Bryan Bouffier zgarnął pełną pulę w 53. Rajdzie Dolnośląskim i rzutem na taśmę został drugim wicemistrzem Rajdowych Samochodowym Mistrzostw Polski 2019. Mistrzowski tytuł powędrował do Miko Marczyka, a drugie miejsce w generalce zajął Tomasz Kasperczyk. Obaj nie wzięli udziału w rywalizacji na 19 odcinkach specjalnych na Dolnym Śląsku. Duet Płachytka/Nowaczewski uplasował się na czwartej pozycji fot.: Karol Fester
Dwie dziesiąte sekundy różnicy na ostatnim odcinku specjalnym zadecydowały o tym, że tytuł drugiego wicemistrza Polski powędrował do Bryana Bouffier.
Francuz, który na siedem rund Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2019 pojawił się zaledwie na dwóch, w 53. Rajdzie Dolnośląskim zgarnął pełną pulę - 50 punktów za zwycięstwo w rajdzie i 5 za najlepszy wynik podczas tzw. Power Stage. Dodając do tego jego 35-punktową zdobycz z Rajdu Rzeszowskiego okazało się, że 90 punktów pozwoliło mu na zajęcie trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej.
Tyle samo punktów zgromadził Sylwester Płachytka, jednak dzięki zwycięstwu w Rajdzie Dolnośląskim, zgodnie z regulaminem, to do Bouffiera powędrowało trzecie miejsce w generalce, a kłodzko-ząbkowicki duet Płachytka/Nowaczewski musi zadowolić się czwartą lokatą. Na osłodę pozostaje im wicemistrzostwo w 53. Rajdzie Dolnośląskim, które jest dotychczas największym sukcesem tej załogi.
W wirtualnej klasyfikacji po 18. oesach duet Płachytka/Nowaczewski zajmował w generalce trzecie miejsce, jednak na ostatnim odcinku specjalnym, za który do zdobycia były dodatkowe punkty, Sylwester Płachytka dotarł na metę z trzecim czasem (trzy punkty). Bryan Bouffier był najszybszy (pięć punktów), o dwie dziesiąte sekundy wyprzedzając Marcina Słobodziana (cztery punkty) i to zadecydowało, że oprócz pewnego zwycięstwa w 53. Rajdzie Dolnośląskim Francuz dopisze do swojego dorobku także tytuł drugiego wicemistrza Polski w 2019 roku. Różnica między Słobodzianem a Płachytką na ostatnim oesie wyniosła 2.8 sek.
Klasyfikacja końcowa 53. Rajdu Dolnośląskiego:
POZ. |
NR |
ZESPÓŁ/SAMOCHÓD |
GRUPAKLASA |
POZ.GR. |
CZASKARY | ŁĄCZNY CZAS | STR.LID./POP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 |
Bouffier/Panseri
Hyundai I20 R5
|
2 | 1 | 02:01:46.5 | 02:01:46.5 | |
2. | 6 |
Płachytka/Nowaczewski
Skoda Fabia R5
|
2 | 2 | 02:02:24.6 | 02:02:24.6 | +00:38.1 +00:38.1 |
3. | 2 |
Słobodzian/Kozdroń
Škoda Fabia R5
