Express-Miejski.pl

Nowa wersja oszustwa na „na Blik”. Sprawca podawał się za pracownika banku

zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne fot.: mp

Oszuści nie dają za wygraną i modyfikują dobrze znaną metodę oszustwa „na Blik”. 

W nowej wersji przestępcy podają się za pracowników banku i usiłują skłonić do wygenerowania kodu BLIK. Kilka dni temu w ten sposób 51-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego straciła 2 tys. zł.

Do 51-letniej mieszkanki powiatu świdnickiego zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku, w którym ta ma założone konto i poinformowała ją, że weryfikacja kredytu przebiegła pomyślnie. Kiedy 51-latka zaprzeczyła, by składała jakikolwiek wniosek o pożyczkę, fałszywa „pracownica banku” stwierdziła, że aby anulować kredyt, 51-latka musi wygenerować specjalny kod BLIK. Nieświadoma oszustwa kobieta wygenerowała kod i przekazała go rozmówczyni, która wypłaciła w bankomacie na terenie Polski kwotę 2 tys. zł. To nowy sposób, a oszuści wciąż nie dają za wygraną.

Pracownicy banków oraz policja apelują o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z całą pewnością rozmawiamy z oszustem.

Wówczas o takiej rozmowie natychmiast należy poinformować policję i pod żadnym pozorem nie przekazywać loginu, hasła do konta czy kodów autoryzacyjnych.

em24.pl / KWP Wrocław

1

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Nowa wersja oszustwa na „na Blik”. Sprawca podawał się za pracownika banku

    2022-03-21 17:57:18

    gość: ~77

    ostatnio dodany post

    Lubię takie wiadomości

REKLAMA