Express-Miejski.pl

Konkurs: przeciwdziałania patologiom społecznym

Konkurs: przeciwdziałania patologiom społecznym

Konkurs: przeciwdziałania patologiom społecznym fot.: sxc

Informacja dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego,  które działają w obszarze przeciwdziałania patologiom społecznym.

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 19 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), art. 11 ust. 1 i 2, art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.), ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2007 r. Nr 70 poz. 473), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 264, poz. 2207) oraz uchwały Nr IV/12/2010 Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich z dnia 30 grudnia 2010 r. w sprawie przyjęcia rocznego  programu współpracy Gminy Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2011 r.

 Burmistrz Ząbkowic Śląskich zaprasza działające w obszarze przeciwdziałania patologiom społecznym organizacje pozarządowe oraz podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego do udziału w otwartym konkursie ofert na realizację następujących zadań publicznych w formie wspierania:  

 Zadanie 1

„Prowadzenie świetlicy środowiskowej w Ząbkowicach Śl., ul. Staszica 16 dla dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin z problemem uzależnień."

Zadanie obejmuje:

1.prowadzenie punktu pomocy psychologicznej dla rodzin (warsztaty, grupy terapeutyczne)

2.prowadzenie profilaktyki, edukacji i poradnictwa w zakresie przeciwdziałania

alkoholizmowi, narkomanii i przemocy w rodzinie,

3.prowadzenie dożywiania dla dzieci i młodzieży pochodzących z rodzin z problemem uzależnień, pomocy żywnościowej dla ubogich rodzin,

4.prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych,

5.prowadzenie zajęć świetlicowych i pomoc w nauce,

6.plenerowe warsztaty terapeutyczne dla rodzin zagrożonych uzależnieniami, zarówno wyjazdowych jak i spotkań okazjonalnych. 

Zadanie 2

„Prowadzenie Centrum Terapeutycznego profilaktyki alkoholowej i innych uzależnień" w Ząbkowicach Śl., ul. 1 Maja 15 c

Zadanie obejmuje:

1.prowadzenie punktu konsultacyjnego dla osób uzależnionych i ich rodzin,

2.prowadzenie warsztatów dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi oraz

   alkoholowymi i innymi uzależnieniami,

3.prowadzenie profilaktyki, edukacji i poradnictwa w zakresie przeciwdziałania

  alkoholizmowi, narkomanii i przemocy w rodzinie,

4.prowadzenie telefonu zaufania, w którym dyżury pełnić będą m.in. lekarz, prawnik, kurator, psycholog, pedagog,

5.prowadzenie Świetlicy Środowiskowej im. Kubusia Puchatka w Ząbkowicach Śl., Rynek 55 dla dzieci pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych  poprzez:

a. prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych oraz opiekuńczo - wychowawczych,

b. pomoc w nauce i dożywianie,

c. organizację czasu wolnego poprzez wyjazdy na pływalnie kryte, do kina i teatru oraz wycieczki krajoznawcze,

d. profilaktykę uzależnień.

6.współudział w organizacji dożywiania dla osób pochodzących z rodzin patologicznych, dotkniętych alkoholizmem i narkomanią, dla których prowadzone będą zajęcia terapeutyczne i wychowawcze.

I. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań w 2011 r. i w roku poprzednim

1. Na realizację zadań przeznacza się:

a.) zadanie 1 kwota 35 000,00 zł ( słownie złotych.: trzydzieści pięć tysięcy)

b.) zadanie 2 kwota 115 000,00 zł ( słownie złotych: sto piętnaście tysięcy)

2. Wymagany wkład własny podmiotu ( co najmniej 10 % wartości zadania w formie pieniężnej, rzeczowej lub wolontariatu).

3. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań w roku 2010 r. wyniosła:

a.) zadanie 1 - „Prowadzenie świetlicy środowiskowej w Ząbkowicach Śląskich, ul. Staszica 16 dla dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin z problemem uzależnień" - 34 400,00 zł;

b.)   zadanie 2 - „ Prowadzenie Centrum Terapeutycznego profilaktyki alkoholowej     i innych uzależnień" w Ząbkowicach Śląskich, ul. 1 Maja 15 c - 105 000,00 zł. 

II. Warunki, termin i miejsce składania ofert

 1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty realizacji zadania publicznego. Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich ul. 1 Maja 15, pokój nr 13, I piętro lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski, ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śl., w zamkniętej kopercie z oznaczeniem  realizowanego zadania.