|
2 | 3 | 02:02:40.5 | 02:02:40.5 | +00:54 +00:15.9 |
4. | 5 |
Wróblewski/Spentany
Hyundai I20 R5
|
2 | 4 | 02:04:17.5 | 02:04:17.5 | +02:31 +01:37 |
5. | 4 |
Kotarba/Kotarba
Citroen C3 R5
|
2 | 5 | 02:06:39.1 +00:10 |
02:06:49.1 | +05:02.6 +02:31.6 |
6. | 3 |
Brzeziński/Burkat
Ford Fiesta
|
Open 4WD | 1 | 02:09:54.4 | 02:09:54.4 | +08:07.9 +03:05.3 |
7. | 10 |
Kabaciński/Kuśnierz
Ford Fiesta Proto
|
Open 4WD | 2 | 02:14:44.9 | 02:14:44.9 | +12:58.4 +04:50.5 |
8. | 12 |
Rowiński/Tokarska
Škoda Fabia
|
Open 4WD | 3 | 02:13:55.2 +01:00 |
02:14:55.2 | +13:08.7 +00:10.3 |
9. | 19 |
Cieślak/Korzeniowski
Peugeot 208 R2
|
4 | 1 | 02:15:43.1 | 02:15:43.1 | +13:56.6 +00:47.9 |
10. | 11 |
Nowak/Grzelka
Mitsubishi Lancer EVO IX
|
Open 4WD | 4 | 02:20:26 | 02:20:26 | +18:39.5 +04:42.9 |
11. | 25 |
Łata/Majewski
Peugeot 208 R2
|
4 | 2 | 02:21:44.6 | 02:21:44.6 | +19:58.1 +01:18.6 |
12. | 21 |
Gazda/Mikuliszyn
Citroen C2R2 Max
|
Open 2WD- | 1 | 02:22:02.6 +00:10 |
02:22:12.6 | +20:26.1 +00:28 |
13. | 14 |
Pryczek/Pryczek
Subaru Impreza GC8 555
|
HR2 | 1 | 02:22:59.5 | 02:22:59.5 | +21:13 +00:46.9 |
14. | 18 |
Lewandowski/Białowąs
Peugeot 208 R2
|
4 | 3 | 02:24:23.7 | 02:24:23.7 | +22:37.2 +01:24.2 |
15. | 9 |
Stec/Zdanowicz
Mitsubishi Lancer EVO X
|
Open 4WD | 5 | 02:24:41.3 | 02:24:41.3 | +22:54.8 +00:17.6 |
16. | 32 |
Rusin/Ferdek
BMW M3
|
Open 2WD | 1 | 02:30:11.9 | 02:30:11.9 | +28:25.4 +05:30.6 |
17. | 15 |
Grzywacz/Czekan
Subaru Impreza
|
HR2 | 2 | 02:31:26.8 +00:10 |
02:31:36.8 | +29:50.3 +01:24.9 |
18. | 28 |
Temple/Chrupcała
Peugeot 208 R2
|
4 | 4 | 02:33:56.6 | 02:33:56.6 | +32:10.1 +02:19.8 |
19. | 36 |
Kula/Opałka
BMW M3
|
Open 2WD | 2 | 02:34:11.6 | 02:34:11.6 | +32:25.1 +00:15 |
20. | 30 |
Borkowski/Jurgała
BMW M3
|
Open 2WD | 3 | 02:36:50.5 | 02:36:50.5 | +35:04 +02:38.9 |
21. | 26 |
Gryczyńska/Gwiazda
Ford Fiesta R2
|
4 | 5 | 02:37:41.2 | 02:37:41.2 | +35:54.7 +00:50.7 |
22. | 35 |
Szafarski/Żwirek
Citroen C2R2
|
Open 2WD- | 2 | 02:37:47.3 +01:10 |
02:38:57.3 | +37:10.8 +01:16.1 |
23. | 37 |
Zabuski/Binięda
Honda Civic
|
HR4 | 1 | 02:46:02.8 | 02:46:02.8 | +44:16.3 +07:05.5 |
24. | 24 |
Gulbinas/Pauliukonis
Honda Civic Type-R
|
3 | 1 | 02:46:20.2 | 02:46:20.2 | +44:33.7 +00:17.4 |
25. | 22 |
Michalski/Marschal
Honda Civic Type-R
|
3 | 2 | 02:59:53.8 +00:10 |
03:00:03.8 | +58:17.3 +13:43.6 |
26. | 20 |
Polok/Ciupka
Ford Fiesta
|
