajemnej promocji oraz zwiększenia liczby turystów. Uatrakcyjnienie ofert poprzez zaprojektowanie i wdrożenie innowacyjnego wyposażenia do ścieżek zwiedzania pozwoli dotrzeć do wspólnej grupy docelowej osób zainteresowanych historią - cieszy się Paweł Gancarz, wójt gminy Stoszowice.
Nowa oferta zwiększy atrakcyjność i konkurencyjność obiektów, które staną się jednymi z pierwszych w rejonie oraz kraju, sięgając po tak innowacyjny sprzęt. Dzięki interaktywnemu wyposażeniu oferta zostanie dostosowana do współczesnych odbiorców.
- Jestem przekonana, że poprzez wspólną kampanię medialną i informacyjną, zakup sprzętu i wyposażenia do uatrakcyjnienia oferty Twierdzy Srebrna Góra - zakup audioguidów z lektorem w języku czeskim, zastosowanie nowoczesnych, innowacyjnych i interaktywnych rozwiązań ekspozycyjnych na trasie zwiedzania (hologramy, animacje, instalacje multimedialne wykorzystujące zmysły) oraz zakup przez Twierdzę Hanicka - instalacji multimedialnych prezentujących obsługę i działanie działa artyleryjskiego z animacją wystrzału, zwiększymy zasięg oferty i popularność obu obiektów - mówi Emilia Pawnuk, prezes Twierdzy Srebrna Góra.
Szacowane wydatki całkowite to kwota 234,8 tys euro, w podziale na wydatki Twierdzy Srebrna Góra w wysokości 127,5 tys euro i miasta Rokytnice: 107,3 tys euro.
Aktualnie puste pomieszczenia zyskają po realizacji projektu wyposażenie multimedialne (fot. Twierdza Srebrna Góra).
em24.pl
REKLAMA
REKLAMA