2. W przypadku nadesłania oferty pocztą, decyduje data wpływu do Urzędu.

3. Termin składania ofert : 25 styczeń 2011 r., godz. 13.00.

4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

5. Oferta musi spełniać wymagania wyszczególnione w art. 14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz powinna zostać złożona na formularzu zgodnym ze wzorem załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania zadania     (Dz. U. Nr 264, poz. 2207), powinna być złożona w 1 egzemplarzu wraz z następującymi załącznikami:

 a.) aktualny odpis z rejestru sądowego lub rejestru stowarzyszeń zwykłych prowadzonych przez starostę , a w przypadku organizacji kościelnych lub związków wyznaniowych dokumenty poświadczające osobowość prawną, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert,

b.) statut z pieczęcią instytucji zatwierdzającej jego treść oraz aktualizację,

c.) sprawozdanie merytoryczne i finansowe  z działalności za ubiegły rok na druku -  załącznik Nr 3 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2005 r. Nr 264, poz. 2207) , lub  w przypadku krótszej działalności - za okres działalności,

d.) oświadczenie osób reprezentujących  organizację o nieprowadzeniu  działalności w celu osiągnięcia zysku,

e.) oświadczenie pisemne oferenta, że nie posiada zaległości finansowych w stosunku do właściwego Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,

f.) Zleceniobiorca przedkłada zaakceptowany projekt umowy ( zaparafowany na każdej ze stron ) - stanowiący załącznik do ogłoszenia.

 6.Dokumenty, o których mowa powyżej, powinny być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

7. Oferta powinna być podpisana przez osoby uprawnione oraz powinna posiadać wymagane pieczęcie.

8. Formularz oferty można otrzymać w Wydziale Edukacji ( II piętro, pokój 28) lub pobrać ze strony internetowej: www.zabkowiceslaskie.pl/BIP  w zakładce: Ogłoszenia Burmistrza).

III. Zasady przyznawania dotacji na realizację ww. zadań publicznych 

1.Zasady przyznawania dotacji na realizację zadań publicznych określają przepisy:

a.) ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( tekst jed. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 ze zmianami), 

b.) ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.); 

c.) ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2007 r. , Nr 70, poz. 473

 d.) uchwała Nr XIII/46/2010 z dnia 5 listopada 2010 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Ząbkowicach Śl. na rok 2011.

 e.) uchwała Nr IV/12/2010 z dnia 30 grudnia 2010 r. w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.        o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2011.

2. Oferty będą analizowane i oceniane przez Komisję Konkursową, składającą się z przedstawicieli Urzędu i przedstawicieli organizacji pozarządowych, z wyłączeniem organizacji biorących udział w konkursie.

3. Oferty, które nie będą spełniały kryteriów formalnych, będą złożone na niewłaściwych formularzach, wypełnione niepoprawnie bądź nieczytelne zostaną odrzucone i nie będą rozpatrywane.

4. Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej pod rygorem nieważności, wypełnioną komputerowo lub czytelnym pismem ręcznym, drukowanym wraz z ponumerowaniem każdej strony.

5. W przypadku, gdy suma dofinansowania zgłoszonych ofert przekracza wysokość środków przeznaczonych na wsparcie zadania, Burmistrz zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wysokości dofinansowania, stosownie do posiadanych środków. 

IV. Kryteria i tryb wyboru oferty

 1. Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 3 dni roboczych licząc od ostatniego dnia składania ofert.

2. Komisja Konkursowa dokona oceny ofert, przyznając określoną liczbę punktów poszczególnym ofertom w ramach przyjętych kryteriów:

a.) możliwość realizacji zadania przez organizację,

b.) przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania,

c.) proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób realizujących zadanie,

d.)  udział środków własnych lub środków pochodzących z innych źródeł,

e.) planowany wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków organizacji,

f.) analizę i ocenę zadań realizowanych przez organizację w latach poprzednich,

f.) nowatorskie podejście do realizowanego projektu,

g.) wiarygodność oferenta, w tym brak zaległości płatniczych wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego,

3. Po rozpatrzeniu ofert zostanie sporządzony protokół.

4. W terminie 3 dni po zakończeniu procedury konkursowej oferenci, którym zostanie przyznana dotacja, zostaną poinformowani poprzez ogłoszenie na stronie Urzędu: www.zabkowiceslaskie.pl/BIP  (w zakładce: Ogłoszenia Burmistrza). 

V. Terminy i warunki realizacji zadania

 1.Wyłonienie i dofinansowanie ofert jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy z oferentem.

2. Termin realizacji zadania od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2011 r.

3. Podmiot wyłoniony w otwartym konkursie ofert zobowiązany jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych z budżetu Gminy Ząbkowice Śląskie na realizację zadania.

5. Pierwsza transza dotacji będzie przekazana w ciągu 5 dni od dnia podpisania umowy.

4. Podmiot otrzymujący środki na realizację zadania publicznego, zobowiązany jest do stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r.

5. Podmiot, który uzyskał dotację, po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany jest do złożenia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonania zadania w terminie 30 dni od dnia zakończenia zadania na formularzu zgodnym ze wzorem załącznika nr 3 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U.  z 2005 r., Nr 264, poz. 2207).

6. Niezłożenie sprawozdania z wykonania zadania spowoduje nieprzyznanie dotacji na następny rok.

 VI. Dotacja nie może być przyznana na:

 1.Zadania finansowane z budżetu Gminy z innego tytułu.

2. Pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć.

3.Zakup środków trwałych.

4.Działalność gospodarczą.

5. Działalność polityczną.

6. Remonty siedzib.

Bip Ząbkowice Śląskie

0

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

REKLAMA