Open 2WD- | 3 | 03:00:28.5 | 03:00:28.5 | +58:42 +00:24.7 |
27. | 16 |
Gaciarz/Skorupa
Toyota Celica GT4
|
HR2 | 3 | 03:07:40.1 +00:10 |
03:07:50.1 | +01:06:03.6 +07:21.6 |
28. | 29 |
Pyra/Pyra
Honda Civic Type-R
|
Open 2WD | 4 | 03:11:43.5 +02:00 |
03:13:43.5 | +01:11:57 +05:53.4 |
Klasyfikacja końcowa RSMP2019:
1 | Marczyk/Gospodarczyk Skoda Fabia R5 |
PL | 29 | 23 | 28 | 30 | 38 | 30 | - | 178 |
2 | Kasperczyk/Syty Ford Fiesta R5 |
PL | 16 | 29 | 32 | 22 | 15 | 22 | - | 136 |
3 | Bouffier/Panseri Hyundai i20 R5 |
FR | - | - | - | - | 35 | - | 55 | 90 |
4 | Płachytka/Nowaczewski Fiesta R5/Fabia R5 |
PL | 10 | 1 | - | 6 | 16 | 18 | 39 | 90 |
5 | Kotarba/Kotarba Evo X/Citroen C3 R5 |
PL | 0 | 1 | 16 | 13 | 24 | 12 | 20 | 86 |
6 | Wróblewski Hyundai i20 R5 |
PL | - | 2 | 21 | 0 | 21 | 12 | 26 | 82 |
7 | Słobodzian/Kozdroń Fiesta R5/Fabia R5 |
PL | 23 | 18 | C | - | - | - | 34 | 75 |
8 | Habaj/Dymurski Skoda Fabia R5 |
PL | - | - | 55 | - | - | 0 | - | 55 |
9 | Grzyb/Hundla Skoda Fabia R5 |
PL | - | - | - | - | 54 | - | - | 54 |
10 | Byśkiniewicz/Cieślar Hyundai i20 R5 |
PL | 14 | 14 | 0 | 12 | - | - | - | 40 |
11 | Domżała/Baran Skoda Fabia R5 |
PL | - | - | 39 | - | - | - | - | 39 |
12 | Kołtun/Pleskot Ford Fiesta R5 |
PL | 8 | 10 | - | 18 | 0 | - | - | 36 |
13 | Brzeziński/Burkat Ford Fiesta PROTO |
PL | 7 | - | 0 | - | 8 | - | 17 | 32 |
14 | Chwist/Heller Hyundai i20 R5 |
PL | - | 8 | 12 | - | - | 4 | - | 24 |
15 | Kabaciński/Kuśnierz Ford Fiesta PROTO |
PL | 0 | 6 | - | 4 | - | - | 12 | 22 |
16 | Lubiak Hyundai i20 R5 |
PL | 2 | 0 | - | 8 | - | 9 | - | 19 |
17 | Zbroja/Wróbel Citroen DS3 R3T |
PL | 0 | 4 | 8 | 0 | - | 2 | - | 14 |
18 | Nowak/Grzelka Mitsubishi Lancer Evo IX |
PL | - | - | 4 | 2 | - | - | 2 | 8 |
19 | Cieślak Peugeot 208 R2 |
PL | - | - | - | - | 4 | - | 4 | 8 |
20 | Rowiński/Tokarska Skoda Fabia |
PL | - | - | - | - | 0 | 0 | 8 | 8 |
21 | Jurecki/Trela Hyundai i20 R5 |
PL | 6 | - | - | - | - | - | - | 6 |
22 | Gabryś/Hundla Hyundai i20 R5 |
PL | - | - | - | - | - | 6 | - | 6 |
23 | Pryczek/Pryczek Subaru Impreza GC8 |
PL | - | - | 2 | - | 2 | - | - | 4 |
24 | Parys/Drahan Ford Fiesta PROTO |
PL | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 |
25 | Lewandowski/Białowas Peugeot 208 VTi R2 |
PL | 0 | 0 | 0 | 1 | - | - | - | 1 |
26 | Babraj/Gerber Ford Fiesta R5 |
PL | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 |
ms. / em24.pl
REKLAMA
REKLAMA