Express-Miejski.pl

Techniczne zmiany w pozycjonowaniu stron w ostatnich latach. Zobacz, jak ewoluowało SEO

zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne fot.: mp

Mimo, iż pozycjonowanie stron jest uznawane za nowoczesną metodę na promocję własnej firmy, to warto zaznaczyć, że działania SEO obecne są na rynku już od kilkunastu lat.

Przez ten czas przeszły ogromną metamorfozę. Chcesz wiedzieć, jak walka o top rankingu Google wyglądała jeszcze kilka lat temu? Niektóre z tamtejszych praktyk dziś należą do spisu Black Hat SEO, czyli zakazanych działań w pozycjonowaniu stron internetowych. Zobacz, jak diametralne zmiany w marketingu sieciowym zaszły podczas minionej dekady.

Jeśli wybierasz pozycjonowanie stron, musisz tworzyć wartościowe treści. Koniec z preclami!

Zmiany w postępowaniach doświadczonych agencji marketingowych oraz w działaniu samego algorytmu Google widać chociażby po sposobie tworzenia warstwy tekstowej do umieszczenia na contencie zewnętrznym lub wewnątrz struktury firmowego portalu. Kiedyś królowały precle, czyli treści mocno nasycone słowami kluczowymi. Charakteryzowały się one nienaturalnym językiem i kompletnym bałaganem stylizacyjnym. Główną przyczyną powstawania artykułu nie było mocne zainteresowanie odbiorcy konkretnym produktem bądź usługą, a jedynie zwrócenie uwagi przez algorytm Google, który analizował ilość fraz kluczowych w odnośnikach oraz w strukturze strony Klienta. Dziś taki zabieg kwalifikowany jest jako spam i sprawia, że skuteczne pozycjonowanie stron internetowych może chwalić się swoją efektywnością tylko przez chwilę. W dłuższej perspektywie tworzenie precli to droga do otrzymania filtra lub kary ręcznej od pracownika amerykańskiego przedsiębiorstwa. Współcześnie należy znaleźć kompromis pomiędzy treścią wysokiej klasy a odpowiednim nasyceniem frazami.

Link building to ważna część pozycjonowania. Nie możesz jej zaniedbać

Zasada jakości, a nie ilości dotyczy nie tylko tworzenia contentu, ale również i linkowania. Jeszcze kilka lat temu byliśmy świadkami potężnego nasycania globalnej sieci odnośnikami do konkretnych stron internetowych. Wyspecjalizowane agencje reklamowe często korzystały z usług zewnętrznych serwisów informacyjnych, które nie mogły pochwalić się wysoką renomą. Tam umieszczane były teksty z linkiem w dosłownie hurtowych ilościach, a podobną zasadę stosowało się przy katalogach, marketingu szeptanym lub podczas współpracy z raczkującymi dopiero blogerami. Dziś zasady te zostały wywrócone do góry nogami. Żeby pozycjonowanie stron internetowych cieszyło się dużym poziomem skuteczności, strategia SEO musi zawierać linkowanie na portalach o wysokiej renomie. Jeden link na prestiżowej stronie jest o wiele więcej warty niż dziesięć odnośników na zauważalnie gorszych domenach. Link building stosuje się nie tylko w pozycjonowaniu ogólnopolskim, ale też w trakcie lokalnej wspinaczki po drabinie rankingowej Google. Wówczas warto połączyć wysoką jakość zewnętrznego serwisu z jego przeznaczeniem. Witryny informacyjne ukierunkowane na miasto Bydgoszcz doskonale sprawdzą się podczas walki o fotel regionalnego lidera sprzedaży w największej miejscowości województwa.

mat. sponsorowany

0

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

REKLAMA